Harpo kirjoitti:Kuolemannaakka kirjoitti: Minä olen kohtalaisen vakuuttunut siitä, ettei sivusta lyöty sorkkiksenisku aiheuta uhrin vieressä olevaan seinään ohutta sentinpaksuista, puolen metrin korkeudelle ulottuvaa verivalumaa. En ymmärrä, mikä sen aiheuttaisi, kysehän on vain fysiikasta ja täysin testattavasta asiasta. Jokainen voisi sen testata suunnilleen esim tekovereen kastetun pesusienen kanssa. Netissä neuvottiin oikeanlaisen tekoveren reseptikin ko tarkoitusta varten.
Minusta verivaluma on liian kapea, väärällä seinällä ja ulottuu aivan liian matalalle joksikin seisoma-asennosta sivusta lyödyksi sorkkarautaiskuksi.
Minusta tuo pesuhuoneen oven verijälki on siitä suuiskusta, joka on annettu pienellä kirveentapaisella välineellä suoraan uhrin edestä/lähestulkoon hänen vatsallaan istuen (tai jalat molemmin puolin vartaloa seisten ja syvään kumartuen). Uhri on maannut pää aivan lähellä ovea valuman kohdalla. Tämän jälkeen on vasta lyöty sillä "sorkkaraudalla", mikä se nyt sitten on ollutkaan. Ja se lyönti on tietysti sivusta, koska haavat ovat pystyasennossa.
Tää on vaan mun älyllä päätelty, ja toki ilomielin otan vastakkaisen todistuksen vastaan, jos kyse tosiaan on todistettavasta asiasta.
Olen katsellut tuota verivanakuvaa muutamaan kertaan pitkään. Teoriaasi liittyen mietityttää pari asiaa. Ensimmäinen on himmeämpi kohta verivanan keskivaiheilla ja toinen se, että aina kun näen kuvan, ajattelen ensimmäiseksi "valumajälki".
Testaan teoriaasi seuraavalla vaihtoehdolla:
Oveen on lentänyt Jukan astaloidusta päästä klöntti, esimerkiksi palanen aivokudosta tms. Oveen osuttuaan klöntti on lähtenyt valumaan hiljakseen alaspäin. Puolivälin tienoilla valumisvauhti on kiihtynyt, jolloin oven pintaan on jäänyt himmeämpi jälki. Sitten klöntti on osunut oven pinnassa olevaan epätasaisuuteen tms. jolloin sen vauhti on taas hidastunut ja se on valunut alaspäin tehden paksumpaa jälkeä kunnes on pudonnut lattialle.
Mahdollinen teoria sinänsä, mutta mielestäni joka tapauksessa pitäisi tämän iskun olla tullut kohtisuoraan pesuhuoneen seinää vastaan, eli lyöty uhrin edestä, ei sivusta. Koska jos terään tarttuu jotain kudosta, niin se kuitenkin lentään astaloa nostettaessa eteenpäin, eikä sivulle. Sivulle ei iskussa voi mitään kudoksia lennellä, kun terähän tukkii iskuhetkellä haavan, kaiketi?
Valumajälki tuo ovessa oleva jälki mun mielestä just on: pisaravana, joka on valunut yhteen. Kun ajattelet, kuinka kapeasta jäljestä on kyse, niin eikö verisestä kirveenterästä tule juurikin tuollainen kapea pisaravana, koska siitä ei voi leveämpi tulla, koska kirveenterä johon veri on tarttunut, on niin ohut? Sen sijaan sorkkaraudasta tulisi paljon leveämpi, jopa sen 6 senttiä, ja siinä pitäisi myös näkyä astalon kaksihaaraisuus.
Kuinka pitkään veri jaksaa valua omalla painollaan alas puista, maalattua ovea? Veren viskositeetti on aika suuri, oliko se nyt 3-4 kertaa sitkaampaa kuin vesi. Vesipisarakaan tuskin valuisi alas asti ovessa, vaan vettä pitäisi olla aika paljon,ettei valuma pysähtyisi. Verta pitäisi olla vielä paljon enemmän, että joku yksittäinen isokin pisara valuisi noin.
Minusta oveen on lennähtänyt pisaroiden joukko, ja yksittäiset pisarat ovat valuneet vähän matkaa ja tuloksena yhtenäinen valumajälki. Tuo himmeämpi kohta on kyllä minustakin hiukan "hankala", mutta jos niillä kohdilla on verta ollut vähemmän ja vastaavasti vaikka sylkeä enemmän (sylkeä ainakin suuiskusta lentäisi) ja siksi ei tulisi niin punaista jälkeä? Tai voi se joku "könttikin" olla, mutta minusta tuo jälki on suuiskusta, että ei se aivoja mielestäni mitenkään voi olla. Siksi pitäisin sylkeä parempana vaihtoehtona.
Jos vielä ajatellaan, että himmeä kohta on jäljen keskellä, ja jos tuo valuma olisi tullut "kirveenterällisestä" nesteitä, niin juuri suuiskun antaneen terän keskellehän on tullut pelkkää sylkeä, koskapa ainoastaan kirveen reunat osuivat huuliin ja saavat verta ja keskikohta avonaisen suun kohdalle ja tällöin keskikohta ei voinut kastua musta kuin verensekaisesta syljestä!

Oisko noin? Eikö ois, itse asiassa?=) Sitten tämä terällinen roiskahtaa eteenpäin seinälle, kun terä heilautetaan irti, ja nesteet tulevat seinälle vanaan samassa järjestyksessä kuin ne terässä olivat: veri ylös (ylähuulesta), sylki keskelle, ja veri alas /alahuulesta.
Siihen astaloonhan tarttuu kaikki nesteet, mitä "tarjolla" on...
Tää oli nyt tämmönen spontaanisti keksitty teoria, mutta melkein innostuin siitä silti, koska eikös se ole jopa ihan totta?

Tämän voisi testata kuka vaan kastelemalla kirveenterän ja heilauttamalla sen valkoisen seinän edessä alhaalta ylös. Mutta eikös tämän ihan fysiikan lakien mukaan näin pitäisi mennä, että nesteiden järjestys terässä säilyy myös seinällä? Toki viskositeettien erot vaikuttavat, mutta kuitenkin.