tupakoinnin lopettaminen!?

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

sinivirta
Alokas
Viestit: 1
Liittynyt: La Loka 08, 2016 3:59 pm

tupakoinnin lopettaminen!?

Viesti Kirjoittaja sinivirta »

elikkä oon nyt tässä jo yrittänyt lopettaa aika kauvan tupakoinnin. Oon koittanu kaikkia mahollisia nikotiinituotteita ja kaikkee, mutta mikään ei tunnu auttavan! onko kukaan koittanut lopettaa sähkötupakan avulla? Onko siitä ollut apua kellekkään?? Ja miten niissä kun on ne kaikki nesteet ja eri osat, eri vahvuset nesteet ja kaikki, onko se hirveen hankala vempele? katsoin ite netistä näitä: www.siu.fi tai www.paulsaar.com?

T: todella halukas lopettamaan!!
:?: :?:
janita
Jane Marple
Viestit: 1017
Liittynyt: Ke Touko 13, 2009 5:58 pm

Re: tupakoinnin lopettaminen!?

Viesti Kirjoittaja janita »

En oikein näe lopettamisena "korvaaviin tuotteisiin siirtymistä". Niitäkin ihmisiä kun on, jotka ovat yli 10v jauhaneet nikotiinipurkkaa... Itse lopetin joitain vuosia sitten.

Siis ei se helppoa ollut mutta päätin ennalta päivän ja kuukauden ennen sitä pyrin systemaattisesti vähentämään tupakointia, askista kuuteen tupakkaan/päivä. Tuolla kuudella menin viimeiset pari viikkoa ja sitten kun kyseinen vuorokausi loppui, en enää sytyttänyt. Tapariippuvuuden vuoksi kävin parvekkeella vesilasin kanssa juomassa sen veden alkuun.

Sallin itselleni sellaisen armopalan ettäshishalla sain polttaa makutupakkaa, jos oikein kova tuska iski. Jaksoin sen pari kertaa koota kasaan ja sytytellä ja siihen sekin jäi. Vastaavasti olisinvoinut varata itselleni yhden paketin jotain korvaavaa nikotiinituotetta, mutta vain siihen, kun on aivan pakko saada.

Olin todella pahalla päällä 2 viikkoa ja pahalla päällä noin kuukauden. Sitten helpotti. Lähdin purkamaan pahaa oloa ja kiukkua ulos lenkille umpihankeen ja siivosin mm. varastoa ja raivasin kaappeja ja tein muuta aivan perseestä olevaa hommaa. 3kk jälkeen ei enää tehnyt lainkaan mieli,itta sen jälkeen olikin sitten enää se, ettei vahingossakaan enää imaise savujakaan.

Nää on kuitenkin niin yksilöllisiä juttuja, että suosittelisin slkuun funtsimaan ne o at tacat ja onan luonteen ja heikot kogfat ja ihan suunnittelemaan lopettamisen sen pohjalta. Alkuun kannattaa keksiä joku korvaava juttu niihin tilanteisiin kun tulee silkan tavan vuoksi poltettua.

Tsemppiä!

Ai niin sähkötupakasta vielä. Monella tutulla on, mutta he polttavat lisäksi vielä tupakkaakin yhtä paljon kuin ennen, vaikka lopettamisen avuksi ovatkin hankkineet. Vierestä on helppo nähdä että se tupakointi on nimenomaan öisääntynyt koskase on niin helppoa sähköröökillä ja sitä voi tehdä vaikka sisällä... Ei se ole monimutkainen kapine, mutta ei siitä kyllä mitään iloakaan ole. Tuoksu on omalla tavallaan parempi mutta sellainen ällön imelä (kaikki makunesteet). Yhtä tyhjän kanssa koko keksintö.
Hattivatti
Vähänniinkuharrastaja
Viestit: 98
Liittynyt: La Huhti 26, 2014 10:14 pm

Re: tupakoinnin lopettaminen!?

Viesti Kirjoittaja Hattivatti »

Itse lopetin sähkötupakan avulla. Aloitin aika reilulla nikotiinilla ja vähensin sitä vähitellen. Puolisen vuotta meni ja olin savuton. Noin kuukauden imeskelin 0mg nikotiinilitkua ja sitten se vain jäi hyllyyn koko laite. Yhtään oikeata röökiä en polttanut sen jälkeen kun sähkötupakasta ekat höyryt imaisin. Tupakointia takana oli yli 30v. Laitteet on oltava hyvät. Huonoilla vehkeillä tulee vain paha mieli, eikä varmasti onnistu.
Avatar
paccasucco
Axel Foley
Viestit: 2114
Liittynyt: Ti Syys 02, 2014 9:28 pm

Re: tupakoinnin lopettaminen!?

Viesti Kirjoittaja paccasucco »

Janitalle terveisiä.Kuten kerroitkin, niin nämä ovat täysin yksilöllisiä juttuja.

Itse aikanaan tupakoin yli 30.vuotta.Olin jopa ketjupolttaja.Jossain vaiheessa katumus iski päälle.Minulla oli erittäin rakas nuoruuden ystävä,joka sairasteli paljon.Päätin, että kun hänestä aika jättää, lopetan tämän maailman turhimman tapani.Näin sitten kävikin.

Minkäänlaisia vieroitusoireita ei jälkeenpäin tullut.Asia oli kerralla selvä.
Maksalaatikko on helpompi käsittää, kuin rakkaus- Seppo Räty
Dr Bergmeister
Adrian Monk
Viestit: 2803
Liittynyt: La Maalis 13, 2010 10:37 pm
Paikkakunta: Pohjanmaan rannikkoseutu

Re: tupakoinnin lopettaminen!?

Viesti Kirjoittaja Dr Bergmeister »

Vanhin siskoni sanoi kerran, että kyllä se loppuu (siis tupakointi), kun tulee tarpeeksi kipeäksi. Olen samaa mieltä. Poltin yli 27 vuotta, mutta sitten sairastuin keuhkosairauteen ja sydänkin reistailee, joten pakkohan siitä kessusta oli päästä eroon. En pystynyt polttamaan enää, kun alkoi taju lähteä heti, kun vedin ensimmäiset savut, joten siihen loppui. Nyt tästä lopetuksesta tuli 6 vuotta, enkä enää ikinä aio uudelleen aloittaa. Sitä vain ei terveys kestä. Kyllä se loppuu teiltäkin vielä, kun vanhemmaksi tulette.

Siihen aikaan, kun itse poltin, en ymmärtänyt miten hirveälle tupakka haisee. Nyt kun kaikki aistit ovat paremmassa kunnoss, on todettava että kyllä tupakka haisee todella pahalta.
Gods made heavy metal.
Michelangela
Neuvoja-Jack
Viestit: 581
Liittynyt: La Helmi 05, 2011 1:06 pm
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: tupakoinnin lopettaminen!?

Viesti Kirjoittaja Michelangela »

Sinivirta, ehkä sinun pitää löytää itsellesi se toimiva tapa motivoida itsesi? Esimerkiksi voit laskea, paljonko tahaa kuluu kuukaudessa tupakoimiseen. Nosta vaikka se summa tililtäsi kuun alussa, ja laita raha sivuun. Suunnittele, mitä kivaa sillä voisi ostaa. Sellaista, mihin menee vaikka koko se raha. Sulje se summa vaikka kirjekuoreen. Kirjoita itsellesi paperille, mitä kaikkea mahdollista haittaa tupakoinnista sinulle on, ja pidä paperi esillä kotonasi. Lue tupakoinnin haitoista, sillä niitähän riittää, ihan ekologisuuden kannalta lähtien. Vaikutuksia myös ulkonäköön, ja vaikka mihin. Mikä kuhunkin eniten vetoaa, kaikkea haittaa löytyy. Keksi jokin tapa palkita itseäsi vaikka jokaisesta tupakoimattomasta päivästä. Sähkötupakkaakin kannattaa kokeilla, monella se toimii. Nikotiini-korvaustuotteista kannattaa valita vaikka ne kaksi omaa suosikkia, ja vetää sitten niitä, maksoi mitä maksoi, turhia nuukailematta niiden käytön suhteen, ainakaan alussa. Itse aikanaan myös käärin itselleni nikotiinittomia Knaster-savukkeita, tilanteisiin, jolloin halusin käydä tupakalla muiden kanssa, tai muuten saada juuri sen tupakointi-kokemuksen, tupakkatauon. Tsemppiä!
"Tropic corridor, tropic treasure/ What got us this far, To this mild equator?"
Tiina
Sherlock Holmes
Viestit: 7240
Liittynyt: Ti Touko 01, 2007 6:48 pm
Paikkakunta: Suomessa ollaan.

Re: tupakoinnin lopettaminen!?

Viesti Kirjoittaja Tiina »

Tiedän kaksi ihmistä, jotka onnistuneet lopettamaan lääkäriltä saatavilla reseptilääkkeillä. Melko pahat nuo sivuoireet kuulemma. Hurjia unia ja sellaista. Mutta jos uskaltaa ja on valmis kestämään hieman epämukavampiakin oloja asian takia, niin kannattaa kokeilla.

http://www.terveyskirjasto.fi/terveyski ... i=dlk01067

Tupakoinnin lopettaminen - reseptilääkkeet

Lääkärikirja Duodecim
3.5.2014
tupakoinnin asiantuntijalääkäri Kristiina Patja
Varenikliini
Bupropioni
Tupakoinnin lopettamiseen on tarjolla kaksi lääkettä, joissa ei ole nikotiinia. Lääkäri voi määrätä niitä tupakasta vieroitukseen. Varenikliini muistuttaa rakenteeltaan nikotiinia ja siksi se sitoutuu samaan paikkaan keskushermostossa. Näin nikotiini ei pääse vaikuttamaan lainkaan ja tupakoija jää ilman nikotiinin kiihdyttävää vaikutusta. Tupakointi ei anna samanlaista kokemusta vaan tuntuu useimmista epämiellyttävältä. Lääke helpottaa vieroitusoireita. Varenikliinin kanssa ei tule käyttää nikotiinikorvaushoitoa. Bupropioni on toinen reseptilääke ja sen kanssa voi käyttää nikotiinikorvaushoitoa.

Varenikliini

Varenikliini (Champix®) muistuttaa kemialliselta rakenteeltaan nikotiinia. Se sitoutuu aivoissa samaan paikkaan kuin nikotiini, eikä nikotiini näin ollen pääse kiinnittymään solukalvolle. Tupakointi ei anna samaa tunnetta kuin ilman lääkettä. Lisäksi sillä on osin nikotiinin kaltainen osittainen kiihdyttävä vaikutus eli se lievittää vieroitusoireita. Lääke ei aiheuta riippuvuutta. Varenikliinilääkitys aloitetaan 1–2 viikkoa ennen tupakoinnin lopettamista. Osalle syntyy jo ensipäivinä vastenmielisyys tupakointia kohtaan, ja yleensä tupakointimäärä pienenee. Lopettamispäivä sovitaan etukäteen, mutta tupakoinnin voi lopettaa myös saman tien.

Varenikliinin sivuvaikutukset ovat varsin tavallisia ja yleisin on pahoinvointi. Lisäksi esiintyy myös päänsärkyä ja poikkeavia unia. Oireet helpottuvat, jos lääkeannosta pienennetään. Käytetty annos oli 2 mg vuorokaudessa, ja hoito kestää 12 viikkoa. Varenikliinin kanssa ei voi käyttää nikotiinikorvaushoitotuotteita.

Varenikliini on reseptilääke, ja yhteys lääkäriin ennen tupakoinnin lopettamista varmasti vahvistaa lopettamista. Koska tupakoinnin lopettaminen on vaativa urakka, on suotavaa, että hoidon onnistumista seurataan jatkokäynneillä joko lääkärin tai hoitajan vastaanotolla.

Bupropioni

Bupropioni (Voxra®, Zyban®) on alun perin masennuslääke. Sen vaikutus tupakanpolton lopettamiseen havaittiin sattumalta. Tupakasta vieroituksessa siitä käytetään pienempää annosta kuin masennuksen hoidossa. Se vaikuttaa aivojen nautintokeskukseen ja siellä dopamiini-nimiseen välittäjäaineeseen, joka välittää tupakan nikotiinin aiheuttamaa nautintoa. Tablettimuotoinen lääke vähentää tupakanhimoa ja vieroitusoireita.

Lääkkeen käyttö aloitetaan ennen tupakoinnin lopettamista, koska sen vaikutus tulee hitaasti esiin. Tupakoinnin lopetuspäivä on toisella hoitoviikolla. Lääkettä käytetään 7–9 viikkoa. Tämän lääkkeen kanssa voidaan käyttää nikotiinikorvaushoitotuotteita, niillä ei ole keskenään yhteisvaikutuksia.

Huomattavaa on, että lääke ei sovi kaikille. Sitä ei voi käyttää, jos on joskus saanut kouristuksia (epilepsia) tai sairastaa sairautta, jossa kouristuksen riski on lisääntynyt (useat aivosairaudet). Lääkäri arvioi lääkkeen määräämisen yhteydessä riskit. Yhteys lääkäriin ennen tupakoinnin lopettamista varmasti omalta osaltaan vahvistaa lopettamista ja on suotavaa, että hoidon onnistumista seurataan jatkokäynneillä joko lääkärin tai hoitajan vastaanotoilla.
Muppe
Rico Tubbs
Viestit: 1230
Liittynyt: Ma Elo 24, 2015 9:35 pm

Re: tupakoinnin lopettaminen!?

Viesti Kirjoittaja Muppe »

Dr Bergmeister kirjoitti:Vanhin siskoni sanoi kerran, että kyllä se loppuu (siis tupakointi), kun tulee tarpeeksi kipeäksi. Olen samaa mieltä. Poltin yli 27 vuotta, mutta sitten sairastuin keuhkosairauteen ja sydänkin reistailee, joten pakkohan siitä kessusta oli päästä eroon. En pystynyt polttamaan enää, kun alkoi taju lähteä heti, kun vedin ensimmäiset savut, joten siihen loppui. Nyt tästä lopetuksesta tuli 6 vuotta, enkä enää ikinä aio uudelleen aloittaa. Sitä vain ei terveys kestä. Kyllä se loppuu teiltäkin vielä, kun vanhemmaksi tulette
Isoisäni poltti 74 vuotta,kuoli normaalisti nukkuessaan 89-vuotiaana,isäni on nyt polttanut vajaa 50 vuotta,eivät ole valittaneet koskaan.Itse olen polttanut vuodesta 1985 eli 31 vuotta,ei ole tarvinnu valittaa vieläkään.
Tuttavani ei polttanut eikä juonut,oli huippu-urheilija ja söi sekä eli superterveelisesti,hän kuoli 28 vuotiaana syöpään.
Toinen tuttava ei koskaan tupakoinut,valitteli mahakipua usein=vatsalaukkusyöpä tai vastaava,menehtyi.
kolmas valitti 22 vuotiaana alaselkäkipua,ei polttanut koskaan=haima kuolio,elää,mutta voinut todella huonosti jo 15 vuotta.

tunnen myös kovia huumeiden vetäjiä lukuisia,ikää 50-70,osa narkannut 30-40 vuotta,elää edelleen ja polttaa askin joka ikinen päivä muun lisäksi.60 vuotias mies punttisalilla treeniä pireissään 4x viikossa,hyvin jytää ja jammaa,penkistäkin tulee 150 vielä,saattaa käydä sarjan välillä tupakalla että saa voimaa.

Ihmisissä on maanantai kappaleita ihan kuin kaikissa muissakin käyttötavaroissa jotkut on heikompia kuin toiset eikä sitä välttämättä määrää se miten elää tai mitä nautintoaineita käyttää.Kuolla voit vaikka just kohta parsakaali huulessa,ei varmaan olis kannattanu vetää parsaa...
Lopetti tietojen kirjoittelun kokonaan foorumille 13.3.2019.
Jäseninä suuri määrä idiootteja joilla ei ole foorumille mitään järkevää kirjoitettavaa tai tietoa asioista vaan ovat paikalla vain todistamassa ja vannomassa omaa tyhmyyttään.
steppingstone
Armas Tammelin
Viestit: 80
Liittynyt: Pe Loka 14, 2016 1:26 pm

Re: tupakoinnin lopettaminen!?

Viesti Kirjoittaja steppingstone »

Itselläni hamppu helpotti pahempia nikotiinin tuskia röökinvedon lopettaessani. 8)
A Laza
Alibin satunnaislukija
Viestit: 58
Liittynyt: Su Joulu 07, 2008 12:31 am

Re: tupakoinnin lopettaminen!?

Viesti Kirjoittaja A Laza »

Sähkötupakaksi osta tämä: https://www.paulsaar.com/kangertech-cup ... -akku.html
Ja nesteeksi: 3kpl 18mg https://www.paulsaar.com/liqua-c-persik ... 30-ml.html ja pääset alkuun. Sen jälkeen osaat itsekin ostaa tarvittaessa kaiken.
Tovi
Neuvoja-Jack
Viestit: 524
Liittynyt: Su Marras 22, 2015 12:18 pm

Re: tupakoinnin lopettaminen!?

Viesti Kirjoittaja Tovi »

Itse pidin tätä vaan mainoshumpuukina enkä ole linkkejä klikannut, mutta koska asiasta on tullut keskustelua voinen kertoa omasta lopettamisestanikin. Lopettanuthan olen kymmeniä ellei satoja kertoja, mutta viimesestä kerrasta on jo lähes 10 vuotta.. :)

Ekaa kertaa aloin jo hieman valmistautumaan etukäteen, se mielestäni olikin aika olennainen asia onnistumisessa. Pitää miettiä joku päivämäärä muutaman viikon tai kuukauden päähän ja osaa asennnoitua jo valmiiksi asiaan. Toinen merkittävä asia oli, että kun lopettamisen hetki "oli tiedossa", niin viimesen pari viikkoa harvensin tupakanpolttojen väliä ja vetelin tupakat vaan puoleen väliin. Aikasemmassa työssäni polttelin n. 45 minuutin välein, lopulta väli oli puoltoista - kaks tuntia, tupakan tumppasin puolivälissä ja ihan lopussa muutaman sauhun jälkeen.

Sen jälkeen aloin syömään purkkaa mitä olin kyllä kokeillut aiemminkin mutta ilman tuota asiaan valmistautumista se ei pelkältään tehonnut. Lopetin sauhuttelun kesän alussa ja loppukesästä olin suorastaan kyllästynyt purkkaan ja jätin senkin. Se oli ihmeen helppoa, sitä on kyllä tullut ihmeteltyä että kuinka siihen vaan kyllästyi eikä vierotusoiretakaan pahemmin ollut. Olin koko ajan kyllä lupaillut itselleni, että ostan yhden yksittäinen (pikku)sikarin ja sauhuttelen sen kun pahin on ohi, mutta sillekkään ei sitten tullut tarvetta muutamaan vuoteen. Alun perin aattelin että sauhuttelen sikarin joskus siinä syksyllä kun tulee ehkä hieman siemailtua yms, mutta eipä koskaan tullut sellaista oli että "nyt".
Pikkujouluissa pari vuotta sitten pummasin pomolta pikkusikarin tai kaks, mutta mitään houkutusta ei ole niihin tai sauhutteluun ylipäätään ei ole jäänyt eikä enään ole tarvinnut lupailla itselleen edes sitä yhtä sikaria.

Polttamaan ehdin lähes kymmenen vuotta ennen kuin lopetin, puoliso poltti vielä pidempään ja lopetti samoihin aikoihin kun tuli raskaaksi ja oli näin luvannut.
Dr Bergmeister
Adrian Monk
Viestit: 2803
Liittynyt: La Maalis 13, 2010 10:37 pm
Paikkakunta: Pohjanmaan rannikkoseutu

Re: tupakoinnin lopettaminen!?

Viesti Kirjoittaja Dr Bergmeister »

Muppe kirjoitti:
Dr Bergmeister kirjoitti:Vanhin siskoni sanoi kerran, että kyllä se loppuu (siis tupakointi), kun tulee tarpeeksi kipeäksi. Olen samaa mieltä. Poltin yli 27 vuotta, mutta sitten sairastuin keuhkosairauteen ja sydänkin reistailee, joten pakkohan siitä kessusta oli päästä eroon. En pystynyt polttamaan enää, kun alkoi taju lähteä heti, kun vedin ensimmäiset savut, joten siihen loppui. Nyt tästä lopetuksesta tuli 6 vuotta, enkä enää ikinä aio uudelleen aloittaa. Sitä vain ei terveys kestä. Kyllä se loppuu teiltäkin vielä, kun vanhemmaksi tulette
Isoisäni poltti 74 vuotta,kuoli normaalisti nukkuessaan 89-vuotiaana,isäni on nyt polttanut vajaa 50 vuotta,eivät ole valittaneet koskaan.Itse olen polttanut vuodesta 1985 eli 31 vuotta,ei ole tarvinnu valittaa vieläkään.
Tuttavani ei polttanut eikä juonut,oli huippu-urheilija ja söi sekä eli superterveelisesti,hän kuoli 28 vuotiaana syöpään.
Toinen tuttava ei koskaan tupakoinut,valitteli mahakipua usein=vatsalaukkusyöpä tai vastaava,menehtyi.
kolmas valitti 22 vuotiaana alaselkäkipua,ei polttanut koskaan=haima kuolio,elää,mutta voinut todella huonosti jo 15 vuotta.

tunnen myös kovia huumeiden vetäjiä lukuisia,ikää 50-70,osa narkannut 30-40 vuotta,elää edelleen ja polttaa askin joka ikinen päivä muun lisäksi.60 vuotias mies punttisalilla treeniä pireissään 4x viikossa,hyvin jytää ja jammaa,penkistäkin tulee 150 vielä,saattaa käydä sarjan välillä tupakalla että saa voimaa.

Ihmisissä on maanantai kappaleita ihan kuin kaikissa muissakin käyttötavaroissa jotkut on heikompia kuin toiset eikä sitä välttämättä määrää se miten elää tai mitä nautintoaineita käyttää.Kuolla voit vaikka just kohta parsakaali huulessa,ei varmaan olis kannattanu vetää parsaa...
Aivan, kirjoitin väärin. Oli tarkoitus kirjoittaa, että kyllä se tupakointi loppuu, kun tulette tarpeeksi kipeäksi. Kun henki loppuu, ei pysty enää kunnolla polttamaan.
Gods made heavy metal.
Pika Juoksija
Neuvoja-Jack
Viestit: 532
Liittynyt: La Maalis 07, 2015 7:25 pm

Re: tupakoinnin lopettaminen!?

Viesti Kirjoittaja Pika Juoksija »

Totta. Tupakoinnin lopettaminen on jokaiselle eri asia. Ja jokaisen täytyy löytää se itselle sopiva tapa.

Minä poltin viimeksi 1991. En ole lopettanut, mutta ei vaan ole tullut poltettua sen jälkeen. Vedin kahta askia päivässä 15-vuotiaasta lähtien.

Pieni yhteenveto omista kokemuksista:

- Ei kannata sanoa koskaan kenelläkään, että on lopettanut. Paras olla vaan hiljaa ja hoitaa asia omissa oloissaan. Näin välttyy puheenaiheelta, joka pitää vaan tupakoinnin mielessä koko ajan.
- Tupakoinnin keskeyttäminen vaatii päättäväisyyttä. Minulle ei ole ole mitään hyötyä mistään laastareista ym. nikotiinitableteista. Tauko kysyy vain ja ainoastaan päättäväisyyttä.
- Tupakanpoltto pysyy mielessä kauan. Kerran tupakoitsija, aina tupakoitsija. Himot tosin harvenevat vuosien mittaan. Minulla käy yhä mielessä, joka viikko.
- Yritin ensin monta kertaa, mutta se yksi, tai ensimmäinen tupakka päätti aina se yrityksen. Pian paloi taas entistä enemmän. Siis kaikki, tai ei mitään.
- Viisi vuotta ilman tupakkaa teki sen, että aloin panna yhtäkkiä merkille ympärilläni olevia tuoksuja. Prätkällä ajaessani haistoin lehmänpaskan jo kaukaa ja tunnistin suojatiellä kadun ylittävän naisen hajuveden ja kevään tuoksut kun nurmikko nousi. Tuntui siltä, että kuljin vaan koko ajan eri tuoksuja haistellen. Ilo oli suunnaton - olin saanut hajuaistin takaisin! Enkä edes tiennyt, että olin sen joskus menettänyt kun tupakoin. Sen jälkeen vitutti aina kapakkareissun jälkeen kun vaatteet haisivat tupakalle. Nykyään en enää mene paikkoihin, joissa tupakoidaan sisällä.
- Mitään "onpa helppo hengittää" tunnetta ei ole tullut missään vaiheessa. Uskon, että kaikki tervat yms katoavat kehosta niin hitaasti, ettei muutoksia pane merkille.
- Tapaan usein vanhoja ystäviä, jotka polttavat yhä samalla tavalla, kuin minäkin silloin. Ei voi olla panematta merkille heidän tupakkayskäänsä ja heikkoa yleiskuntoa ja ryhtiä. Tämä antaa taas voimia elää päätöksensä kanssa.
- Taitaa olla myös ratkaisevaa, polttaako se elinkumppani. Jos polttaa, niin voi olla mahdotonta olla itse tupakoimatta. Yhteinen päätös voi olla myös mahdoton juttu - siihen tarvitaan silloin kaksi todella päättäväistä ihmistä. Se voi olla vaikeaa, kun se vaatii jo yhdeltäkin niin paljon, mitä sitten kahdelta...

Sähkötupakka näyttää minusta naurettavalta. En ymmärrä - eikö se ole sama kuin joisi vettä kossupullosta, päästäkseen eroon viinasta?
Puunsärkijä,Paskakasa.Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä.Katkera,koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen.Kukkulan kuningas
skoone
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4648
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 9:59 pm

Re: tupakoinnin lopettaminen!?

Viesti Kirjoittaja skoone »

sinivirta kirjoitti:elikkä oon nyt tässä jo yrittänyt lopettaa aika kauvan tupakoinnin. Oon koittanu kaikkia mahollisia nikotiinituotteita ja kaikkee, mutta mikään ei tunnu auttavan! onko kukaan koittanut lopettaa sähkötupakan avulla? Onko siitä ollut apua kellekkään?? Ja miten niissä kun on ne kaikki nesteet ja eri osat, eri vahvuset nesteet ja kaikki, onko se hirveen hankala vempele? katsoin ite netistä näitä: http://www.siu.fi tai http://www.paulsaar.com?

T: todella halukas lopettamaan!!
:?: :?:
Minä lopetin tupakoinnin (olin 30 vuotta suurtupakoija, loppuaikoina meni kaksi askia päivässä tai jeräsin yölläkin polttamaan..) 68 kertaa ja heti 69:llä kerralla onnistuin.
Ystäväni kuoli keuhkosyöpään ja hän näyttäytyi minulle unessa tai unen ja mukahtamisen välivaiheilla ja kehotti minua lopettamaan tupakoinnin. En pystynyt mukkumaan pariin yöhön, sillä pelkäsin, että hän tulee takaisin. Tästä tulee pian 20 vuotta enkä ole henkäystäkään vetänyt tupakka tänä aikana. - Käytin nikotiinipurkkaa, ensi sitä vahvempaa sorttia ja sitten heikompaa. Jäin purkkaan kiinni (!) 1,5 vuodeksi ja sitten lopetin kerralla. Enkä todellakaan ole kaivannuy tupakkaa moniin vuosiin. Alkuvuosina näin usein unta, että olisin polttanut, mutta en onneksi ollut. - Kukaan ei uskonut, että pystyisin lopettamaan, mutta minäpä pystyin! Tsemppiä, lopeta tupakointi niin monta kertaa, että onnistuu lopulta.
Muista lähdekritiikki!
Dr Bergmeister
Adrian Monk
Viestit: 2803
Liittynyt: La Maalis 13, 2010 10:37 pm
Paikkakunta: Pohjanmaan rannikkoseutu

Re: tupakoinnin lopettaminen!?

Viesti Kirjoittaja Dr Bergmeister »

Minä en ole nähnyt yhtään unta tupakoinnista, vaikka muuten näen kaikenlaisia unia. Nyt olen ollut yli kuusi vuotta ilman ja hyvin sitä pärjää ilmankin.
Gods made heavy metal.
Vastaa Viestiin