Gustafssonin vammat

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
Loka
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Loka »

Hessu52 kirjoitti:Millä perusteilla sitten pidätte kirjoituspöytäproffaa niin ylivoimaisena, joka päivä potilaita hoitavien porofessorien lausuntoa parempana?

Kyllä minä uskoisin oman kalloni avauksen mieluummin jonkun jatkuvasti vaativia kalloleikkauksia tekevän professorin huomaan, kuin Tenovuon.

Mitenkä olisi konsta ja Sariola?
Kommentoin tähän vaikka se ei minulle ollutkaan suunnattu. Ei ole pelkoa joutua Tenovuon leikattavaksi kun hän ei enää juurikaan suorita leikkauksia. :D Johtaa sairaalaa ja budjetoi. Luennoi ja istuu oikeudessa.
papillon
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja papillon »

Hessu, kerrot mainon värikkäästi jälleen kerran eräästä työpaikastasi seuraavaa:

" Minä jos kuka, tiedän alkoholistin merkit ja mistä niitä hakea, sillä olen ollut myös erään sairaalan ruumishuoneella töissä, tosin kesäsiivoojana.

Ei se sen kummempi työpaikka ollut kuin joku muukaan, asiakkaat olivat vain hiljaisempia, eivätkä valittaneet.

Elävät olivatkin sitten asia erikseen, kuten eräskin vahtimestari, joka joi spriipullon tyhjäksi, jossa oli sikiö, vai miksi sellaista pulloa tulisikaan kutsua.

Ukko otti lasillisen pirtua ja pani lasin vettä tilalle, mutta ei se peli kauan vedellyt, kun sikiö alkoi muuttaa muotoaan.

Käryhän sille tuli ja loparit, että silleen. "

---- No ei ihme, ryökäle minkä teki. Sekin on huvittavaa, että tuo sama stoori pienin muunnelmin on esiintynyt vuosien varrella milloin missäkin, eikä ihme, onhan se aikamoinen.
Mutta että stauit sitten olemaan siellä paikalla! Se se on jotain :lol:

Jännityksellä jään odottamaan kerrotko jossain vaiheessa olleesi kunnanlääkärinä ja kirjoittaneesi pirtureseptin tuvan oveen, joka sitten kiikutettiin apteekkiin jotta taikajuoma ei päässyt loppumaan.

Siitä kertoi omana kokemuksenaan erät nykyinen kansanedustaja, sinisin rillein varustautunut syksynsävel voittaja.

Mutta alunperin siitä kertoi Mauri Suuri, siis Sariola, taisi olla Ei loitsu eikä rukous kirjassa...mutta voihan sinisillä rilleillä lukea juttuja ja omia ne itselleen.
Vai voiko, Hessu , mitä mieltä? :shock:
Hessu52
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Tämän kyseisen vahtimestarin elämän tie ja omani yhtyivät sitemmin, ollessani STV, eli Suomen Tapetti ja Väri nimisen yrityksen palveluksessa.

Siellä hän toimi varastomiehenä ja siihen aikaan firmaan ostettiin Alkosta tyhjiä viinapulloja, joihin sitten laskettiin tynnyreistä tärpättiä, varsoolia, tinneriä ja ties mitä ohenteita.

Kaveri halusi aina näitä tuotteita pullottaa ja se pullotus tehtiin eri varastossa, missä maalit sijaitsivat, tärkeintä kuitenkin oli se, että siellä sai työskennellä yksin.

No kerran sitten pääsin tämän Vesan yllättämään, kun hän niistä tyhjistä alkon pulloista kaateli niihin jääneitä "helmiä" yhteen pulloon ja kun pulloja oli satoja, sai hän siitä kyllä melkoisen koktailin.

Illalla Vesa jo sitten olikin täyslaitaisessa vaan eipä häntä minun aikanani ainakaan erotettu.

Kyllä tuo juttuni on tosi, sillä mitäpä syytä minulla olisi valehdella, kuten eräällä, jaa, kukas se taas olikaan, niin se oli se yks, no mikä on kun ei tuu mieleen vaikka kuinka koputtais, kop kop.

Huomasitko papillon muuten itse ne alkoholistin merkit tämän erään henkilön kädestä ja oletko tietoinen mistä niitä merkkejä etsiä.

Tietysti kyseiset merkit saattavat merkitä jotain muutakin tautia, mutta kyllä se yleisesti on maksavaurion merkki, jonka jokainen lääkäri tarkistaa alkoholistiksi eppäillyltä ensin.
Sariola
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Sariola »

Tenovuon arviointeja oikeudessa

Tenovuo kertoi useita esimerkkejä alentuneesta tajunnantilasta, pitkistä muistiaukoista ja hyvästä toipumisesta.

- Olen oikeastaan hämmästynyt, että tästä on syntynyt lääketieteellinen kiista, Tenovuo totesi viitaten muiden lääkäreiden oikeussalissa kertomaan. Usean muun lääkärin mukaan Gustafssonin suhteellisen vähäiset vammat, 4-5 vrk:n muistamattomuus ja alentunut tajunnantila ovat keskenään ristiriidassa.

Tenovuon mukaan jutussa pitäisi luottaa Gustafssonia tutkineiden lääkäreiden arvioon aivoruhjeesta.

- Jotta voisimme 45 vuotta tapahtumien jälkeen osoittaa aivoruhjevamman vääräksi, meillä pitäisi olla vahvat perusteet. En näe, että tässä sellaisia on.

- Hänellä on ollut murtumia pään alueella. Silloin aikanaan tehdyt tutkimukset puhuvat aivoruhjevamman puolesta. Tajunnan alenema sopii kokonaiskuvaan kuten myös muistiaukko. Gustafssonista otettuja uusia magneettikuvia voi myös tulkita toisin, Tenovuo sanoi. - Vasemmassa ohimolohkossa on tummempi alue, joka voi olla verenvuodon jälkitila. Ei sitä voi tosin sanoa varmasti.

- On täysin mahdollista, että vakavista vammoista toipuu täysin työelämään.

Tämä Tenovuon kanta tuli suunnilleen Espoon käräjäoikeuden kannaksi. Myös käräjäoikeus piti siis hänen kantaansa todennäköisenä. Käräjäoikeuden mielestä mm. NG ei ollut kyennyt kuljettamaan kenkiä ja tavaroita vammojen saamisen jälkeen. Se vaikuttaa varsin luonnolliselta. Nuo kuljetustoimet oli siis suorittanut joku muu käräjäoikeuden mielestä. Nämä tiedot ovat MTV3:n sivuilta.
Hessu52
Watson itse

Taas Sariola menet noihin vanhohin fraaseihisi, Tenovuon ihmeelisyydetä.

Kait sinäkin ymmärrät, että jos on pienenpienikin epävarmuus siitä, että syytetty voikin olla syytön, niin silloin tuomitaan syytetyn eduksi.

Nyt tuo tilanne on tullut tässä professorien todisteluissa.

Ei siis osoitettu tarpeeksi, eli 100% , etteikö Gusse olisi voinut olla toimintakyvytön, vaikka se mahdollisuus oli kolmen professorismiehen mukaan melko mahdoton, joten oikeudelle ei jäänyt muuta mahdollisuutta, kuin tuomita tämä kohta Gusselle eduksi.

Se ei suinkaan poista sitä, etteikö Gusse olisi ollut toimintakykyinen, sillä siitäkään ei ole täyttä näyttöä.

Eli tämäkin poistaa sen, että Tenovuo olisi ollut muka niin ylivoimaisen tietäväinen, että pani kolme päivittäin potilaidensa kanssa toimivaa professoria polvilleen.

Näin kaatui myytti Tenovuon erinomaisuudesta toisiin proffiin nähden.

Kolinaa kolinaa......
papillon
Perry Mason

Kyselet Hessu :

" Huomasitko papillon muuten itse ne alkoholistin merkit tämän erään henkilön kädestä ja oletko tietoinen mistä niitä merkkejä etsiä. "

---- Kun nyt selviäisi ensin se ketä tuolla " eräällä " tarkoittanet, siitäkään ei ole tietoa mistä leguri nuo käsihavaintonsa tekee...ei ole ollut tarvis olla semmoisessa syynissä, mutta koska tunnut olleen, lkerro nyt mistä se leguri kädestäsi moiset ihmeet luki? "

Oliko kädestäennustaja OTO?

No, nyt on sitten Tapetit Värit selvitetty, tuleeko jo jatkiksen seuraavassa osiossa kuinka toimit Helsingin Hanska- ja Henkselikauppiden lliiton kiertävänä konsulttina? :lol: :lol:
Hessu52
Watson itse

No eiväthän tällaiset tarinat kuuluisi näihin juttuihin, mutta kun minulla on tapana kirjoittaa heman taustaa, niin noista tulee tollaisia.

Siirtäköön palstan pitäjät nämä turhat kirjoitukset vaikka pois, jos niistä paljon valitellaan, mutta tämä nyt vain on tyylini kirjoittaa.

Tämä ei kuulu tänne osioon, joten sen voinee siirtää pois.
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

Sariola kirjoitti: NG:n vammat

Käräjäoikeuden tuomiossa on joissakin kohtaa tarkempaa tietoa kuin esitutkintapöytäkirjan johdannossa. Tätä seuraavaa ei kukaan ole kiistänyt, etteikö se pitäisi paikkaansa:

" ..... Aivovamman olemassaoloa tukeva objektiivinen tieto on myös aivosähköfilmissä 16.6.1960 todettu laaja-alainen diffuusirajainen hitaan toiminnan alue vasemmassa aivopuoliskossa. Aivoselkäydinnesteen verettömyys ei osoita mitään aivovamman olemassaolosta, ja nyt lisäksi Gustafssonin aivoselkäydinnesteen punasolujen määrä ja valkosolujen määrä oli ollut kohonnut. ..... "

Tästä voidaan todeta, että jo vuonna 1960 on havaittu tutkimuksissa viitteitä mahdollisesta aivovammasta, vaikka täällä eräät väittävät, että mitään sellaiseen viittaavaa ei ole lainkaan havaittu. Väitävätkö esim. awa tai Hessu52, että tämä em. lainauksessa oleva tieto olisi väärä? Kysyn vain.
Aivan mainiota Sariola, kun otat tämän aivosähkökäyrään liittyvän totuuden taas esille. Se onkin viimeinen käsittelemätön asia näiden aivovammatutkimusten osalta, joita suoritettiin -60. Tuo EEG- tutkimus on hyvä käsitellä huolella, koska siihen näyttää liittyvän tietämättömyyttä, joidenkin kirjoittajien osalta ( konsta , Urho, Sariola, CCC , Wagner ja ... jne )

Sariola - ensin sinun olisi hyvä kertoa kuka aivosähkökäyrän tulkitsi ?

Ja kerro myös se - miksi ei suoritettu kontrolli tutkimusta - joka on ehdoton diagnoosin varmistamiseksi ?

Jäämme odottamaan vastauksiasi Sariola. Kiitos jo etukäteen.

-------------------------------------------------------------------------------------

Mutta esitin EEG-tukimuksesta konstalle muutamia kysymyksiä, ajatellen , että saammme niihin kiistattomat vastaukset. Tähän konsta vastasi, että vastaa itse kysymysiisi.

Ei nuorukaisella riittänyt elämänkokemus vastauksiin - puhumattakaan koulutuksesta. Todella naurettavaa on, että samainen lapsi irvailee lääkäreiden ammattitaidosta.

Nyt sinä Sariola aivan varmasti haluat vastata niihin minun konstalle esittämiin kysymyksiin, kun olet EEG-tutkimuksen palstalle tuonut.Löydät kysymykset palstalta, sivu tai pari taaksepäin. Toit EEG-tukimuksen löydökset - osalainauksena todistamaan aivovammaa, joten varmasti haluat myös perustella kirjoituksiasi.
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
papillon
Perry Mason

Hessu52 kirjoitti:No eiväthän tällaiset tarinat kuuluisi näihin juttuihin, mutta kun minulla on tapana kirjoittaa heman taustaa, niin noista tulee tollaisia.

Siirtäköön palstan pitäjät nämä turhat kirjoitukset vaikka pois, jos niistä paljon valitellaan, mutta tämä nyt vain on tyylini kirjoittaa.

Tämä ei kuulu tänne osioon, joten sen voinee siirtää pois.

---- Aivan, Hessu, mutta silti, ketä tarkoitit " eräällä " ?
Sariola
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Sariola »

Hessu52 kirjoitti:Taas Sariola menet noihin vanhohin fraaseihisi, Tenovuon ihmeelisyydetä.

Kait sinäkin ymmärrät, että jos on pienenpienikin epävarmuus siitä, että syytetty voikin olla syytön, niin silloin tuomitaan syytetyn eduksi.

......
Epävarmuus siitä, että syytetty olisikin syytön ei ollut vain "pienen pieni" vaan aivan ilmeinen, voisi jopa sanoa, että "suuren suuri".

Kun mitään syyllisyyttä tukevaa ei loppujen lopuksi löytynyt, oli täysin luonnollista, että syytetty todettiin syyttömäksi.

Tenovuon kannalla olivat olleet myös 60-luvun aikalaislääkärit, ja samoin 60-luvun tutkijat. Myös nyt 2003 asetettu KRP:n veritutkimusryhmä tuli siihen tulokseen, että mikään ei viitannut siihen, että NG olisi syyllinen. Mielipiteet syyttömyyden puolesta olivat saaneet kannatusta monilla tärkeillä tahoilla. Tuskin Tenovuo oli siinä edes ratkaisevassa asemassa. Kyllä siinä taisi totuus ja oikeus voittaa. Kaikki viittaa siihen. Mitään merkittävää epäilystä ei jäänyt. Mikään osapuoli ei edes valittanut päätöksestä ylempiin oikeusasteisiin. Asia oli todettu selväksi eri tahoilla.

Vielä awa:lle ja Hessu52:lle.

60-luvulla potilasta ovat tutkineet sen ajan pätevimmät lääkärit. He ovat tulkinneet potilasta ja oireita ja päätyneet diagnoosiin, joka lienee aivan oikea. Nyt noita samoja tutkimuksia on tarkastellut kieltämättä nykyajan pätevimpiin kuuluva asiantuntijalääkäri, ja tehnyt niistä omia huomioitaan. Hän on kehoittanut uskomaan noita 60-luvun ammattilaisia mm. diagnoosin osalta. Minä olen vain lainannut MTV3:n sivuilta hänen lausuntojaan. Henkilökohtaisesti en tietysti lähde arvioimaan kokeiden tuloksia, vaan jätän tulkinnat luonnollisesti pätevien asiantuntijoiden tehtäväksi. Näiden tietojen perusteella sitten oikeus tekee oman osuutensa. Niinhän se asia menee. Ja niin se on mennyt, aivan oikein.
Viimeksi muokannut Sariola, Ke Tammi 30, 2008 11:23 pm. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Hessu52
Watson itse

Sitä poliisikoiraa joka poseeraa siinä eräässä kuvassa.

Se on ilmiselvä juoppo, sillä sen kynnet ovat kasvaneet koukuiksi ja ne ovat pinnaltaan karheat.

Katsopa sen silmiä, minusta ne jopa harittavat sillain ovelasti, aivan kuin se vainuaisi pullojemman.
Hessu52
Watson itse

Sariola, väität ettei epävarmuutta jäänyt.

Jos ei jäänyt, niin mitä me täällä kirjoitellaan, minusta juttu on Gussen kohdalta edelleen epävarma, vaikka oikeus on hänet syytteistä vapauttanut.

Miten hän voi muistaa niin varmasti, ettei ole tappanut tovereitaan?

Miten muistinsa menettänyt voi olla asiasta niin varma, kerropa tuo vielä minulle ja miks ei samalla muillekin, miten se on mahdollista, jollei jotain tekohetkestä muista?
papillon
Perry Mason

^^ No joo sen nyt arvasi ettei sitä kanttia olekaan, eräästä vaan riittää erä erän perään eräänlaista jankutusta... joo älä kerro ettei vaan käy hassusti, Hessu :lol: :lol: :lol:
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

^Tenovuo oli siitä erikoinen lääkäri , että oli valmis todistamaan jorinansa, tapaamatta koskaan ihmistä kenen puolesta teatraalisesti esitelmöi. Yleensä lääkäriksi itseään kutsuvat haluvat tutkia ptilaan - varisinkin jos heistä oikeudessa ovat lausuntoa antamassa.

Tosin ei Tenovuon esitelmä liittynyt tähän BJ3S tapaukseenkaan millään lailla, vaan oli yleistä liirum laarumia aivovammioista. Se on turvallinen aihe Tenovuolle.Tenovuo on ammattilainen puhumaan oikeudessa aiviovammoista - nimitystä aivoruhje hän jostain syystä välttelee..

Kaikki muut oikeudessa kuullut lääkärit tutkivat henkilön, josta olivat todistustaan antamassa. Tenovuota tuo tapaaminen ei tainnut kiinnostaa - olisiko Olli ajatellut niin, että jos "käry" käy niin voi ainakin sanoa, etti ollut tavannut ko. henkilöä koskaan. Hän todisteli vain papereiden perusteella.

Hymm - Tenovuo ei halunnut tutkia Gustafssonia ??

Olen sitä mieltä - että Gustafssonille ei varmasti ollu helppo löytää puolustajaa ja puolestapuhuja oli oikeuden kannalta välttämätöntä - koska ketään ei voi jättää ilman puolustajaa.
Viimeksi muokannut awa, Ke Tammi 30, 2008 11:36 pm. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
konsta
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja konsta »

awa kirjoitti: Kaikki muut oikeudessa kuullut lääkärit tutkivat henkilön, josta olivat puhunmassa. Tenovuota tuo tapaaminen ei tainnut kiinnostaa - olisiko Olli ajatellut niin, että jos "käry" käy niin voi ainakin sanoa, etti ollut tavannut ko. henkilöä koskaan. Hän todisteli vain papereiden perusteella.

Hymm - Tenovuo ei halunnut tutkia Gustafssonia ??
Elähän nyt venytä taas totuutta. Ei edes Hirvesalo tutkinut potilasta, vaikkakin kävi sellissä asti hiostamassa.
Tai nii, voithan todistaa väitteesi?
Lukittu