Onko tämä henkilö jotenkin osallisena rikokseen tai tekijän vanhemmat tai sukulaiset millään tavalla?Blues kirjoitti:Kai Skuttnab muutti juu, uuden vaimonsa kanssa Vihtiin joskus vuonna 1997 tms, mutta oikeastiko ajattelette, että hänellä ei ole ollut elämää ennen sitä?
Väärin. Hän on ollut myös aiemmin naimisissa ja hänen aiemmalla vaimollaan on virka eräässä suomalaisessa korkeassa elimessä. Hänellä on myös lapsia tästä aiemmasta avioliitostaan. ja kyllä. Hän on elänyt itä-Uudellamaalla, ollen myös esimerkiksi kunnallisvaaliehdokkaana Askolassa. Kuten sanoin. Tunsin tämän miehen.
Henkirikos Loviisan Rikebyssä 5.8.2016
-
wonderland
- Neuvoja-Jack
Re: Henkirikos Loviisassa 5.8.2016
" Heikoin lenkki, hänen sydämensä, petti. Se oli ajan kysymys." - Laiho oikeudessa
Kai Skutnabb oli aiemmin naimisissa eläinlääkäri Pirkko Skutnabbin kanssa ja Pirkko ei ole asunut Porvoon seudulla ainakaan viime vuosikymmeninä. Eetu oli asunut äitinsä ja isoäitinsä kanssa joten mistä sitä tietää onko koko isää ollut koskaan kuvioissa.
Mikäli ymmärsin oikein, epäilty on äitinsä puolelta saanut/ottanut sukunimensä. Enempää en haluaisi sukulaisia alkaa tähän juttuun sotkemaan.
Ööh, jos oikein ymmärsin kysymyksesi, niin kyllä tämä edesmennyt ell. on suurella todennäköisyydellä tämän tappajan isä, että sillai kyllä joo.
Varmuuttahan meillä ei ole, ennen kuin tekevät Kellokoskella tehtävänsä, mutta asiayhteydet vievät tähän tulokseen kyllä.
Varmuuttahan meillä ei ole, ennen kuin tekevät Kellokoskella tehtävänsä, mutta asiayhteydet vievät tähän tulokseen kyllä.
Mä voin tehdä mitä vaan, mitä haluan mä saan, mitä haluan mä voin.
Asiat voivat olla siis niin tai näin, yksi tietää yhtä, toinen on kuullut toista.
Mitään varmuutta ei ole, joten jatketaan olettamuksina
Mitään varmuutta ei ole, joten jatketaan olettamuksina
Anteeksi, jos en laittanut asiaa tarpeeksi selkeästi. Äiti on siis tyttönimeltään Skutnabb. Voisihan isäkin olla sukujaan sama, siitä minulla ei ole tietoa, mutta se olisi jo aika omituista.
Viimeksi muokannut observer, Ma Elo 08, 2016 10:23 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kuuluu samoihin Skutnabbeihin kuin tunnettu ravivalmentaja Erik Skutnabb, hänen uusi vaimonsa on myös eläinlääkäri, kuten edellinenkin vaimonsa. Skutnabb toimi ravivalmentajana Suomessa, kunnes muutti Ranskaan. Tänne häneltä jäi entinen vaimo.
Natsi, fasisti ja sataprosenttinen sadisti.
Minua on vaivannut se, että miksi murhaaja on viety välittömästi mielisairaalaan ja Kellokoskelle eikä esimerkiksi Hesperiaan. Hänellä ei myöskään ollut vakituista osoitetta. Tästä tuli mieleen että mitä jos osoitetta ei ollut siksi, että hän on ollut tähän asti mielisairaalassa hoidossa ja päässyt sitten sieltä esimerkiksi lomille.
Ensimmäiseksi olisin arvannut ettei osoitetta ollut koska hän oli ollut vankilassa, mutta rikosrekisterin perusteella näin ei ilmeisesti ollut.
Toinen asia mikä tuli mieleen, että mitä jos hän lähti hakemaan talolta vaikkapa jotain sellaista, mitä oli kätkenyt tai jättänyt sinne (tai luuli jättäneensä sinne) ja sitten uhri sattui yllättämään hänet?
Ensimmäiseksi olisin arvannut ettei osoitetta ollut koska hän oli ollut vankilassa, mutta rikosrekisterin perusteella näin ei ilmeisesti ollut.
Toinen asia mikä tuli mieleen, että mitä jos hän lähti hakemaan talolta vaikkapa jotain sellaista, mitä oli kätkenyt tai jättänyt sinne (tai luuli jättäneensä sinne) ja sitten uhri sattui yllättämään hänet?
-
ktaina
- Adrian Monk
Asian vierestä menee mutta asui 13vuotta ranskassa mutta ei enää,Kärkölässä taitaapi asua nykyään.pärinää kirjoitti:Kuuluu samoihin Skutnabbeihin kuin tunnettu ravivalmentaja Erik Skutnabb, hänen uusi vaimonsa on myös eläinlääkäri, kuten edellinenkin vaimonsa. Skutnabb toimi ravivalmentajana Suomessa, kunnes muutti Ranskaan. Tänne häneltä jäi entinen vaimo.
-
Doctor Lecter
- James Bond (Daniel Graig)
Syyllistyit rikoksista pahimpaan; ylinopeuteen. Jos asiaa ajatellaan siihen panostetun valvonnan ja sakkojen sekä poliitikkojen asiaan kohdistaman tarmon perusteella.Pula-aho kirjoitti:Saako melkein ruotsalaiset jotain alennuksia tuomioihinsa? Sain huomattavasti enemmän päiväsakkoja kuukausi sitten ylinopeudesta..
autovarkaus, kortitta ajo, liikenneturvallisuuden vaarantaminen, teräaseen hallussapito, lievä vahingonteko, näpistys. 6 eri rikoskohtaa, vain 40 päiväsakkoa?!?
Tekijän (on kuulemma tunnustanut, eikä siis ole enää pelkkä epäilty) kolttosistaan saamat loputtomat nuhteet ja sormenheristelyt ovat oivallinen esimerkki oikeuslaitoksemme kyvyttömyydestä. Niillä ei ole mitään vaikutusta. Jo vuosia on puhuttu, että rikoskierre olisi mahdollista saada poikki vankilatuomioilla, mutta ei vaan tule lakiin eikä tuomioidenlukuun muutosta. Puhutaan humaanista lähestymistavasta, vankien määrän vähentämisestä, vankila ei ketään paranna - jargonia suolletaan. Onko nyt sitten parempi?
Ainoa mitä poliitikot osaavat tehdä on korotukset ylinopeussakkoihin.
Aina kun kuulen sanan suvaitsevaisuus, poistan varmistimen!
Skutnabbeja on Suomessa noin 40 kappaletta kaikenkaikkiaan, että varmasti kuuluu samaan sukuun.
Mutta Erik Skuttnab vaikuttaa länsirannikolla, mikä on hänen yhteys etelärannikon Koskenkylään?
Mutta Erik Skuttnab vaikuttaa länsirannikolla, mikä on hänen yhteys etelärannikon Koskenkylään?
No vähemmän sinun tiedoistasi oli loppujen lopuksi tietoa, että eiköhän odotella tietoja ylempääobserver kirjoitti:Anteeksi, jos en laittanut asiaa tarpeeksi selkeästi. Äiti on siis tyttönimeltään Skutnabb. Voisihan isäkin olla sukujaan sama, siitä minulla ei ole tietoa, mutta se olisi jo aika omituista.
-
Doctor Lecter
- James Bond (Daniel Graig)
Sen verran vielä tuosta ylinopeudesta, että eiköhän tämä henkirikoksen tuomiouutisoinneissa muisteta mainita, että "EES syyllistyi pakomatkallaan törkeään ylinopeuteen. Ai niin, murhasi myös ihmisen".
Aina kun kuulen sanan suvaitsevaisuus, poistan varmistimen!
Onko Kärkölä vaihtanut paikkaa kartalla ja sijaitsee nykyisin länsirannikolla? Kyseessä on Erik Skutnabbin lapsen lapsi.Blues kirjoitti:Skutnabbeja on Suomessa noin 40 kappaletta kaikenkaikkiaan, että varmasti kuuluu samaan sukuun.
Natsi, fasisti ja sataprosenttinen sadisti.
Luin uutisointeja ja niiden pohjalta jäi mieleen mm. että tekijällä ollut alkoholiongelmaa, käyttäytynyt väkivaltaisesti kiinniottotilanteessa, ollut mukana ryöstössä johon kuulunut väkivaltaa, saanut syytteen pahoinpitelystä, pitänyt puukkoa ilmeisesti yleisemminkin (vaiko sittenkin "yleisemmin vain" rikosjutuissa mukanaan) mukanaan eikä siten sen kantamisestä tällä Loviisan henkirikoskerralla voi vetää yhtäläisyyttä ennalta suunniteltuun puukotusmurhaan. Mielenterveysjutuista ei uutisoinneissa mainintaa, mutta nythän hän on Kellokoskella joten ei liene terveessä tilassa.
Toisaalta kyseessä on voinut olla ennalta suunniteltukin juttu, ketjussa aiemminkin spekuloitu tilan mahdollisen pakkohuutokauppaamisen vaikuttaneen tekijän rikoksen ryhtymiseen.
Seuraava mieleen tullut skenaario ei perustu ennalta suunniteltuun juttuun vaan siihen, että tekijä on mennyt haahuilemaan entisille kotitiluksilleen. Mitä varten on mennyt haahuilemaan, vaikea arvioida - onko ollut jossain harhaisessa tilassa ja luullut sukulaisten edelleen asuvan siellä ja saavansa sieltä majapaikkaa vai mistä kyse. Joka tapauksessa tekijä on tappanut/murhannut uhrin hevoslaitumen viereisellä kotipolulla. Ja tästä (kuin myös paikan uutiskuvista) tulee mieleen, että uhri on ollut palaamassa pihaan kotitietä pitkin, tekijä on kenties hillunut sekaisen oloisena hevosaitauksen äärellä - kenties jopa mennyt aitauksen sisään "tervehtimään" hevosia. Nainen, jolle eläimet olleet erittäin tärkeitä ja pyrkinyt suojaamaan tilustaan ja eläimiä, on saattanut reagoida huutaen miehelle että "pois sieltä, mitä teet, tämä on yksityisaluetta", johon mies on saattanut sönkätä ja kirota jotain "nää on mun tiluksia, haista ***, saan tehä mitä vaan" yms, ja nainen saattanut uhkaavassa tilanteessa sanoa että nyt soittaa poliisit paikalle.
Tällöin, konfrontaatiotilanteessa, jossa mies aiemminkin käyttäytynyt väkivaltaisesti (potkinut poliisiauton ikkunat jne), olisi hän hyökännyt puukkonsa kanssa naisen kimppuun. Mahdollista tietty myös, että mies olisi "vain" pyytänyt rahaa, autoa, tms naiselta - mies on syyllistynyt aiemmin ryöstöön, joten ei olisi liian vierasta semmoinen toiminta, ja sitten tilanne räjähtänyt käsiin naisen mahdollisesti kieltäydyttyä ryöstetyksi tulemiselta. Joka tapauksessa, mies on käyttänyt väkivaltaa aiemmassa rikoshistoriassaan, joten kynnystä sen käyttämiseen ei liene liiemmin ollut, vaikka mitään ns. konfrontaatiota ei olisi tapahtunutkaan!
Eli on myös mahdollista, ettei ole vaihdettu sanaakaan ja mies on hyökännyt suoraa päätä naisen kimppuun. Kun ei tiedetä missä tilassa mies on ollut, onko jotain aineiden otantaa taustalla vai ihan vain mielenterveystilaa vaiko molempia kehissä. Selvittävät niitä varmaan Kellokoskella.
Toisaalta kyseessä on voinut olla ennalta suunniteltukin juttu, ketjussa aiemminkin spekuloitu tilan mahdollisen pakkohuutokauppaamisen vaikuttaneen tekijän rikoksen ryhtymiseen.
Seuraava mieleen tullut skenaario ei perustu ennalta suunniteltuun juttuun vaan siihen, että tekijä on mennyt haahuilemaan entisille kotitiluksilleen. Mitä varten on mennyt haahuilemaan, vaikea arvioida - onko ollut jossain harhaisessa tilassa ja luullut sukulaisten edelleen asuvan siellä ja saavansa sieltä majapaikkaa vai mistä kyse. Joka tapauksessa tekijä on tappanut/murhannut uhrin hevoslaitumen viereisellä kotipolulla. Ja tästä (kuin myös paikan uutiskuvista) tulee mieleen, että uhri on ollut palaamassa pihaan kotitietä pitkin, tekijä on kenties hillunut sekaisen oloisena hevosaitauksen äärellä - kenties jopa mennyt aitauksen sisään "tervehtimään" hevosia. Nainen, jolle eläimet olleet erittäin tärkeitä ja pyrkinyt suojaamaan tilustaan ja eläimiä, on saattanut reagoida huutaen miehelle että "pois sieltä, mitä teet, tämä on yksityisaluetta", johon mies on saattanut sönkätä ja kirota jotain "nää on mun tiluksia, haista ***, saan tehä mitä vaan" yms, ja nainen saattanut uhkaavassa tilanteessa sanoa että nyt soittaa poliisit paikalle.
Tällöin, konfrontaatiotilanteessa, jossa mies aiemminkin käyttäytynyt väkivaltaisesti (potkinut poliisiauton ikkunat jne), olisi hän hyökännyt puukkonsa kanssa naisen kimppuun. Mahdollista tietty myös, että mies olisi "vain" pyytänyt rahaa, autoa, tms naiselta - mies on syyllistynyt aiemmin ryöstöön, joten ei olisi liian vierasta semmoinen toiminta, ja sitten tilanne räjähtänyt käsiin naisen mahdollisesti kieltäydyttyä ryöstetyksi tulemiselta. Joka tapauksessa, mies on käyttänyt väkivaltaa aiemmassa rikoshistoriassaan, joten kynnystä sen käyttämiseen ei liene liiemmin ollut, vaikka mitään ns. konfrontaatiota ei olisi tapahtunutkaan!
Eli on myös mahdollista, ettei ole vaihdettu sanaakaan ja mies on hyökännyt suoraa päätä naisen kimppuun. Kun ei tiedetä missä tilassa mies on ollut, onko jotain aineiden otantaa taustalla vai ihan vain mielenterveystilaa vaiko molempia kehissä. Selvittävät niitä varmaan Kellokoskella.
☀︎☾✧☄︎☙○➣❊
Y-boksista: Vain 100% ystävät. Old school heart on. Ei paskaa, fake ass toimintaa, tietojenkalastamisia, piirien pyörintää, testaamisia, huvipuistokokemuksen hakemista tai vääriä motiiveja.
Y-boksista: Vain 100% ystävät. Old school heart on. Ei paskaa, fake ass toimintaa, tietojenkalastamisia, piirien pyörintää, testaamisia, huvipuistokokemuksen hakemista tai vääriä motiiveja.