Ruotsisi ei oleellisesti poikkea suomestasi.
Eipä tietenkään, ihan noin jatkoviisasteluun noin vinkkinä, niin rouva on myös Suomea puhuva Ruotsalainen joka kyllä konsultoi, jos sattuu se virhe, ettei joku lukemani mene jakeluun, kirjoitusasu kieliopillisesti johtuu siitä, ettei ruotsi ole minun äidinkieli, sekä erityisesti suomen osalta tarkkaavaisuushäiriöstä, joka valitettavasti laittaa myös typoilemaan hiukan liikaakin..siihen vaivaan saisi kuulemma piriä lekurista mutta ei kiitos. Olen pärjännyt ilman pervetriiniä liki puoli vuosisataa, joten typoilen edelleenkin ennemmin
Minun tarkoitus oli tuoda lähinnä esiin se, että nämä on enempi vaaraksi toiselleen kuin muille henkilöille ja nämä työllistää poliisia ihan täystoimisesti. Hälyinä. Tokihan osassa hälyn aihe on ulkopuolinen, mutta vain pieni osa. Mutta syvennytäämpä nyt sitten asiaan, kun sitä ehdottomasti vaaditaan.
Itseasiassa kaikkiaan "R291" merkinnöiksi tulkittavia on yli viitisentuhatta kun ei katsella ihan DG: toimittajan valikoivien lasien lävitse, tämän jutussa oli vaan erikseen mainittu siitä, että nämä kahakoi keskenään. No laitetaampa uusiksi hiukan tarkemmin, Svenska Dagbladetin hiukan laajemman erittelyn mukaisesti, ilman puuttuvia merkintöjä:
Näistä yli 5000 tuhannesta merkinnässä on kyseessä:
450 tappelua.
559 pahoinpitelyä.
9 ryöstöä.
194 laittomia uhkauksia.
37 on itsemurhayrityksiä.
26 sairastapauksia.
42 on rekisteröity psyykkisiksi sairauksiksi.
3 on kuolemantapausta, eli käytännössä kuolinsyytutkintaa.
3 pommiuhkaa.
58 tulipaloa.
239 automaattihälytystä.
96 kadonneita henkilöitä
161 poliisipartiota on työllistetty myös merkinnällä turvallisuustehtävät.
109 "tutkintatehtävää".
869 henkilön tai ajoneuvon tarkastusta.
Tämä poliisin virallinen raportti on tullut ulos 19 helmikuuta samaan aikaan kun Dagens Nyheterin toimittaja on lukenut hiukan valikoiden sitä raporttia. Poliisin raportin mukaan todellisuudessa
asyylinmajoituksiin liittyvät pahoinpitelyt ovat yleisin syy noin 46%, jonka jälkeen uhkailut ja ja ahdistelut noin 27%. Yhdessä nämä luokat onkin jo 73 prosenttia.
minä Kuten sanoin. Poliisit hyppää asyylinhakijoiden luona yhtenään ja sen näkee ihan omin pikku rähmäisin simmuin paikallisestikin, jos tietää missä majoitukset sijaitsee.
https://polisen.se/PageFiles/615116/Ant ... ningar.pdf
olin laskevinaan että periodi on 82 päivää, no kuitenkin reilusti alle sata. 3 287 puhdasta rikosjuttua on aika paljon porukalta alle 163 000 asyylinhakijan tekemisiksi,
kun katsotaan että Ruotsissa on liki 9 miljoonaan asukasta ja tästä näiden tekemiset on jo DG:n kaunistellunkin jutun mukaan laskettuna prosentteja. Eli jo 1% tuolla väestömäärällä vastaa väkilukuun suhteutettuna siis 90 000 asukasta.
Verrkokkina tilanteelle voi ajatella myös, että Oulun 189 500 asukkaan kaupungin poliisilaitoksen 2015 tilaston mukan poliisilla on ollut yhteensä 3148kpl kaikkia väkivaltarikoksia, myös seksuaalirikokset mukaanluetuna.
Taumatawhakatangihangakoauauotamateaturipukakapikimaungahoronukupokaiwhenuakitanatahu
40.346°S 176.5402°E