Tämä liittyy siis ns jääkaappi-gateen (täällä s.
133-
134), vaikuttaa sille ettei tää ex-kuula oikein tiennyt mihin oli ryhtynyt, vaikka toisaalta kovasti niin väittääkin. Ihmetyttää sitten tuo hirvittävä itku, jos homman nimi ollut selkeä alusta asti. Jos olisi maksanut tuon erorahan, minkä maksamiseen oli sitoutunut, olisi pää nyt paremmassa jamassa ja huolet pienemmät. Lisäksi, tää vauva olisi varmasti itse ollut sitä perimimässä, jos joku toinen olisi tehnyt samanlaisen kuprun kerholle, johon siis tämä tapauksen "uhri" oli siis ihan omasta halusta halunnut liittyä melkein 9v sitten.
Tiivistin hieman mtv:n juttua alla. Sillehän tuo vaikuttaa että ihan tietoisesti yritti luistaa vastuistaan, mihin oli johtanut lirkutus kuulusteluissa ja nyt kun oli poliisin kuultavana saatuaan ojennusta, lirkutti lisää. Hyvin outo hahmo tyypiksi, joka itse halunnut tuohon toimintaan mukaan?!
Pahoinpitelyn uhriksi joutunut Cannonballin ex-jäsen oikeudessa: ”Minulla ei ollut mitään mahdollisuutta paeta”
Uhriksi joutunut mies oli ollut Cannonballin jäsen kahdeksan vuotta. Tämän vuoden tammikuussa hänelle ilmoitettiin, että hän on bad standing -asemassa ja hänet erotetaan.
–
Olin aiemmassa esitutkinnassa ilmoittanut yhden Cannonball-jäsenen nimen, ja tästä syystä jouduin bad standing -asemaan. Minulle ilmoitettiin erottamisesta Lohjan kerhotiloissa tammikuussa, mies kertoi oikeudessa.
...
Mies tiesi erorahasta
...
–
Olin tietoinen, että minun pitää maksaa eroraha. Suoraa puhetta siitä ei ollut, mutta
tiesin mitä pitää tehdä, uhri kertoi oikeudessa.
Mies ei ollut itse aikeissa maksaa erorahaa. Hän kertoi olleensa erorahan takia kuitenkin yhteydessä kolmeen Heinolan osastossa olevaan jäseneen.
– Pyörä oli myynnissä 12 800 euron hintaan. Minun olisi pitänyt maksaa sen lisäksi vielä loppuosa, jotta 15 000 euron eroraha tulee täyteen.
15 000 euroa on yleisesti ollut eroraha kerhossa. Ensimmäisen kerran tulin tietoiseksi sen suuruudesta, kun liityin Cannonballiin, mies kertoi.
Hänen käsityksen mukaan
kaikilta eronneilta rahaa ei ole kuitenkaan peritty.
–
Ymmärtääkseni minulta sitä pyydettiin, koska olin rikkonut kerhon sääntöjä räikeästi.
– Olen kertonut nimen, jota ei kuulu kertoa kuulusteluissa, mies myönsi.
Miehelle oli Cannonball-jäsenyyden alusta alkaen selvää, että esitutkinnassa jäsenten nimiä ei kuulu kertoa.
Piilossa sermin takana
Oikeudenkäynnissä uhri vastasi kysymyksiin sermin takaa, jotta hän välttyi näkemästä syytettyjä Cannonball-jäseniä ja muita salissa olleita.
http://www.mtv.fi/uutiset/rikos/artikke ... ta/6470660
Cannonballista erotettu poliisikuulusteluissa: "Bad Standing -asemassa olevaa voi vetää tavatessa turpaan"
–
Bad Standing -asema on sellainen, että kukaan kerholainen ei saa olla tekemisissä tämän henkilön kanssa ja turpaan voi vetää, jos törmää tallaiseen. Tämän takia tällaisia asemia ei hupina jaeta. Tässä asemassa olevalla henkilöllä on vaikeaa olla, koska häneen saa kohdistaa väkivaltaa.
– Bad Standing -asemaan joutuu, jos rikkoo räikeästi kerhon sääntöjä, mies kertoi kuulusteluissa.
Nimesi toisen jäsenen poliisille
Helsingin poliisi oli aloittanut helmikuussa 2016 laajan talousrikostutkinnan, joka kohdistui useisiin Cannonball-jengiläisiin.
Verorikosjutussa tutkintavankeudessa ollut 45-vuotias oli esitutkinnassa kertonut oman osuutensa epäiltyihin rikostapahtumiin.
Mies oli nimennyt Lohjan-chapterin vetäjänä toimineen asekersantin henkilöksi, joka oli ottanut häneltä vastaan rikoksella hankittua rahaa.
Kolme bad standing -asemassa erotettua
Miehen mukaan ”in bad standing” -asemassa Cannonballista erotettuja henkilöitä on ollut kahdeksan vuoden aikana hänen lisäkseen vain kaksi muuta: toinen heistä on Elämäni gangsterina -kirjan päähenkilö Marko Lönnqvist.
–
Tällä kaksikolla taisi mennä sukset ristiin ihan kunnolla kerhon kanssa, koska heidät yritettiin tappaa ampumalla. Myös heille annettiin 15 000 euron sanktio. 15 000 euron eroraha on enemmän tällainen nimellinen sanktio, pelote, 45-vuotias kertoi kuulusteluissa.
Asianomistaja toi esitutkinnassa esille myös, että ”in bad standing” –ilmoitus lähetetään Cannonball-kerhon osaston jäsenille WhatsApp-viestillä.
Viesti lähetetään osastojen tiedostusvastaavalle, joka lähettää viestin edelleen oman osastonsa jäsenille.
http://www.mtv.fi/uutiset/rikos/artikke ... an/6470374
Mitähän tämä ässä oikein ajatteli voittavansa avautumalla vielä lisää tässä oikeudenkäynnissä + mitä lie kertoillut kerhon touhuista poliisille siellä "sermien takana"...
Whatsappi-kertomus on kyllä ihan huippu - saattaa olla, että tuo rotan maine kävelee vastaan vielä monta kertaa ja ihan muualta kuin whatsappien tms kautta.
uhri pakotettiin henkilöautoon ja hänet kuljetettiin noin kuuden kilometrin päähän Siuntioon hiekkakuopalle. Matkalla häneltä otettiin pois matkapuhelin ja häntä uhattiin ampumisella.
Murtumia, haavoja, lievä aivovamma
Törkeästä pahoinpitelystä syytetään viittä Cannonballin jäsentä, tosin syyttäjän mukaan kolmen osalta kyseeseen voi tulla yllytys törkeään pahoinpitelyyn.
Syytteen mukaan kaksi miehistä ryhtyi heti hiekkakuopalle saapumisen jälkeen kohdistamaan väkivaltaa uhriin.
Uhria lyötiin jollakin välineellä päähän niin, että hän menetti tajuntansa. Sen jälkeen maassa maannutta, tajutonta uhria potkittiin ja lyötiin haastehakemuksen mukaan useita kertoja päähän ja eri puolille vartaloa.
Teosta aiheutui uhrille muun muassa kipua, lievä aivovamma, iso kuhmu takaraivoon, haavoja, murtumat silmäkuopan sisään ja poskionteloon sekä turvotusta ja ruhjevammoja päähän, kasvoihin ja eri puolille vartaloa.
Syyttäjän mukaan teko oli törkeä ja se tehtiin erityisen raa'alla ja julmalla tavalla.
Pahoinpitelyn jälkeen uhri jätettiin tajuttomana makaamaan lumihankeen. Ulkona oli tuolloin noin 3-4 astetta pakkasta eikä uhrilla ollut edes puhelinta.
http://www.mtv.fi/uutiset/rikos/artikke ... an/6470130
– Väkivaltarikoksena tämä on kyllä poikkeuksellisen törkeä. Hengenvaarallinen tila tulee siitä, kun jätetään uhri tajuttomana lumihankeen makaamaan, kihlakunnansyyttäjä Perttu Könönen sanoo.
Uhri kuitenkin tuli myöhemmin tajuihinsa ja hän selvisi pois hiekkakuopalta.
Eikä herra uhri vaikuta huomanneen kuinka lähellä kuolema kävi soramontulla. Siitä kyllä vilpittömät pojot tolle, että jaksoi vääntäytyä ylös ja avun luo tuolta. Joku olisi jäänyt makaamaan ton käsittelyn jälkeen, oletan. Mutta on kyllä melkoinen pokka tuolla, kun vielä tuon käsittelyn jälkeen sanoo näin toisista bad standing-leiman saaneista:
"Tällä kaksikolla taisi mennä sukset ristiin ihan kunnolla kerhon kanssa, koska heidät yritettiin tappaa ampumalla."
Minun mielestä hänen tapauksen käsittelyyn paneuduttiin paljon "paremmalla" tarmolla ja oli tunnettakin mukana eri tavalla, kun ihan lähikontaktia otettiin.
Kun lukee teonkuvausta, niin voisi ajatella, että tässä on ihan tappaa tämä yritetty tai oli ainakin hyvin lähellä ettei niin käynyt. Oikeus puhuu tottahan toki vain pitelyistä, mutta oikeastaan on ihme, että herra uhri vielä täällä puhumassa kerhohommistaan (ja siinä sivussa vähän muidenkin hommista

).