Gustafssonin vammat

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
Loka
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Loka »

Sariola kirjoitti:Loka:lle vastaan toisesta kysymyksestä. Kun puhutaan aivovammoista ja niiden vaikeusasteista, niin Lauerma on varsin sivussa päälinjasta, kun sensijaan Tenovuo on alan spesialisti. Minä en pane Lauerman lausunnoille paljoa painoa. Samoin on ajatellut käräjäoikeus, ja on siinä varmaan ollut aivan oikeassa. *****
Tuo on hyvin kapeakatseista ajattelua Sariola. En olisi uskonut, että joku noin ajattelee. Oikeuden lääkärit olivat kaikki erittäin kokeneita ja varmasti paikallaan kun vammoista kysyttiin. Jätän tuon lausahduksen omaan arvoonsa ja päättelen tästä ettet ole valmis keskustelemaan muista vaihtoehdoista, Tenovuo olkoon Sinulle sitten ohjenuorana läpi tämän pitkän ja synkeän matkan.

Ainakin yritin, siitä ei voida kiistellä. Junnatkoon vammakeskustelu paikoillaan. :pohtio:
teemu
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja teemu »

konsta kirjoitti: ... NG grillailee kotonaan Tapolan mustaa makkaraa ja juo keskiolutta päälle. Suunnittelee uutta lomamatkaa taas etelään.
....
Etkö Hessu ole tutustunut edes perusteisiin? Vai tekeydytkö vaan tyhmäksi, jotta voit ottaa selviinkin asioiohin aina tuon syyllistävän kannan?
Leppoisia eläkepäiviä Nisselle, minun puolestani. Toivottavasti murhaaja saadaan kiinni sitten joskus.

Keskustelu täällä jatkuu, koska sen on jatkuttava. Kun viestien faktat eivät noudata perusdokumenttejä eivätkä lainaukset viitteitä, niin aina joku on korjaamassa ja toinen hermostumassa. Niin se menee, kimpaleissa, ja makkaraa tulee muillekin.
Wagner
Adrian Monk
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Wagner »

teemu kirjoitti:
Wagner kirjoitti:Minulla on se käsitys, että ruumiit ja tajuton Gustafsosn vietiin paikalta jo ennen kello yhtätoista. Se käsitys jäi KRP:ssä tuolloin asiaa tutkimassa olleen tätni asiasta kertomasta, joka haettiin paikalle asunnoltaan Nimismiehenmäeltä jo aamuyhdeksältä. Noutajat livat KRP:n "poikia".
8)
Mielenkiintoista tietoa. Olisikohan Sara Engman haettu niemeen aamulla 6.6.2007, eli maanantaina? Se selittäisi poikkeavan kellonajan hänen saapumiselleen. Hän on luonnollisesti voinut olla niemessä aloittelemassa tutkimuksia jo edellisenä iltana.
Nimi on muuten Saga Engman.
Kyllä hänet noudettiin paikalle aivan surma-aamuna.
8)
Sariola
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Sariola »

Arvostelin tuossa Hessu52:n ajattelutapaa ja hänen esittämiään vertailuja.

Olen kyllä katsellut jalkapallo-otteluja ja nähnyt kuinka joku käpertyy kentälle kuin tajuton. Yleensä se kestää lyhyen hetken. Mutta useimmat kohta juoksevat kuin mitään ei olisi tapahtunut. Osa kannetaan paareilla kentältä, mutta pääosa heistäkin on pian melko hyvässä kunnossa.

Jos nyt kentälle "kaatunut" jää siihen paikalleen koko pelin ajaksi ja toiset korkeintaan sitten vain väistelevät häntä. Sitten pelaajat ja yleisö poistuvat. Kentällä makaaja jää paikalleen.

Myöhään illalla huoltomiehet tulevat kentälle. On kulunut jo 8 tuntia, ja yhä mies makaa paikallaan, korkeintaan vähän jalat nytkähtekevät välillä. Nyt soitetaan ambulanssi ja mies viedään Töölön sairaalaan tutkimuksiin. Ensiavun antanut lääkäri toteaa potilaalla olevan "alentunut tajunnantila". Esitettyihin kysymyksiin potilas vastaa vain örähdellen.

Nyt tapaukset olisivat vertailukelpoisia. Voitaisiin hyvin epäillä aivovammaa, se on hyvin mahdollinen, jopa todennäköinen.

Nyt tapaukset olisivat vertailukelpoisia. Hessun vertauksessa tuo noin 8 -9 tunnin aika on jätetty huomioon ottamatta. Ja vielä sen jälkeen "alentunut tajunnan tila" ensiavun antaneen lääkärin mukaan.
teemu
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja teemu »

^^Saga Engman siis oli paikalla, haettuna kotoaan murha-aamuna. KRP:n laatima Bodomin mysteerio kertoo hälytyksen tulleen Leppävaaraan puoli kahdeltatoista. Onko KRP kuitenkin haettu paikalle jo ennen paikallispoliisia? Kertooko tarina siitä, kuka kutsui KRP:n, ellei se ollut Leppävaaran poliisi, kuten Bodomin mysteeriossa kerrotaan? Jos kutsuja oli paikallispoliisi, niin Saga Engman ei voinut olla rikospaikalla ennen puolipäivää.

Onko tietoa, minkälaisia tehtäviä Saga Engmanilla oli KRP:ssä tällaisten kenttätutkimusten aikana?
Bodomin mysteerio, sivu 1.

Sunnuntaina 5 päivänä kesäkuuta 1960 kello 11.30 ilmoitti kirvesmies Esko Oiva Johansson puhelimitse Leppävaaran poliisiasemalle, että Bodominjärven eteläpäässä sijaitsevan Oittaan kartanon maalla lähellä Veston vesilaitosrakennustyömaata sijaitsevalla niemellä oli tapahtunut verityö, jossa kolmea henkilöä oli pahoinpidelty ainakin yhden uhreista ollessa vielä elossa. Johansson oli saapunut kyseiselle paikalle noin kello 11.15 aikoen mennä uimaan ja tällöin hän oli havainnut niemen keskipaikkeilla polun kohdalla kasassa olevan teltan, jonka päällä hän oli nähnyt kolme veristä henkilöä. Mihinkään koskematta oli Johansson erään toisen miehen (Sigurt Vuolasmaa) kanssa suorittanut poliisihälytyksen Veston työmaan konttorihuoneessa olleella puhelimella.

Paikalle saapuivat ensiksi Leppävaaran poliisiaseman miehet noin kello 11.45 sekä näiden hälyttäminä myös keskusrikospoliisin tutkijoita, joiden toimesta suoritettiin valokuvaus ja tarkempi rikospaikkatutkimus, mutta jo ennen sitä oli elonmerkkejä osoittanut nuori mieshenkilö Leppävaaran poliisin toimesta kuljetettu sairaalaan. Tutkimusten yhteydessä ilmeni, että paikalla oli surmattu kaksi tyttöä ja yksi poika sekä haavoitettu edellä mainittua sairaalaan vietyä poikaa. Surmatut olivat Maili Irmeli Björklund, s. 6.6.44, Anja Tuulikki Mäki, s. 24.2.45 ja Seppo Antero Boisman, s. 4.1.42 sekä eloonjäänyt Nils Vilhelm Gustafsson, s. 10.5.42.
skoone
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja skoone »

[quote="teemu"]^^Saga Engman siis oli paikalla, haettuna kotoaan murha-aamuna. KRP:n laatima Bodomin mysteerio kertoo hälytyksen tulleen Leppävaaraan puoli kahdeltatoista. Onko KRP kuitenkin haettu paikalle jo ennen paikallispoliisia? Kertooko tarina siitä, kuka kutsui KRP:n, ellei se ollut Leppävaaran poliisi, kuten Bodomin mysteeriossa kerrotaan? Jos kutsuja oli paikallispoliisi, niin Saga Engman ei voinut olla rikospaikalla ennen puolipäivää.

Onko tietoa, minkälaisia tehtäviä Saga Engmanilla oli KRP:ssä tällaisten kenttätutkimusten aikana?

[quote]

Jospa hälytyksen KRPlle teki, "joku asioista hyvin perillä oleva taho" :?: jo ennen Johanssonin ilmoitusta...
Muista lähdekritiikki!
Loka
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Loka »

Jos Waakku puhuu nyt tosia ja faktaa, kuviohan on täysin uusi? :shock: Kuka hälytti ja miksi hälytti? Miksei tätä ole oikeudessa käyty läpi? Itseasiassa tämä Saga Engmanin osuus muuttaa jutun päälaelleen. Jostain syystä KRP:lla on ollut syynsä salata asia. Mistä syystä tätisi kertoi tästä Sinulle kun jutussa on selkeästi piilottelun makua?

Hyvin outoa, nyt tarvittaisiin Wagnerilta vähän kaivelua asioiden oikeasta laidasta.
Hessu52
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Mistäs sinä konsta kenekin matkat tiedät.

Niin Gussen kaverina, tai muuten tuntevana saatat tietääkin, esimerkiksi, että hän syö verestä tehtyä makkaraa, voihan paska.

Siinä sen huomaa, ettei niin konsta kuin sukulais sielunsa Gussekaan ole mitään kulinaristeja, kun moista roskaa pitävät herkkunaan.

Olen juuri tilannut matkan Islantiin, koska nuo yleisemmät turistipaikat eivät kiinnosta.

Parasta aikaa Islannissa on talvi, mutta onhan siellä geysirejä, joiden lämmössä oleskella, kunhan pitää huolen, ettei nolaa iteseään, kuten taannoin politiikkomme Pohjoismaiden neuvoston kokouksessa, jolloin jättivät istunnon väliin ja menivät munasiltaan uimaan lähteeseen.

Komisario Paavola kutsui KRP:n heti paikalle, kun ilmeni mikä katastrofi teltalla oli ollut, jolloin nämä ottivat tutkintavastuun.

Kuka sitten ilmoitti Wagnerin tädille, olisi kiva tietää?

Sariola, et nyt tainnut ymmärtää tai siis ymmärsit, mutta lähdit vänkäämään hommaa taas toisille urille.

Etkö ymmärrä, että jalkapalloilijoita on useitakin mennyt tajuttomaksi, jolloin ovat nielleet oman kielensä.

Jollei pikainen apu olisi ollut paikalla, olisi pelaaja menehtynyt.

Nyt väität Gussen maanneen tuntitolkulla verta vuotaen syvässä tajuttomuudentilassa, kuitenkin raahautuen jotenkin teltan ulkopuolelle ja vieläpä sellaiseen paikkaan, minne olisi ollut todellisessa tajuttomuustilassa ollut mahdoton joutua.

Niinpä sittemmin onkin kait ollut hyvä peesailla lehdistön kirjoituksia, että hänet on tyrmätty, kun hän on viimeisenä puolustanut "linnaketta".

Tällaisesta sankarista on esimerkiksi hoitajan, ollut paha mennä kertomaan, että "jätkähän kävelee ja käy tupakilla, vaikka ei pitäisi".

Mitä tästä kertoo veritutkimus, onko Gusse ollut pystyssä puolustamassa linnaketta?

Eikö veritutkimus kerro, että Gustafsson on maannut sijoillaan, eikä linnoituksen puolustamisesta olekaan ollut mitään tietoa?

Gusse on voinut olla loukkaantunut jo aiemmin illalla, jolloin hänen vertaan on joutunut"nukkumapaikalle" telttaan ja takkiin.
konsta
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja konsta »

Hessu52 kirjoitti:Mistäs sinä konsta kenekin matkat tiedät.

Niin Gussen kaverina, tai muuten tuntevana saatat tietääkin, esimerkiksi, että hän syö verestä tehtyä makkaraa, voihan paska.

Siinä sen huomaa, ettei niin konsta kuin sukulais sielunsa Gussekaan ole mitään kulinaristeja, kun moista roskaa pitävät herkkunaan.

Olen juuri tilannut matkan Islantiin, koska nuo yleisemmät turistipaikat eivät kiinnosta.
No makuasioista ei kannata kistellä. Jos Hessulle vaikka maistuukin paremmin munuaisilla täytetty sian vatsalaukku tai joku muu herkku.

Joo, Gusse ottaa heti 21v-chivasista huikat, jos joku vaan puhuukin islannista, lämmikkeeksi.
Hessu52
Watson itse

Alkoholismi on sairaus, et taida tetää sitäkään?

No se nyt on sama minulle, kenelle se maksakirroosi tulee, senhän tarkkasilmäinen on varmaan huomannut eräässäkin potretissa.

Mikä sitten on syy, että niin monet ovat vajonneet alkoholismiin, useimmilla kait rikollinen elämä, mutta nythän ei sellaisesta voida puhua.

Mutta niin selvät ovat merkit, ettei poksahdus ole kaukana.
Mariacka
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Mariacka »

Sariola kirjoitti: Olen kyllä katsellut jalkapallo-otteluja ja nähnyt kuinka joku käpertyy kentälle kuin tajuton.
Kerrotko lisää? Sinulla on todella mielenkiintoisia näkemyksiä tajuttomuudesta.
konsta
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja konsta »

Hessu52 kirjoitti:Alkoholismi on sairaus, et taida tetää sitäkään?

No se nyt on sama minulle, kenelle se maksakirroosi tulee, senhän tarkkasilmäinen on varmaan huomannut eräässäkin potretissa.

Mikä sitten on syy, että niin monet ovat vajonneet alkoholismiin, useimmilla kait rikollinen elämä, mutta nythän ei sellaisesta voida puhua.

Mutta niin selvät ovat merkit, ettei poksahdus ole kaukana.
Kerros Hessu lisää, tämähän meni mielenkiintoiseksi. Oletko siis diagnosoinut alkavan maksakirroosin joistakin valokuvista? Sinähän olet merkillinen mies/nainen. Ettei vaan Awa olisi tuota diagnoosia puolestasi tehnyt? Onha se toisaalta typeryydessään sitä luokkaa, että varmaan onnistuisi teiltä molemmilta.
Sariola
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Sariola »

Mariacka kirjoitti:
Sariola kirjoitti: Olen kyllä katsellut jalkapallo-otteluja ja nähnyt kuinka joku käpertyy kentälle kuin tajuton.
Kerrotko lisää? Sinulla on todella mielenkiintoisia näkemyksiä tajuttomuudesta.
:D :D :D Kävin välillä lukemassa tajuttomuuden määritelmiä ja huomasin, että Mariackan esittämä määritelmä oli täysin omintakeinen, ja poikkesi oikeasta käsityksestä. Niinpä en voi enää pitää häntä sairauksien ja tapaturmien erikoisasiantuntijana. Välitettavasti. Tuostahan ei tarvitse kertoa juuri lisää. Jokainen on nähnyt, että jalkapalloilija joskus kaatuu puolikuolleena maahan, mutta kohta kirmaa pallon perässä kuin vasikat keväällä häntä pystyssä, kun pääsevät ensi kertaa laitumelle iloiten ja riemuiten siitä suuresta vapaudesta, joka on heitä kohdannut aivan yllättäen ja pyytämättä. Minä tyydyn tuohon "viralliseen" määritelmään tajuttomuudesta, enkä vaihda käsitystäni Mariackan käsitykseen, sillä se on väärä. :D :D :D
Mariacka
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Mariacka »

Sariola kirjoitti: :D :D :D Kävin välillä lukemassa tajuttomuuden määritelmiä ja huomasin, että Mariackan esittämä määritelmä oli täysin omintakeinen, ja poikkesi oikeasta käsityksestä. Niinpä en voi enää pitää häntä sairauksien ja tapaturmien erikoisasiantuntijana. Välitettavasti. Tuostahan ei tarvitse kertoa juuri lisää. Jokainen on nähnyt, että jalkapalloilija joskus kaatuu puolikuolleena maahan, mutta kohta kirmaa pallon perässä kuin vasikat keväällä häntä pystyssä, kun pääsevät ensi kertaa laitumelle iloiten ja riemuiten siitä suuresta vapaudesta, joka on heitä kohdannut aivan yllättäen ja pyytämättä. Minä tyydyn tuohon "viralliseen" määritelmään tajuttomuudesta, enkä vaihda käsitystäni Mariackan käsitykseen, sillä se on väärä. :D :D :D
Osaatko vastata kysymykseen? Miten tajuton käpertyy?

Voisit laittaa myös linkin "oikeaan" ja "viralliseen" määritelmään tajuttomuudesta, niin verrataan minun linkkeihini. Et ole vielä kertaakaan pystynyt perustelemaan, miten poikkean "oikeasta käsityksestä".

Luulen että useat kirjoittajat täällä kuulisivat mielellään lisää näistä virheistäni. Sairauksien ja tapaturmien erikoisasiantuntijaksi en ole itseäni koskaan nimittänyt. Tiedän pitkän kokemukseni perusteella niistä kuitenkin keskivertokansalaista enemmän. Mielenkiintoista silti kuulla, että olet minua asiantuntijana pitänyt, kun suureen ääneen toista toitotat.

Eli ihan reilun pelin vuoksi: Mitä on oikea tajuttomuus ja miten se oikeasti määritellään? Minulla olisi muutama muukin kysymys, joita olet väistellyt yrittämällä todistella itsellesi minun puhuvan omiani, mutta palataan niihin tarvittaessa myöhemmin.

Ja niin: Mikä oli minun määritelmäni tajuttomuudesta?
Hessu52
Watson itse

Mikä ihmeen luulosairaus sinulla konsta on, kun aina epäilet jonkun antaneen sellaisia ja tällaisia ohjeita.

Korjataan tässä nyt luulosairaan konstan väite, että awa olisi minua jotenkin ohjeistanut, niin perättömänä.

Luuletko, että minä olen kuten sinä, toisten ohjainlieassa, kuin teuraaksi vietävä pässi.

Minä jos kuka, tiedän alkoholistin merkit ja mistä niitä hakea, sillä olen ollut myös erään sairaalan ruumishuoneella töissä, tosin kesäsiivoojana.

Ei se sen kummempi työpaikka ollut kuin joku muukaan, asiakkaat olivat vain hiljaisempia, eivätkä valittaneet.

Elävät olivatkin sitten asia erikseen, kuten eräskin vahtimestari, joka joi spriipullon tyhjäksi, jossa oli sikiö, vai miksi sellaista pulloa tulisikaan kutsua.

Ukko otti lasillisen pirtua ja pani lasin vettä tilalle, mutta ei se peli kauan vedellyt, kun sikiö alkoi muuttaa muotoaan.

Käryhän sille tuli ja loparit, että silleen.

Paljonhan siellä kävi kallovammaisia, sekä enempi noita kirroosipotilaita, sillä sodan muistot kantoivat vielä veroaan.

Siellä opin kirroosin ulkoiset merkit, joten se siitä.

Sariolalle sen verran, että eiköhän ihminen joka tyrmätään suorilta jaloilta, kaadu myös suoraan selalleen tai otsalleen, ainnakin nyrkkilymatseissa ja onhan noista omakohtaisikin kokemuksia, mutta ne ovat ihan black outeja itselleni.
Lukittu