HÄKE 'nauha' (ketju 2)

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
Tara
Horatio Caine

Re: HÄKE 'nauha' (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Tara »

Mr.Chainsaw kirjoitti:
lähettikö Anneli lapsensa katsomaan tilannetta vai ei.
Siis mikä juttu tämä on? Puhelusta ei ainakaan muistaakseni tule tälläistä ilmi kertaakaan, että käski Amandaa mennä katsomaan tilannetta.

Ei vai? Jos ei kirjaimellisesti tule ilmi äänitteellä (kun se ei ole video), niin muuten kyllä tulee ilmi tällainen pyyntö, ainakin jos lukee etp:stä mitä yksi ja toinenkin on asiasta itse kertonut omin sanoin.

Kokosin joskus etp-otteita Katsomaan lähettämisestä.

Joo, helmikuussa 2016:

http://murha.info/phpbb2/viewtopic.php?p=736442#p736442
...
Tara kirjoitti:...
Katsomaan lähettämisestä (Mäkisen mukaan eihän se Anneli mittään muistanut oikein, mut hän näkee kyl verijäljistä mitä siel o tapahtunu)
Tara Marras 2010, 14:47
Anneli kuulustelussa 9.12.2006:
Anneli: ”Minulla on sellainen muistikuva, että kun olin lähtenyt karkuun, niin Axxxx oli pystyssä aulassa tai tulossa omasta huoneestaan. Kun olin puhelimessa, Axxxx oli vieressäni ja näytin hänelle, että rinnastani tulee verta. Kun soitin, kysyin jossain Axxxx:lta, että näkyykö siellä vielä mitään. Minulla on sellainen muistikuva. Sen mäiskinnän aikana kysyin Axxxx:lta, näkyykö jotain. Minulla ei ole Axxxx:sta kokoaikaa tarkkaa havaintoa, missä hän on ollut. Saattaa olla, että pyysin Axxxx:a katsomaan. Se on mahdollista, että Axxxx on käynyt katsomassa. Pyysin Axxxx:a puhelimeen ja kävin itse katsomassa. Kävin katsomassa, kun Jukka huusi Annu. Minulla on sellainen mielikuva, että Jukka makasi lattialla ja he tappelivat. Konkreettista muistikuvaa minulla ei ole. Mies lähti tulemaan minua kohti ja lähdin karkuun.”
------
Kuulustelu: 27.8.2009
Anneli:..Silloin, kun olin puhelimessa, Jukan äänet loppuivat. Muistaisin todenneeni tämän myös puhelimessa. Muistaisin, että silloin, kun olin puhelimessa, hätäkeskuksesta kysyttiin minulta jotain, jonka vuoksi pyysin Axxxx:ää katsomaan jotakin. En muista tarkalleen, mitä pyysin katsomaan, mutta ilmeisesti joko sitä, että onko Jukka vielä hengissä tai oliko tunkeilija vielä paikalla.

Kuulustelu: 16.10.2009
Anneli: Axxxx oli myös jossain vaiheessa puhelimessa ja muistan sanoneeni puhelimeen jossain vaiheessa, että "nyt tuli hiljaista".
Puhelimessa kysyttiin, että onko tekijä vielä siellä ja muistan sanoneeni Axxxx:lle, että käy katsomassa, mutta tajusin jälkeenpäin ettei Axxxx:aa olisi saanut lähettää huoneeseen katsomaan.

ulkosuomalainen:
us: JPEG 814, Annelin kuulustelu sairaalassa 2.12. 2006
kuulustelun ajassa 22.40
Ni ma sanoin, et Xaaaa katotko tonne. Ma en sit tieda et kaviks han kattomas...
http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... 45#p320145
http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... 55#p320155
---
Anneli ei ole itse missään vaiheessa kiistänyt asiaa, kun häneltä on useaan kertaan kysytty lapsensa lähettämisestä katsomaan takkahuoneeseen. Sen sijaan, että hän olisi kiistänyt näin tehneensä Anneli on selittänyt asiaa eri tavoin.

Naispoliisi (T Välimäki) muistelee 2009 ihmettelleensä v 2006, kun Anneli oli vielä sairaalassa, tätä samaa asiaa, että hänen on äitinä vaikea ymmärtää miksi äiti lähettää lapsen katsomaan onko tappaja vielä paikalla.

etp-lainaus, JPEG287:
Kävin (1.12.2006) NN:n (poliisi) sairaalassa puhuttelemassa Anneli Aueria. Minua äitinä häiritsi se asia,että Anneli oli laittanut lapsensa katsomaan oliko tekijä paikalla.
Kysyin tästä asiasta Annelilta ja sain hänen vastauksestaan sellaisen käsityksen, että Anneli oli uskonut, ettei tekijä tee lapselle mitään../

http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... 46#p314546
---------------
Myös tytöltä itseltään on kysytty asiasta:
Vastaus: - Äiti tiesi etten mä menisi liian lähelle..(etp joku 644 tienoilla) ...vastasi lapsi, kun häneltä kysyttiin 2009, mitä hän ajatteli siitä että äiti pyysi lasta menemään katsomaan onko se tekijä vielä siellä.

Vielä kolmen vuoden päästä tyttö muisti tilanteen. Jos se ei ollut totta, miksi vastasi noin??

http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... 12#p474012
hieman lisää annijatalta samasta kohdasta:
annijatta » 13 Syys 2012, 21:53

Ja mitä tyttö tarkoittaa kun häneltä kysytään ....Miks äiti käski sua mennä kattomaa ku se murhaaja oli vielä siellä
vastaus: ...äiti oli ihan hädissään et elääks iskä viel ei äiti niinku ajatellu tai sii ei äiti varmaan ehtinyt ajattelee et se olisi ite se murhaaja.... (sanatarkka lainaus litteroinnista)
16/9 2009
http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... 33#p505633
------------
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
Miten oravatädille saisi rasteroinnilla haavaumia ja mustelmia naamaan?
Kepittelyiloa tässä tulevaisuudessa odottelen...
Mr.Chainsaw
Hercule Poirotin viikset

Viesti Kirjoittaja Mr.Chainsaw »

Noin pienten lasten haastattelut on vähän niin ja näin noin pitkän ajan jälkeen. Muutenkin tilanne erittäin traumatisoiva. En pidä juuri minään noin pitkän ajan jälkeen tehtyjä haastatteluja.

"Oliks se siel viel?" viittaa siihen, että Amanda on varmaan mennyt puhelimen äärestä kurkkaamaan siihen olohuoneen aukolle(lähellä puhelinta) kohti takkahuonetta. Ei Anneli missään vaiheessa puhelua sanonut, että "meeks Amanda kattoo?".
Aluksi kerro, miten Anneli Auer aviomiehensä murhasi ja vasta kun tässä olet onnistunut, todista, että paikalla ei ollut ulkopuolista tekijää 8)
Tara
Horatio Caine

Mr.Chainsaw kirjoitti:Noin pienten lasten haastattelut on vähän niin ja näin noin pitkän ajan jälkeen. Muutenkin tilanne erittäin traumatisoiva. En pidä juuri minään noin pitkän ajan jälkeen tehtyjä haastatteluja.

"Oliks se siel viel?" viittaa siihen, että Amanda on varmaan mennyt puhelimen äärestä kurkkaamaan siihen olohuoneen aukolle(lähellä puhelinta) kohti takkahuonetta. Ei Anneli missään vaiheessa puhelua sanonut, että "meeks Amanda kattoo?".
Jäikö jotain huomaamatta?
ulkosuomalainen:
kuulustelun ajassa 22.40
Anneli: ”Minulla on sellainen muistikuva, että kun olin lähtenyt karkuun, niin Axxxx oli pystyssä aulassa tai tulossa omasta huoneestaan. Kun olin puhelimessa, Axxxx oli vieressäni ja näytin hänelle, että rinnastani tulee verta. Kun soitin, kysyin jossain Axxxx:lta, että näkyykö siellä vielä mitään. Minulla on sellainen muistikuva. Sen mäiskinnän aikana kysyin Axxxx:lta, näkyykö jotain. Minulla ei ole Axxxx:sta kokoaikaa tarkkaa havaintoa, missä hän on ollut. Saattaa olla, että pyysin Axxxx:a katsomaan. Se on mahdollista, että Axxxx on käynyt katsomassa. Pyysin Axxxx:a puhelimeen ja kävin itse katsomassa. Kävin katsomassa, kun Jukka huusi Annu. Minulla on sellainen mielikuva, että Jukka makasi lattialla ja he tappelivat. Konkreettista muistikuvaa minulla ei ole. Mies lähti tulemaan minua kohti ja lähdin karkuun.”
etp-lainaus, Völimäkeä kuulusteltu 2.11.2009, JPEG287:
Kävin (1.12.2006) NN:n (poliisi) sairaalassa puhuttelemassa Anneli Aueria. Minua äitinä häiritsi se asia,että Anneli oli laittanut lapsensa katsomaan oliko tekijä paikalla.
Kysyin tästä asiasta Annelilta ja sain hänen vastauksestaan sellaisen käsityksen, että Anneli oli uskonut, ettei tekijä tee lapselle mitään../

Eikö tytöltä olisi saanut kysyä mitään? Ilmeisesti ei?
Muistavatko kaikki v 2009 tästä asiasta kertoneet kuulustellut väärin?

En muista, että Auer olisi juurikaan mitään näistä em:sta kieltänyt, että ei ole totta, koska en ole pyytänyt lasta katsomaan. Selitellyt kyllä on myös siten (muita asioita ainakin kuin tämän), että on muistanut sen ja sen asian silloin ja silloin väärin. Toisaalta, kun häneltä on kysytty vuosien päästä, miksi hän nyt kertoo asioista eri tavalla kuin aikaisemmin, hän on vastannut: Minulla oli silloin asiat tuoreessa muistissa.
Viimeksi muokannut Tara, Su Heinä 17, 2016 6:12 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
Mr.Chainsaw
Hercule Poirotin viikset

Tara kirjoitti:
Mr.Chainsaw kirjoitti:Noin pienten lasten haastattelut on vähän niin ja näin noin pitkän ajan jälkeen. Muutenkin tilanne erittäin traumatisoiva. En pidä juuri minään noin pitkän ajan jälkeen tehtyjä haastatteluja.

Jäikö jotain huomaamatta?
ulkosuomalainen:
kuulustelun ajassa 22.40
etp-lainaus, JPEG287:

Eikö tytöltä olisi saanut kysyä mitään? Ilmeisesti ei?
Joo pyytänyt siis ilmeisesti siitä läheltä katsomaan sinne päin. Ei pyytänyt menemään minnekään kuten ajattelinkin. Kuuluisihan se hätäpuhelussakin jos olisi pyytänyt menemään jonnekin. Pyysi vain katsomaan näkyykö mitään.

Tottakai tuossa vaiheessa pitää kysyä, mutta kolmen vuoden päästä se on jo turhaa.
Aluksi kerro, miten Anneli Auer aviomiehensä murhasi ja vasta kun tässä olet onnistunut, todista, että paikalla ei ollut ulkopuolista tekijää 8)
Tara
Horatio Caine

''Ilmeisesti''. No niin.

Eikö tyttö sitten olisi voinut sanoa, että ei äiti sellaista pyytänyt! Siis vaikka kolmen vuoden päästä, tai vaikka viiden tai kymmenen vuoden päästä??
Tämä vastaus olisi varmaan kelvannut vai mitä?

Onhan tyttö kiistänyt muitakin eri kysymyksissä esille otettuja asioita.

Ilmeisesti tämä on ihan turhaa. Kaikelle löytyy jokin selitys (sepitys).
Mutta kuten arvelen, tämä ei vie mihinkään, ilmeisesti.

Kysypä naakalta, niin saat varmasti tyydyttäviä ja tarkkoja vastauksia, vaikka hän aika harvoin perustelee käsityksiään millään konkreettisella, kuten esim asiaan liittyvällä etp-otteella (tai sitten hän kiiruhtaa sopivin välein ilmoittamaan että ''annelin vihaajat'' suhtautuvat esitutkintamateriaaliin kuin pyhään Raamattuun, tai että eihän sinne etp:hen ole kaikkea kirjattu ja että monia asioita on merkitty virheellisesti, Auer on muistanut väärin, että ei se noin voi olla, Aueria/tyttöä on painostettu, heille on syötetty heille poliisin keksimiä tarinoita jne..
Banacek
Scooby-Doo

Viesti Kirjoittaja Banacek »

Jos ajatellaan että Anneli onkin murhaaja, niin mielestäni häkenauhan perusteella tällöin on oltava skenaario, jossa varsinaisen murhan tekee joku mies Annelin tuella. Lapset eivät ole missään skenaariossa mielestäni mukana juonessa. Tällöin "Vittikö" huuto voitaisi tulkita "Veittikö?" eli "veitsikö?". Juoksujen aikana Anneli roudaa murhavälineistöä piiloon ja puhuu välillä puhelimeen. Tässäkin tapauksessa Anneli on aidosti järkyttynyt näkemästään, koska eihän hän ole moista aiemmin elämässään nähnyt. Ulkopuolinen mutta Annelille tässä skenaariossa tuttu mies hoitaa likaiset hommat.

En usko sitä että Anneli olisi murhannut Jukan yksinään. Siihen ei ajoitus taivu millään
Mr.Chainsaw
Hercule Poirotin viikset

Tara kirjoitti:''Ilmeisesti''. No niin.

Eikö tyttö sitten olisi voinut sanoa, että ei äiti sellaista pyytänyt! Siis vaikka kolmen vuoden päästä, tai vaikka viiden tai kymmenen vuoden päästä??
Tämä vastaus olisi varmaan kelvannut vai mitä?

Onhan tyttö kiistänyt muitakin eri kysymyksissä esille otettuja asioita.

Ilmeisesti tämä on ihan turhaa. Kaikelle löytyy jokin selitys (sepitys).
Mutta kuten arvelen, tämä ei vie mihinkään, ilmeisesti.

Kysypä naakalta, niin saat varmasti tyydyttäviä ja tarkkoja vastauksia, vaikka hän aika harvoin perustelee käsityksiään millään konkreettisella, kuten esim asiaan liittyvällä etp-otteella (tai sitten hän kiiruhtaa sopivin välein ilmoittamaan että ''annelin vihaajat'' suhtautuvat esitutkintamateriaaliin kuin pyhään Raamattuun, tai että eihän sinne etp:hen ole kaikkea kirjattu ja että monia asioita on merkitty virheellisesti, Auer on muistanut väärin, että ei se noin voi olla, Aueria/tyttöä on painostettu, heille on syötetty heille poliisin keksimiä tarinoita jne..
Ei tuon ikäinen lapsi osaa vielä vastata loogisesti ja varsinkaan tuossa tilanteessa. Se on mun mielipide. Se voi käsittää helposti kysymyksen "onks siel ketää?" kuulustelijan kysymykseen väärin. Kuulustelijan olisi pitänyt kysyä vain "pyysikö äiti sinua menemään takkahuoneeseen katsomaan?". Jopa aikuisen on vaikea 3-vuoden päästä vastata pikkutarkkoihin kysymyksiin. Varsinkin tuollaisen tilanteen jälkeen.

Jos Anneli olisi kaiken keksinyt ja harjoitellut sanomisensa, niin ne olisi aina sitä yhtä ja samaa sanomista. Minusta juttujen pieni vaihtelevuus noin pitkän ajan jälkeen on ihan normaalia. Kertoo siitä ettei se ole keksinyt mitä pitää sanoa ja asiaa suunnitellut. Ihmeellistä olisi, jos on tilanteen lavastanut, ettei ole kuitenkaan miettinyt mitään tarinaa mikä olisi muuttumaton kuluneesta ajasta riippumatta. Ei kai kukaan paniikissa puhelimessa kiinnitä huomiota pikkutarkkoihin asioihin kun keskittyy olennaiseen eli pyytämässä apua ja miettii mitä Jukalle tehdään.

Outoa silti sekin ettei estänyt Amandaa menemästä sinne olohuoneen lähettyville "Hei Amanda, älä mene sinne!". Ja se lasikasa mikä vaikuttaa siihen kerätyltä. Vaikea näitä on foorumilta käsin selvittää, mutta on tuossa lavastuskin mahdollista esittäen itse sitä huppumiestä.
Mr.Chainsaw
Hercule Poirotin viikset

Banacek kirjoitti:Jos ajatellaan että Anneli onkin murhaaja, niin mielestäni häkenauhan perusteella tällöin on oltava skenaario, jossa varsinaisen murhan tekee joku mies Annelin tuella. Lapset eivät ole missään skenaariossa mielestäni mukana juonessa. Tällöin "Vittikö" huuto voitaisi tulkita "Veittikö?" eli "veitsikö?". Juoksujen aikana Anneli roudaa murhavälineistöä piiloon ja puhuu välillä puhelimeen. Tässäkin tapauksessa Anneli on aidosti järkyttynyt näkemästään, koska eihän hän ole moista aiemmin elämässään nähnyt. Ulkopuolinen mutta Annelille tässä skenaariossa tuttu mies hoitaa likaiset hommat.

En usko sitä että Anneli olisi murhannut Jukan yksinään. Siihen ei ajoitus taivu millään
Olen ollut sillä kannalla, mitä nauhaltakin kuuluu, että ei sitä murhaa viimeistellä nauhan aikana. Se vain kuolee puhelun aikana. Verenhukkaan varmaankin. Hiljenee, koska iso veren menetys vie tajun. En kuule kolauksia ollenkaan. Kuulen vain sängyn siirtymistä. Mahdollista on toki Annelin "apuri". Ihmettelen siinä asiassa kuitenkin sitä, ettei ole ollut mitään yhteydenpitoa tämän jälkeen. Annelia on kuitenkin salakuunneltu, ollut peitepoliisi ja varmaan jossain määrin seurattu?
Banacek
Scooby-Doo

Viesti Kirjoittaja Banacek »

Mr.Chainsaw kirjoitti:
Banacek kirjoitti:Jos ajatellaan että Anneli onkin murhaaja, niin mielestäni häkenauhan perusteella tällöin on oltava skenaario, jossa varsinaisen murhan tekee joku mies Annelin tuella. Lapset eivät ole missään skenaariossa mielestäni mukana juonessa. Tällöin "Vittikö" huuto voitaisi tulkita "Veittikö?" eli "veitsikö?". Juoksujen aikana Anneli roudaa murhavälineistöä piiloon ja puhuu välillä puhelimeen. Tässäkin tapauksessa Anneli on aidosti järkyttynyt näkemästään, koska eihän hän ole moista aiemmin elämässään nähnyt. Ulkopuolinen mutta Annelille tässä skenaariossa tuttu mies hoitaa likaiset hommat.

Olen ollut sillä kannalla, mitä nauhaltakin kuuluu, että ei sitä murhaa viimeistellä nauhan aikana. Se vain kuolee puhelun aikana. Verenhukkaan varmaankin. Hiljenee, koska iso veren menetys vie tajun. En kuule kolauksia ollenkaan. Kuulen vain sängyn siirtymistä. Mahdollista on toki Annelin "apuri". Ihmettelen siinä asiassa kuitenkin sitä, ettei ole ollut mitään yhteydenpitoa tämän jälkeen. Annelia on kuitenkin salakuunneltu, ollut peitepoliisi ja varmaan jossain määrin seurattu?
Minusta taas nauhalta juuri kuuluu kamppailun ääniä sieltä takkahuoneesta ja Jukka ottaa osumaa aika pitkänkin aikaa. Huutaa samalla koko ajan Annelia apuun.

Jos vain makaisi ja vuotaisi pikku hiljaa "kuiviin", niin tuollaista määrää kolinaa ei lähtisi muuten kuin vain jos Jukka viimeisillä voimillaan sätkisi pitkin huonetta kolistellen tavaroita alas tai hyppisi sängyllä. Mikään rikospaikalla ei kuitenkaan viittaa tuollaiseen. eikä siihen voimat olisi enää mitenkään voinet riittääkään. Jotenkin puhelusta aistii että murhaajallekin on yllätys kuinka kauan aikaa Jukka pysyy hengissä. Tästä turhautuneena huutaa sen "Kuole!" ja silloin iskee myös erityisellä voimalla.
Mr.Chainsaw
Hercule Poirotin viikset

Banacek kirjoitti:
Mr.Chainsaw kirjoitti:

Minusta taas nauhalta juuri kuuluu kamppailun ääniä sieltä takkahuoneesta ja Jukka ottaa osumaa aika pitkänkin aikaa. Huutaa samalla koko ajan Annelia apuun.

Jos vain makaisi ja vuotaisi pikku hiljaa "kuiviin", niin tuollaista määrää kolinaa ei lähtisi muuten kuin vain jos Jukka viimeisillä voimillaan sätkisi pitkin huonetta kolistellen tavaroita alas tai hyppisi sängyllä. Mikään rikospaikalla ei kuitenkaan viittaa tuollaiseen. eikä siihen voimat olisi enää mitenkään voinet riittääkään. Jotenkin puhelusta aistii että murhaajallekin on yllätys kuinka kauan aikaa Jukka pysyy hengissä. Tästä turhautuneena huutaa sen "Kuole!" ja silloin iskee myös erityisellä voimalla.
Juuri tuollaiselta se kuulostaa kun sänky siirtyy. Pitää vielä kuunnella nuo hidastetut nauhat tuosta yhdestä topicista. Joka tapauksessa olen sitä mieltä, että Anneli ei ole tehnyt mitään Jukalle. Osallisena se on muuten voinut olla, mutta mikä motiivi Annelilla olisi ollut Jukka tappaa? Hyvänä motiivina pidän sitä erotettua ja uhkailevaa entisestä työntekijää. Jos sillä on ollut muitakin ongelmia pohjalla, niin työpaikan menetys on ollut viimeinen niitti.
Tara
Horatio Caine

Samanlainen ääni kuin vuoteesta (125cm leveä eli ei ollut vuode painavimmasta päästä) se lähtee vaikka keittiön pöydästä. Ei se keittiö mikään niin avara tila ollut, etteikö siellä kiireessä törmäisi pöytään - tai tuoliin... Myös olohuoneessa oli kulkutiellä kamaa, nojatuoli keskellä lattiaa, sekä kuntopyörä..

Kolme vuotta hautonut kostoa??
Sitten eräänä yönä... kaahasi takapihalle, pienijalkainen iso mies runttasi ikkunan säpäleiksi, pujahti taloon, jossa kaksi aikuista tumput suorana odotti, kävi JL:n kimppuun, raivoissaan, tuikkasi vaimoa hus-huh-hiiteen-eleellä (veitsen kärjellä) mutta pihaustakaan keuhkoistaan tai äänielimistään päästämättä... kävi painiin, kohta jo tikkasi huteralla, terästä vajaalla, varastetulla kalaveitsellä (naiselliseen tapaan) 70 venttiä JL:een, kolkkasi vielä astalolla (miehiseen tapaan?), toisen näköelimen kiskaisi poskelle. Kokosi astalonsa ja luikahti ketterästi ulos pimeyteen, mennessään vielä kolautti lommon terassin seinälautaan ja roiski verta seinille, mutta tuolille ei.

Miten tää nyt oikein menee.. Mun mielestä tää kuulostaa päättömältä.

Niin sitä hypätään vauhdista naakan kelkkaan. Naakka ei ilmoitustensa perusteella tykkää sopuleista :lol: Vaikka onhan se niin, että ei tässä tapauksessa ole kovin monta vaihtoehtoa..

Pitääkö tosiaan olla triathlonisti pystyäkseen tuohon suoritukseen?

Aikataulu on todella tiukka kummallekin mahdolliselle tekijälle, vaikka Mäkisen mukaan 70 piston tikkaamiseen riitti noin 1,5 minuuttia (muistaakseni vähemmänkin).

Milloin JL ehti maata sängyllä? Missä vaiheessa - ai niin, se oli painaumajälki, ei valumaverta (naakan mukaan, samoin turumurren, muistankohan oikein). Harmin pakka kun ei Mäkinen tarkistanut asiaa ja kuva sängystä on surkea, ja lisäksi mustavalkoinen?

Miksi?
Kuvahttp://picasion.com/
Animaatio jemman havaitsemasta MIKSI-sanasta veitsen luona lattialla, kuva kaappaus Pekka Lehdon dokumentista
Jokienvalloittaja
Agentti Scully

Viesti Kirjoittaja Jokienvalloittaja »

Kun nauhaa venyttää Jukan epäselvät huudot tulevat selviksi.. Anneli on luultavasti nopeuttanut tallentamansa nauhoitteen tarkoituksella epäselväksi, koska siellä on kohtia jotka eivät ole kamppailutilanteeseen osuvia. Venytettäessä kuulee Jukan mm. huutavan "mul on paha olo" sekä kuuluisassa Uole kohdassa "Kuole! Älä.. älä" alalaalien sijaan. Merkillisen tästä tekee se, että venytettäessä huomaa kohdan "Annu! Tule auttaa!" Olleen myös venytetyn, kuten myös Annelin, Tyttären ja Ns. Häkeneidin sanomat. Eli "Annu! Tule auttaa" onkin oma, irtileikattu äänityksensä ja erikseen puhelun aikana soitettu. Tämä onnistuu näppärästi Leikkaa ja Save As.. toimintojen avulla ihan maallikollekin.
Mr.Chainsaw
Hercule Poirotin viikset

Tara kirjoitti:Samanlainen ääni kuin vuoteesta (125cm leveä eli ei ollut vuode painavimmasta päästä) se lähtee vaikka keittiön pöydästä. Ei se keittiö mikään niin avara tila ollut, etteikö siellä kiireessä törmäisi pöytään - tai tuoliin... Myös olohuoneessa oli kulkutiellä kamaa, nojatuoli keskellä lattiaa, sekä kuntopyörä..

Kolme vuotta hautonut kostoa??
Sitten eräänä yönä... kaahasi takapihalle, pienijalkainen iso mies runttasi ikkunan säpäleiksi, pujahti taloon, jossa kaksi aikuista tumput suorana odotti, kävi JL:n kimppuun, raivoissaan, tuikkasi vaimoa hus-huh-hiiteen-eleellä (veitsen kärjellä) mutta pihaustakaan keuhkoistaan tai äänielimistään päästämättä... kävi painiin, kohta jo tikkasi huteralla, terästä vajaalla, varastetulla kalaveitsellä (naiselliseen tapaan) 70 venttiä JL:een, kolkkasi vielä astalolla (miehiseen tapaan?), toisen näköelimen kiskaisi poskelle. Kokosi astalonsa ja luikahti ketterästi ulos pimeyteen, mennessään vielä kolautti lommon terassin seinälautaan ja roiski verta seinille, mutta tuolille ei.

Miten tää nyt oikein menee.. Mun mielestä tää kuulostaa päättömältä.

Niin sitä hypätään vauhdista naakan kelkkaan. Naakka ei ilmoitustensa perusteella tykkää sopuleista :lol: Vaikka onhan se niin, että ei tässä tapauksessa ole kovin monta vaihtoehtoa..

Pitääkö tosiaan olla triathlonisti pystyäkseen tuohon suoritukseen?

Aikataulu on todella tiukka kummallekin mahdolliselle tekijälle, vaikka Mäkisen mukaan 70 piston tikkaamiseen riitti noin 1,5 minuuttia (muistaakseni vähemmänkin).

Milloin JL ehti maata sängyllä? Missä vaiheessa - ai niin, se oli painaumajälki, ei valumaverta (naakan mukaan, samoin turumurren, muistankohan oikein). Harmin pakka kun ei Mäkinen tarkistanut asiaa ja kuva sängystä on surkea, ja lisäksi mustavalkoinen?

Miksi?
Kuvahttp://picasion.com/
Animaatio jemman havaitsemasta MIKSI-sanasta veitsen luona lattialla, kuva kaappaus Pekka Lehdon dokumentista
Tuo "Miksi" nyt on ihan huuhaata. "K" siitä erottaa, "m" on jo aika epäselvä ja muut kirjaimet onkin sitten mielikuvitusta.

Luin äsken etp:n ja mielestäni oikeastaan kaikki tukee AA:n syyttömyyttä. Herää oikeastaan vain kysymys, että mistä Jukan veri tullut AA:n paidan hihoihin. Päälle puettaessa ei ainakaan, koska silloin verta pitäisi olla myös helmoissa. Pitäisi nähdä millaiset ne Jukan veritahrat siinä paidassa on. Koiratkin jopa saaneet hajun jonkin matkan päähän.

Löysin etp:stä saman huomion kuin itsekin eli Amandan sanomiset. Tapahtumasta seuraavan päivän sanomiset voi ottaa huomioon, mutta ei enää 3-vuoden päästä ja lisäksi olen samaa mieltä, että 3-vuoden jälkeiset haastattelut on painostavia ja johdattelevia.

Ainoa miten tuossa Annellista saa syyllinen on huppumieheksi tekeytyminen, suunnitellun tavaroiden piilopaikan luokse etukäteen jättämä lavastuspuukko itsensä pistämiseen, oma T-paita ja omat kengät joilla tulee takaisin talolle. Itse kaiken lavastamalla saa Amandankin nähneen huppumiehen, mutta ei puhelun aikana vaan vähän ennen. Häke-puhelun aikainen viimeistely ja sen jälkeiset jälkien putsaukset on täysin pois suljettava. Joko siellä oli huppumies tai Jukka sattui kuolemaan verenhukkaan puhelun aikana.

Pitäisi muuten nähdä Jukan pään alla ollut veriläntti. Jos sitä on lyöty silloin päähän kun se makasi maassa, niin siinä pitäisi olla sellainen liusuma jälki. Ei se pää paikallaan pysy jos sivusta kovaa kumauttaa painavalla esineellä. Veri ei edelleenkään valehtele vaan on paras todistusaineisto.

Ja nyt kun se oviverhon mallikin tuli selväksi, niin se on tosiaan voitu repäistä ylhäältä ensin irti ja sitten rikkoa lasi sisältä päin. Eli ei siitä ota selvää kummin se on tehty, mutta sekin olisi sitten pitänyt tehdä puhtaalla käsineellä jos jälkeen rikottu.

Onko kyseessä siis Annelin täydellinen murha vai ei? Riidan lopputulema tuo ei oikein mitenkään voi olla.

Amandakin sanoi heti ensimmäisessä keskustelussa, että "kuului kauhea pamaus ja sen jälkeen molempien, äidin kirkumista sekä isän huutoa". Jotenkin noin.

Tälläistä taas tähän väliin.
Eilisaamu
Agentti Scully

Viesti Kirjoittaja Eilisaamu »

Tara! Kiitti kun kirjoitat paremmin kuin osaisi toivoa minunkin ajatuksia! Just!

Onko tuo netissä oleva häkenauha jollakin tavalla sorkittu? Vai onko se koskematon?
Tara
Horatio Caine

Eilisaamu kirjoitti:Tara! Kiitti kun kirjoitat paremmin kuin osaisi toivoa minunkin ajatuksia! Just!

Onko tuo netissä oleva häkenauha jollakin tavalla sorkittu? Vai onko se koskematon?
Missä? Itse en nyt löydä häkenauhaa mistään netistä. Joskus kuuntelin ns Suskun nauhan ('videona') jostain täältä, mutta siihen oli susku kirjoittu päälle joitain tulkintojaan, siis litterointeja, jotka minun mielestä olivat täysin mahdottomia. En sitten tuhlannut aikaa siihen sen enempää.
Esimerkkejä suskun tarkasta litteroinnista:

- 1:14 Taustalta kuuluu painokas: Vittu! Tämä on ulkopuolinen murhaaja..
- 1:46 Epäilty: me pysytään sen linjoil. ..
- 2:03 Surmaaja huudahtaa raivokkaasti kesken uhrin mongerruksen/vaikerruksen: Kuole!

Ulkopuolisen ääniä? :lol:
En muista olivatko juuri nuo tulkinnat silloin präntättynä sille nauhavideolla, mutta ihan vastaavia. Ihan väkisin on oltu kuulevinaan eli luulevinaan, että ulkopuolinen se siellä.. Tuo 'me pysytään linjoil' on ihan yhtä LOL...- Auerin äänihän se on, joka sanoo puhelimesta poistuessaan: ''mite mä pääse linjoil''..

En ole tuota versiota (ns suskun versiota) muistaakseni edes kommentoinut missään.
Jotkut muut ovat, esim:
haulinippu » 15 Syys 2015, 13:39
http://murha.info/phpbb2/viewtopic.php?p=700223#p700223
Voi voi! Häkenauhaa on tässä Suskun versiossa muutettu selkeästi:En kuullut ajassa 1.47 Jukan;voisit vähän auttaakki,sekä Annelin Uole-sanaa oli muutettu paljon pehmeämmäksi.Siis mitä se auttaa;alkuperäinen tallenne on viranomaisilla!
:mrgreen: Sama vaikutelma jäi myös minulle, niin että mitäpä siihen lisäämistä. Paitsi voe voe, toivottavasti se originaali, joka on jossakin tallessa on koskematon.
Vastaa Viestiin