Postin työntekijöiden kahvia myrkytetty

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
Kasvis
Hercule Poirotin viikset

Re: Postin työntekijöiden kahvia myrkytetty

Viesti Kirjoittaja Kasvis »

MissMallard kirjoitti:Entäs kalkinpoistoaine?
Aiheuttaisi lähinnä kipua tai epämiellyttäviä tuntemuksia reitillä suu->maha. Oireet eivät täsmää.
Waja kirjoitti:Periteiset huumeet voidaan varmaankin pois sulkea. Kukapa narkkiretku malttaisi duunifrendeilleen nautintoaineitaan tarjota. Jostain kotitalouskemikaalista lienee kyse.
Tai sitten kyseessä ei ole narkkiretku, vaan katkera ihminen. Tuolloin kyllä ihmetyttää, miksi ei olisi "tarjottu" jotain ikävämpää myrkkyä? Oireet voisivat sopia kannabista tietämättään nauttineille, psykedeelien ollessa kyseessä puhuttaisiin myös muista aistiharhoista.

Alan kallistua pesuaineteoriaan ja muut oireet uhrien "keksimiä".

Kuitenkin - mikäli tahallista:
Kuka lie kahvin keitti, onko se tiedossa? Hänkin on todennäköisesti syytön, jos tekijä on älykäs.
Nannukka
Alokas

Viesti Kirjoittaja Nannukka »

Vauvapalstalla (aihe vapaa) oli spekua että jollakin olisi mennyt hermo ainaisiin maitovarkaisiin.
Tuo on siis aivan täysin spekua; jonkun aikaa sitten joku oli siellä kysellyt neuvoa, mitä tehdä kun työpaikalla varastetaan jääkaapista nimikoidutkin maidot koko ajan. Siihen liittyen sitten tämä, että nyt on jollain palanut käpy lopullisesti.
Tätähän puoltaisi juuri pienen porukan sairastuminen (kymmenistä vain muutama). Toisaalta kai silloin "myrkyttäisi" maidon ennemmin laksatiiveilla kuin jollain näkö- ja tasapainohäiriöitä aiheuttavilla?
Kasvis
Hercule Poirotin viikset

Viesti Kirjoittaja Kasvis »

Järkeenkäypä juttu tuo Nannukan välittämä speku.

On niitä kahvikassanpöllijöitä ansoitettu työpaikoilla aiemminkin, miksei siis maidonkin? Ymmärrän hyvin tuon raivostumisen, jos syy on tuo, koston toteustapaa en. Voi olla muutakin skismaa, jos on kyse työkaverin tekemästä "kepposesta".
RoteAF
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja RoteAF »

Kasvis kirjoitti:Järkeenkäypä juttu tuo Nannukan välittämä speku.

On niitä kahvikassanpöllijöitä ansoitettu työpaikoilla aiemminkin, miksei siis maidonkin? Ymmärrän hyvin tuon raivostumisen, jos syy on tuo, koston toteustapaa en. Voi olla muutakin skismaa, jos on kyse työkaverin tekemästä "kepposesta".
Nannukka ja Kasvis:

Olen samoilla mielin.
Olen sihteerinä kohtalaisen kokoisella konepajalla, ja saan jatkuvasti kuulla kuinka sorvista ja yläjyrsimestä katoavat terät heti kun selkänsä kääntää.

Voisi olla , että posteljooni on kypsynyt terien katoamiseen, ja laittanut strykliiniä kahviin.
Kosminski
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja Kosminski »

Maitospekulaatiosta muistui mieleen uutinen viime vuodelta. http://murha.info/phpbb2/viewtopic.php?f=11&t=19547

Eli käytännössä voi olla mahdollista, että kahvimaito on myrkytetty jo kaupassa. Tai kahvipakettiin on kaupassa lisätty jotakin. Tällöin tekijä ei olisi työyhteisön jäsen. Tuo Helsingissä aiemmin sattunut tapaus on saattanut toimia jollain innoittajana ja sit on välähtänyt: "livautanpa lähikaupassa maitopurkkiin jotakin ylimääräistä ihan vaan kun oon niin tyhmä ja tää on mun mielestä hauska juttu."
"Murder is like potato chips: you can't stop with just one."
― Stephen King
Got Blood?
Armas Tammelin

Viesti Kirjoittaja Got Blood? »

Olen saanut teininä rajun myrkytyksen teollisuuspesuaineesta jota oli jäänyt ruokailuvälineisiin liiallisen annostelun johdosta. Tavaraa tuli hallitsemattomasti molemmista päistä päivän, ja kaksi päivää makasin sängyssä lopen uupuneena. Mitään muita oireita ei ollut, huimausta eikä muuta. Tuskin siis pesuaine...
Take Your shot, Im standing here.
-Monroe, Ginger, Conte-
mikko1979
Martin Riggs

Viesti Kirjoittaja mikko1979 »

MissMallard kirjoitti:Sattuu sitä 'paremmissakin' piireissä:
Aikoinaan kotiseudulla miestä pidettiin poliisin huostaan. Joku tuli tapaamaan pidätettyä ja toi tälle pullapussin. Ilmeisesti joutui antamaan pullat poliisin toimitettavaksi, eli ei ilmeisesti päässyt tapaamaan pidätettyä henk.kohtaisesti. Pullapussi ei koskaan päätynyt pidätetylle vaan poliisit päättivät syödä pullat kahvin kanssa.
No, ne oli vähän sellaisia extra-pullia että sisälsivät jotakin pään sekoittavaa ainetta. Ainakin yksi poliisi, olikohan päälikkö, ajoi kotikaupungin alkon seinään autolla...en muista oliko poliisiauto vai oma auto? Ja tarina on tosi!!
Jos on sama paikallinen juttu, niin sehän meni siten, että pullat menivät ensin roskiin, mutta poliisit päättivätkin, että syödään pullat pois. Tämä yksi poliiseista törmäsi sitten poliisiautolla naapurikaupungin poliisiaseman seinään, vai autotallin oveenko se nyt oli?
RoteAF
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja RoteAF »

Got Blood? kirjoitti:Olen saanut teininä rajun myrkytyksen teollisuuspesuaineesta jota oli jäänyt ruokailuvälineisiin liiallisen annostelun johdosta. Tavaraa tuli hallitsemattomasti molemmista päistä päivän, ja kaksi päivää makasin sängyssä lopen uupuneena. Mitään muita oireita ei ollut, huimausta eikä muuta. Tuskin siis pesuaine...
Niin ei ehkä teollisuuspesuaine.
Kyseessä voi olla kotieläinten pesuun tarkoitettu seos, jota saa ostaa vain luvalla.
aumari
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja aumari »

Jokin keskushermostoon vaikuttava aine tai antihistamiini on mun veikkaus. Vähän samanlaisia oireita mulle tuli Lyricasta, jota epileptikot käyttävät, mutta jota itse sain kipulääkkeeksi. Ja jotkin antihistamiinilääkkeet voivat aiheuttaa kyseisiä oireita, varsinkin jos hlöllä ei ole allergiaa tai astmaa. Saas nähdä.
vintercider
Alibin satunnaislukija

Viesti Kirjoittaja vintercider »

apollo kirjoitti:
Kosminski kirjoitti:Mitä sinne pannuun nyt on livautettu? Kuka ja miksi? Varsin eriskummallinen tapaus.
Mun mielestä tuossa ei ole mitään hirveän eriskummallista. Joku tai jotkut työntekijät on luultavasti livauttaneet kahviin jotain huumeita ja ovat näin saaneet hyvät naurut kun työkaverit ovat ruvenneet sekoilemaan. Huono pilahan tuo on, mutta täytyy myöntää että mekin aikoinaan mietittiin, että viedään duuniin kannabiskakkua. Ihan vaan herjana ja naurettiin että kravaatit olisivat vähän löystyneet johtoportaassa. Tämä siis oli lähinnä väsynyttä läppää röökipaikalla.

En siis usko että taustalla on mitään ilkeyttä vaan ihan omaa ajattelemattomuutta. Jotenkin tästä tulee mieleen Suolahden poliisien huumepullien popsiminen :)

http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic.php?t=148

hhhhhhhhhhhh.
joo o piti ottaa vähän happee väliin. täräytellään pulliin jatkossakin ihan mitä sattuu ja sit muistetaan että PUHELIMESSA EI SAA HUUTAA VARSINKAAN ILMAN ASIANAJAJAN LÄSNÄOLOA EIKÄ VARSINKAAN VALTION VIRKAMIEHILLE VAIKKA MITEN ketuttais EIKÄ SAA MITÄ SATTUU VIESTEJÄ LÄHETELLÄ ku ne on siellä sähköpostissa sitte. JA SITTEHÄN NE TEKEE TUTKINTAPYYNTÖJÄ JA MITÄ KAIKKEA NE IKINÄ KEKSII ja pilaa tänki kesän.
Syskon S
Theo Kojak

Viesti Kirjoittaja Syskon S »

"Heille oli tullut tasapainovaikeuksia, näköhäiriöitä, huimausta, levotonta oloa, lihaskramppeja"

Nuo eivät ole sellaisia oireita, joita ihmiset tyypillisesti saavat hysterian tai samaistumisen vuoksi vaan viittaavat minusta selvästi jonkin neurologisia oireita aiheuttavan lääkkeen tai huumeen nauttimiseen. Enpä siis menisi syyttämään noita ihmisiä feikkaamisesta tai hysteriasta :roll:

Minä uskon että tuo on jokin lääke tai huume, jos oireet ovat tuollaiset. Pesuaineet aiheuttavat yleensä kurkku- ja ruuansulatusoireita, kuten täällä on jo todettukin. Jos kotitalouksista tai yrityksistä olisi helposti löydettävissä jokin tuollaisia oireita aiheuttava aine, ilman muita vaikutuksia (vatsaooireet) se olisi varmaan yleisessä huumekäytössä...
anteromau
Alokas

Viesti Kirjoittaja anteromau »

Tuli mieleen joku nukahtamislääke tyyliin Tsolpideemi tai Tsopikloni. Ne ainakin aiheuttaa näköhäiriöitä ja tasapainokin heittää aika reilusti. Mitä itse olen joskus joutunut käyttämään.
Vestigia terrent
Susikoski

Viesti Kirjoittaja Vestigia terrent »

apollo kirjoitti:No eihän se viisasta ole toisten juomiin mitään sekoitella. Kyllähän siinä voi nuppi alkaa tutisemaan kun ei tiedä mistä on kyse ja alkaa harhailemaan. Tuli vielä sellainen mieleen, että voi olla joku lisännyt sinne kahviin jtn mömmöjä tai vastaavaa sen takia että on saanut esim. irtisanomislapun. Postiltahan on aika huolella potkittu porukkaa pihalle. Itseä kiinnostaa kuitenkin lähinnä, että millä sitä sumppia on potkastu. Sikälimikäli näin on tehty.

Irtisanominen minunkin mieleen tuli. Jos nyt viisikin saisi pois listoilta, voisi ehkä pitää duuninsa.
lepajoki
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja lepajoki »

Meillä muutamanhengen kahviporukoita, joilla omat keittimet erihuoneissa. Jääkaappi kuitenkin sama kahviossa. Välillä oikeasti helvetinmoinen sota, kun joku vienyt toisen maidot, tai kahvit. Ja ei oikeasti leikillään. Kuullut itsekin useastikin "kustaan maitopurkkiin, tai sekotetaan sinne sitäsuntätä". "Vieläköhän varastavat maidot"? Ja firma sama, kun tapahtuneessa.
Carelia
Susikoski

Viesti Kirjoittaja Carelia »

Itse olen saanut suurinpiirtein vastaavia oireita lihasrelaksanteista, ihan normiannoksilla. Eli veikkaisin sirladudia tai vastaavaa. Mirtazapiinistäkin sain aikanaan eka kerralla vastaavat oireet. Yksi nappilista jauhettuna vähäiseen maitomäärään voisi aiheuttaa moisen myrkytysreaktion.
Vastaa Viestiin