Tapaus Jere Karalahti

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.
Mariella
Rico Tubbs

Viesti Kirjoittaja Mariella »

Noniin tietysti :) Kiitti
Nerot hallitsevat kaaoksen
Setä
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Setä »

Karhu kirjoitti:Kevään ensimmäiset muuttolinnut viserteli kaupungilla että Jerellä saattaisi olla korkea arvoinen (kerhon presidenttiys) paikka tiedossa. Tiedä näistä, osaako Jere edes ajaa noilla mopoilla.
Tuskinpa on kiinni Jeren mopolla ajotaidoista. :D :lol:
Uskomatonta paskaa ne muuttolinnut jauhaa.
What's up, fuckers?
apollo
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja apollo »

Setä kirjoitti: Tuskinpa on kiinni Jeren mopolla ajotaidoista
Aivan, johan Jere treenaili mopoilua yli 10 vuotta sitten.

SM-liiga kusi omaan pesäänsä kun laittoi Jeren pelikieltoon, jonka nyt Urheilun oikeusturvalautakunta kumosi. Oikein!
Aizerbaidzan
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja Aizerbaidzan »

Iltalehti kirjoitti:Karalahden oikeudenkäynti:
Pääepäilty otti syyt niskoilleen

30.1.2008 11:20

Jere Karalahden oikeudenkäynti jatkui tänään Vantaan vankilassa.

Huumevyyhdin päätekijäksi epäilty mies kertoi olevansa yksin syyllinen kaikkiin rikoksiin.

- Tää on ollut yksin mun huono suoritukseni. Pahoittelen, että tähän on otettu tuttuja ja tuntemattomia syytetyksi.

- Rahoitin huumeet omilla myydystä rakennusfirmasta saamillani rahoilla. Lainaamani rahat eivät olleet tarkoitettu huumehankintoihin.

Entinen rakennusyrittäjä kertoi saaneensa Virossa mahdollisuuden tuoda amfetamiinierä Suomeen. Hän päätti tarttua tilaisuuteen päästäkseen vanhoista veloistaan irti.

- Syyttäjä väittää, että kyse on jostakin liigasta, mutta aika pieni on yhden miehen liiga.

Pääsyytetty kertoi oikeudessa tuntevansa muut syytetyt urheilun kautta.

- Jeren tunnen juhlimisen kautta. Hänkin tykkää juhlia, mutta se ei tarkoita sitä, että hän olisi tehnyt rikosta.

Pääsyytetty kertoi käyneensä usein Bandidos-kerhon tiloissa, mutta hän ei pidä heidän toimintaansa rikollisena, vaan tavallisena moottoripyöräharrastuksena.

IL
Mikee
Scooby-Doo

Viesti Kirjoittaja Mikee »

http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/12821-h ... a-uhattiin

Mielenkiintoista, että suomen "keltainen lehdistö" ei mainitse tätä asiaa ollenkaan, vaan väkisin yritetään pitää Jere syyllisenä!?

Itse en todellakaan usko, että Jere olisi tietoisesti rahoittanut huumekauppaa hyöty mielessä, ennemminkin niin että Jerä on kiristetty joltain taholta.

Interesting..
Setä
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Setä »

Mikee kirjoitti:http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/12821-h ... a-uhattiin

Mielenkiintoista, että suomen "keltainen lehdistö" ei mainitse tätä asiaa ollenkaan, vaan väkisin yritetään pitää Jere syyllisenä!?

Itse en todellakaan usko, että Jere olisi tietoisesti rahoittanut huumekauppaa hyöty mielessä, ennemminkin niin että Jerä on kiristetty joltain taholta.

Interesting..
Kun Jere on ollu tekemisissä MC-kerhon kanssa, hän on automaattisesti rikollinen. Suomen tuulipukukansa valitsee puolensa ja kaikki toisinpäin kallellaan oleva jätetään lehdestä tarpeettomana.
What's up, fuckers?
Mariella
Rico Tubbs

Mä en silti jaksa uskoa että Jere olisi mitenkään kiristetty tai pakotettu toimimaan mitenkään. Totta, että media on tehnyt Jerestä syyllisen kaikkine kokkelikuvineen, mutta en jaksa uskoa että on pakotettu mihinkään. Noita uhkailuita en ihmettele, kai se on sellanen "vakuutus" eikä varmasti turhia uhkailuita ole.

Mutta jos joku lähtee johonkin mukaan, niin eiköhän ne tuon tason jutuissa ole melko tietoisia ratkaisuja. En siis itse väitä Jereä sen enempää syylliseksi kuin syyttömäksi, olen vain sitä mieltä että jos on, niin on tietoisesti ja hyötymismielessä messissä.
Mikee
Scooby-Doo

Viesti Kirjoittaja Mikee »

Mariella kirjoitti:Mä en silti jaksa uskoa että Jere olisi mitenkään kiristetty tai pakotettu toimimaan mitenkään. Totta, että media on tehnyt Jerestä syyllisen kaikkine kokkelikuvineen, mutta en jaksa uskoa että on pakotettu mihinkään. Noita uhkailuita en ihmettele, kai se on sellanen "vakuutus" eikä varmasti turhia uhkailuita ole.

Mutta jos joku lähtee johonkin mukaan, niin eiköhän ne tuon tason jutuissa ole melko tietoisia ratkaisuja. En siis itse väitä Jereä sen enempää syylliseksi kuin syyttömäksi, olen vain sitä mieltä että jos on, niin on tietoisesti ja hyötymismielessä messissä.
Itse olen taas sitä mieltä, että Jere ei hyötymismielessä tuohon ole lähtenyt mukaan.
Miksi olisi, mikä motiivi huippu jääkiekkoilijalla?
otus
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja otus »

tossa on nyt toi sama kopsattuna tänne->

Karalahden henkeä uhattiin
30.1.2008 14:24
Poliisi on salakuunnellut useita puhelinkeskusteluja suuren huumevyyhdin tutkinnan aikana.

Karalahden oikeudenkäynti: Pääepäilty otti syyt niskoilleen
- Perkele, jumalauta, etkö ihmettele tarkka-ampujia, jotka tähtäävät sellaisilla punaisilla pisteillä rintaasi koko ajan, Karalahdelle soittanut henkilö sanoo esitutkintamateriaalin mukaan 9. heinäkuuta soitetussa puhelussa.

Puhelinkeskustelu on yksi jopa sadoista tarkkailun alaisina olleista keskusteluista ja tekstiviesteistä.

Karalahti taasen kertoo puhelinkeskustelun aikana, että hän on saanut 450 000 euron sopimuksen saksalaisseuran kanssa. Karalahtea uhkaileva henkilö vastaa tähän ottavansa summasta 30 prosenttia.

Puhelinkumppani uhkailee Karalahtea myös sillä, että paikallinen moottoripyöräjengiläinen tulee hakemaan häneltä velat. Lisäksi hän pohtii kysymystä "antaako elää vai tappaako".

Asiasta kertoivat ensimmäisenä Huvudstadbladet ja Ilta-Sanomat.
Viimeksi muokannut otus, Ke Tammi 30, 2008 4:22 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jos alkaa pännii, niin anna bannii..
DooM
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja DooM »

Mikee kirjoitti:
Mariella kirjoitti:Mä en silti jaksa uskoa että Jere olisi mitenkään kiristetty tai pakotettu toimimaan mitenkään. Totta, että media on tehnyt Jerestä syyllisen kaikkine kokkelikuvineen, mutta en jaksa uskoa että on pakotettu mihinkään. Noita uhkailuita en ihmettele, kai se on sellanen "vakuutus" eikä varmasti turhia uhkailuita ole.

Itse olen taas sitä mieltä, että Jere ei hyötymismielessä tuohon ole lähtenyt mukaan.
Miksi olisi, mikä motiivi huippu jääkiekkoilijalla?
Muistanko väärin vai eikös tässä jossain vaiheessa jo uutisoitu, että aika hyvin on Jere saanut hummattua tienistinsä?

Edit: Voisihan sitä tällainen yksinkertainen landepaukku myöskin luulla, ettei huippukiekkoilijan tarvitse kaveriltaan mitään kymppitonnin lainoja anella.
Aizerbaidzan
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja Aizerbaidzan »

Ilta-Sanomat kirjoitti:Pääepäilty: "Karalahti ei kuulu Bandidosiin"
30.1.2008 14:07, päivitetty 30.01. 14:47

Suuren suomalais-virolaisen huumerikosjutun käsittely jatkuu tänään Vantaan vankilassa. Paikalla on myös jääkiekkoilija Jere Karalahti.

Karalahden asianajaja Jarkko Jaatela ihmetteli käräjillä syyttäjä Erkki Huhtalan televisiossa äskettäin esittämää lausuntoa, jonka mukaan Karalahti olisi moottoripyöräkerho Bandidos MC:n "ulkojäsen".

Jaatela kysyi yhdeltä huumerikosjutun pääepäillyltä, mikä on Karalahden suhde Bandidosiin. Pääepäilty itse on Bandidosin täysjäsen.

- En ymmärrä, mitä ulkojäsen tarkoittaa. Karalahti ei kuulu millään tavalla Bandidos MC:hen, mies vastasi.

Karalahtea ja joukkoa muita henkilöitä kuullaan vain todistelutarkoituksessa. Syytettynä Karalahtea kuullaan vasta huomenna.

Karalahti on syytettynä törkeästä huumausainerikoksesta tai vaihtoehtoisesti syytteen avunannosta samaiseen rikokseen. Syyttäjä vaatii 32-vuotiaalle Karalahdelle vähintään kuutta vuotta vankeutta.

Kello 14 mennessä oikeus oli kuullut kaikkia kolme pääepäiltyä ja lisäksi yhtä henkilöä, jonka epäillään toimineen eräänlaisena juoksupoikana.
Lizzie B.
Martin Riggs

Viesti Kirjoittaja Lizzie B. »

Näin Jere Karalahden henkeä uhattiin
Ilta-Sanomat 30.1.2008 16:11

Poliisin telekuuntelunauhoista käy ilmi, kuinka Jere Karalahden henkeä uhattiin. Poliisi tarkkaili jopa satoja puheluita ja tesktiviestejä tutkinnan ainakan.

Oheinen puhelu on poliisin purkama nauha Karalahden ja hänen ystävänsä "Niken" puhelusta 9. heinäkuuta 2007 klo 11.03:

Nikke: S------n Karalahti v---u.
Jere: No ni.

N: Jumalauta et sä ihmettele niit tarkka-ampujii mikä v---u tiirailee sellasii punasii pilkkuja sun rinnassa koko ajan mitä sä naurat siellä v---u sä tiedetään missä v---u sä kuolet.
Jere: V---u sä oot sekasin.

N: V---u hei oikeesti siis äijä lähtee ryyppää Ouluun teitsä Oulun kärppien kaa v---u sopimuksen.
Jere: En.

N: Et kenen kaa.
Jere: Saksan.

N: Saksa.
Jere: Kölni.

N: Kölniin ai v---u sun kans paljon sä saat rahaa oot sä rikas nytte.
Jere: No neljä ja puolsataa tonnii saan nyt talvesta.

N: Tiedätsä mitä kaikist paras siel on v---u pändit Chapterit siin samas paikkaa v---u.
Jere: Mikä on.

N: Vähä ne tulee hakee sult v---u velkoja koko ajan.
Jere: Mikä on.

N: Ei mikään.
Jere: Jaa.

N: Nii no tota toi toi.
Jere: No katos siel siellä tota siel on siel on jenkki coachi ketä on tän Doug Shedderin ketä on jokereitten ja Suomen maajoukkue valmentaja.

N: Niin siis joo joo oot sä nyt tehny sen diilin.
Jere: Joo joo.

N: No mitä sä v---u (epäselvää) Ouluun hä.
Jere: Ei ku ne äijät oli kato Oulussa ne oli.

N: Ai ne oli Oulussa joo joo.
Jere: Nää amerikan äijät oli Oulussa.

N: Joo joo.
Jere: Älä niin ne oli siel ku siel oli.

N: Mut paljo sä sait fyrkkaa hä.
Jere: Mitä.

N: Paljo, paljo.
Jere: Siis neljä ja puolsataa tonnii tulee yhestä talvesta.

N: Neljä ja puolsataa tonnii paljon siit on mulle kolkyt prossaa mitä sä naureskelet siel v---u hei annanko.
Jere: Mut kuuntele.

N: Mä sun elää vai v---u tapanko?
Jere: Kuuntele.

N: Sut samantien hei.
Jere: Kuuntele.

N: Tos on kolme jätkää hakemas just v---u samantien siel v---u ovella jos no.
Jere: Ei mut kuuntele.

N: Nä älä sano et v---u perjantaina sit on v---u kaikki hyvin.
Jere: Ei ei ku mä sanon keskiviikkona ku S. on sopinu keskiviikkona me haetaan.

N: Va va.
Jere: Mitä.

N: Va.
Jere: Keskiviikkona haetaan.

N: Odota mä joudun soittamaan tost toisesta puhelimesta et tulikäsky annettu.
Jere: Aha.

N: Koht rupee tulee reikiä oot sä nähny sen scarfacen v---u niin ku ne reijittää sen saatanan kämpän.
Jere: Kuuntele äläkä hölötä taas kokoaika siel v---u.

N: Mitä ei sul oo enskautta enää hei.
Jere: Niin kato tota eiku S. on sopinu me käydään keskiviikkona en mä muista onks se kahelta vai kolmelta me mennään siihen Mannerheimintien Nordeaan ku sielt tulee tosissaan vähän enemmän ni ne pitää tilaa.

N: Tosissaan vähän enemmän pitää tilaa v---u tosissaan tosi paljon enemmän tulee hei.
Jere: Nii.

N: Ei oo vähän enää enemmän.
I´m the weirdo in your bedroom
and I can see you in the dark
Mariella
Rico Tubbs

Puhelimessa kannattaa :idea:
PitBull
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja PitBull »

Mariella kirjoitti:Puhelimessa kannattaa :idea:
tiedän ton kyseisen kaverin ja se ei kuulu Mc Bandidos Suomeen, On vaan hangaround.

Jopas on muuten nimen keksinyt :lol:
Mariella
Rico Tubbs

PitBull kirjoitti:
Mariella kirjoitti:Puhelimessa kannattaa :idea:
tiedän ton kyseisen kaverin ja se ei kuulu Mc Bandidos Suomeen, On vaan hangaround.

Jopas on muuten nimen keksinyt :lol:
Jaa "Nikke" vai? :)

Viittasinkin lähinnä tohon epämääräseen vihjailuun ja muuhun, jota en, jos olisin "Nikke" tai Jere, harrastaisi ihan noin puhelimitse. Ei sikäli mitään konkreettista varmaan, mutta eihän toi nyt hyvältäkään kuulosta siinä vaiheessa jos törkeä huume on päällä..
Vastaa Viestiin