Helsinkiläinen Riina Mäkinen, 19 v. katosi 10.5.2017 Loviisan Gammelbyssä

Suomessa kadoksissa olevat henkilöt
PolluxTroy
Hercule Poirotin viikset

Re: Kadonnut Riina Mäkinen, 19, Helsinki

Viesti Kirjoittaja PolluxTroy »

Alida kirjoitti:
Silminnäkijän kuvaus:
hän seisoi siinä lasittunut katse naamallaan ja minulle tuli sellainen tunne, ihan kuin hän olisi vasten tahtoaan siinä tai että hänet olisi käsketty olemaan hiljaa
Mitä sä jankutat tätä samaa aina, kun mainitaan silminnäkijän sanoneen, että katse oli lasittunut? Paikalta on löytynyt oluttölkkejä ja mies on sanonut Riinan olleen humalassa. Se on silloin selvää, että lasittunut katse johtui alkoholista. Silminnäkijällä ei ole ollut mitään tietoa siitä, että Riina on juonut alkoholia ja kuinka paljon, eikä sillä ole merkitystä, miltä silminnäkijästä tuntuu. Vaikka silminnäkijästä olisi tuntunut, että Riina oli ihan täysin selvinpäin, paikalta on silti löytynyt oluttölkkejä ja mies on sanonut Riinan nauttineen alkoholia.

Mies on voinut arvioida humalatilan asteen väärin, koska on itse paljon tottuneempi alkoholin käyttäjä kuin 19-vuotias tyttö, joka on voinut sammua maastoon suhteellisen pienestäkin määrästä alkoholia.
Voisitko Alida nyt vaan jättää tän threadin rauhaan, ei oikeasti jaksa lukea sun viestejä enää yhtäkään, sillä et tuo tähän mitään uutta. En ymmärrä miksi sun täytyy jatkuvasti tuoda oma näkemyksesi uudestaan ja uudestaan asiasta esille. Jokainen tätä threadia lukenut kyllä tietää jo, että olet sitä mieltä, että mies on syytön, ja kadoksissa ollut humalassa jne. Sun kohdalta juttu on jo case closed ja sulla ei tunnu enää olevan mitään uutta sanottavaa. Onko lukijoiden mahdollista muteta/blokata käyttäjiä?
matahari
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja matahari »

On mahdollista blokata. Katso asetukset.
Alida
Sofia Karppi

Viesti Kirjoittaja Alida »

Ei se ole mielipideasia, että on ollut humalassa. Miehen mukaan on ollut, silminnäkijä kuvaa katsetta lasittuneeksi ja paikalta on löytynyt mökiltä varastettuja oluttölkkejä. Kukaan ei ole julkisuudessa sanonut, että Riina ei olisi ollut humalassa katoamisiltana.

Ja mua ei todella voisi vähempää kiinnostaa, jos tollanen mut blokkaa.
terbmis
Agentti Scully

Viesti Kirjoittaja terbmis »

Zukuluku kirjoitti:
Mikä siis estäisi laittaa päälle kunnon murhatutkintaa, jolla saataisiin pakkokeinot käyttöön? Ulvilassakin epäiltiin ties mitä teatterinjohtajaa, joten on sitä ennenkin epäilty rikosta ilman syytä. Sitten voitaisiin teletiedoista katsoa, täsmäävätkö epäillyn liikkeet hänen kertomuksiinsa.
Jarvan teletiedot on varmaan koluttu jo aikapäivää sitten, pohjamutia myöten, poliisihan saa ne ihan vaan pyytämällä kun miestä epäiltiin lukuisista rikoksista. Eli Jarvan liikkeet on poliisilla varmaan hyvin tiedossa. Samaten Jarvan kertomus että Riinan puhelin on palanut autossa on poliisin mukaan todennäköistä, koska teletietojen (paikannus) mukaan Riinan puhelin on mennyt mykäksi juuri tuolloin, kyseisellä palopaikalla. Eli ne kaipaamasi teletiedot mitä todennäköisesti tukevat Jarvan kertomusta, ja siksi miestä ei epäillä henkirikoksesta.
damfin
James Bond (Pierce Brosnan)

Viesti Kirjoittaja damfin »

Alida kirjoitti:
Silminnäkijän kuvaus:
hän seisoi siinä lasittunut katse naamallaan ja minulle tuli sellainen tunne, ihan kuin hän olisi vasten tahtoaan siinä tai että hänet olisi käsketty olemaan hiljaa
Mitä sä jankutat tätä samaa aina, kun mainitaan silminnäkijän sanoneen, että katse oli lasittunut? Paikalta on löytynyt oluttölkkejä ja mies on sanonut Riinan olleen humalassa. Se on silloin selvää, että lasittunut katse johtui alkoholista. Silminnäkijällä ei ole ollut mitään tietoa siitä, että Riina on juonut alkoholia ja kuinka paljon, eikä sillä ole merkitystä, miltä silminnäkijästä tuntuu. Vaikka silminnäkijästä olisi tuntunut, että Riina oli ihan täysin selvinpäin, paikalta on silti löytynyt oluttölkkejä ja mies on sanonut Riinan nauttineen alkoholia.

Mies on voinut arvioida humalatilan asteen väärin, koska on itse paljon tottuneempi alkoholin käyttäjä kuin 19-vuotias tyttö, joka on voinut sammua maastoon suhteellisen pienestäkin määrästä alkoholia.
Jankkaan tuota ihan niin kauan kun itse jankkaat lasittuneen katseen tarkoittavan että Riina oli humalassa.
Jos haluat perustella jotain väitettäsi silminnäkijän kertomuksella, tai jollain muulla lainauksella, niin käytä sitä koko lainausta äläkä poimi sieltä pelkästään yhtä lausetta joka asiayhteydestä irrotettuna vaikuttaa erilaiselta kuin miltä sen lausuja on tarkoittanut.

Toki voidaanhan me jatkaa sillä linjalla, että Riinaa oli aivan selvästi uhkailtu ja hänet oli pakotettu mukaan koska silminnäkijä sanoi että minulle tuli sellainen tunne, ihan kuin hän olisi vasten tahtoaan siinä tai että hänet olisi käsketty olemaan hiljaa

Jos taas jatkat jankkaamista siitä että Riina oli varmasti kovassa humalassa koska paikalta löytyi olut tölkkejä, niin onko sinulla tietoa kuinka monta niitä löytyi?
minä veikkaan että niitä löytyi ehkä noin kymmenen, eli jos Riina olisi juonut niistä puolet ja Jarva puolet, niin edelleen väittäisin että edes 19 vuotias tyttö ei tule viidestä oluesta niin kovaan kaatokänniin että voisi sammua, eli aivan kuten Jarva, ei hän silleen ollut humalassa että olisi voinut sammua.
En tiedä minkälainen kokemus sinulla on oluesta humaltuneista teini-ikäisistä, mutta minä en kyllä ole havainnut heillä humalatilan aiheuttamaa lasittunutta katsetta, päinvastoin katse on tuolloin yleensä kaikkea muuta kuin lasittunut :mrgreen:

Eli jospa nyt itsekkin malttaisit pysyä faktoissa, etkä jankkaisi tuota lasittunutta katsetta, kun se on lause jonka olet irroittanut asiayhteydestään eikä silminnäkijä ole sillä tarkoittanut humalatilan kuvailua.
damfin

Alida kirjoitti:Ei se ole mielipideasia, että on ollut humalassa. Miehen mukaan on ollut, silminnäkijä kuvaa katsetta lasittuneeksi ja paikalta on löytynyt mökiltä varastettuja oluttölkkejä. Kukaan ei ole julkisuudessa sanonut, että Riina ei olisi ollut humalassa katoamisiltana.

Ja mua ei todella voisi vähempää kiinnostaa, jos tollanen mut blokkaa.
Kukaan ei ole julkisuudessa sanonut Riinan olleen niin humalassa että olisi voinut sammua.

Blokkaamisen ongelma on se että se toimii ainoastaan silloin kun lukee palstaa kirjautuneena, ja itse ainakin kirjaudun ainoastaan jos haluan postata jotain, lukeakseni jotain en ikinä kirjaudu.
Scilla
Martin Riggs

Viesti Kirjoittaja Scilla »

Onkohan tälle Jarvan kihlatulle ollut ihan ok, että Jarva on tiiviisti liikkunut tämän Riinan kanssa? Yöpyvät yhdessä missä lie mökissä/autossa/metsässä. Itse en ainakaan omalta mieheltä toivoisi vastaavaa käyttäytymistä, ennemmin olisin mieheni kanssa itse siellä mökillä/metsässä/autossa, varsinkin jos olisin pikkurikollinen itsekin, eikä miehen pikurikollisuus täten haittaisi. Veikkaan että Riinan katoamiseen liittyy tämä kihlattu jollain tapaa.

Ja alkoholinkäytöstä, itse kestin 19 vuotiaana paremmin alkoholia kuin nykyään, jaksoi bilettää joka viikonlopu aamutunneille asti, mikä ei enää onnistuisi millään.

Itse tiedän yhden vapepan koiran löytäneen jopa neljä kadonnutta, mutta koiran ohjaaja sanoi etsinnän menevän todella hankalaksi vuorokauden jälkeen katomisesta, kun kadonneen jälkien päälle alkaa tallaantumaan etsijöiden jälkiä ja jälki sekoittuu.
Iso-D
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja Iso-D »

Jälkikoiralle toki tuottaa ongelmia tuo tallominen ja sotkeminen...ajan kuluminen. Hakukoiralle(etsii ilmavainulla) sitten sillä ei ole mitään merkitystä, kun sitä etsintää yleensä treenataankin tallotulla alueellla.
Hakukoira etsii kaikkia ihmisiä, jotka alueella on...koulutetaan tietysti etsimään elävän ihmisen hajua, mutta yleensä kyllä jollain tavalla reagoivat myös ruumiiseen.
Alida
Sofia Karppi

Viesti Kirjoittaja Alida »

19-vuotias nainen,joka on käyttänyt alkoholia korkeintaan satunnaisesti, humaltuu helposti. Jos on alkoholia runsaasti käyttävä jo teini-ikäisenä toleranssin kehittänyt alkoholisti, se on asia erikseen, mutta sellaisesta tässä tuskin on kyse. Riina on käsittääkseni myös aika lyhyt, joten sekin vaikuttaa.

Harmillista, että koiranulkoiluttaja ei jäänyt lähistölle varmistamaan näiden ihmisten hyvinvointia, vaan pakeni miehen kuvailun mukaisesti vauhdikkaasti paikalta, minkä vuoksi Riina on mennyt paniikkiin ja poistunut paikalta. Silloin kun itse tällaisissa tilanteissa menee paniikkiin, helposti se herättää paniikin myös autettavissa. Tässä tapauksessa siksi, että ymmärrettiin ohikulkijan hälyttävän poliisit. Ei omaisuusrikokset ole lainkaan sen arvoinen asia, että nuori tyttö menettää henkensä.
ktaina
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja ktaina »

"19-vuotias nainen,joka on käyttänyt alkoholia korkeintaan satunnaisesti, humaltuu helposti,mutta sellaisesta tässä tuskin on kyse." Alida se vetää tätä ketjua faktatiedoilla :mrgreen: ja hauskaa taitaa olla hänellä.
MaAl
Hetty Wainthropp

Viesti Kirjoittaja MaAl »

Olisin pistänyt Alibin jutun tänne kaikille luettavaksi, mutta tulee ilmoitus, että kuva on liian iso. En osaa sitä pienentää. Siinä oli mielenkiintoisesti mainittu "Kyseisen naisen arvellaan olevan Riina, mutta tästä ei kuitenkan ole minkäänlaista varmuutta" Siis Jarvan seurassa ollut nainen. Oliko Riina vai oliko joku muu? Taitaa valvontakamerat olla se viimeinen havainto johon ehkä voimme luottaa.
Jos joku pistäs Alibin koko jutun tai neuvoisi ison tiedoston kanssa minua. Siinä 2 aukeeman juttu.
damfin

Alida kirjoitti:19-vuotias nainen,joka on käyttänyt alkoholia korkeintaan satunnaisesti, humaltuu helposti. Jos on alkoholia runsaasti käyttävä jo teini-ikäisenä toleranssin kehittänyt alkoholisti, se on asia erikseen, mutta sellaisesta tässä tuskin on kyse. Riina on käsittääkseni myös aika lyhyt, joten sekin vaikuttaa.

Harmillista, että koiranulkoiluttaja ei jäänyt lähistölle varmistamaan näiden ihmisten hyvinvointia, vaan pakeni miehen kuvailun mukaisesti vauhdikkaasti paikalta, minkä vuoksi Riina on mennyt paniikkiin ja poistunut paikalta. Silloin kun itse tällaisissa tilanteissa menee paniikkiin, helposti se herättää paniikin myös autettavissa. Tässä tapauksessa siksi, että ymmärrettiin ohikulkijan hälyttävän poliisit. Ei omaisuusrikokset ole lainkaan sen arvoinen asia, että nuori tyttö menettää henkensä.
Juurihan sinä jokin aika sitten intit että kyllä Riina on varmasti vielä ollut Jarvan kanssa nuotiota tekemässä koska poliisit tulivat vasta paljon myöhemmin... nyt sitten selität jostain paniikissa paikalta poistumisesta... :lol:
heleppoo
Alokas

Viesti Kirjoittaja heleppoo »

Ei ole pistänyt nyt silmiin mistään, että onko etsintöjä ollut tänä viikonloppuna?
ktaina
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja ktaina »

heleppoo kirjoitti:Ärsyttävä jankkaaja tuo Alida, luin ketjun läpi ja koko ajan vaan omia "faktoja".
Ei ole pistänyt nyt silmiin mistään, että onko etsintöjä ollut tänä viikonloppuna?
Tule vaapaehtoiseksi-etsitäänn Riina yhdessä! La-Su 29-30.07 klo.10-17 Gammelby. Aloitetaan klo.10 Tokmannin parkista.Ilmoittaudu [email protected] Ohjeet paikan päällä..varusteet kuten metsäretkelle.(facebookista)...linkkasin tän jo aiemmin tänne.
rice13
Hercule Poirotin viikset

Viesti Kirjoittaja rice13 »

Etsikää sukeltajan avulla nyt ihan ensimmäiseksi ne louhoksen vesialueet. Niitä ei vissiin edelleenkään ole käyty läpi?
Vastaa Viestiin