Doctor Lecter kirjoitti:Mutta onhan se outoa, että sotaa ja vainoa paenneet, pahasti traumatisoituneet saavat liikkua vapaasti. Kenen etu sellainen sitten on? Outoa on myös se, että heille pahoinpitelyt ja raiskaamiset ovat jonkinlaista hupia - ensin "pakenevat" kauhua, sortoa, terroria - ja sitten syyllistyvät itse samoihin asioihin!
Tuohon on olemassa varmasti jokin ihan psykologinen selitys, miksi osa porukasta toimii niin kuin toimii omista kokemuksistaan huolimatta -mikä ei toki puolestele tekoja, mutta ikäviä ilmiöitä on helpompi ehkäistä kun syy niille on tiedossa. Noissa mielen sairauksissa on se ikävää, että niitä ei pysty hoitamaan yli kielimuurien, toisin kuin jotain fyysistä vammaa. Se että kaikki menee tulkin kautta ainakin minun mielestäni olisi ärsyttävää ja tekisi ongelmista puhumisesta ja avun hakemisesta/saamisesta hankalaa.
Atte Kalevan mielipiteitä ja kommentteja kannattaa mielestäni lukea, jokaisen jolla islamista on jokin käsitys tai luulo.
Oon ihan tavallinen suomalainen mies. Mä käytän harmaita housuja ja tykkään katsella kun kala syö ja syntyy renkaita.