Ei sitä jaksakaan ymmärtää. Selitteenä auttanee kuitenkin se, että kyseessä on marginaalinen ryhmä naiiveja hörhöjä. Marjaanan viestiin oli sitä lukiessani tullut 37 kommenttia, joista moni on hänen itsensä (kertoo kuinka pelkää poliiseja tms.) ja muutama jopa hieman etäisesti kyselevä/kyseenalaistava. Loput ovat lapsellisia höpsöjä, jotka ikävä kyllä asettavat papin jonkinlaiseen papittaren asemaan ja kehuillaan ja kiitoksillaan ruokkivat maniaa.AnitaBlake kirjoitti:https://www.facebook.com/groups/rhc.hel ... 482613533/
Mä en jaksa ymmärtää, miksi nämä Refugee hospitality/Marjaana fanit jaksaa kompata koko ajan. Onko Marjaana nyt saavuttanut tosiaan jonkun ylipapittaren aseman noissa piireissä - ettei kukaan uskalla sanoa, että "nyt menee vähän liian pitkälle". Kehutaan vaan kuinka rohkeaa toimintaa, vaikka kyseessä on selkeästi ihminen, jolla ei ole kaikki ihan kunnossa.
Pappi M oli omien sanojensa mukaan matkustamassa Kabuliin. Oli passi mukana, lippua ei kukaan kysynytkään. Ja lopulta tilanne eskaloitui pidätykseen, jolloin papille valkeni, että lento Kabuliin ei ollutkaan reittilento.
"En tehnyt vastarintaa. En vain lähtenyt lentokentältä, koska olin matkustamassa ja minulla oli passi. Lippua ei haluttu nähdä."
"Mutta se ei jälkeenpäin kuultuna ollut reittilento. Tätä tietoa ei saanut etukäteen."
"Meille valehdeltiin, että lento lähtisi yöllä Kabuliin. Itse olin menossa tuolle lennolle. En saanut tietoja siitä, että kyseessä EI olisi ollut reittilento."
Kovin mielenkiintoinen tapa esittää asioita. Joku voisi jopa mainita patologisen valehtelemisen, mutta minä en sitä tee. Lisäys: Kun henkilö uskoo voivansa lainata passiaan tai lahjoittaa sen eniten tarvitsevalle, voi toki olla että hän uskoo myös kävelevänsä Kabuliin lähtevään koneeseen ilman lippua tahi viisumia, puhumattakaan siitä että kyseessä ei edes ole reittilento.