Gustafssonin vammat
^Mariacka - älä pelkää, on olemassa ihmisiä, jota toivovat, että tämä asia vielä käsitellään oikeudessa - tavalla tai toisella.
Sitten tulisi tämäkin asia käsiteltyä niin, että tämä syytetty voisi oikeasti puolustautua.
Kaikkein tehokkainta tietysti olisi , että poliisi löytäisi BJ3S todennäköisen syyllisen ja pidättäisi tämän - todennäköisin syin epäiltynä - kuten Gustafssonkin oli.
Tässä oikeudenkäynnissä uskoisin, että asioita käsiteltäisiin niiden oikeilla nimillä.
Toki on mahdollista, että murhaaja seurailisi tätäkin uutta oikeudenkäyntiä, maireasti myhäillen - iltapäivälehdista.
Sitten tulisi tämäkin asia käsiteltyä niin, että tämä syytetty voisi oikeasti puolustautua.
Kaikkein tehokkainta tietysti olisi , että poliisi löytäisi BJ3S todennäköisen syyllisen ja pidättäisi tämän - todennäköisin syin epäiltynä - kuten Gustafssonkin oli.
Tässä oikeudenkäynnissä uskoisin, että asioita käsiteltäisiin niiden oikeilla nimillä.
Toki on mahdollista, että murhaaja seurailisi tätäkin uutta oikeudenkäyntiä, maireasti myhäillen - iltapäivälehdista.
Viimeksi muokannut awa, Ma Tammi 28, 2008 10:57 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Totuus on faktojen tunnustamista.
http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I
http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA
http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw
"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
TAJUTTOMUUS:
"..... Tajuton potilas kuuluu aina sairaalahoitoon, jossa tajuttomuuden syy pyritään selvittämään ja hoitamaan. Maassa makaavaa ihmistä on pidettävä aina tajuttomana ja tilanne tutkittava. Puhuttelulla ja koskettamalla selvitellään, onko henkilö heräteltävissä. Herättelyyn reagoimaton ihminen on tajuton ..... "
Amanuenssi Hassisen ommellessa päässä olleita suurempia ja pienempiä haavoja umpeen, oli paikalla myös poliisi, joka yritti tehdä kysymyksiä. Potilas vastasi örähtelemällä, tai ei vastannut lainkaan. Potilas siis kuitenkin reagoi esitettyihin kysymyksiin - ei siis ollut tuon määritelmän mukaisesti tajuton. Ensiavun antanut lääkäri arvioi potilaan olleen, ei suinkaan tajuton, vaan "alentuneessa tajunnan tilassa". Tämähän on selvä asia.
9-10 tuntia itse tapauksesta potilas on kannettu paareilla autoon ja kuljetettu sairaalaan. Siis vielä tuolloin potilaalla on ollut "alentunut tajunnan tila". Tämä on suhteellisen varmaa tietoa. Myös tuosta voidaan tehdä päätelmiä aivovamman vaikeusasteesta. Mahdollinen 4 päivän muistiaukko sopii tuohon ja yhdistettynä edelliseen viittaa "keskivaikeaan aivovammaan". Tähän diagnoosiin oli päätynyt myös Tenovuo. Suunnilleen tällaiseen tilanteeseen uskoi myös käräjäoikeus - mielestäni aivan oikein. Muutan kyllä mielipidettäni, jos esitetään vahvoja faktoja tueksi. Pelkkä epäilys ja paha tahto eivät riitä. Pitää olla järkevät perustelut.
Nämä ovat faktatietoja. Kyllä ne viittaavat siihen, että mm. kenkiä oli kuljetellut piilopaikkoihinsa joku muu kuin NG. Se on minun arvioni, samoin oli arvioinut käräjäoikeus, mielestänia aivan oikein.
"..... Tajuton potilas kuuluu aina sairaalahoitoon, jossa tajuttomuuden syy pyritään selvittämään ja hoitamaan. Maassa makaavaa ihmistä on pidettävä aina tajuttomana ja tilanne tutkittava. Puhuttelulla ja koskettamalla selvitellään, onko henkilö heräteltävissä. Herättelyyn reagoimaton ihminen on tajuton ..... "
Amanuenssi Hassisen ommellessa päässä olleita suurempia ja pienempiä haavoja umpeen, oli paikalla myös poliisi, joka yritti tehdä kysymyksiä. Potilas vastasi örähtelemällä, tai ei vastannut lainkaan. Potilas siis kuitenkin reagoi esitettyihin kysymyksiin - ei siis ollut tuon määritelmän mukaisesti tajuton. Ensiavun antanut lääkäri arvioi potilaan olleen, ei suinkaan tajuton, vaan "alentuneessa tajunnan tilassa". Tämähän on selvä asia.
9-10 tuntia itse tapauksesta potilas on kannettu paareilla autoon ja kuljetettu sairaalaan. Siis vielä tuolloin potilaalla on ollut "alentunut tajunnan tila". Tämä on suhteellisen varmaa tietoa. Myös tuosta voidaan tehdä päätelmiä aivovamman vaikeusasteesta. Mahdollinen 4 päivän muistiaukko sopii tuohon ja yhdistettynä edelliseen viittaa "keskivaikeaan aivovammaan". Tähän diagnoosiin oli päätynyt myös Tenovuo. Suunnilleen tällaiseen tilanteeseen uskoi myös käräjäoikeus - mielestäni aivan oikein. Muutan kyllä mielipidettäni, jos esitetään vahvoja faktoja tueksi. Pelkkä epäilys ja paha tahto eivät riitä. Pitää olla järkevät perustelut.
Nämä ovat faktatietoja. Kyllä ne viittaavat siihen, että mm. kenkiä oli kuljetellut piilopaikkoihinsa joku muu kuin NG. Se on minun arvioni, samoin oli arvioinut käräjäoikeus, mielestänia aivan oikein.
Taas Sariola - sinun arviosi ovat kaukana lääketieteellisestä totuudesta.Sariola kirjoitti:Nämä ovat faktatietoja. Kyllä ne viittaavat siihen, että mm. kenkiä oli kuljetellut piilopaikkoihinsa joku muu kuin NG. Se on minun arvioni, samoin oli arvioinut käräjäoikeus, mielestänia aivan oikein.
Tyylillesi uskollisena, pilaat kirjoituksesi lopullisesti naurettavaan lopputekstiin - jonka kopioin - kaikkien nähtäväksi.
Totuus on faktojen tunnustamista.
-
Loka
- Alibin Kestotilaaja
papillon kirjoitti:Loka, tottakai asianajaja haluaa voittaa, tietenkin, mutta minkäs todistaja mahtaa tosiasioille? Niissä hänen on pysyttävä, vastattava jos kysytään, se on eri juttu jos ei älytä kysyä oikein. En nyt tarkoita etteikö Bodomissa olisi kyselty oikein mutta yleensä.
En ole tuohon vammapuoleen kovin paljon satsannut, myönnetään...se taas johtuu siitä että eivät ammattilaiset, siis legurit saaneet siitä tolkkua joten se on sitten niin että niistä hajanaisista, erilaisista legurien johtopäätöksistä valitaan sopiva.
Aivan. Johtopäätös nimenomaan. Varmuutta ei ole. Ja vielä, itsekään en ole hoivapuolen naisia joten pitäydyn lukemassani tietoudessa. Lähinnä ihmetyttää Lauerman lausunnot, joita kukaan ei voi oikein kumota.
Sama pätee kuulusteluihin: Yli 40vuoden jälkeen on melko turha kysellä muistikuvia keltään, vielä vähemmän luottaa niihin.
Ilta oli aika spesiaali, luulen että muistissa on asioita mutta jostain syystä ne ei tule vaikka kuinka koputtais. En nyt välttämättä sano että kyse olisi valehtelusta, vaihtoehtona on myös Lauerman ihmettely siitä kuinka Nissellä voisi olla (tosin epätodennäköistä hänen mukaansa) psykogeeninen ja elimellinen muistikatko päällekkäin. Yksi vaihtoehto on myös se, että hän muistaa ehkä tekijän, mutta ei halua sitä kertoa kun mahdollisuus on myös vaieta. Tähän skenaarioon olisi helppo uppoutua ajatellen esimerkiksi että tekijä on nyttemmin kuollut ja totuus olisi kuulostanut salissa lähinnä huvittavalta viimeiseltä henkäykseltä ennen uppoamista.
Vielä tästä loka, kirjoitit:
"Lokan toivoma puolueeton mielipide olisi esim. nyt jutun hautaamisen jälkeen, jos joku neurologi lukisi lääkäripäivien materiaalin ja sanoisi ammatillisen mielipiteensä asiaan. "
- Mistä hemmetistä tiedetään että tämä lääketieteen edustaja on se jolta saadaan puolueeton kanta?
Miksei hänelläkin voi olla jokin ennakkokäsitys asiasta?
Totta. En ehkä ajatellut asiaa noin skeptisesti kuten sinä. Oletan että on olemassa objektiivisia lääkäreitä.
No semmoinen mahdollisuus olisi ehkä, että koko aineisto mitä vammajuttuun tulee roudattaisiin jonnekin etäälle, siis kokonaan - ei nyt eri planeetalle - mutta eri maahan, jossa ei koko jutusta tiedetä ei niin mitään, sitten muutamalta lausunto niin se olisi ehkä aavistuksen puolueeton.
Mutta arvelen niin että vaikkapa viideltä legurilta ei tulisi 5-0 kantaa, vaan jotain muuta
Totta tämäkin.
===========================================awa kirjoitti:......Sariola kirjoitti:Nämä ovat faktatietoja. Kyllä ne viittaavat siihen, että mm. kenkiä oli kuljetellut piilopaikkoihinsa joku muu kuin NG. Se on minun arvioni, samoin oli arvioinut käräjäoikeus, mielestänia aivan oikein.
Taas Sariola - sinun arviosi ovat kaukana lääketieteellisestä totuudesta.
...... .
Mitä mieltä Espoon Käräjäoikeus oli NG:n kyvystä kuljetella tavaroita piiloihinsa?
" ..... Toisien silminnäkijöiden havainnot 5.6.1960 myöhemmin aamupäivällä Gustafssonin ulkoisesta olemuksesta tapahtumapaikalla, sekä lääketiteellisen selvityksen perusteella, täysin mahdollisena pidettävä Gustafssonille väkivallan käytöstä aiheutunut aivovamma, sekä siihen liittyvä voimakkaasti alentunut tajunnantaso ja toimintakyvyttömyys tukevat johtopäätöstä, ettei Gustafsson ole hänellä todetut vammat saatuaan kyennyt hävittämään tai viemään pois telttapaikalta surmaamisvälineitä, kateisiin jäänyttä omaisuutta ja kenkiä, eikä Gustafsson ole myöskään pystynyt ketään uhreista liikuttamaan. ..... " .
Oikeudessa on kuultu hyviä lääkäriasiantuntijoita ja käräjäoikeus on siis harkinnan jälkeen päätynyt samoihin johtopäätöksiin kuin minäkin tuossa edellä esitin. Nuo esittämäni arviot ovat siis monen muun mielestä juuri noin. Lääkäreitä on kuultu asiantuntijoina. Awa näyttää olevan eri mieltä kuin käräjäoikeus tai Tenovuo, tai Hassinen tai moni muu....
-
Loka
- Alibin Kestotilaaja
Tämä pitkä aikaväli, jolla potilas on kuljetettu sairaalaan kertoo myös karua kieltään siitä, että Nisse ei tehnyt kuolemaa ja se on paikan päälläkin voitu ilmeisesti havaita. Tämä on on vain pähkäilyä mutta maalaisjärki sanoisi että mies olisi viety hetimiten sairaalaan epäiltäessä vakavia vammoja. Sariolalle suosittelisin perehtymään vielä yhteen seikkaan (muistikatkot) jonka toinkin jo tuossa aiemmin esille vastaillessani papillonille. Lauerman lausunnot poikkeavat hitusen Ollin vastaavista.Sariola kirjoitti: ***9-10 tuntia itse tapauksesta potilas on kannettu paareilla autoon ja kuljetettu sairaalaan. Siis vielä tuolloin potilaalla on ollut "alentunut tajunnan tila". Tämä on suhteellisen varmaa tietoa. Myös tuosta voidaan tehdä päätelmiä aivovamman vaikeusasteesta. Mahdollinen 4 päivän muistiaukko sopii tuohon ja yhdistettynä edelliseen viittaa "keskivaikeaan aivovammaan". Tähän diagnoosiin oli päätynyt myös Tenovuo. Suunnilleen tällaiseen tilanteeseen uskoi myös käräjäoikeus - mielestäni aivan oikein. Muutan kyllä mielipidettäni, jos esitetään vahvoja faktoja tueksi. Pelkkä epäilys ja paha tahto eivät riitä. Pitää olla järkevät perustelut.***
Myös Kontion lausuman mukaan aivoruhje on hyvin harvinainen tämän kaltaisissa tapauksissa, se syntyy vain 1-2% ihmisistä.
Nisse kuuluu harvinaislaatuiseen luokkaan kun jokaisessa aihetta käsittelevässä pinossa löytyy kyseenalaistettavaa ihan spesialistienkin osalta. Pitäisi löytää kultainen keskitie ja jatkaa siitä, en usko, että tämä vammakeskustelu johtaa tästä enää mihinkään. Lähemmäs sata sivua saman jauhamista, kymmenen sivua kun klikkaa taaksepäin, huomaa että lukee samaa kuin kymmenen sivua edelläkin.
-
Ihraponnari
- Frank Drebin
Mistä päättelet potilaalla olleen "alentunut tajunna tila"??????Sariola kirjoitti: 9-10 tuntia itse tapauksesta potilas on kannettu paareilla autoon ja kuljetettu sairaalaan. Siis vielä tuolloin potilaalla on ollut "alentunut tajunnan tila". Tämä on suhteellisen varmaa tietoa. Myös tuosta voidaan tehdä päätelmiä aivovamman vaikeusasteesta. .
Siitä, että on kannettu paareilla autoon??? Hahhahahahah
Tänä päivänä kannetaan paareilla ambulanssiin ihmisiä, jotka eivät ole tajuttomia, ei edes ns. alentuneen tajunnan tilassa, ei edes ambulanssin tarpeessa. 60-luvulla kaikki potilassiirrot kuljetettiin paareilla. Väittämäsi on täysin perusteeton !!! Ja ilmaisusi "suhteellisen varmaa tietoa" on tässä keskustelussa, jossa peräänkuulutetaan faktaa, vailla mitään objektiivista todistetta !!!! Perustelet väitteesi "suhteellisen varmaan tietoon"!!! Ja tämän "suhteellisen varman tiedon" pohjalta mielestäsi "voi tehdä päätelmiä aivovamman vaikeusasteesta".
Minä en sitä itse päättele lainkaan, vaan luotan ensiavun antaneen lääkärin arvioon. Hän oli todistajana myös oikeudessa....Ihraponnari kirjoitti: ..........
Mistä päättelet potilaalla olleen "alentunut tajunna tila"?????? .......
Hän arvioi potilaan olleen "alentuneessa tajunnan tilassa". Se on fakta.
Tämä lääkäri on sentään henkilökohtaisesti hoitanut potilasta juuri tuolloin sairaalaan tuotaessa. Mistä "Ihraponnari" ponnistautuu keksimään siitä poikkeavan näkemyksen. Sellaiselle asiantuntemukselle on oikeus vähän nauraakin!
Loka:lle vastaan toisesta kysymyksestä. Kun puhutaan aivovammoista ja niiden vaikeusasteista, niin Lauerma on varsin sivussa päälinjasta, kun sensijaan Tenovuo on alan spesialisti. Minä en pane Lauerman lausunnoille paljoa painoa. Samoin on ajatellut käräjäoikeus, ja on siinä varmaan ollut aivan oikeassa. Samoin on käynyt myös sille paperityöntekijälle - hänenkään lausunnolleen ei ole oikeudessa pantu paljoa painoa - ja tässäkin aivan aiheesta. Paperin valmistukseen perehtynyt ei ole aivovammoissa paras mahdollinen asiantuntija. Kumma kun syyttäjä oli haalinut kokoon kirjavan joukon todistajia, joiden yhteinen piirre oli se, että he eivät tunteneet kovin hyvin sitä alaa, josta antoivat lausuntoja. Mm. se hammaslääkäri oli jäänyt kutsumatta todistajaksi. Olisiko ajateltu, että tärkeintä on määrä, ei laatu! Tuollaisella muukalaislegioonalla ei juttuja voiteta. Tarvitaan asiantuntemusta. Pieni pilkahdus älyä ja asiantuntemusta ei ole pahitteeksi edes oikeudessa.
Urhoollisesti Sariola vain taistelee tuulimyllyjä vastaan.
Eikö sinulle mene perille, että jos Gusse on ollut tuntikaupalla syvässä tajuttomuustilassa, on hän joko tukehtunut kieleensä, tai vereensä.
Oletko katsonut futismatseja.
Niissä jatkuvasti kannetaan pelaajia kentältä paareilla, mutta tuskin kenelläkään on syvää tajunnan alenemista.
Joskus joku on saattanut niellä kielensä ja näin ollut hengen vaarassa, mutta yleensä joukkueen lääkäri on pystynyt pelaajan pelastamaan.
Itse asiassa näitä kielensä nielaisseita sattuu lajissa melko usein, joissa ilman apua uhri olisi menehtynyt, joten ei ihmisen tarvitse aina olla syvässä tajuttomuustilassa, jos kielensä nielee.
No väittele Sariola Urhokkaasti minua ja sinuakin asiantuntevimpien ihmisten kanssa, itseäni en laita naurunalaiseksi tässä kysymyksessä, jonka urhoollisesta taistelustasi huolimatta olet jo hävinnyt.
Eikö sinulle mene perille, että jos Gusse on ollut tuntikaupalla syvässä tajuttomuustilassa, on hän joko tukehtunut kieleensä, tai vereensä.
Oletko katsonut futismatseja.
Niissä jatkuvasti kannetaan pelaajia kentältä paareilla, mutta tuskin kenelläkään on syvää tajunnan alenemista.
Joskus joku on saattanut niellä kielensä ja näin ollut hengen vaarassa, mutta yleensä joukkueen lääkäri on pystynyt pelaajan pelastamaan.
Itse asiassa näitä kielensä nielaisseita sattuu lajissa melko usein, joissa ilman apua uhri olisi menehtynyt, joten ei ihmisen tarvitse aina olla syvässä tajuttomuustilassa, jos kielensä nielee.
No väittele Sariola Urhokkaasti minua ja sinuakin asiantuntevimpien ihmisten kanssa, itseäni en laita naurunalaiseksi tässä kysymyksessä, jonka urhoollisesta taistelustasi huolimatta olet jo hävinnyt.
Mielenkiintoista tietoa. Olisikohan Saga Engman haettu niemeen aamulla 6.6.1960, eli toisena helluntaipäivänä? Se selittäisi poikkeavan kellonajan hänen saapumiselleen. Hän on luonnollisesti voinut olla niemessä aloittelemassa tutkimuksia jo edellisenä iltana.Wagner kirjoitti:Minulla on se käsitys, että ruumiit ja tajuton Gustafsosn vietiin paikalta jo ennen kello yhtätoista. Se käsitys jäi KRP:ssä tuolloin asiaa tutkimassa olleen tätni asiasta kertomasta, joka haettiin paikalle asunnoltaan Nimismiehenmäeltä jo aamuyhdeksältä. Noutajat livat KRP:n "poikia".
edit: typo ja pvm
Viimeksi muokannut teemu, Ke Tammi 30, 2008 3:52 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Ei mene noin tyhmät väitteet perille! Ensinnäkään ei ole tietoa, kuinka kauan tuo henkilö on ollut tajuton. Sitä ei tiedä kukaan. Sensijaan ensiavun antanut lääkäri on arvioinut potilaan olleen alentuneessa tajunnantilassa sairaalaan tuotaessa 9-10 tuntia itse tapauksesta. Se on fakta. Eivät kaikki ole noin yksinkertaisia kuin Hessu52 olettaa. Eivät kaikki tajuttomatkaan niele kieltänsä tai tukehdu vereensä. Sekin on fakta. Hessullakin näyttää olevan välillä vain kaksi oletusasentoa ON ja OFF. Että kiivennyt puuhun, pudonnut sieltä ja loukkaantunut siinä! Niinpä! Käräjäoikeus sensijaan on perustellut suhteellisen johdonmukaisesti kantaansa, poiketen Hessun ajattelutavasta ja perustelutavasta. Käräjäoikeus on ajatellut huomattavasti järkevämmin. On onni, että Hessu52 ei ole missään tärkessä asemassa tekemässä päätöksiä, sillä tuollaisella järjen käytöllä ja ajattelutavalla lopputulokset olisivat sattumanvaraisia. Mitkään järkisyyt eivät ohjailisi ajattelua. Oletko nyt Hessu, samaa mieltä kuin amanuenssi Hassinen, että sairaalaan tuotaessa NG oli "alentuneessa tajunnantilassa"? Vai oletko eri mieltä ja millä perusteella?Hessu52 kirjoitti: .............
................
No ei Sariola tosiaankaan taistele tuulimyllyjä vastaan, vaan koko NG-jengi, epätoivoisesti. Pienenä vinkkinä: NG grillailee kotonaan Tapolan mustaa makkaraa ja juo keskiolutta päälle. Suunnittelee uutta lomamatkaa taas etelään. Te taas roikutte täällä, turhautuneina, epätoivoisina ja katkeroituneina. Siinä on melkoinen ero. Te tässä vaikutatte luusereilta, kjäh.Hessu52 kirjoitti:Urhoollisesti Sariola vain taistelee tuulimyllyjä vastaan.
Tuntikaupalla syvässä tajuttomuudessa? Etkö Hessu ole tutustunut edes perusteisiin? Vai tekeydytkö vaan tyhmäksi, jotta voit ottaa selviinkin asioiohin aina tuon syyllistävän kannan?
Muuten tuosta tajuttomuudesta vielä. SM-liigassa on ainakin kaksi pelaajaa, jotka ovat olleet työkyvyttöminä aivovamman vuoksi. Toinen näistä jäi pysyvästi työkyvyttömäksi. Kummassakaan tapauksessa ei varsinaista aivoruhjeeseen johtanuttta tilannetta kunnolla havaittu, kumpikaan ei mennyt tajuttomaksi. Molempien tila vain alkoi heikkenemään nopeasti tapahtumien jälkeen, maalivahdin osalta onnettomuustilanne kyllä löydettiin videonauhalta.