Hessu52 kirjoitti:Paperityöntekijä, jolla on lääkärin palkka, ei suinkaan ole pätevä tekemään diagnooseja.
Ei niitä ole pätevä tekemään niin Sariola, kuin Hessu52.
Muista, kuten awasta ja Ihraponnarista en uskalla sanoa, sillä heillä tuntuu olevan tuo lääketiede Mariackan lisäksi hallussa.
.... .
Minä henkilökohtaisesti en tee diagnoosia, vaan arvioin kuka tämän tapauksen yhteydessä on tehnyt parhaiten osuvat dignoosit. Olen päätynyt siihen, että aikalaislääkärit ja nykylääkäreistä Tenovuo. Samaan on suunnilleen päätynyt käräjäoikeus - aivan oikein.
Tuosta nelikosta Hessu52, awa, Ihraponnari ja Mariacka en pidä ketään lääketieteen asiantuntijana. Jo kirjoitustyyli ilmaisee, että kukaan heistä ei ole opiskellut kovin pitkälle lääketiedettä. Lisäksi tieteellinen ja asiallinen ajattelutapa ja yleisnäkemys puuttuu. Valitettavasti. Silti voi keskustella, mutta omista lähtökohdistaan. Siltä se minusta näyttää ja tuntuu.
Mielestäni pitäisi hyväksyä ainakin seuraavat "tosiasiat". Hypnoosi on hoitomuoto, jota käytetään mm. sairaanhoidossa. Hypnoosia on käytetty ja käytetään myös rikostutkimuksessa. NG:n hypnoosikokeessa NG on vaipunut normaaliin tapaan hypnoosiin. On mahdollista, että NG:n muistikuvat hypnoosissa ovat ns. valemuistoja, ja siksi noita hypnoosissa saatuja tietoja ei voida käyttää todisteina oikeudessa. Viisas hyväksyy nämä asiat todeksi.
Minä olen melkoisen varma, että esim. Lauerma hyväksyy nämä tosiasiat. Hän tuntee hypnoosin ja on sitä myös käyttänyt. Nuo mainitsemani 4 nimimerkkiä eivät usko edes tällaisiin tietoihin. Mielestäni se vie kokonaan pohjan pois näiden nimimerkkien luotattavuudelta. Minä en voi enää ottaa kovin vakavasti kenenkään näiden kirjoittelua - he ovat niin epäjohdonmukaisia, ja epäloogisia. No, tämä hypnoosikohta oli vain esimerkki. Samoin on muissakin asioissa.
Paperityöntekijä, vaikka hänellä olisi lääkärinpalkka, ei todellakaan ole pätevä diagnoosin antaja aivovammoissa. Röntgenlääkäri ei ole kovin pätevä antamaan lausuntoja aivovammoihin liittyvissä asioissa. Nämäkin ovat faktatietoja. Nämä pitäisi jo automaattisesti huomata, että näin on. Käräjäoikeuskin oli aivan oikein todennut, että noiden henkilöiden lausunnoilla ei ole merkittävää vaikutusta tässä asiassa - aivan oikein. Joka ei tällaisia seikkoja edes huomaa, ei ole mikään, eikä minkäänlainen asiantuntija lääketieteessä. Siltä se näyttää!