Joko naakka tai turumurre ovat päässeet yksimielisyyteen siitä miksei takan edessä ollut veristen kengänpohjien jälkiä eikä muitakaan verijälkiä, siis siinä takankatveessa, missä murhaaja oli seissyt, siis sivussa tytön näkökentästä (oletetaan nyt näin - tyttöhän on kyllä kertonut seisseensä olohuoneen ja takkahuoneen rajalla, valosäätimen lähellä, paikassa josta tytön kertoman mukaan näki ihan hyvin koko huoneen, ja että hän oli pysynyt väistelemään lasinsirpaleita... jne)?perusasiamies kirjoitti:Kuolemannaakka,
Eli teoriasi mukaan siis Jukkaa pahoipidellään veitsellä hetkeen 1:18 asti. Sen jälkeen on pahoinpitelyssä taukoa 1:41 asti. Tauon aikana Jukka on edelleen polvillaan sänkyä vasten. Naama on kuitenkin petivaatteita päin, jolloin uhri ei näe surmaaja. Uhri huutaakin vaimoaan apuun. Tauon aikana huppumies puolestaan hakee rikotun ikkunan läheltä sorkkaraudan. Hetkestä 1:41 eteenpäin jonkun aikaa Jukkaa pahoinpidellään klapilla.
Ymmärsinkö oikein?
Onko seuraava tauko pahoinpitelysssä vasta silloin, kun huppumies pyrähtää Anneli Auerin perään? Laskeeko huppumies veitsen maahan tauon 1:18 - 1:41 aikana? Vai onko huppumiehellä hetkellä 1:41 käsissään sorkkarauta, veitsi ja klapi? Näistä huppumies sitten lyöntiaseeksi valitsee klapin?
(Tummennukset minun)Kuolemannaakka kirjoitti:1:38-1:48 mielestäni siis murhaaja lyö uhria klapilla. Päälaella oli tähän sopiva pieni haava ja lisäksi kallossa 3 mustelmaa. Kopinoitakin kuullaan ihan sopivasti, aikaa on myös. Klapi on pudonnut uhrin viereen lopuksi, ja sekin ääni taidetaan nauhalla tarkoilla korvilla kuulla. Ainakin sopii ihmeen hyvin (1:52-54). Tämä putoaminen on tietysti vain PÄÄTTELY sekin, eikä sitä tarvita teoriassa sinänsä. Se vain SOPII teoriaan.Teoriasi mukaan siis uhri kohdentaa avunpyynnötKuolemannaakka kirjoitti:Jukka kohdistaa huutonsa Annelille, mutta noista kylhänousseista kun ei tiedä mitä siinä sanotaan, niin voi toki olla, että huppiksellekin jotain sanoo. Koska ase on tehoton klapi, hän pystyy huutamaan apua, koska pelko ja tuska ei ole niin kova, kuin aikaisemmin veitsellä lyötäessä. Ja lisäksi hän on jo aikaisemmin huutanut vaimoaan apuun, joten käyttäytyminen jää helposti päälle.
1:48 Uhri: No vähä voit auttaakii.
1:52 Uhri: Tu(l)e auttaa.
vaimolleen. Samaan aikaan huppumies kuitenkin hakkaa Jukkaa klapilla. Veitsikäsittelyn aikana uhri ei kuitenkaan pystynyt apua huutamaan vaimoltaan, kuten tässä toteat:
(Tummennus minun)Sitten vielä bonuskyssäri. Nimimerkki Turumurre on postannut tänne Minfoon Micke Nyströmin asiantuntijalausunnon (2015).Kuolemannaakka kirjoitti:Pitää huomata, etten minä näitä pohdintojani ole perustanut mihinkään ZEMin kuulemiin kopinoihin, vaan Jukan käytökseen. Olen jo vuosia sitten yrittänyt selittää sitä, että jos uhri pystyy huutamaan apua, ei huppumies voi olla silloin hänen kimpussaan veitsen kanssa. ZEMin kopinat vain vahvistavat tätä (ihan luonnollista) teoriaa. Takkahuone-teoriani ei tarvitse ZEMin kuulemisia mihinkään, mutta tottakai niillä voi saada joitain asioita perusteltua ja tarkennettua. Eihän minulla mitään yliluonnollisia kykyjä ole: en millään voi tietää 100% varmasti, minne huppis milloinkin käveli tai mitä ajatteli. Turhaan semmoisia vaadit. Voi vain päätellä. Päättelyä on se, minkä sinäkin päättelit: kun uhri huutaa kovan tappelun jälkeen apua, niin eihän se murhaaja voine siinä vieressä seistä. Tai tottakai se VOI seistä, mutta tuntuu erittäin epätodennäköiseltä.
http://murha.info/phpbb2/viewtopic.php?f=24&t=20184
Micke on kuullut häkenauhalta seuraavaa:
Millä Jukkaa siis lyödään kolmesti hetkillä 0.52 ja 0.56-0.59? Miten kommentoisit? Erityisesti kiinnostaa, mikä on tuo kova esine, jolla Jukkaa lyödään kahdesti.0.52 Lyöntiääni
0.56-0.59 Jukkaa lyödään kovalla esineellä kahdesti
etp: ''Millä lyödään päähän? Vasaralla tietenkin''.
------
osalainausta, mm täältä jostakin sekä naapurista:
Kuolemannaakka » Pe Loka 30, 2015 10:57 am
http://murha.info/phpbb2/viewtopic.php?p=715510#p715510
Tyttö ei ole takan läpi nähnyt surmaajaa, vaikka tämä olisi paikalla ollutkin. Surmaajan sijainti on hovin tuomiossa määritelty juuri niin kuin sen annelistit täällä määrittelivät: takan katveessa. Johtuu ihan siitä, että muualla ei pysty seisomaankaan. Tällöin murhaaja on tytöltä piilossa, ja voi poistua vasta kirkaisun jälkeen ihan yhtä hyvin. On jopa oletettavaa, että murhaaja odottaisi tytön menevän pois, ja lähtisi vasta sen jälkeen. Tyttö oli perääntynyt sinne eteiseen, kun hän näki poistumisen.
Tuon takan katveen ja tytön sijaintipisteen ja näkökentän hahmottaminen tuntuu olevan syyttäjälle ja monelle muulle vaikeaa.
Kirjoittaja turumurre, aloitti (uusien?) lukijoitten valistamisen, jälleen kerran:
tuolla hieman lisää, ei varsinaisesti mitään uutta sinänsä, eikä vieläkään tietoa verestä takan edessä.http://murha.info/phpbb2/viewtopic.php?p=737947#p737947
Ti Helmi 16, 2016 10:11 pm
Yritän valaista nykyisiä nikkejä jotka ei ole olleet vuodesta 2010 mukana. Minä olen syyllinen termiin "takan katveessa". Aikanaan tästä väännettiin kuukausikaupalla, lopulta taisin heittää sellaisen haasteen että mikäli joku osoittaa että olen väärässä esim takan koosta, niin poistun kentältä... Täällä vielä olen.