65-vuotias Birgitta Silander, nähty viimeksi 24.8.2015

Spekulointia kadonneista henkilöistä.
Wickeddy
Frank Drebin
Viestit: 393
Liittynyt: Ti Touko 05, 2015 2:20 pm

Re: 65-vuotias Birgitta Silander, nähty viimeksi 24.8.2015

Viesti Kirjoittaja Wickeddy »

Jos kyseessä olisi omaehtoinen katoaminen niin en ymmärrä miksi mennä liikkeen lähistölle niihin aikoihin kun on sopinut tapaamisen ja päättää kuitenkin kadota?
En itse usko siihen vaikka toivon olevani väärässä.
Se mitä tulee posteihin niin ei tuo taloyhtiö ole kovin iso joten myös naapuristosta voi löytyä se lähin tuttu joka katsoo postin perään.
kunnia meni ,mutta maine jäi.
Avatar
Kissankello
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1401
Liittynyt: To Loka 23, 2014 8:46 pm

Re: 65-vuotias Birgitta Silander, nähty viimeksi 24.8.2015

Viesti Kirjoittaja Kissankello »

Wickeddy kirjoitti:Jos kyseessä olisi omaehtoinen katoaminen niin en ymmärrä miksi mennä liikkeen lähistölle niihin aikoihin kun on sopinut tapaamisen ja päättää kuitenkin kadota?
En itse usko siihen vaikka toivon olevani väärässä.
Se mitä tulee posteihin niin ei tuo taloyhtiö ole kovin iso joten myös naapuristosta voi löytyä se lähin tuttu joka katsoo postin perään.
Niinpä. Omaehtoisen katoamisen tapauksessa puhelin olisi tuskin päätynyt keskustaan kenenkään muunkaan hallussa.

Poliisi lienee jututtanut Birgitan naapureita. Mitähän naapurit ovat osanneet kertoa Birgitan kulkemisista?
"Before you embark on a journey of revenge, dig two graves."
- Confucius (Chinese philosopher & reformer, 551 BC - 479 BC)
Avatar
Pumpuliunelma
Nikke Knakkertton
Viestit: 187
Liittynyt: Pe Tammi 29, 2016 9:42 pm

Re: 65-vuotias Birgitta Silander, nähty viimeksi 24.8.2015

Viesti Kirjoittaja Pumpuliunelma »

Tuolla Viikissä asuneena niin siellä on valtaisat suojelualueet luonnontilassa. Onko niitä yhtään käyty läpi? Osaako joku vastata tähän ja olen tätä jo pari kertaa aiemmin kysellyt.
edna
Neuvoja-Jack
Viestit: 516
Liittynyt: Ma Syys 14, 2015 11:31 pm

Re: 65-vuotias Birgitta Silander, nähty viimeksi 24.8.2015

Viesti Kirjoittaja edna »

Wickeddy kirjoitti:Jos kyseessä olisi omaehtoinen katoaminen niin en ymmärrä miksi mennä liikkeen lähistölle niihin aikoihin kun on sopinut tapaamisen ja päättää kuitenkin kadota?
En itse usko siihen vaikka toivon olevani väärässä.
Se mitä tulee posteihin niin ei tuo taloyhtiö ole kovin iso joten myös naapuristosta voi löytyä se lähin tuttu joka katsoo postin perään.
Onkohan lukolliset postilaatikot? Yleensä on. Jos posti menisi esim.poste restante osoitteella,niin postithan palautuisivat lähettäjälle,jos asiakas ei niitä nouda kolmen viikon sisällä.
Mitä tulee liikkeen lähistölle menemiseen,kukaan ei ole nähnyt BSää. Missään! Vain puhelin, kuinka monta puhelinta BSllä oli/on, kertoo linkistä Tennispalatsin mastoon. Minä itse lainaan joskus yhtä puhelintani. Käyttäjä on mies ja asumme 40 kilometriä etäällä toisistamme. Puhelimen linkki ei kerro sitä,kuka on luurin käyttäjä.
tuulituu
Harjunpää
Viestit: 317
Liittynyt: Su Loka 09, 2016 11:51 am

Re: 65-vuotias Birgitta Silander, nähty viimeksi 24.8.2015

Viesti Kirjoittaja tuulituu »

Huh, luin koko ketjun.
Erittäin ihmeellinen katoaminen.
Voisiko myöhäisen ilmoituksen taustalla olla ajatus siitä, että Birgitta ei itse toivoisi asiastansa "huudeltavan". Läheiset olisivat pelänneet hänen reaktiotaan, jos olisikin ollut vain vatsataudissa eikä jaksanut vastata puhelimeen tms. Milloinkahan siellä oven takana on käyty toteamassa, ettei kukaan avaa?

Kuvassa hän katsoo suoraan ja "keskittyneenä" kameraan, ja tämä ehkä antaa mielikuvan jämäkästä ja suorasta luonteesta.

En muista enää millä sivulla oli siitä, että hän oli tykännyt jostain kortista, jonka teksti oli jotain..."mutta itse käyttäytyvät samalla tavalla" tms. Silloin tuli mieleen, että voiko taustalla olla jotain pettämistä, hän pettänyt, joku arvostellut (vaikka itsekin olisi pettäjä), tai häntä petetty, ja hän on siitä tuohduksissaan. Se, että tämä pariskunta on asunut erillään, ei silti tarkoita, etteikö suhteessa olisi oletus, että ollaan vain toistensa kanssa. Onko ollut suunnitelmissa muuttaa samaan osoitteeseen joskus, ehkä eläkkelle jäätyä? Birgitta ei olekaan halunnut jättää Helsinkiä? Taustalla voi olla joku vahva erimielisyys, mikä ei kuitenkaan ole päätynyt riidaksi. Jotkuthan ei myöskään riitele, vaan erimielisyyden tullessa häipyvät paikalta/tilanteesta. Lähtenyt tuohduksissa toisen miehen mukaan?
Avatar
Kissankello
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1401
Liittynyt: To Loka 23, 2014 8:46 pm

Re: 65-vuotias Birgitta Silander, nähty viimeksi 24.8.2015

Viesti Kirjoittaja Kissankello »

tuulituu kirjoitti:Lähtenyt tuohduksissa toisen miehen mukaan?
Ja päätynyt siihen juuri ennen Helsingin keskustaan sopimaansa tapaamista? Ja ryhtynyt sitten elämään ilman minkäänlaisia yhteiskunnan palvelujen käyttämistä, joista jäisi järjestelmiin jälki, liikkumatta ihmisten ilmoilla jottei tulisi nähdyksi ja tunnistetuksi, miehen siivellä ja miehen rahoilla (yrittäjänainen, jonka omalla pankkitilillä ei sittemmin liikennettä)? Enpä usko.

Ikävä kyllä, vaikka olisikin mukava kuvitella että Birgitta istuskelee parhaillaan jossain napolilaisessa katukahvilassa lattea nautiskellen, niin itse pidän varmana, että hän on jo vuoden maatunut jossakin. Kysymys kuuluu vain, että missä. Uskon, että näin hyvin ei ihminen jäljettömiin katoa ja kateisiin jää, muutoin kuin toisen henkilön toimesta.
"Before you embark on a journey of revenge, dig two graves."
- Confucius (Chinese philosopher & reformer, 551 BC - 479 BC)
ktaina
Adrian Monk
Viestit: 2874
Liittynyt: To Helmi 05, 2015 10:52 am
Paikkakunta: Rannikolla tuulee

Re: 65-vuotias Birgitta Silander, nähty viimeksi 24.8.2015

Viesti Kirjoittaja ktaina »

14.8.2015.Birgitta käynyt tykkäämässä "Kortteja Rakkaudella"sivulla kortista jossa teksti"Isku iskun jäleen,miksi juuri minä?Niilläkin tarkoitus,ehkäpä ohjata meitä suuntaan,jota emme olisi itse valinneet,jos asiat olisivat menneet helpoimman kautta"tästä aikoinaan mainitsin että liityiskö jotenkin että Birgitalla murheita elämässään.
Avatar
Kissankello
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1401
Liittynyt: To Loka 23, 2014 8:46 pm

Re: 65-vuotias Birgitta Silander, nähty viimeksi 24.8.2015

Viesti Kirjoittaja Kissankello »

ktaina kirjoitti:14.8.2015.Birgitta käynyt tykkäämässä "Kortteja Rakkaudella"sivulla kortista jossa teksti"Isku iskun jäleen,miksi juuri minä?Niilläkin tarkoitus,ehkäpä ohjata meitä suuntaan,jota emme olisi itse valinneet,jos asiat olisivat menneet helpoimman kautta"tästä aikoinaan mainitsin että liityiskö jotenkin että Birgitalla murheita elämässään.
Facebook-tykkäilyistä ei kyllä kannata tehdä liian pitkälle meneviä johtopäätöksiä. Monet ihmiset tykkäilevät kaikenlaisista tuttaviensa jakamista fraaseista ja meemeistä ilman sen suurempaa yhteyttä juuri sen hetkiseen omaan elämäntilanteeseen. Ihan vain yleisellä elämänkokemuksella voi tykkäillä muiden tunnepäivityksistä ja mietelmistä ilman, että liittyvät mitenkään omaan elämään sillä hetkellä.
"Before you embark on a journey of revenge, dig two graves."
- Confucius (Chinese philosopher & reformer, 551 BC - 479 BC)
ktaina
Adrian Monk
Viestit: 2874
Liittynyt: To Helmi 05, 2015 10:52 am
Paikkakunta: Rannikolla tuulee

Re: 65-vuotias Birgitta Silander, nähty viimeksi 24.8.2015

Viesti Kirjoittaja ktaina »

Juu näin on...ottipa vaan silmään kun tää ainoo mihin hän reagoinut tuolla ja kun ajankohtakin lähellä katoamista..noh todennäköisesti ollut silloin 14.8 ainakin vielä hengisšä :wink:
tuulituu
Harjunpää
Viestit: 317
Liittynyt: Su Loka 09, 2016 11:51 am

Re: 65-vuotias Birgitta Silander, nähty viimeksi 24.8.2015

Viesti Kirjoittaja tuulituu »

Tuo se oli, on vähän alakuloinen, mutta kuitenkin toivonpilkahdusta silti? Oliko joku toinenkin teksti/kortti, mistä oli tykännyt? Tietenkään ei kannata mitään varmana pitämää päätelmää tällaisesta tehdä, enkä teekään, jotkut tykkäävät kaikista tuttujen laittamista kuvista/postauksista, mutta kuitenkin on myös mahdollisuus, että peilaa jotain omaa tunnettaan tai tapahtumaa kyseiseen tekstiin ja on siksi tykännyt.

Tuota toisen miehen mukaan lähtemistä tarkoitin niin, että olisi siinä valinnut väärän miehen ja päätynyt tapetuksi tms. Puhelin sitten sattumalta viskattu ohi ajaessa johonkin roskikseen siitä mistä on linkittynyt viimeksi (en tiedä onko tuossa ohiajoliikennettä). Tai on ollut siinä alueella, menemässä tapaamiseen, puhumassa esim. kumppanin kanssa ja päättänyt, että tämä suhde oli siinä ja soittanut "varamiehen" hakemaan ja nakannut puhelimen roskiin. Tai vain sammuttanut puhelimen vihaisena, ettei toinen toistuvasti yritä tavoittaa.
Avatar
Kissankello
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1401
Liittynyt: To Loka 23, 2014 8:46 pm

Re: 65-vuotias Birgitta Silander, nähty viimeksi 24.8.2015

Viesti Kirjoittaja Kissankello »

Edelleen, Facebook-tykkäykset eivät kerro mistään mitään. Vaatii tasan yhden sormen klikkauksen eikä sen perusteella voi tehdä yhtään minkäänlaisia johtopäätelmiä ihmisen elämästä.

Voimme vain arvailla, onko poliisilla tietoa Birgitan viimeisten katoamista edeltävien aikojen puhelinliikenteestä. Jos poliisi olisi tutkinut katoamista heti tuoreeltaan rikoksena, niin olisi varmasti selvittänyt puhelinliikenteen, mutta jos ei ole tutkinut, niin ei ehkä ole selvittänyt. Ja jälleen palaamme siihen, että mitä sellaista poliisi tietää tästä tapauksesta ja me emme, minkä perusteella poliisi on ilmoittanut, ettei rikosta epäillä? Se tieto olisi minusta ihan ensiarvoisen tärkeä.
"Before you embark on a journey of revenge, dig two graves."
- Confucius (Chinese philosopher & reformer, 551 BC - 479 BC)
tuulituu
Harjunpää
Viestit: 317
Liittynyt: Su Loka 09, 2016 11:51 am

Re: 65-vuotias Birgitta Silander, nähty viimeksi 24.8.2015

Viesti Kirjoittaja tuulituu »

No, minä olen eri mieltä. En väitä, että kertovat, mutta pidän mahdollisena, että voivat kertoa. Minusta niistä voi tehdä päätelmiä, etenkin jos henkilö ei ole sellainen, joka tykkää kaikista postauksista, niin tykkäykset voi olla merkittävämpiä. Tietenkin voi olla vahinkotykkäyskin. Varmaksi en mene mitään vannomaan, mutta kuten alaotiskkokin kertoo, että spekulaatioita.
Ihan hyvin on voinut pitää myös kortin värimaailmasta, tyylistä (maalaus/valokuva) yms.
skoone
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4648
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 9:59 pm

Re: 65-vuotias Birgitta Silander, nähty viimeksi 24.8.2015

Viesti Kirjoittaja skoone »

tuulituu kirjoitti:No, minä olen eri mieltä. En väitä, että kertovat, mutta pidän mahdollisena, että voivat kertoa. Minusta niistä voi tehdä päätelmiä, etenkin jos henkilö ei ole sellainen, joka tykkää kaikista postauksista, niin tykkäykset voi olla merkittävämpiä. Tietenkin voi olla vahinkotykkäyskin. Varmaksi en mene mitään vannomaan, mutta kuten alaotiskkokin kertoo, että spekulaatioita.
Ihan hyvin on voinut pitää myös kortin värimaailmasta, tyylistä (maalaus/valokuva) yms.
Tämän lisäksi Kortteja rakkaudellan tekijä on ilmeisesti Bn tuttava, sillä tämän mies on yksi Bn fb-kamuista.

Ja on B tykännyt paria muutakin vähän surumielistä korttia. Tulee mieleen, että jotain ikävää olisi tapahtunut. Tieto jostain sairaudesta, ihmissuhdeongelmia?
Muista lähdekritiikki!
Avatar
Kissankello
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1401
Liittynyt: To Loka 23, 2014 8:46 pm

Re: 65-vuotias Birgitta Silander, nähty viimeksi 24.8.2015

Viesti Kirjoittaja Kissankello »

tuulituu kirjoitti:No, minä olen eri mieltä. En väitä, että kertovat, mutta pidän mahdollisena, että voivat kertoa. Minusta niistä voi tehdä päätelmiä, etenkin jos henkilö ei ole sellainen, joka tykkää kaikista postauksista, niin tykkäykset voi olla merkittävämpiä. Tietenkin voi olla vahinkotykkäyskin. Varmaksi en mene mitään vannomaan, mutta kuten alaotiskkokin kertoo, että spekulaatioita.
Ihan hyvin on voinut pitää myös kortin värimaailmasta, tyylistä (maalaus/valokuva) yms.
Saat vapaasti olla eri mieltä. Meidän mielipiteemme eivät muuta Birgitan tilannetta. Pointti on, että Facebook-tykkäilyistä ei voi lähteä tekemään johtopäätöksiä. Ihmiset tykkäilevät toistensa päivityksistä puhtaasti kohteliaisuudestakin, eikä toisten surumielisten postausten tykkäilystä todellakaan tarkoita, että tykkääjä olisi kaikista samaa mieltä tai samassa elämäntilanteessa.

Birgitan puhelinliikenteestä; voi kunpa poliisi olisi tutkinut sen. Vaikkemme me saisikaan tietää siitä, mutta kunpa olisi vain tutkinut, selvittääkseen kenen kanssa hän on ollut viimeisinä päivinä yhteydessä.
"Before you embark on a journey of revenge, dig two graves."
- Confucius (Chinese philosopher & reformer, 551 BC - 479 BC)
Diego
Hetty Wainthropp
Viestit: 467
Liittynyt: Su Kesä 28, 2015 10:27 pm

Re: 65-vuotias Birgitta Silander, nähty viimeksi 24.8.2015

Viesti Kirjoittaja Diego »

Kissankello kirjoitti:
Wickeddy kirjoitti:Jos kyseessä olisi omaehtoinen katoaminen niin en ymmärrä miksi mennä liikkeen lähistölle niihin aikoihin kun on sopinut tapaamisen ja päättää kuitenkin kadota?
En itse usko siihen vaikka toivon olevani väärässä.
Se mitä tulee posteihin niin ei tuo taloyhtiö ole kovin iso joten myös naapuristosta voi löytyä se lähin tuttu joka katsoo postin perään.
Niinpä. Omaehtoisen katoamisen tapauksessa puhelin olisi tuskin päätynyt keskustaan kenenkään muunkaan hallussa.
jos minä haluaisin kadota salaisesti esim vaikka paeten jotain niin tekisin sen noin niin kuin Birgitan katoaminen on tapahtunut. meneminen keskustaan palaverin aikoihin: osa harhautusta johon oli mahdollisuus kun oli palaveri sovittu. nyt omaehtoinen katoaminen on muille vain yksi vaihtoehto kun henkirikokselle ja vaikka mille on tilaa. ei osata niin helposti etsiä kun ei yhtään tiedetä miten asia on.
Vastaa Viestiin