Bussikuski poisti lapsen yksin ulos värjöttelemään

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.
Jukka Siintonen
Andy Sipowich NYPD

Re: Bussikuski poisti lapsen yksin ulos värjöttelemään

Viesti Kirjoittaja Jukka Siintonen »

janita kirjoitti:Minä ihmettelen tätä älytöntä vanhempien syyttämistä (saati sitten pienen tytön).

Ihmisille sattuu vahinkoja ja unohduksia.

Kyllä meillä aikuisillakin tulee eteen tilanteita, kun ollaan jossain ja huomataan yhtäkkiä että oho, lompakko/kortti tms. jäi kotiin tai ei olekaan rahaa tarpeeksi. Kaveri päivitteli juuri äskettäin facebookiin, miten oli ollut matkalla junalla Tampereelta Helsinkiin ja huomannut matkalla, että lompakko oli unohtunut. Tämä oli sitten saanut tuttavalta Helsingin päässä käteistä lainaksi. Pari vuotta sitten kävi niin, että minun täytyi päästä kulkemaan taksilla ja tajusin jo taksia tilatessani, että pankkikorttini oli jäänyt puolisolle. Kerroin asiasta jo kyytiin mennessäni ja kysyin sopiiko että tulen maksamaan kyydin seuraavana päivänä ja jätän ajokorttini ja kela-korttini pantiksi. Näin tehtiin.

Tässä vähän aikaa sitten lähistöllä asuva kehitysvammainen tyttö oli onnistunut vahingossa lukitsemaan itsensä ulos ja tämä tuli soittamaan ovikelloani, että mitäs nyt (kännykkä oli jäänyt avainten kanssa sisälle). Soitin tälle sitten ovenavauksen huoltoyhtiöstä ja sieltä ilmoitettiin että ovenavaus on maksettava heti. Tyttö ei ollut varma, onko hänellä riittävästi rahaa tilillään, joten lähdin sitten mukaan siltä varalta, että täytyy neuvotella huoltomiehen kanssa siitä, että tarvittaesssa lopun saa maksaa laskulla (no raha riitti onneksi).

Pointti on se, että näitä vahinkoja sattuu joskus itse kullekin ja ilman kanssaihmisten joustamista meistä jokainen olisi taatusti ollut jossain tilanteessa aivan totaalisen kusessa. Meillä aikuisilla myös on ihan erilaiset valmiudet keksiä näihin ongelmatilanteisiin ratkaisuja, kuin lapsilla.

Kaverini ajaa bussia juuri kyseisessä firmassa ja hän on joskus kertoillutkin, että välillä tulee eteen niitä tapauksia, kun jollain on unohtunut matkakortti, tai ei ole rahaa lippuun ja että hän on sitten aina tilanteen mukaan päättänyt. Tarkoitukselliset pummilla matkustamisyritykset kuulemma kyllä oppii työssä tunnistamaan.
Tulee tulee, mutta eivät ainakaan tuntemani aikuiset ala sellaisissa tilanteissa syyttämään kaupan myyjää, kun tämä ei annakkaan ilmaiseksi ruokaa mukaan, koska on unohtanut rahansa. Tuntemani aikuiset tällaisissa tapauksissa myöntävät virheensä ja hakevat rahaa, tai lainaavat joltain kaveriltaan.
Berlin
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja Berlin »

Jukka Siintonen kirjoitti:
janita kirjoitti:Minä ihmettelen tätä älytöntä vanhempien syyttämistä (saati sitten pienen tytön).

Kyllä meillä aikuisillakin tulee eteen tilanteita, kun ollaan jossain ja huomataan yhtäkkiä että oho, lompakko/kortti tms. jäi kotiin tai ei olekaan rahaa tarpeeksi. Kaveri päivitteli juuri äskettäin facebookiin, miten oli ollut matkalla junalla Tampereelta Helsinkiin ja huomannut matkalla, että lompakko oli unohtunut. Tämä oli sitten saanut tuttavalta Helsingin päässä käteistä lainaksi. Pari vuotta sitten kävi niin, että minun täytyi päästä kulkemaan taksilla ja tajusin jo taksia tilatessani, että pankkikorttini oli jäänyt puolisolle. Kerroin asiasta jo kyytiin mennessäni ja kysyin sopiiko että tulen maksamaan kyydin seuraavana päivänä ja jätän ajokorttini ja kela-korttini pantiksi. Näin tehtiin.

Tässä vähän aikaa sitten lähistöllä asuva kehitysvammainen tyttö oli onnistunut vahingossa lukitsemaan itsensä ulos ja tämä tuli soittamaan ovikelloani, että mitäs nyt (kännykkä oli jäänyt avainten kanssa sisälle). Soitin tälle sitten ovenavauksen huoltoyhtiöstä ja sieltä ilmoitettiin että ovenavaus on maksettava heti. Tyttö ei ollut varma, onko hänellä riittävästi rahaa tilillään, joten lähdin sitten mukaan siltä varalta, että täytyy neuvotella huoltomiehen kanssa siitä, että tarvittaesssa lopun saa maksaa laskulla (no raha riitti onneksi).

Pointti on se, että näitä vahinkoja sattuu joskus itse kullekin ja ilman kanssaihmisten joustamista meistä jokainen olisi taatusti ollut jossain tilanteessa aivan totaalisen kusessa. Meillä aikuisilla myös on ihan erilaiset valmiudet keksiä näihin ongelmatilanteisiin ratkaisuja, kuin lapsilla.

Kaverini ajaa bussia juuri kyseisessä firmassa ja hän on joskus kertoillutkin, että välillä tulee eteen niitä tapauksia, kun jollain on unohtunut matkakortti, tai ei ole rahaa lippuun ja että hän on sitten aina tilanteen mukaan päättänyt. Tarkoitukselliset pummilla matkustamisyritykset kuulemma kyllä oppii työssä tunnistamaan.
Tulee tulee, mutta eivät ainakaan tuntemani aikuiset ala sellaisissa tilanteissa syyttämään kaupan myyjää, kun tämä ei annakkaan ilmaiseksi ruokaa mukaan, koska on unohtanut rahansa. Tuntemani aikuiset tällaisissa tapauksissa myöntävät virheensä ja hakevat rahaa, tai lainaavat joltain kaveriltaan.
Hitto sä olet tyhmä ? Ihan eri asia kuin tuo bussijuttu joku rahan kotiin jääminen. Onka TAAS lääkkeet ottamatta? Men eihan oikeasti hoitoon ( vaik heitätkö rasistikortin?)

Muakin vituttais kun tietää, että pitää viettää joulu yksin.
Annaanna: Mistä valtiosta mies oli kotoisin? Afrikasta?
Jukka Siintonen
Andy Sipowich NYPD

Berlin kirjoitti:
Jukka Siintonen kirjoitti:

Hitto sä olet tyhmä ? Ihan eri asia kuin tuo bussijuttu joku rahan kotiin jääminen. Onka TAAS lääkkeet ottamatta? Men eihan oikeasti hoitoon ( vaik heitätkö rasistikortin?)

Muakin vituttais kun tietää, että pitää viettää joulu yksin.
Millä tavalla eri asia? Molemmissa tilanteissa rahaa ei ole, mutta vain toisessa aletaan haukkua palveluntarjoajaa, että olisi pitänyt päästää ilmaiseksi. Pitäisikö lasten saada varastaa myös kaupasta, jos ei ole rahaa vai miten?
Madeline_Poel
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja Madeline_Poel »

Taas harvinaisen rasittava paikallaan junnaava ketju :evil: .
Bussikuski on tehnyt kaiken mahdollisen tytön eteen, mutta jos yhtiön säänöt kieltävät viemämästä ketään ilman lippua mihinkään, niin kurja mutta pakollinen sääntö.

Eiköhän tässä ole eniten syyllinen ton likan mutsi, joka ei ole tarkastanut riittääkö likan kortti paikasta X-paikkaan X, osaako käyttää sitä korttia ja ei edes tuon ikäisellä ole luuria (ai niin, miten muuten on bussikuski on voinut soittaa äidille :shock: ).

No joo tää menee nyt samaan mappiin Birgitta Silanderin ja Petri Salosen kanssa...Ehkäpä heille kaikille (mukaan luettuna tämä 9-vuotias), on pudonnut vaikkapa meteoriitti päähän.., kaksi löytynyt ja yksi vielä hukassa.
Kukaan ei ymmärrä minua, en edes minä itse
ktaina
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja ktaina »

Kyllähän jo junnaa kun edellinenkin kommentoi täysin turhalla avautumisella..ja edelliselle sen verran että tais olla ihan riittävästi rahaa silloin kun äiti sen hoitanut(selvii tältä sivulta) puhelinta ei kai mun tietääkseni tarvitse omaa jos vaan muistaa numeron tai vaikka numerotiedosteluun joku soittaa.
Jazz1
Hercule Poirotin viikset

Viesti Kirjoittaja Jazz1 »

Mitä mä luen täältä :lol: Mua suoraan sanottuna huolestuttaa, että meillä on ihmisiä joilla on yleiset elämän reaaliteetit hakusessa, sekä kyky nähdä oikeus ja kohtuus näinkin selvässä asiassa. TIETENKIN syy ja väärin toiminut henkilö on bussikuski. Se että lapsen lipulla ei ollut rahaa, on aivan toissijainen asia. Lapsen tilalla olisi voinut olla yhtä hyvin muistisairas ihminen, vammainen, vanhus tai muu, jolla kyky suoriutua arjen tehtävistä alentunut. Ei ratkaisu ole todellakaan mikään pysäkille jättäminen. Pysäkille jättäminen on yksiselitteisesti heitteillejättö ja tämän ymmärsi jopa hätäkeskus, joka kielsi tyttöä pysäkille jättämästä. Vertaaminen ruokakaupan kassalla rahan puuttumiseen on kökkö, enkä edes aio perustella miksi, saat miettiä itse.

"Bussikuski on tehnyt kaiken mahdollisen tytön eteen, mutta jos yhtiön säänöt kieltävät viemämästä ketään ilman lippua mihinkään, niin kurja mutta pakollinen sääntö."

Tuskin minkään yhtiön säännöt järjen käyttöä kieltävät. Ja vaikka näin olisi ollutkin, ei selkeästi terveen järjen vastaisia sääntöjä pidä kenenkään noudattaa. Kyseisessä tapauksessa käytetään omaa harkintaa ja mietitään kumpi on pienempi paha, antaa tytön matkustaa liputta ja päästä kotiin, vai laittaa aivot pois päältä ja noudattaa näennäisesti sääntöjä.
Ärrkele
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Ärrkele »

Suvakeilla tuo todellisuus on nyt muutenkin hämärtynyt. He esimerkiksi pitävät 20-45 vuotiaita matumiehiä alaikäisinä "lapsina" ja ottavat heitä tänne paapottavakseen. Joten he eivät ymmärrä tätäkään 9-vuotiaan Laura-tytön julmaa heitteillepanoa kylmään pakkaseen rasistisen matukuskin toimesta.
PaxCow kirjoitti:Vaikka miten yritän, en kuule allahu akbaria.
Chefile kirjoitti:Minulla on kuule munaa lyödä pelkästään sillä munalla sinut taju kankaalle, sinä mielisairas hinaaja.
Seppo Räty: ”Suomalainen keihäänheitto on mennyt polvien nosteluksi”
Jukka Siintonen
Andy Sipowich NYPD

Jazz1 kirjoitti:Mitä mä luen täältä :lol: Mua suoraan sanottuna huolestuttaa, että meillä on ihmisiä joilla on yleiset elämän reaaliteetit hakusessa, sekä kyky nähdä oikeus ja kohtuus näinkin selvässä asiassa. TIETENKIN syy ja väärin toiminut henkilö on bussikuski. Se että lapsen lipulla ei ollut rahaa, on aivan toissijainen asia. Lapsen tilalla olisi voinut olla yhtä hyvin muistisairas ihminen, vammainen, vanhus tai muu, jolla kyky suoriutua arjen tehtävistä alentunut. Ei ratkaisu ole todellakaan mikään pysäkille jättäminen. Pysäkille jättäminen on yksiselitteisesti heitteillejättö ja tämän ymmärsi jopa hätäkeskus, joka kielsi tyttöä pysäkille jättämästä. Vertaaminen ruokakaupan kassalla rahan puuttumiseen on kökkö, enkä edes aio perustella miksi, saat miettiä itse.
Pitäisikö lapsi ulosmitata äidiltä vai kuinka tämä heitteillejättö nyt ratkaistaan? Lapsenhan olisi tullut olla äitinsä kanssa eikä luuhata pitkin poikin kaupunkia ja yrittää matkustella pummilla?

Tietysti ihmiset näkevät heitteillejätön eri silmillä. Toiset näkevät heitteillejätöksi esim. sen, ettei liian humalassa päästetä anniskeluravintolaan sisään, tai ilman rahaa matkustamaan liikennevälineillä.

Toki vasemmistolaiset elämänkouluntuoksuiset ovat niin irrallaan todellisuudesta, että heidän mielestään rahaa pitäisi saada siitä, ettei tee mitään. Ja kaiken tulisi olla ilmaista.
Vastaa Viestiin