65-vuotias Birgitta Silander, nähty viimeksi 24.8.2015
-
TiiaStiina
- Vic Mackey
Re: 65-vuotias Birgitta Silander, nähty viimeksi 24.8.2015
Rekisteröintikysymyksestä:
https://www.prh.fi/fi/kaupparekisteri/a ... minen.html
Eli ollut vähän eri säännöt. Muutos tuli v:n 2016 alusta, ja sitä ennen perustettuihin sovelletaan siirtymäsäännöstä. Tämähän oli perustettu viime vuoden puolella.
https://www.prh.fi/fi/kaupparekisteri/a ... minen.html
Eli ollut vähän eri säännöt. Muutos tuli v:n 2016 alusta, ja sitä ennen perustettuihin sovelletaan siirtymäsäännöstä. Tämähän oli perustettu viime vuoden puolella.
-
Jokienvalloittaja
- Agentti Scully
Plan B:
En ronskinut spekuloida asialla yksin, mutta kampaamon myymisen jälkeen ilmestyi KY ja Birgitta vuokratuolille omaan vanhaan kampaamoonsa. Speku olikin, onko Birgitta tämä sijoittaja, joka sijoitti liikehuoneistonsa uuden kampaajan työalustaksi, ja joka ajan myötä maksaisi Birgitan ulos yhtiöstä, eli ostaisi ajanmittaan kampaamon itselleen. Olen kuullut että se on itseasiassa hyvin tyypillinen tapa toimia kun puhutaan KY:stä. Tiedän erään tapauksenkin jossa vanha pajanpitäjä siirsi pajansa nuoremmalle tällä tavoin. Se myös selittäisi miksi Birgitta on jäänyt vuokratuolille, vaikka uuden kampaamon ilme on ääreisnuorekas. Toki muitakin vaihtoehtoja voi olla, mutta tämä ainakin nopeasti ajateltuna pitää vettä aika hyvin
Nimenomaan, lisäksi mediassa on puhuttu kampaamon myymisestä, mikäli kampaamon myy ilman liiketilaa voiko saksiparin ja hiuslakkapullon myynnistä puhua kampaamon myymisenä?Ensinnäkin, täällä on pohdittu sitä, omistiko Birgitta liikehuoneiston. Pitää muistaa, että Birgitalla on ollut kampaamo vuosikymmeniä. Verrattuna nykyhetkeen ja viimeiseen n. 15 vuoden kehitykseen, ns. vanhan ajan kampaamot olivat hyvin tuottoisia: kilpailua oli huomattavasti vähemmän kuin nyt, ja entiseen aikaan kampaajalla käytiin huomattavasti useammin, jopa kerran viikossa. Tunnen omalta paikkakunnaltani kolme tällaista Birgitan ikäistä kampaajaa, ja he ovat aikanaan vaurastuneet taloudellisesti varsin mukavasti. Jokaisella on myös oma liikehuoneisto; kaksi heistä jatkaa vielä, kolmas myi yrityksensä huoneistoineen. Siksi uskon, että liikehuoneisto oli Birgitan oma, ja että hänelle oli myös kertynyt varallisuutta.
En ronskinut spekuloida asialla yksin, mutta kampaamon myymisen jälkeen ilmestyi KY ja Birgitta vuokratuolille omaan vanhaan kampaamoonsa. Speku olikin, onko Birgitta tämä sijoittaja, joka sijoitti liikehuoneistonsa uuden kampaajan työalustaksi, ja joka ajan myötä maksaisi Birgitan ulos yhtiöstä, eli ostaisi ajanmittaan kampaamon itselleen. Olen kuullut että se on itseasiassa hyvin tyypillinen tapa toimia kun puhutaan KY:stä. Tiedän erään tapauksenkin jossa vanha pajanpitäjä siirsi pajansa nuoremmalle tällä tavoin. Se myös selittäisi miksi Birgitta on jäänyt vuokratuolille, vaikka uuden kampaamon ilme on ääreisnuorekas. Toki muitakin vaihtoehtoja voi olla, mutta tämä ainakin nopeasti ajateltuna pitää vettä aika hyvin
-
oolu
- Nikke Knatterton
Mua hämmentää edelleen suuresti tämä kommentti röökinpoltosta liittyen ilmeisesti siihen, että onko fiksu bisnesihminen. En ymmärrä.Internetissä on mm. huhuja että Birgitta poltti röökiä, ja kampaajat ovat hyvin usein yksityisyrittäjiä. Mitään suurta terävyyttä asiakkaiden hiustenlaitto ja mainos lehdessä ja liikkeen ikkunassa ei vaadi.
-
Madeline_Poel
- Harjunpää
Joo, en minäkään oikein ymmärtänyt mikä pointti tossa polttamisessa oli ja perään tämä : ja kampaajat ovat hyvin usein yksityisyrittäjiä. Mitään suurta terävyyttä asiakkaiden hiustenlaitto ja mainos lehdessä ja liikkeen ikkunassa ei vaadi.[/quote]...Eikös sitä aika moni esim. kansanedustajakin polta, ihan eri asia jos Birgitta olisi ollut juoppo tai narkkari... Montakohan sataa sivua tästä tapaukseta saadaan vielä väännettyä?oolu kirjoitti:Internetissä on mm. huhuja että Birgitta poltti röökiä, ja kampaajat ovat hyvin usein yksityisyrittäjiä. Mitään suurta terävyyttä asiakkaiden hiustenlaitto ja mainos lehdessä ja liikkeen ikkunassa ei vaadi.
Mua hämmentää edelleen suuresti tämä kommentti röökinpoltosta liittyen ilmeisesti siihen, että onko fiksu bisnesihminen. En ymmärrä.
Kukaan ei ymmärrä minua, en edes minä itse
entä mikä tämän pointti on:
Madeline_Poel kirjoitti:Montakohan sataa sivua tästä tapaukseta saadaan vielä väännettyä?
-
Maijulainen
- Sabrina Duncan
Tuo mahdollisuus, että Birgitta olisi omistanut tuon liikehuoneiston ja sijoittanut (tai aikonut sijoittaa) sen uuden yhtiön pääomaksi, on varteenotettava sikäli, että tuota Studio Sassya ei ole rekisteröity. Eli pääoma ei ole kasassa.
Mutta siinä tapauksessa liiketila on edelleen Birgitan. Mikäli Birgitta olisi ehtinyt allekirjoittaa sopimuksen, olisi varmaankin rekisteröinti tehty.
Toisaalta, jos haluaa eläkkeelle ja pois kuvioista, voisi luulla, että myy kaiken. Jos myy ainoastaan tuon valmiin yrityksen, eli liiketoiminnan, lainan saaminen siihen on vaikeampaa. Mutta näin on todennäköisesti käynyt.
Se, että tavarantoimittajat eivät Birgittaa tiedä, ei kerro yhtään mitään. Täällä meillä eräs paikallinen pikkukampaamo, joka on toiminut yli 20 vuotta, hankkii tarvitsemansa tuotteet eri paikoista. Ja nykyään moni tilaa ne suoraan netin kautta ja maksaa samantien. Eli ei ole ns. vakituista yhteyshenkilöä. Ei iso konserni jokaista kampaajaa erikseen muista.
Kommandiittiyhtiössä ei samalla tavoin siirry pääoma, kuin vaikkapa osakeyhtiössä. Toki äänetön yhtiömies on mahdollista ns. ostaa ulos, mutta silti on yhtiössä edelleen oltava vähintään se yksi äänetön yhtiömies. Eli vaikka P.W. tai Studio Sassy olisi tuon liiketilan lunastanut, olisi tarvittu tuo äänetön yhtiömies varsinaisen yhtiömiehen lisäksi. Joten ihan mutkatonta tuo ei Ky:n kohdalla ole. Osakeyhtiössähän voi olla vaikka vain yksi osakas.
Uusi yrittäjä ei kyllä mitenkään näiden kuvioiden osalta ainakaan hyötynyt Birgitan katoamisesta.
Mutta siinä tapauksessa liiketila on edelleen Birgitan. Mikäli Birgitta olisi ehtinyt allekirjoittaa sopimuksen, olisi varmaankin rekisteröinti tehty.
Toisaalta, jos haluaa eläkkeelle ja pois kuvioista, voisi luulla, että myy kaiken. Jos myy ainoastaan tuon valmiin yrityksen, eli liiketoiminnan, lainan saaminen siihen on vaikeampaa. Mutta näin on todennäköisesti käynyt.
Se, että tavarantoimittajat eivät Birgittaa tiedä, ei kerro yhtään mitään. Täällä meillä eräs paikallinen pikkukampaamo, joka on toiminut yli 20 vuotta, hankkii tarvitsemansa tuotteet eri paikoista. Ja nykyään moni tilaa ne suoraan netin kautta ja maksaa samantien. Eli ei ole ns. vakituista yhteyshenkilöä. Ei iso konserni jokaista kampaajaa erikseen muista.
Kommandiittiyhtiössä ei samalla tavoin siirry pääoma, kuin vaikkapa osakeyhtiössä. Toki äänetön yhtiömies on mahdollista ns. ostaa ulos, mutta silti on yhtiössä edelleen oltava vähintään se yksi äänetön yhtiömies. Eli vaikka P.W. tai Studio Sassy olisi tuon liiketilan lunastanut, olisi tarvittu tuo äänetön yhtiömies varsinaisen yhtiömiehen lisäksi. Joten ihan mutkatonta tuo ei Ky:n kohdalla ole. Osakeyhtiössähän voi olla vaikka vain yksi osakas.
Uusi yrittäjä ei kyllä mitenkään näiden kuvioiden osalta ainakaan hyötynyt Birgitan katoamisesta.
-
miesasiamies
- Harjunpää
Kyse ei ole vain tavarantoimittajista:Maijulainen kirjoitti: Se, että tavarantoimittajat eivät Birgittaa tiedä, ei kerro yhtään mitään. Täällä meillä eräs paikallinen pikkukampaamo, joka on toiminut yli 20 vuotta, hankkii tarvitsemansa tuotteet eri paikoista. Ja nykyään moni tilaa ne suoraan netin kautta ja maksaa samantien. Eli ei ole ns. vakituista yhteyshenkilöä. Ei iso konserni jokaista kampaajaa erikseen muista.
murjaani kirjoitti:Kun ei tämä Birgitta vaan minua rauhaan jätä. Olen muuten nyt noin vuoden aikana kysellyt Birgitasta hyvin monelta henkilöltä. On erikoista, että häntä ei tunnu tuntevan KUKAAN. Kampaamoalan edustajilta ja tukkureiltakin tulee vain käsien levittelyä.
-
Maijulainen
- Sabrina Duncan
Ei nuo edustajatkaan kaikkia tunne. Ne vaihtuvat ja toisaalta nykyään tilataan netistä. Tai haetaan tuotteita itse. Ja jos Birgitalla sitten olisi ollut joku edustaja/tuttu, joka tavaraa olisi toimittanut kaikki nämä vuodet, se riittää. Ei muiden tarvitse häntä tunteakaan. Ja heilläkin on asiakkaistaan vaitiolovelvollisuus, joten asiaa ei saa edes kertoa.
Jostain Birgitta kuitenkin on tuotteet kampaamoonsa hankkinut ja tuo yksi luotettava pitkäikäinen yhteistyökumppani riittää. Häneltä nyt vain ei ole satuttu kysymään
Jostain Birgitta kuitenkin on tuotteet kampaamoonsa hankkinut ja tuo yksi luotettava pitkäikäinen yhteistyökumppani riittää. Häneltä nyt vain ei ole satuttu kysymään
-
miesasiamies
- Harjunpää
Ehkäpä murjaanin kirjoituksen ydin on se, että kun varta vasten kyselee sopivantuntuisilta tahoilta ja paljon, luulisi jossain vaiheessa tulevan vastaan joku kampaamoalalta tai sen ulkopuolelta, joka tuntee (tai edes tietää?) Birgitan.Maijulainen kirjoitti:Ei nuo edustajatkaan kaikkia tunne. Ne vaihtuvat ja toisaalta nykyään tilataan netistä. Tai haetaan tuotteita itse. Ja jos Birgitalla sitten olisi ollut joku edustaja/tuttu, joka tavaraa olisi toimittanut kaikki nämä vuodet, se riittää. Ei muiden tarvitse häntä tunteakaan. Ja heilläkin on asiakkaistaan vaitiolovelvollisuus, joten asiaa ei saa edes kertoa.
-
Maijulainen
- Sabrina Duncan
No onhan Birgitta toiminut opponenttina ja hänellä on ollut joitain harjoittelijoitakin, eli kyllä joku hänet tuntee. Ehkäpä siitä oppilaitoksesta, jonka opiskelijan työtä on opponoinut, voisi utelias sielu kysyä. Kyllä siellä joku ainakin Birgitan muistaa
Totuus on se, että nämä kyseisen alan yrittäjät ovat hyvin pitkälti "naimisissa" tuon yrityksensä kanssa, eli ystävä- ja tuttavajoukko on aika pieni. Ja itse en tunne ainoatakaan oman vakikampaajani muuta asiakasta, joten ei aavistustakaan kuka hänen luonaan käy. Joten kenenkään kanssa en osaisi taivastella, jos hän katoaisi. Sellaista tää on. Ei kampaamoa pyörittävällä yleensä ole omaa vapaa-aikaa kauheasti, eikä muiden kampaajien kanssa ehdi seurustella. Jotkut eivät edes tiedä, kuka kymmenen metrin päässä olevaa viereistä kampaamoa pyörittää.
Totuus on se, että nämä kyseisen alan yrittäjät ovat hyvin pitkälti "naimisissa" tuon yrityksensä kanssa, eli ystävä- ja tuttavajoukko on aika pieni. Ja itse en tunne ainoatakaan oman vakikampaajani muuta asiakasta, joten ei aavistustakaan kuka hänen luonaan käy. Joten kenenkään kanssa en osaisi taivastella, jos hän katoaisi. Sellaista tää on. Ei kampaamoa pyörittävällä yleensä ole omaa vapaa-aikaa kauheasti, eikä muiden kampaajien kanssa ehdi seurustella. Jotkut eivät edes tiedä, kuka kymmenen metrin päässä olevaa viereistä kampaamoa pyörittää.
Miten tämä keskustelu on karannut nuin pahasti sivuraiteille..
Eiköhän tämä ennen pitkää kuitenkin löydy jostain päivänsä päättäneenä. Todennäköisyys henkirikokselle liian pieni.
Eiköhän tämä ennen pitkää kuitenkin löydy jostain päivänsä päättäneenä. Todennäköisyys henkirikokselle liian pieni.
-
Madeline_Poel
- Harjunpää
Solver kirjoitti:Miten tämä keskustelu on karannut nuin pahasti sivuraiteille..
Diego: pointtini oli juuri tämä.
Tosin itsekin syyllistyn tuomaan keskusteluun lisää tarpeetonta matskua.
Kukaan ei ymmärrä minua, en edes minä itse
tekö määrittelette mitkä ovat sivuraiteet ja mitkä oikeat raiteet? tästä sekamelskasta ei vielä kukaan ole pystynyt sanomaan mitkä ovat oikeat ja mitkä väärät raiteet. sitten tänne hyppää joku Solver pokkana toteamaan että täällä ollaan sivuraiteilla ja että hän tietänee että se oikea vastaus jota on haettu yli vuosi ja yli 120 sivua on itsemurha.Madeline_Poel kirjoitti:Solver kirjoitti:Miten tämä keskustelu on karannut nuin pahasti sivuraiteille..
Diego: pointtini oli juuri tämä.
Tosin itsekin syyllistyn tuomaan keskusteluun lisää tarpeetonta matskua.
-
Maijulainen
- Sabrina Duncan
Niin. Jotkut jaksavat vahvasti uskoa, että Birgitta on itse päättänyt päivänsä. Toisten mielestä tämä on henkirikos. Tokihan asiasta keskustellaan, sillä kaikki on AUKI siihen asti, että Birgitta löytyy elävänä tai kuolleena.
Itsemurha on omasta mielestäni aika epätodennäköinen sikäli, että miksi Birgitta olisi lähtenyt kotoaan Kamppiin? Eikö hän olisi vain voinut kadota sen jälkeen, kun miesystävä lähti. Ei tuossa keskustaan menossa ole mitään järkeä. Kyllä lähempää löytyy otollisia paikkoja itsemurhan tekoon.
Henkirikos tai omaehtoinen katoaminen ovat mielestäni vahvimmat. Onnettomuuteen en usko, sillä Birgitta olisi siinä tapauksessa jo löytynyt. Ja näistä kahdesta (ja toki itsemurhastakin) saa spekuloida. Itse olen tuonut esiin syitä, miksi uutta yrittäjää en vahvasti epäile, koska hän ei tuosta katoamisesta hyödy mitenkään, päinvastoin. Mutta pieni mahdollisuus se on tämäkin.
Itsemurha on omasta mielestäni aika epätodennäköinen sikäli, että miksi Birgitta olisi lähtenyt kotoaan Kamppiin? Eikö hän olisi vain voinut kadota sen jälkeen, kun miesystävä lähti. Ei tuossa keskustaan menossa ole mitään järkeä. Kyllä lähempää löytyy otollisia paikkoja itsemurhan tekoon.
Henkirikos tai omaehtoinen katoaminen ovat mielestäni vahvimmat. Onnettomuuteen en usko, sillä Birgitta olisi siinä tapauksessa jo löytynyt. Ja näistä kahdesta (ja toki itsemurhastakin) saa spekuloida. Itse olen tuonut esiin syitä, miksi uutta yrittäjää en vahvasti epäile, koska hän ei tuosta katoamisesta hyödy mitenkään, päinvastoin. Mutta pieni mahdollisuus se on tämäkin.
Voisi tietty esittää semmoisenkin kysymyksen, että oliko uusi yrittäjä perillä/ tai ymmärsikö hän minkälaisesta kaupasta oli kysymys eli kaikesta ns "paperityöstä" tässä yhteydessä..Maijulainen kirjoitti: Henkirikos tai omaehtoinen katoaminen ovat mielestäni vahvimmat. Onnettomuuteen en usko, sillä Birgitta olisi siinä tapauksessa jo löytynyt. Ja näistä kahdesta (ja toki itsemurhastakin) saa spekuloida. Itse olen tuonut esiin syitä, miksi uutta yrittäjää en vahvasti epäile, koska hän ei tuosta katoamisesta hyödy mitenkään, päinvastoin. Mutta pieni mahdollisuus se on tämäkin.
Muista lähdekritiikki!