Onnettomuusteoria

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
Hessu52
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Jumalauta!!!

Nyt kun noita kenkärisoja katselee, niin kuinka kukaan on voinut olla niin tyhmä, että on ne muka halunnut välttämättä varastaa, kun paikalla olisi ollut tyttöjen beauty box, joka olisi taatusti ollut arvokkaampi ja sinne olisi kivasti saanut pikku sälän.

Olisihan se kiinnittänyt kenties siihen aikaan huomiota, jos joku olisi naisten laukku kädessään kävellyt, mutta seudun huomioon ottaen......

Tuo kenkähomma on järjettömyydessään niin ovela, että pitäisikö se sivuuttaa vain olankohautuksella ja paneutua enemmänkin murhapaikkaan ja sen välittömään läheisyyteen?
teemu
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja teemu »

papillon kirjoitti:...jos nyt kaikki " tahrat" merkkaa punaielkla, niin punaisiahan niistä kai tulee?
Vaikka olisivat pölytharoja. Onhan tuo myös värjäämättömänä.
Värjäämätön kuvaon alunperin otettu mustavalkoisena. Se on sama kuin kukkuulla aikaisemmin, mutta hieman sävykkäämpänä. Siinä on väritettyä vastaavat jäljet, jotka mielestäni johtuvat pölykerroksen paksuusvaihtelusta. Kengissä on sekä tuoreita kosketusjälkiä (ei pölyä lainkaan) että uudelleenpölyttyneitä jälkiä (vanhin pölykerros puuttuu alta).
skoone
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja skoone »

teemu kirjoitti:
papillon kirjoitti:...jos nyt kaikki " tahrat" merkkaa punaielkla, niin punaisiahan niistä kai tulee?
Vaikka olisivat pölytharoja. Onhan tuo myös värjäämättömänä.
Värjäämätön kuvaon alunperin otettu mustavalkoisena. Se on sama kuin kukkuulla aikaisemmin, mutta hieman sävykkäämpänä. Siinä on väritettyä vastaavat jäljet, jotka mielestäni johtuvat pölykerroksen paksuusvaihtelusta. Kengissä on sekä tuoreita kosketusjälkiä (ei pölyä lainkaan) että uudelleenpölyttyneitä jälkiä (vanhin pölykerros puuttuu alta).
Niin, olisikohan nuo uudemmat kosketusjäljet tulleet, kun kenkiä on aseteltu valokuvausta varten. Ja kai kenkien löytäjätkin omat jälkensä jätti? Olivatko he muuten bongareita?
Muista lähdekritiikki!
Hessu52
Watson itse

Eikös nuo ennenvanhaan ottaneet rintataskustaan puhtoisen nenäliinan ja sillä sitten keräilivät todisteet talteen, eli pyyhkivät jäljet, mutta kyllä noissa kengissä näyttäisi olevan sormenkuvitukset, liekö tutkijan tai kenen muun.

Se mikä ihmetyttää noissa lonttosissa, niin se perkeleellinen pölyisyys.

Milloin nuo kuvat on otettu.

Sepon isällehän poliisi luovutti Keimolassa kengät myöhemmin kuin muun tavaran, oliko n. puolivuotta, tai vuosi.

Voiko jossain varastossa kengät pölyyntyä noin hiivatisti niin lyhyellä ajalla.

Gussenkaan kengissä ei näy veren pisaraakaan, eli miten se on mahdollista?
skoone
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja skoone »

Hessu52 kirjoitti:Eikös nuo ennenvanhaan ottaneet rintataskustaan puhtoisen nenäliinan ja sillä sitten keräilivät todisteet talteen, eli pyyhkivät jäljet, mutta kyllä noissa kengissä näyttäisi olevan sormenkuvitukset, liekö tutkijan tai kenen muun.

Se mikä ihmetyttää noissa lonttosissa, niin se perkeleellinen pölyisyys.

Milloin nuo kuvat on otettu.

Sepon isällehän poliisi luovutti Keimolassa kengät myöhemmin kuin muun tavaran, oliko n. puolivuotta, tai vuosi.

Voiko jossain varastossa kengät pölyyntyä noin hiivatisti niin lyhyellä ajalla.

Gussenkaan kengissä ei näy veren pisaraakaan, eli miten se on mahdollista?
Ei kai sitä verta paljaalla silmällä koskaan näkynytkään? Vai oliko joku parin sentin pläntti yhdessä kengässä?

Näistä kengistä oli muinoin pitkät keskustelut toisella foorumilla. Aikalaislehdistössä oli monenlaista tietoa ko. kengistä. Jossakin kerrottiin esim. että SBn korolliset kengät oli häviksissä. - Ja joku muistaakseni tosiaan epäili, että ehkä nämä kahdet kengät olivatkin "jotkut muut kengät".
Muista lähdekritiikki!
konsta
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja konsta »

Hessu52 kirjoitti: Gussenkaan kengissä ei näy veren pisaraakaan, eli miten se on mahdollista?
Nilsin kengissä oli dokumenttien mukaan verijäki oikean kengän sisäsivussa, joka siis näkyy huonosti tuossa kuvassa. Ilmiesesti veriroiskeet olivat sen verran pieniä, ettei niistä kerrottu. Uudessa tutkimuksessa taidettiin mainita, että roiskeet oli tutkittu mikroskoopiilla.

Harmi, että Sepon kenkiä ei voitu tutkia. Todennäköisesti kengät ovat olleet aika lähellä toisiaan, joten niistä olisi saatu erittäin tärkeää tietoa. Siis edellyttäen, että ollaan syyttömyys-teoriassa, jossa poikien kengät olivat teltan ykkössivun kulmauksessa.
teemu
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja teemu »

konsta kirjoitti:
Hessu52 kirjoitti: Gussenkaan kengissä ei näy veren pisaraakaan, eli miten se on mahdollista?
Nilsin kengissä oli dokumenttien mukaan verijäki oikean kengän sisäsivussa, joka siis näkyy huonosti tuossa kuvassa. Ilmiesesti veriroiskeet olivat sen verran pieniä, ettei niistä kerrottu. Uudessa tutkimuksessa taidettiin mainita, että roiskeet oli tutkittu mikroskoopiilla.
Minunkaan mielestäni ei pitäisi veritahran paikkaa näkyä tästä kulmasta. Pisarat taas eivät näkyneet paljaalla silmällä.
Sepon kengät olivat Nissen mukaan IV-sivun puolella I-päätyä, eivätkä hänen ja Irmelin kenkien vieressä II-sivun kulmauksessa. Ainakin Irmelin kengissä olisi pitänyt olla samoja roiskeita, kuin Nissen kengissä.
Hessu52
Watson itse

Siis silloin kun kenkälonttoset lydettiin, niin niissä ei näkynyt pinnalla verta muuten, kuin mikroskoopilla katsomalla.

Kyllä minun kengissäni näkyi verta, kun taas kerran sain jostain syystä turpani aiuki ja verta valui nahkakengilleni.

Edelleenkin ihmettelen noiden kenkien pölyisyyttä, aivan kuin ne olisivat olleet lakaselakasekoneen harjojen vieressä, niin paksulta tuo pölykerros näyttää.
konsta
Ainesta Watsoniksi

Hessu52 kirjoitti:
Kyllä minun kengissäni näkyi verta, kun taas kerran sain jostain syystä turpani aiuki ja verta valui nahkakengilleni.
Hyvä huomio Hessu, oivalluskyky herää.
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

Hessu52 kirjoitti:Edelleenkin ihmettelen noiden kenkien pölyisyyttä, aivan kuin ne olisivat olleet lakaselakasekoneen harjojen vieressä, niin paksulta tuo pölykerros näyttää.
Vai olisiko kuitenkin niin - että kiilusilmä oli lainannut Gustafssonin kenkiä ja lainasi sitten vielä motskariakin ? Gustafssonhan kertoi, että ainakaan he ei pyöriin koskeneet. Siinä saattoi lähteä Gustafssonin laukussa kiilusilmän varastamat tavarat ties minne.

Mahtoiko Gustafssonin naapuri epäillä, että kiilusilmä olisi käynyt, jopa Nissen kotitalon portilla? Naapuri oudosti tuohduksissaan sätti ja epäili, että tuion pojan kasvot oli parasta pistää muistiin. Mitä lienee tarkoittanut ? No kiihdyksissään tietysti oli - kun Gustafsson oli juuri häntä pahonpidellyt.

No se ei kuulu tähän verihelluntaihin - nuo Gustafssonin myöhäisemmät tekemiset. Hän oli telttapaikalla loukkaantuneena niin kuin muutkin uhrit, aina aamuun asti.

Mutta - olisiko kiilusilmä ajellut motskarilla tappojen jälkeen ? Se voisi selittää kenkien pölyyntymisen.
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
konsta
Ainesta Watsoniksi

awa kirjoitti:
Mutta - olisiko kiilusilmä ajellut motskarilla tappojen jälkeen ? Se voisi selittää kenkien pölyyntymisen.
Ja Seppo oli kyydissä, niin siinä on varmaan käynyt, kun molempien kengät olivat noin paksussa pölyssä.

Voisin antaa vinkin: katsokaa sitä telttakuvaa, jossa teltta on mytyssä poliisin varastossa, jossakin kellarikopissa. Ei todisteita säilytetty tuohon aikaan missään pölyttömissä kaapeissa, vaan ne tungettiin johonkin nurkkaan pölyttymään.
Hessu52
Watson itse

Otin vinkistä vaarin, mutta sitten mieleeni tuli, että Sepin kengäthän luovutettiin pois puolen - vuoden kuluttua tapahtuneesta, joten jopa on ollut merkillinen paikka, jos vajaassa vuodessa noin paljon pölyyntyy.

Teltankin olisi saanut kaivaa 40 vuoden jälkeen oikeasta pölykasasta.

Uskoisin tuon valokuvan olevan pian surmien jälkeen otetun, sillä tuskin kuvia juuri ennen Sepin kenkien pois luovutusta on otettu, mutta kukapa tietää.
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

^^ Hessu sehän tarkoittaisi sitä, että Gustafssonin kengät ovat pölyyntyneet miltei välittömästi murhien jälkeen ?

- hymm -
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
konsta
Ainesta Watsoniksi

awa kirjoitti:^^ Hessu sehän tarkoittaisi sitä, että Gustafssonin kengät ovat pölyyntyneet miltei välittömästi murhien jälkeen ?

- hymm -
Tässähän sakenee ja tiivystyy pahasti. Enkä sano mikä.
Hessu52
Watson itse

Noin mietin ja sitten kun silloin oli ollut pitkä kuiva jakso, niin peltopolut ym, poluntapaiset, olivat pöliseviä kuivia kävelyreittejä.
Vastaa Viestiin