veritasluxmea kirjoitti:Ärrkele kirjoitti:
Itse en olisi niinkään varma, että voidaan edes syyttää tönijää kuolemasta koska mies on kuitenkin käynyt sairaalassa välissä ja sieltä on päästetty terveenä pois. Ennemmin tässä on kyse mielestäni hoitovirheestä sairaalan taholta. Olisiko verenvuoto voitu estää jos potilas olisi pidetty tarkkailussa tai esim. koomassa?
Kyllä pahoinpitelijä on tuosta vastuussa. Pahoinpitelijän aiheuttama, kuolemaan johtanut vamma. Toki diagnosoinnissa ja hoidossa on saattanut tapahtua virheitä, muttei se poista pahoinpitelijän rikosoikeudellista vastuuta asiassa.
E: Lainausta siistitty.
Ilman muutahan se on näin, edelleen olettaen että tuo syy-yhteys pystytään toteen näyttämään.
Tuskin tuosta sakkoa/ehtoollista kummempaa kuitenkaan tulee, tönäisystähän poliisikin taisi puhua. Lisäksi kaveri itse ilmeisesti provosoi tilannetta.
Itse en usko pätkääkään mihinkään diagnoosi-tai hoitovirheeseen. Takuuvarmasti on nuppi kuvattu. Jos siellä vuotoa olisi ollit, ei silloin kotiin päästetä. "Joo mee vaan, soittelet sitte jos puhe katoo tai jalat putoo".