Tottapa tämä, ja kokemuksen syvällä rintaäänellä esim. piparkakkutaikinasta pienestäkin määrästä voi tulla niin paha olo, ettei uskoisi...joey kirjoitti:Mikä urbaanilegenda se nyt on, että vatsa tulee kipeäksi jos syö liikaa taikinaa??![]()
![]()
Eikös se ole ihan totta?
Urbaanilegendat
Siis pointti on se, että lapsia varotetaan liiasta taikinan syönnistä, ihan kuin se olisi eri asia kuin itse kakun syöminen. Eli ei taikina ole sen vaarallisempaa, vaikka lapsia siitä varoitellaan niin (tai niin ainakin meillä lapsena). Tää on sellainen lasten "urbaanilegenda", vähän kuin joulupukki.joey kirjoitti:
Mikä urbaanilegenda se nyt on, että vatsa tulee kipeäksi jos syö liikaa taikinaa??![]()
![]()
Eikös se ole ihan totta?
Misery is almost always the result of thinking.
- VoDKa
- Ainesta Watsoniksi
Kyllä mielestäni taikina on se pahempi, kakkua voi mätätä vaikka Erkillekin jakaa asti.Annie W kirjoitti:Siis pointti on se, että lapsia varotetaan liiasta taikinan syönnistä, ihan kuin se olisi eri asia kuin itse kakun syöminen. Eli ei taikina ole sen vaarallisempaa, vaikka lapsia siitä varoitellaan niin (tai niin ainakin meillä lapsena). Tää on sellainen lasten "urbaanilegenda", vähän kuin joulupukki.joey kirjoitti:
Mikä urbaanilegenda se nyt on, että vatsa tulee kipeäksi jos syö liikaa taikinaa??![]()
![]()
Eikös se ole ihan totta?
Mutta, onkos täällä jo mainittu se muutamien vuosien takainen urbaanilegenda niistä kissoista, jotka oli tungettu pulloon? Oli olevinaan joku japanilainen uusi muotivillitys.
One day I might just disappear and you will never find me. Nobody will ever find me.
- VoDKa
- Ainesta Watsoniksi
Näinpä. Niille, jotka eivät tiedä mistä on kyse, niin. Internetissä oli aikanaan sivusto nimeltä Bonsaikittens, jossa ihmisiä huijattiin uskomaan, että Japanissa on uusin sisustusvillitys kissanpennut, jotka tukittiin lasipurkkeihin, joissa niitä kasvatettiin sen aikaa, että ne olivat osapuilleen purkin muotoisia tms. Uutinen kohahdutti aika pitkälti kaikkialla ihmisiä, sitä vastaan kerättiin järjettömästi nimiä jotta koko sivusto ja toiminta saataisiin alas jne jne. Lopputulos kuitenkin oli, että koko homma oli feikki, eikä sille löytynyt minkäänlaista todellisuusperää.Lizzie B. kirjoitti:Onneksi ei oikeasti totta.
One day I might just disappear and you will never find me. Nobody will ever find me.
.. Paitsi että Joulupukki ei ole totta. Mielestäni taikinasta varoitteleminen on ihan aiheellista, aivan samoin, kuin raakaa perunaakaan ei kannata syödä, vaikka kypsennettynä peruna meneekin.Annie W kirjoitti:Siis pointti on se, että lapsia varotetaan liiasta taikinan syönnistä, ihan kuin se olisi eri asia kuin itse kakun syöminen. Eli ei taikina ole sen vaarallisempaa, vaikka lapsia siitä varoitellaan niin (tai niin ainakin meillä lapsena). Tää on sellainen lasten "urbaanilegenda", vähän kuin joulupukki.joey kirjoitti:
![]()
Eikös se ole ihan totta?
Mutta mites sitten se, että jos irvistelee, "naama jää niin"? Samoin kieroonkatsominen. Olen näin vanhemmalla iällä kunnostautunut tuossa kieroonkatsomisessa siten, että olen opetellut katsomaan puolikieroon; toinen silmä kierossa, toinen katsoo normaalisti suoraan. Äitini jaksaa edelleen muistuttaa, että jos teen niin liikaa, silmäni jäävät sellaisiksi
Näin tupakoitsijana tuli vielä se juttu mieleen, että minua on monesti varoiteltu, että jos polttaa tupakkaa ja syö (ksylitoli)purkkaa samaan aikaan, purkasta irtoaa vaarallisia myrkyllisiä aineita. Toinen versio tästä on se, että tupakan ja purkan samanaikaiskäyttö pilaa hampaat nopeasti, siis on tuhoisampaa hampaille, kuin pelkkä tupakka.
Misery is almost always the result of thinking.
Tuota tupakointia vältän myös jos suussa on jotainAnnie W kirjoitti:Näin tupakoitsijana tuli vielä se juttu mieleen, että minua on monesti varoiteltu, että jos polttaa tupakkaa ja syö (ksylitoli)purkkaa samaan aikaan, purkasta irtoaa vaarallisia myrkyllisiä aineita. Toinen versio tästä on se, että tupakan ja purkan samanaikaiskäyttö pilaa hampaat nopeasti, siis on tuhoisampaa hampaille, kuin pelkkä tupakka.
Lisää löylyä, PRKL!!!
”Kyynelien tuskaa, verien velka." Tytöt sanovat haastattelun lopuksi rikollisjärjestön tunnuslauseen: - "Vaikka sä oot hopeeta, niin sä oot täyttä kultaa."

”Kyynelien tuskaa, verien velka." Tytöt sanovat haastattelun lopuksi rikollisjärjestön tunnuslauseen: - "Vaikka sä oot hopeeta, niin sä oot täyttä kultaa."
Mä vältän vaan sen takia, koska se on epämiellyttävää ja kokoajan saa varoa, ettei oo purkka tai karkki kurkussaJPa kirjoitti:Tuota tupakointia vältän myös jos suussa on jotainAnnie W kirjoitti:Näin tupakoitsijana tuli vielä se juttu mieleen, että minua on monesti varoiteltu, että jos polttaa tupakkaa ja syö (ksylitoli)purkkaa samaan aikaan, purkasta irtoaa vaarallisia myrkyllisiä aineita. Toinen versio tästä on se, että tupakan ja purkan samanaikaiskäyttö pilaa hampaat nopeasti, siis on tuhoisampaa hampaille, kuin pelkkä tupakka.
Ja lähinnä appelsiini.Siru kirjoitti:Tai toinen mielenkiintoinen yhdistelmä on juoda tuoremehua juuri hampaidenpesun jälkeen..Tiina kirjoitti:Tupakasta en tiedä, mutta kun siemaisee kahvia samalla/ tai juuri kun on jauhanut purkkaa tai suussa on kurkkupastilli...Maku on sanoisinko MIELENKIINTOINEN.
Lisää löylyä, PRKL!!!

-
NeitiEtsivä
- Harjunpää