Näin se meni:
Tara kirjoitti:
Auerilta on kysytty oliko riitaa, ei väitetty niin ennen kuin Auer itse alkoi riitelystä kertoa.
21.9.2009 poliisi oli kysynyt oliko hänellä ollut riitaa Jukan kanssa ennen surmaa, ja Auer oli vastannut, että mitään riitaa ei ollut, eikä poliisi jatkanut asiasta tässä vaiheessa. Se siitä painostuksesta ja johdattelusta.
http://murha.info/phpbb2/viewtopic.php?p=320144#p320144
Suora lainaus:K: Riitelitkö 30.11. - 01.12. 2006 illalla taikka yöllä Jukka Lahden kanssa?
V: Meillä ei ollut mitään riitaa.
... vähän myöhemmin samassa kuulustelussa, poliisi kysyy riidasta oliko sellaista, ei väitä että oli tai että lapset olisivat nimenomaan riitelystä kertoneet:24.9.2009 Auer muutti kertomustaan, riitelyä olikin ollut. Lasten 'kuulemasta riitelystä' ei poliisi kuitenkaan ollut tässä vaiheessa vieläkään puhunut mitään. Vasta kuulustelujen edetessä, kun Auer oli kertonut riidasta useaan kertaan + yhä uusia yksityiskohtia, poliisi sanoi jossakin vaiheessa että tytär on kuullut riitelyn jne..
suora lainaus:
K: Olet aikaisemmassa kuulustelussa maininnut, että silloin, kun olit puhelimessa ja puhuit hätäkeskukseen, kuulit makuuhuoneesta kamppailun ääniä, tappelun ääniä, hakkaamisen ääniä ja olet käyttänyt toistuvasti sanoja "sellaista mäiskettä". Olet kertonut, että äänet kuuluivat selvästi talon eteiseen ja tuulikaappiin asti. Tyttäresi Axxxx ja poikasi Axxxx kertovat puhutteluissa, etteivät he ole puhelun aikana tai ennen puhelua kuulleet kuin sinun ja miehesi Jukan äänet. Krp:n lausunnon mukaan myös ulkopuolisia ääniä ei kuulu.
Miten selität tämän?
Vasta 30.9. 2009 kuulustelussa poliisi käyttää ilmaisua lapset ovat kertoneet riitelystä, mutta tähän mennessä Auer on itse kertonut riidasta monenmoista - mutta annelisti väittävät, että se on kaikki poliisin hänelle syöttämää, että hän keksi tarinan riidasta yhdessä poliisin kanssa. Lukekaan hitsi vieköön nuo kuulustelut itse! Poliisiko keksinyt kaikki Auerin kertomat yksityiskohdat?? Ne voi lukea itse ja miettiä sitten onko poliisi keksinyt yksityikohtaisen kertomuksen riidasta yhdessä Auerin kanssa..kuulusteluu 24.9.2009, jatkoa:
K: Onko sinun ja Jukan välillä ollut to 30.11.2006 ja 01.12.2006 yöllä riitaa ja jos on, niin mistä se on johtunut?
V: Minulla on sellainen muistikuva, että olen ehkä suuttunut Jukalle Axxxx:n, vanhimman tyttäremme, joka oli silloin 9,5 v, huonosta kohtelusta. Muistan, että olen ehkä huutanut Jukalle yöllä tästä asiasta. Muistan lisäksi, että olen ehkä ollut aikeissa alkaa pakata olohuoneessa olevia matkalaukkuja. Matkalaukut olivat muistaakseni jääneet olohuoneeseen viimeisen ulkomaan matkamme jäljiltä. Olimme olleet Espanjassa ja palasimme kotiin 30.10.2006.
Jukka inhosi itsekkäitä ihmisiä ja tyttäreni Axxxx on ehkä sellainen. Tapahtumayönä minun ja Jukan kanssa on ollut jotain sanomista ja ilmeisesti Axxxx on tullut paikalle ja mahdollisesti sanonut Jukalle jotain tai Jukka Axxxx:lle. Olen ilmeisesti tästä alkanut huutamaan Jukalle ja sanonut, että hän kohtelee Axxxx:aa tosi huonosti.
Tällä hetkellä en saa näistä tapahtumista enempää irti... jne..
http://murha.info/phpbb2/viewtopic.php?p=321962#p321962
...
..viimeksi eilen ollut tämä asia esillä.
...pari kk sitten Kuolemannaakka esitti jälleen kerran tuon monesti korjatun väitteen 'poliisin valehtelemisesta' kuulusteluissa 2009. En jaksanut silloin asiaa enää oikaista, kun ei se menisi perille kuitenkaan - mikä taas tänään jo nähtiinkin.
Tarkista itse Syksyn 2009 kuulustelut ketjusta missä järjestyksessä puhe riidasta eteni, kuka kysyi riidasta, kuka alkoi puhua riidasta itse, minkä jälkeen poliisi puhui siitä myös! Isän ja äidin kiljunnan, josta lapset olivat kertoneet, tulkitseminen riitelyn ääniksi ole kaukaa haettua eikä valehtelua, kun lisäksi ainuttakaan vieraan miehen ääntä ei kukaan paikalla ollut kuullut.