Ei vaan...Tarkistin juuri asian netistä ja totta puhui. Tämän kauppalan alueella on vielä pienryhmiä.
Ilmeisesti asun vakavaraisella alueella sitten, kun säästöt ei tänne koske.
Toki saattaa jossain olla näin, mutta ei pidä alkuunkaan paikkaansa tässä kaupungissa.J.Maybrick kirjoitti:^Pienryhmät on lopetettu aikaa sitten. Lähikouluperiaate ja säästöt, mm.kouluavustajien raju vähentäminen ovat johtaneet tähän. Kaikki oppilaat ovat samassa ryhmässä. Mahdollisesti yksi tunti viikossa tukiopetusta jossain aineessa tarvitsijalle. Ärrä- ja ässävikaisten erityisopetusta ei juuri anneta, koska näitä oppilaita on niin paljon, että se veisi ajan muusta erityisopetuksesta. Puheterapeutit eivät näitä enää hoida.
Kysymys on säästöistä!
Lahtelaiskoulu kohun keskellä: Nyt puhuu luokassa raivonnut opettaja – loukkauksia koko syksyn ajan
Oppilaiden kanssa sanaharkkaan joutunut lahtelaisopettaja kertoo oppilaiden kiusanneen häntä syksyn alusta lähtien.
Esineitä heitettiin kohti ja ammattitaito kyseenalaistettiin. Sosiaalisessa mediassa julkaistuilla videoilla oppilaille räyhännyt opettaja kertoo Ilta-Sanomille kuulleensa loukkauksia koko syksyn ajan.
– Minua kohti on heitetty vesipullo, karkkeja, tuolin osia. Siellä tehdään ihan kaikenlaista: maataan lattialla ja eräs oppilas meni opettajanpöydän lähellä olleeseen pahvilaatikkoon kesken tunnin. Hän myös piti liinaa naaman edessä koko tunnin niin, ettei näy kuin silmät tai hän pitää hattua päässä koko tunnin, menee saman tunnin aikana kaksi kertaa vessaan, käy tekaistuissa terveystarkastuksissa, joista saa muka äidiltä kännykällä viestin, häiritsee jatkuvasti kommenteillaan opetustani, soittaa musiikkia kovaäänisesti kännykällä, opettaja kertoo.
IS uutisoi eilen opettajasta, joka ajautui oppilaiden kanssa sanaharkkaan lahtelaisessa koulussa. Oppilaat kuvasivat kännyköillään tilanteen ja julkaisivat videot sosiaalisessa mediassa. Videoilla opettaja huutaa ja sättii oppilaita kovin sanoin.
Koulun rehtori Ari Pippuri kertoo, että tapahtumia on selvitetty, muttei tarkemmin ota kantaa siihen, millaisia seuraamuksia sanaharkasta oppilaille tai opettajalle mahdollisesti aiheutuu. Opettaja on virkavapaalla toistaiseksi.
Lue lisää päivän Ilta-Sanomista.
Ina Kauppinen
Joo, muistan kun jotkut sankarit sitten istuikin koulun jälkeen 3 tunnin jälki-istuntojaSatiainen kirjoitti:No 80 luvun alussa oli vielä taatusti eri meininki kun nyt, ja ilmeisesti 90 luvun alussakin. Puhumattakaan 70 luvusta, jolloin kuri oli vielä ihan eri mallilla kun nyt. Siihen nähden kakarat on kyllä takuulla "kauheempia" kun ennen.kattila kirjoitti:Niin, ennen häirikkökakarat pistettiin tarkkikselle, eikä ollu mitään älyluureja tunneilla. Mutta tiedän silti opettajia jotka on jääneet hermolomille siinä 90-l alussakin, joten turha sinällään sanoa että nykyään on kakarat kauheampia kuin ennen.Uutistenlukija kirjoitti:Tenavilla ei ole nykyään kouluissa mitään kontrollia.
Nykyään meno nayttää olevan normi luokalla pahempaa, kun ennen vanhaan tarkkiksella. Sielläkin kun oli joskus aikoinaan mahdollisuus pistää räkänokat ja pissikset kuriin
Kuulostaa tutulta. Muutama vuosi sitten oli tää naurettavia mittasuhteita saanu tapaus; http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2 ... 01328.htmlUglyBetty kirjoitti:
Mä oon käynyt peruskoulun lähinnä 90-luvulla ja ainakin meidän koulussa opet kävi ihan käsiksi häiriköihin ja mitään kummempaa siitä ei seurannut.
Tän olinkin ihan unohtanut.kattila kirjoitti:Kuulostaa tutulta. Muutama vuosi sitten oli tää naurettavia mittasuhteita saanu tapaus; http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2 ... 01328.htmlUglyBetty kirjoitti:
Mä oon käynyt peruskoulun lähinnä 90-luvulla ja ainakin meidän koulussa opet kävi ihan käsiksi häiriköihin ja mitään kummempaa siitä ei seurannut.