65-vuotias Birgitta Silander, nähty viimeksi 24.8.2015

Spekulointia kadonneista henkilöistä.
Avatar
Tabula Rasa
Sofia Karppi
Viestit: 415
Liittynyt: To Syys 24, 2015 8:51 am

Re: 65-vuotias Birgitta Silander, nähty viimeksi 24.8.2015

Viesti Kirjoittaja Tabula Rasa »

Mielenkiintoista, että Birgitan seinänaapurikin on ollut parturikampaamo. Parturi-Kampaamo Dolcis

http://fi.vat-search.eu/a+CS_al-Wattar+ ... amo+Dolcis
Työttömyys, viina, kirves ja perhe
Lumihanki, poliisi ja viimeinen erhe
Avatar
Tabula Rasa
Sofia Karppi
Viestit: 415
Liittynyt: To Syys 24, 2015 8:51 am

Re: 65-vuotias Birgitta Silander, nähty viimeksi 24.8.2015

Viesti Kirjoittaja Tabula Rasa »

Birgitan osoitteessa näyttää tämän linkin perusteella olevan omistusasunto.


http://asunnot.oikotie.fi/talo/65674/vi ... 2-helsinki


Tosin voihan olla, että hän olisi vuokrannut asuntonsa sen omistajalta.
Työttömyys, viina, kirves ja perhe
Lumihanki, poliisi ja viimeinen erhe
Tähtisade
Neuvoja-Jack
Viestit: 510
Liittynyt: To Heinä 24, 2008 5:37 pm

Re: 65-vuotias Birgitta Silander, nähty viimeksi 24.8.2015

Viesti Kirjoittaja Tähtisade »

Tabula Rasa kirjoitti:Mielenkiintoista, että Birgitan seinänaapurikin on ollut parturikampaamo. Parturi-Kampaamo Dolcis

http://fi.vat-search.eu/a+CS_al-Wattar+ ... amo+Dolcis
Joo, huomasin myös. Kampaamo sijaitsee Liisankadulla, asuisikohan siis itse yrittäjä naapurissa.
Avatar
Tabula Rasa
Sofia Karppi
Viestit: 415
Liittynyt: To Syys 24, 2015 8:51 am

Re: 65-vuotias Birgitta Silander, nähty viimeksi 24.8.2015

Viesti Kirjoittaja Tabula Rasa »

Tähtisade kirjoitti:
Tabula Rasa kirjoitti:Mielenkiintoista, että Birgitan seinänaapurikin on ollut parturikampaamo. Parturi-Kampaamo Dolcis

http://fi.vat-search.eu/a+CS_al-Wattar+ ... amo+Dolcis
Joo, huomasin myös. Kampaamo sijaitsee Liisankadulla, asuisikohan siis itse yrittäjä naapurissa.
Ja tämä omistajakaveri näyttää hyvin ystävälliseltä, saattaisi tietää jotain Birgitasta.

http://www.dolcis.fi/yhteystiedot.html

Sattuisiko jollakulla ryhmästä olla asiaa parturiin? :mrgreen:
Työttömyys, viina, kirves ja perhe
Lumihanki, poliisi ja viimeinen erhe
Bohemian Rhapsody
Hetty Wainthropp
Viestit: 497
Liittynyt: Ti Loka 27, 2015 10:05 am

Re: 65-vuotias Birgitta Silander, nähty viimeksi 24.8.2015

Viesti Kirjoittaja Bohemian Rhapsody »

Olen miettinyt

-Miesystävä lähti aamulla,kuka näki,millä kulkupelillä?

- Oliko tuttu talossa,kävikö miten usein?

- Miksi katoaminen tapahtui juuri sinä päivänä kun hän lähti?

- Oliko riitaa,oli tiedissa oleva tapaaminen kampaamossa.

-Milloin mies huolestui?

-Eikö tapana ole soittaa pääsitkö mies kotiin perille tai yleensä muuten?

- Milloin B S puhelimella oli soitettu tuona päivänä tai edellisinä ja todella puhuttu jonkun kolmannen osapuolen kanssa.

- Kuka oli viimeisin muu henkilö, joka oli nähnyt B.S ennen katoamispäivää?

-Näkikö kukaan häntä todellisuudessa katoamispäivänä?

-Kaivattiinko häntä vasta keskiviikkons kun hän ei saapunut töihin?

Eikö tämä kaikki ole outoa?
Mortui vivos docent
MIF
Alibin satunnaislukija
Viestit: 56
Liittynyt: Ma Touko 11, 2009 10:10 pm

Re: 65-vuotias Birgitta Silander, nähty viimeksi 24.8.2015

Viesti Kirjoittaja MIF »

Tabula Rasa kirjoitti:
Tähtisade kirjoitti:
Tabula Rasa kirjoitti:Mielenkiintoista, että Birgitan seinänaapurikin on ollut parturikampaamo. Parturi-Kampaamo Dolcis

http://fi.vat-search.eu/a+CS_al-Wattar+ ... amo+Dolcis
Joo, huomasin myös. Kampaamo sijaitsee Liisankadulla, asuisikohan siis itse yrittäjä naapurissa.
Ja tämä omistajakaveri näyttää hyvin ystävälliseltä, saattaisi tietää jotain Birgitasta.

http://www.dolcis.fi/yhteystiedot.html

Sattuisiko jollakulla ryhmästä olla asiaa parturiin? :mrgreen:
Al-Wattar ei ole Birgitan seinänaapuri, vaan naapuri alakerran asunnosta. En tiedä miten paljon ovat törmänneet, toki jos joku haluaa kysellä niin eihän se mistään pois ole.
MIF
Alibin satunnaislukija
Viestit: 56
Liittynyt: Ma Touko 11, 2009 10:10 pm

Re: 65-vuotias Birgitta Silander, nähty viimeksi 24.8.2015

Viesti Kirjoittaja MIF »

Vielä on Silanderin nimi postilaatikossa sekä ovessa. Kaihtimet on ikkunassa samalla tavalla kuin noin vuosi sitten. Ihmettelin ettei postilaatikosta huolehtiva omainen ole laittanut mitään "ei ilmaisjakelua" tarraa siihen tai muuta. Tulisi vähemmän postia laatikkoon ihan turhaan.
MIF
Alibin satunnaislukija
Viestit: 56
Liittynyt: Ma Touko 11, 2009 10:10 pm

Re: 65-vuotias Birgitta Silander, nähty viimeksi 24.8.2015

Viesti Kirjoittaja MIF »

Bohemian Rhapsody kirjoitti:Olen miettinyt

-Miesystävä lähti aamulla,kuka näki,millä kulkupelillä?
Yhteydet on kohtuullisen hyvät julkisilla kulkunevoilla ja autolle löytyy paikka tienvierestä, ellei Silanderilla ole autopaikkaa pihassa. Autoa hänellä ei ilmeisesti ole, koska siitä ei ole puhuttu mitään? Silanderilla itsellään siis.
Bohemian Rhapsody
Hetty Wainthropp
Viestit: 497
Liittynyt: Ti Loka 27, 2015 10:05 am

Re: 65-vuotias Birgitta Silander, nähty viimeksi 24.8.2015

Viesti Kirjoittaja Bohemian Rhapsody »

^Oikeastaan mistään ei ole puhuttu yhtään mitään.Avoimia kysymyksiä on paljon.
Mortui vivos docent
Tähtisade
Neuvoja-Jack
Viestit: 510
Liittynyt: To Heinä 24, 2008 5:37 pm

Re: 65-vuotias Birgitta Silander, nähty viimeksi 24.8.2015

Viesti Kirjoittaja Tähtisade »

MIF kirjoitti:Vielä on Silanderin nimi postilaatikossa sekä ovessa. Kaihtimet on ikkunassa samalla tavalla kuin noin vuosi sitten. Ihmettelin ettei postilaatikosta huolehtiva omainen ole laittanut mitään "ei ilmaisjakelua" tarraa siihen tai muuta. Tulisi vähemmän postia laatikkoon ihan turhaan.
Paljon kiitoksia vielä vaivannäöstä! Totta, mitäpä se kadonnut ihminen mainospostilla tekee. Vai asuuko esim. sisko sitten niin lähellä, että pääsee helposti postilaatikon katsomaan...

Tässä tapauksessa kaikki on jotenkin erikoista, useimmiten nousee vähän välinpitämätönkin fiilis. Minua tämä tapaus ei vaan jätä rauhaan.
MIF
Alibin satunnaislukija
Viestit: 56
Liittynyt: Ma Touko 11, 2009 10:10 pm

Re: 65-vuotias Birgitta Silander, nähty viimeksi 24.8.2015

Viesti Kirjoittaja MIF »

Kerrotaan nyt talosta lisää, paremman puutteessa...

En tiedä mikä talotyypin virallinen nimi on. Vähän kuin luhtitalo. Päädyissä on asunnot ylhäällä ja alhaalla ja sitten keskellä taloa on rappukäytävä josta pääsee keskimmäisiin yläkerran asuntoihin, joissa Silanderkin asuu, ja sitten alakerran naapureilla on vain ovet siihen rappukäytävän alkuun. Ja sitten on toisen päädyn asunnot vielä.

Ovessa on ovikoriste, puusta tehty ja maalattu kori, jossa kukkia. Ei jouluinen, vaan aika ajaton. Se on hiukan vinossa. Luulen että Silander on tarkempi itse.
skoone
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4648
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 9:59 pm

Re: 65-vuotias Birgitta Silander, nähty viimeksi 24.8.2015

Viesti Kirjoittaja skoone »

MIF kirjoitti:Kerrotaan nyt talosta lisää, paremman puutteessa...

En tiedä mikä talotyypin virallinen nimi on. Vähän kuin luhtitalo. Päädyissä on asunnot ylhäällä ja alhaalla ja sitten keskellä taloa on rappukäytävä josta pääsee keskimmäisiin yläkerran asuntoihin, joissa Silanderkin asuu, ja sitten alakerran naapureilla on vain ovet siihen rappukäytävän alkuun. Ja sitten on toisen päädyn asunnot vielä.

Ovessa on ovikoriste, puusta tehty ja maalattu kori, jossa kukkia. Ei jouluinen, vaan aika ajaton. Se on hiukan vinossa. Luulen että Silander on tarkempi itse.
Niin, vaikka Birgitan lähiomainen on sisar, niin mitä ovat sisaren lapset tai mahdollisen velivainaan lapset? Omaisia mielestäni, ei siis lähiomaisia.

Kukahan oli ne säleverhot alas laskenut silloin vuosi sitten? Vai olivatko jo ehkä alhaalla jo silloin kun Birgitta katosi?

Ja vielä yksi kysymys, kuinka lähelle ovea pääsee autolla?
Muista lähdekritiikki!
Tähtisade
Neuvoja-Jack
Viestit: 510
Liittynyt: To Heinä 24, 2008 5:37 pm

Re: 65-vuotias Birgitta Silander, nähty viimeksi 24.8.2015

Viesti Kirjoittaja Tähtisade »

MIF kirjoitti:En tiedä mikä talotyypin virallinen nimi on. Vähän kuin luhtitalo. Päädyissä on asunnot ylhäällä ja alhaalla ja sitten keskellä taloa on rappukäytävä josta pääsee keskimmäisiin yläkerran asuntoihin, joissa Silanderkin asuu, ja sitten alakerran naapureilla on vain ovet siihen rappukäytävän alkuun. Ja sitten on toisen päädyn asunnot vielä.

Ovessa on ovikoriste, puusta tehty ja maalattu kori, jossa kukkia. Ei jouluinen, vaan aika ajaton. Se on hiukan vinossa. Luulen että Silander on tarkempi itse.
Mielenkiintoisia täsmennyksiä nämäkin!!

Naapureita on siis enemmänkin. Kukaan vaan ei ole kuullut tai nähnyt mitään! Jo on onneton sattuma tuokin. Tosin ei niitä naapurien näköhavaintoja paljon auta se, että katoaminen julkistettiin lähes 4 viikkoa myöhässä. :roll:
skoone kirjoitti:Ja vielä yksi kysymys, kuinka lähelle ovea pääsee autolla?
Tärkeä kysymys tuokin...
Ja millainen näköyhteys ovelle on?
edna
Neuvoja-Jack
Viestit: 516
Liittynyt: Ma Syys 14, 2015 11:31 pm

Re: 65-vuotias Birgitta Silander, nähty viimeksi 24.8.2015

Viesti Kirjoittaja edna »

MIF kirjoitti:Vielä on Silanderin nimi postilaatikossa sekä ovessa. Kaihtimet on ikkunassa samalla tavalla kuin noin vuosi sitten. Ihmettelin ettei postilaatikosta huolehtiva omainen ole laittanut mitään "ei ilmaisjakelua" tarraa siihen tai muuta. Tulisi vähemmän postia laatikkoon ihan turhaan.
Jospa asunnossa asuu joku muu Silander,vaikka sisko tai siskon lapsi.
MIF
Alibin satunnaislukija
Viestit: 56
Liittynyt: Ma Touko 11, 2009 10:10 pm

Re: 65-vuotias Birgitta Silander, nähty viimeksi 24.8.2015

Viesti Kirjoittaja MIF »

Tähtisade kirjoitti:
MIF kirjoitti:En tiedä mikä talotyypin virallinen nimi on. Vähän kuin luhtitalo. Päädyissä on asunnot ylhäällä ja alhaalla ja sitten keskellä taloa on rappukäytävä josta pääsee keskimmäisiin yläkerran asuntoihin, joissa Silanderkin asuu, ja sitten alakerran naapureilla on vain ovet siihen rappukäytävän alkuun. Ja sitten on toisen päädyn asunnot vielä.

Ovessa on ovikoriste, puusta tehty ja maalattu kori, jossa kukkia. Ei jouluinen, vaan aika ajaton. Se on hiukan vinossa. Luulen että Silander on tarkempi itse.
Mielenkiintoisia täsmennyksiä nämäkin!!

Naapureita on siis enemmänkin. Kukaan vaan ei ole kuullut tai nähnyt mitään! Jo on onneton sattuma tuokin. Tosin ei niitä naapurien näköhavaintoja paljon auta se, että katoaminen julkistettiin lähes 4 viikkoa myöhässä. :roll:
skoone kirjoitti:Ja vielä yksi kysymys, kuinka lähelle ovea pääsee autolla?
Tärkeä kysymys tuokin...
Ja millainen näköyhteys ovelle on?
Ovelta on rappuset alas ja parkkipaikalle n. 15 metriä lähin paikka autolle.

Laitetaan parit kuvat "netistä".

Kuva

Kuva


Antaa ehkä todellisuutta spekulaatioille, mutta en tiedä onko mitään hyötyä...
Vastaa Viestiin