Antti Hanhivaaran katoaminen Ivalossa v. 2006

Spekulointia kadonneista henkilöistä.
peikkonen
Harjunpää
Viestit: 310
Liittynyt: To Kesä 30, 2016 12:51 am

Re: Antti Hanhivaaran katoaminen Ivalossa v. 2006

Viesti Kirjoittaja peikkonen »

Ja lähipiiristä löytyy eräs Raimo, jolla oli/on silmiinpistävä ja mieleenpainuva korvis, ja jonka sukunimi on liitetty tapaukseen usealla foorumilla Ossi-veljen muodossa..
tikape
Lauri Hanhivaara
Viestit: 137
Liittynyt: Pe Kesä 24, 2016 3:10 am

Re: Antti Hanhivaaran katoaminen Ivalossa v. 2006

Viesti Kirjoittaja tikape »

_auzci_
Scooby-Doo
Viestit: 28
Liittynyt: La Maalis 09, 2013 9:07 pm

Re: Antti Hanhivaaran katoaminen Ivalossa v. 2006

Viesti Kirjoittaja _auzci_ »

Mikäs tämä huhu oli naisesta jota Antti olis kohdellu kaltoin, onko naisen nimi ja sukulaissuhteet tiedossa?

Odotinkin viestiä jossa Antin veljestä tulisi puhetta, ja tulihan sellainen tuolla vastaan, ite "tunsin" tämän veljen,ja jotenkin kun aloin miettiä tätä henkirikos ajatusta, niin ainakin itselläni olis iso kynnys lähteä surmaamaan anttia, veljen tuntien, ellen olisi 100% varma ettei se kaadu omalle kontolle.

Toinen mikä myös on outoa, niin käsittääkseni Antti oli asunut pidempäänkin ivalossa, korjatkaa joku jos olen väärässä, niin on melko erikoista että Jani tunnistettiin varmaksi, mutta kukaan ei ilmeisesti ole sanonut varmaksi että on Antin nähnyt, edes rajavartiolaitoksen henkilö, jonka pitäis jo ammatinkin puolesta katsoa melko itsestään ihmisiä tarkkaan.

Toinen mitä ihmettelen, että miten metsätyöntekijät ei enempää ihmetellyt, kun joku tarpoo tavallisessa takissa ja farkuissa suoraan kohti korpea? Jos itse näkisi vastaavaa, niin katsoisin varmaan melko tarkasti, ja mahdollisesti jopa kysyisin jotain.

Google haku tuotti tuloksen jostain vanhasta inarin kannabisringistä jonka tutkijana oli tämä sama poliisi, ja sitäkin asiaa hän oli kommentoinut tyyliin: pojat on poikia, ihan omaan käyttöön vaan, ja ei tässä kun ihan käyttörikoksia vaan. Ja jotenkin tuosta uutisesta jäi sellanen ajatus, että olisko voinu olla samaa porukkaa siinä ringissä, ja tässä Antin jutussa, ja he pääsis "taas" ku "koira veräjästä"? Nimittäin täällä etelämmässä ainakin saa kannabiksen kasvatuksesta ihan oikeitaki seurauksia, eikä pelkkää " pojat on poikia"-kuittausta.

Korjatkaa nyt sit jos olen ihan hakoteillä aiheen kanssa.
tutkijax
Agentti Scully
Viestit: 666
Liittynyt: To Heinä 14, 2016 1:47 pm

Re: Antti Hanhivaaran katoaminen Ivalossa v. 2006

Viesti Kirjoittaja tutkijax »

Oon miettinyt kanssa tuota tunnistamista.. enkä keksi muuta selitystä kuin sen että Janin suku on vaan niin tunnettu siellä Angelissa. Rajavartijahan sanoi että Janin seurassa oli joku jolla oli korvis, ei siis Antti.

Osaatko sanoa miksei Antin veli pidä enää meteliä asiasta? Huhutaan että se ois ainakin jonkun tekijän auton tuleen.. Tiedätkö mitään näistä Ivalon sahtareista? Puhutaan että tämä liittyy tuohon kannabisrinkiin ja toiminnan keskipiste on eräs kodinkoneliike..
_auzci_
Scooby-Doo
Viestit: 28
Liittynyt: La Maalis 09, 2013 9:07 pm

Re: Antti Hanhivaaran katoaminen Ivalossa v. 2006

Viesti Kirjoittaja _auzci_ »

Tuohon Antin veljeen en osaa sanoa ku huhuja, että olis viimekertasen istumisen jälkeen rauhottunu paljon, mistä kertois kyllä tavallaan toi auton polttaminenki, se kun on herran historiassa melko pieni juttu kuitenkin. Mieleen tuli sellanenki, et olisko joku isompi/kovempi porukka jotenki tuossa takana, mikä rajottais veljen kostohaluja?

Pohjoisesta en tiedä mittää, ku varsinais-suomessa asustelen, ja täällä veljeen olen törmännyt.
tutkijax
Agentti Scully
Viestit: 666
Liittynyt: To Heinä 14, 2016 1:47 pm

Re: Antti Hanhivaaran katoaminen Ivalossa v. 2006

Viesti Kirjoittaja tutkijax »

Niin, sama tuli mieleen kun tuntuu koko Ivalo vaikenevan. :(
_auzci_
Scooby-Doo
Viestit: 28
Liittynyt: La Maalis 09, 2013 9:07 pm

Re: Antti Hanhivaaran katoaminen Ivalossa v. 2006

Viesti Kirjoittaja _auzci_ »

Toisaalta, itse olen pikkupaikasta, jossa n.2000 asukasta, jokainen tuntee tai tietää mut, vaikka suku ei ole sieltä, eikä muutenkaan mitenkään merkittävää tai vaikutusvaltaista sukua. Ja jos Jani ja Antti on ollu kavereita pitkäänkin, ni luulis naaman tulevan samalla tutuksi, kun kylillä tai baarissa näkee samassa pöydässä.
tutkijax
Agentti Scully
Viestit: 666
Liittynyt: To Heinä 14, 2016 1:47 pm

Re: Antti Hanhivaaran katoaminen Ivalossa v. 2006

Viesti Kirjoittaja tutkijax »

Niinno, mut tunteeko kaikki sut 100km säteellä.. eihän tuo toki pohjoisessa ole mikään matka.. mut mun henkilökohtainen mielipide kaiken perusteella on se ettei Antti enää autossa ollut, ainakaan näkyvillä..
Kliina
Neuvoja-Jack
Viestit: 508
Liittynyt: Pe Joulu 27, 2013 3:12 pm

Re: Antti Hanhivaaran katoaminen Ivalossa v. 2006

Viesti Kirjoittaja Kliina »

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2 ... 92876.html

"- Vaikea sitä on sanoa. Jos auto hajoaa, ja sillä ei pääse jatkamaan, niin nuorimies saattaa olla kiihtyneessä mielentilassa harmituksen takia, rikosylikonstaapeli Jaakko Mäkelä sanoo Lapin poliisilaitokselta."

Autosta oli kaksi rengasta puhki. Oliko autossa muuta vikaa? Jotenkin kuulostaa hieman erikoiselta, että molemmat hajoavat samalla. Vai liekö joku muu laittanut ne paskaksi.
tutkijax
Agentti Scully
Viestit: 666
Liittynyt: To Heinä 14, 2016 1:47 pm

Re: Antti Hanhivaaran katoaminen Ivalossa v. 2006

Viesti Kirjoittaja tutkijax »

Kyllä siitä, ettei tämä juttu ole selvinnyt, saa kiittää täysin tätä Jaakko "pojat on poikia" Mäkelää.. Tutkittiikohan Antin autoa edes koskaan, tai yritettiinkö edes selvittää mikä tuo toinen auto on joka ohitti samaan aikaan rajavartijan auton, ja kiinnostaisi myös tietää minne johtaa tie joka lähtee risteyksestä jossa rajavartija puhutti Antin auton kuskia, ettei nyt ois vaan jäänyt varoittamaan jos joku lähtee samalle tielle.

Ei tainut Mäkelä haluta KRP:tä tutkimaan asioita. Surullista.
_auzci_
Scooby-Doo
Viestit: 28
Liittynyt: La Maalis 09, 2013 9:07 pm

Re: Antti Hanhivaaran katoaminen Ivalossa v. 2006

Viesti Kirjoittaja _auzci_ »

tutkijax kirjoitti:Niinno, mut tunteeko kaikki sut 100km säteellä.. eihän tuo toki pohjoisessa ole mikään matka.. mut mun henkilökohtainen mielipide kaiken perusteella on se ettei Antti enää autossa ollut, ainakaan näkyvillä..
Itse olen kyllä samaa mieltä, ettei Antti enää ollut autossa sillon.

Ei mua kyllä tunne 100 kilometrin säteellä, mutta pikkupaikka, joss olisin liikkunut tunnetun henkilön seurassa, niin ainakin edesauttaisi sitä minun tuntemista/tunnistamista.
tutkijax
Agentti Scully
Viestit: 666
Liittynyt: To Heinä 14, 2016 1:47 pm

Re: Antti Hanhivaaran katoaminen Ivalossa v. 2006

Viesti Kirjoittaja tutkijax »

Joo.. Ja sanoihan rajavartija että Janin kanssa autossa olevalla oli korvis, eli ollut varmaan aika silmiinpistävä kun on jäänyt mieleen.. ja tämänkin perusteella kyse ei sitten ollut Antista. Olen kyllä yhdistänyt tämän erääseen Janin lähipiiriin kuuluvaan mutta ei viitsi sanoa nimiä pelkän korviksen perusteella.
heleppoo
Alokas
Viestit: 7
Liittynyt: Su Heinä 17, 2016 9:30 pm

Re: Antti Hanhivaaran katoaminen Ivalossa v. 2006

Viesti Kirjoittaja heleppoo »

Kiinnostaisi tietää mistä syystä poliisin mielestä henkirikoksen mahdollisuutta ei ole. Ei kyllä ole järkeenkäypä selitys omaehtoinen katoaminen metsäänkään..
Avatar
Jimmy Hoffa
Alibin satunnaislukija
Viestit: 55
Liittynyt: Ti Maalis 01, 2016 12:05 am

Re: Antti Hanhivaaran katoaminen Ivalossa v. 2006

Viesti Kirjoittaja Jimmy Hoffa »

heleppoo kirjoitti:Kiinnostaisi tietää mistä syystä poliisin mielestä henkirikoksen mahdollisuutta ei ole.
Näinhän poliisi ei ole sanonut. Poliisin mukaan ei ole viitteitä siitä, että katoamiseen liittyisi rikos, mutta kaikki mahdollisuudet ovat auki. Poliisin mukaan henkirikos ei kuitenkaan ole todennäköisin selitys Antin kohtalolle, jota me ulkopuoliset voimme vain arvailla.
I'll be back.
Jokienvalloittaja
Agentti Scully
Viestit: 664
Liittynyt: Ti Tammi 19, 2016 4:33 pm

Re: Antti Hanhivaaran katoaminen Ivalossa v. 2006

Viesti Kirjoittaja Jokienvalloittaja »

Mutta on esim. syytä epäillä että autossa ei ollut Antti kun rajavartija(jos oikein muistan) oli vilkaissut autoon sisälle. Tämä havainto sivuutettiin sanomalla jotakin sentyylistä että "en tiedä miksi sellainen havainto on tullut" tuossa jaksossa.

Jos ulkopuolisen silminnäkijän havaintoja on 2, toinen sanoo ettei ole varma oliko siellä Anttia ja toinen antaa tuntomerkit jotka eivät sovi Anttiin, eikö se (saatana) ole syytä epäillä ettei se Antti ole ollut?
Vastaa Viestiin