Petri Salosen surma Tampereen Tesomalla 2014

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
sine qua non

Re: Petri Salosen surma Tampereen Tesomalla 2014

Viesti Kirjoittaja sine qua non »

penninkäinen kirjoitti:
sine qua non kirjoitti:Liittyen Penninkäisen linkkaamaan uutiseen poliisioperaatiosta Ylöjärven yhtenäiskoululla: Jos sieltä on haettu jotakin nuoria puhutettavaksi Petrin surmaan liittyen (mitä en kyllä usko) ja he osoittautuvat olleen surman kanssa tekemisissä, ei heistä kukaan ole rikosoikeudellisessa vastuussa (tai melko laillla varmasti ei ole). Jos joku Petrin surmaamiseen osallinen on vielä nyt yläkoulussa, on hän aika lailla 100% varmuudella ollut v. 2014 alle 15-vuotias.
Niinhän se on, mutta luotiliivit, paikan läheisyys ja ajankohta (kun muutenkin tapauksen ympärillä juuri nyt kohisee) kyllä viittaisivat jompaan kumpaan vuodenaikaan. Todennäköisesti kesään. Ellei sitten haeta silminnäkijöitä tms. mutta nuo luotiliivit.. :shock: :?: Vai onko se aina normi, kun haetaan jotain henkilöä, tiedä sitten?
En mäkään tiedä poliisin suojautumiskäytännöistä tarkemmin, mutta semmoisen olen jonkun muun jutun yhteydestä muistavinani, että varsinaisia "luotiliivejä" köykäisemmät ns. suojaliivit (tai mikä ikinä niiden nimi nyt onkaan) poliisilla vetää aika matalalla kynnyksellä päälleen - ts. ihan vain vaikka jalkapartiossa kulkiessaan kadulla (tästä viimeisimmästä en nyt ole ihan varma, paremmin tietävät saavat mielellään oikaista).

Katsellaan, mitä poliisi tiedottaa vai tiedottaako mitään.

Edit. AL:n uutista poliisioperaatiosta Ylöjärven yhtenäiskoululle näkyy päivitetyn sen verran, että mainitaan poliisin vahvistavan operaation, mutta kieltäytyvän enempää kommentoimasta sitä vielä. Poliisin on kuitenkin luvannut tiedottaa asiasta iltapäivän aikana.
Viimeksi muokannut sine qua non, Ti Tammi 10, 2017 3:36 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
saksanundulaatti
Hercule Poirotin viikset

Viesti Kirjoittaja saksanundulaatti »

Tokihan Ylöjärvellä on myös vahva koulu-uhkailukulttuuri. Tosin olettaisin noiden jo loppuneen.
sine qua non

Viesti Kirjoittaja sine qua non »

Kuivakorppu kirjoitti:Tällaista: Eli yhteyttä surmaan ei löytynyt

http://yle.fi/uutiset/3-9396019?origin=rss
Avataan tuolta linkin takaa tähän vielä olennaiset tiedot:
Poliisin mukaan tapahtumien kulku pahoinpitelyn osalta alkaa olla kokonaisuudessaan selvillä. Miestä lyönyt on oman osuutensa selvittänyt.

Poliisi on saanut vihjeitä myös Tesomalla joulukuussa 2014 tehtyyn surmaan liittyen.

Jari Kinnunen arvioi maanantaina, että elokuinen pahoinpitely ja joulukuinen henkirikos eivät liittyisi toisiinsa.
Nuoriruusukauppias
Armas Tammelin

Viesti Kirjoittaja Nuoriruusukauppias »

Hetkinen yksi vielä hukkateillä ? "Odotetaan ilmoittautuvan" ? Nyt kyllä taas herää kysymyksiä liikaakin :D

Joko lehti bluffaa tai sitten poliisi

Tai mikään ei vaan liity mihinkään.
WalkingDisaster
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja WalkingDisaster »

Nuoriruusukauppias kirjoitti:Mutta mitä minä sanoinkaan tuolla aikaisemmin ?

Nyt odotan vain sitä kommenttia että olen etevä trolli.

Tietäjät tietää ja päättäjät kieltää :D
En kyllä etevästä trollista puhuisi, epätoivottu trolli kuitenkin. Sinä puhut Salosen murhaajan kiinni jäämisestä, kun taas poliisit ovat löytäneet pahoinpitelyyn epäillyt. Eivätkä (ainakaan toistaiseksi) usko näiden tapausten liittyvän toisiinsa.
Lainaan vielä itseäsi tuolta aiemmin:
Nuoriruusukauppias kirjoitti:
nellistiina kirjoitti:Mikäli kiinniotto niin varmaan nämä kuvan kesäpojat. Eri asia ovatko olleet tässä murhassa.
Yleensä surmaajia on yksi tuskin kaksi saman moran kahvassa ollut. Ehhehe :oops:
Ja joo kyllä tämän murhan tekijä sekä kaksi mukana ollutta poikaa on poliisin tiedossa..(eiliseen mennessä ei ainakaa kaikkia ole kiinni saatu) kyseiset kuvat kertovat enemmän kun tuhat sanaa eli siis tekijät on samat molemmissa kuvissa jos nyt siis osaan kuvia tulkita oikein..tämä on oma näkemys ei niinkään sata varma tieto.
Nuoriruusukauppias
Armas Tammelin

WalkingDisaster kirjoitti:
Nuoriruusukauppias kirjoitti:Mutta mitä minä sanoinkaan tuolla aikaisemmin ?

Nyt odotan vain sitä kommenttia että olen etevä trolli.

Tietäjät tietää ja päättäjät kieltää :D
En kyllä etevästä trollista puhuisi, epätoivottu trolli kuitenkin. Sinä puhut Salosen murhaajan kiinni jäämisestä, kun taas poliisit ovat löytäneet pahoinpitelyyn epäillyt. Eivätkä (ainakaan toistaiseksi) usko näiden tapausten liittyvän toisiinsa.
Lainaan vielä itseäsi tuolta aiemmin:
Nuoriruusukauppias kirjoitti:
nellistiina kirjoitti:Mikäli kiinniotto niin varmaan nämä kuvan kesäpojat. Eri asia ovatko olleet tässä murhassa.
Yleensä surmaajia on yksi tuskin kaksi saman moran kahvassa ollut. Ehhehe :oops:
Ja joo kyllä tämän murhan tekijä sekä kaksi mukana ollutta poikaa on poliisin tiedossa..(eiliseen mennessä ei ainakaa kaikkia ole kiinni saatu) kyseiset kuvat kertovat enemmän kun tuhat sanaa eli siis tekijät on samat molemmissa kuvissa jos nyt siis osaan kuvia tulkita oikein..tämä on oma näkemys ei niinkään sata varma tieto.

Ihantosissaan siis sanot mua epätoivotuks trolliks ? Ja sun perusteet on sille se että olen paljon varmempi asioista kun moni muu täällä puhuja ? Vai johtuuko kenties siitä että mun spekut ei miellyttäny ? Huoh mitä sakkia tää netti sisältää :D yleensä huutelijat jätän omaan arvoon mut rehellisesti ku sanotaa ni tän ketjun "tietäjät" ynnä muut korkeempi arvoset ihmiset on täyttä bull shittiä :D
Paikalla
Kuivakorppu
Armas Tammelin

Viesti Kirjoittaja Kuivakorppu »

Nöyrimmät anteeksipyynnöt offtopicista, mutta tässä tietoa ylöjärven koulun keissistä.
Kaks nuorta 15- ja14-vuotiasta poikaa raiskannut eilen samaa ikää olevan tytön.

http://ylojarvenuutiset.fi/2017/01/10/p ... epaillaan/
miesasiamies
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja miesasiamies »

Nuoriruusukauppias kirjoitti:Ihantosissaan siis sanot mua epätoivotuks trolliks ? Ja sun perusteet on sille se että olen paljon varmempi asioista kun moni muu täällä puhuja ? Vai johtuuko kenties siitä että mun spekut ei miellyttäny ? Huoh mitä sakkia tää netti sisältää :D yleensä huutelijat jätän omaan arvoon mut rehellisesti ku sanotaa ni tän ketjun "tietäjät" ynnä muut korkeempi arvoset ihmiset on täyttä bull shittiä :D
Onko ehkä niin, että nämä kaksi asiaa menevät kirjoituksissasi helposti sekaisin: 1) esität spekusi vahvasti, omat näkemyksesi ovat vahvoja 2) kerrot tuolla samalla vahvuudella ja varmuudella asioita, joita (ehkä) tiedät? Eli lukijalla on vaikea erottaa toisistaan tietojasi ja spekujasi, koska käytät niissä samantyyppisiä/samanlaisia ilmaisuja ja kerrot ne ylipäätään niin samantapaisesti. Vai miten?
Viimeksi muokannut miesasiamies, Ti Tammi 10, 2017 4:03 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nuoriruusukauppias
Armas Tammelin

Kuivakorppu kirjoitti:Nöyrimmät anteeksipyynnöt offtopicista, mutta tässä tietoa ylöjärven koulun keissistä.
Kaks nuorta 15- ja14-vuotiasta poikaa raiskannut eilen samaa ikää olevan tytön.

http://ylojarvenuutiset.fi/2017/01/10/p ... epaillaan/

Eikä kannata muutenkaan olla liian hätäsiä....kyllä ne poliisit tiedottaa uskokaa vaan :D
Nuoriruusukauppias
Armas Tammelin

miesasiamies kirjoitti:
Nuoriruusukauppias kirjoitti:Ihantosissaan siis sanot mua epätoivotuks trolliks ? Ja sun perusteet on sille se että olen paljon varmempi asioista kun moni muu täällä puhuja ? Vai johtuuko kenties siitä että mun spekut ei miellyttäny ? Huoh mitä sakkia tää netti sisältää :D yleensä huutelijat jätän omaan arvoon mut rehellisesti ku sanotaa ni tän ketjun "tietäjät" ynnä muut korkeempi arvoset ihmiset on täyttä bull shittiä :D
Onko ehkä niin, että nämä kaksi asiaa menevät kirjoituksissasi helposti sekaisin: 1) esität spekusi vahvasti, omat näkemyksesi ovat vahvoja 2) kerrot tuolla samalla vahvuudella ja varmuudella asioita, joita (ehkä) tiedät? Eli lukijalla on vaikea erottaa toisistaan tietojasi ja spekujasi, koska käytät niissä samantyyppisiä/samanlaisia ilmaisuja ja kerrot ne ylipäätään niin samantapaisesti. Vai miten?

Eli pitää alkaa spekuilee jotenki ontuvasti tai muuten vaan epäluontevasti ? Kyllä se järjen käyttö on sallittua täällä minfossaki.
miesasiamies
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja miesasiamies »

Nuoriruusukauppias kirjoitti:Eli pitää alkaa spekuilee jotenki ontuvasti tai muuten vaan epäluontevasti ?
Ei, vaan kirjoittajan tulee osata muotoilla ja jäsennellä tekstinsä niin, että se on ainakin keskivertolukijalle ymmärrettävää. Lukijan on pystyttävä erottamaan tekstistä vaivattomasti se, mikä on "tietoa" ja mikä on kirjoittajan omaa näkemystä/tulkintaa.
Nuoriruusukauppias kirjoitti:Kyllä se järjen käyttö on sallittua täällä minfossaki.
Palloa ei voi jättää aina huoletta lukijalle, vaan vastuu on ensisijaisesti viestin lähettäjällä.

Aiempi kommenttini ei ollut hyökkäys, vaan yritin tiedustella omaa näkemystäsi siihen, miksi osa porukasta tuntuu olevan kahvilla siitä, mikä olet miehiäsi.
Anti-Bini Laden
Rico Tubbs
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Anti-Bini Laden »

sine qua non kirjoitti:
penninkäinen kirjoitti:
sine qua non kirjoitti:Liittyen Penninkäisen linkkaamaan uutiseen poliisioperaatiosta Ylöjärven yhtenäiskoululla: Jos sieltä on haettu jotakin nuoria puhutettavaksi Petrin surmaan liittyen (mitä en kyllä usko) ja he osoittautuvat olleen surman kanssa tekemisissä, ei heistä kukaan ole rikosoikeudellisessa vastuussa (tai melko laillla varmasti ei ole). Jos joku Petrin surmaamiseen osallinen on vielä nyt yläkoulussa, on hän aika lailla 100% varmuudella ollut v. 2014 alle 15-vuotias.
Niinhän se on, mutta luotiliivit, paikan läheisyys ja ajankohta (kun muutenkin tapauksen ympärillä juuri nyt kohisee) kyllä viittaisivat jompaan kumpaan vuodenaikaan. Todennäköisesti kesään. Ellei sitten haeta silminnäkijöitä tms. mutta nuo luotiliivit.. :shock: :?: Vai onko se aina normi, kun haetaan jotain henkilöä, tiedä sitten?
C.P.E merkkiset liivit poliisilla käytössä.
Sitten nykäistään niskaan eri asteista liivit, uhkan mukaan.
Normaalisti käyttävät viilto,pieni kaliberin suojaavia liivejä.
Google löytää sitten tarkemman asteikon mikä läpäisee ja mitä,hinnan yms.
" Paha asettaa tekijän mytologiseen narratiiviin joka on
epävarmuutta siedettävämpi vaihtoehto "
Nuoriruusukauppias
Armas Tammelin

Jotkut persoonat vaan menee muitten ohi näkyvyydessä :) ja vaikka jostain rikollisesta tiedänkin ni silti olen ihan "normaaliperheenisä"

Ennen ku kukaa edes jatkaa niin kyllä uskokaa tahi älkää ni minulla on lapsi.
Nuoriruusukauppias
Armas Tammelin

Tai hei entä jos tässä on jotain paljon isompaa takana ? Jos petri onki ollu vakooja joka petti maansa siksi ei ole tekijöitä löytyny ? Ja tutkinnanjohtaja on juonessa mukana ajan kuluks ahistelee viattomia pikkupoikia :D sekä tietenki tämä lehdenjakaja !!!!

Tai vaihtoehtosesti koko murhaa ei olekkaan tapahtunut ?

Nää on näitä spekuja
Diego
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Diego »

Nuoriruusukauppias kirjoitti:Jotkut persoonat vaan menee muitten ohi näkyvyydessä :)
trollien keskeisimpiä piirteitä on huomionhakuisuus.
Vastaa Viestiin