Olisivat vähemmällä vaivalla hävittäneet koko paidan. Näin on epäilemättä tehty myös dna-klapille, oviverholle ja sängyn patjalle.
En ymmärrä, miksi hihat on pitänyt saksia. Jos olisin ollut Manner, olisin haetuttanut paidan oikeuteen ja antanut sen kiertää tuomareiden käsissä. Katsokaa itse, miten pienet tahrat, ups, eihän niitä ole ollenkaan, katsokaa itse, ei ruskeita kuituja, miten se nyt silleen, kun olishan niitä pitänyt pölistä, katsokaa itse, tuntuuko paita lasinpölyiseltä.
Syyttäjällä on todistetaakka. Jos hän väittää, että syytetyn paidassa on uhrin verta, mutta uhrin veri sitten jostain syystä paidasta häviää, se on voi-voi. Epäselvässä tapauksessa syytetyn hyväksi. Eli olisin Mannerina kiistänyt jo alun alkaen tahrojen olemassaolon. Sanonut, että näyttäkää ne hemmetin tahrat, muuten me ei uskota.
Silloin olisi jäänyt pois myös "pystyykö ovenraosta koskettamaan uhria" -pelleily pois. Eihän sillä ole paskankaan väliä syyllisyyden kannalta, miten joku vessanovi aukeaa takkahuoneeseen nähden. Koko sivupolku lähti alun perin väitteestä, että Annelin paidassa on uhrin verta, johon puolustus tietenkin yritti keksiä järkevää selitystä. Ja he miettivät, että ai niin, syytetty muuten sanoi yrittäneensä kokeilla uhrin pulssia, oliskohan tulleet siitä. Ja tästä syyttäjä sitten riemastui, ei muuten ole voinut koskea, hähää, tahroille ei löydy järkevää selitystä.
Vaikkei tahroja välttämättä ole ollut olemassakaan.
Mun "suosikki" käräjien 2013 perusteluissa on: lapsen olisi pitänyt nähdä huppumies aiemmin, jos tämä oli olemassa. Anette Santamaa nääs tietää, miten oikeaoppinen satu sepitetään
Kaiken maailman lillukanvarsia on jutussa riittänyt. Mitä esimerkiksi surmatalon lakanoiden spermattomuus todistaa? Kyllähän joku syyttäjän löytämä valopää-psykologi todisti ekoilla käräjillä, että lapsi on varmasti kuullut sekä yhdynnän että riidan ääniä. Yhdyntää lapsi kuvailee sanoilla "pakkasen pauke" ja riidan ääniä sanoilla "ikävät äänet". Olikohan lausunnon takana yleinen elämänkokemus?
Onko Mataharin mahdoton uskoa sitä, että lapsi luulee äitiään iskän murhaajaksi ja pelkää tätä sen takia? Keksii aikuisten mieliksi tästä juttuja, joihin alkaa myöhemmin itsekin uskoa? Tälläkin palstalla aikuiset ihmiset uskovat kaiken, mitä poliisi sanoo, mikseivät sitten lapset?