Mitä puuttuu - mitä voisi olla

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
teemu
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja teemu »

teemu kirjoitti:^Heitän kuvalla sitten.
Edellinen kuva on uusi talvikuva, joka on otettu itään päin keskipolun ja idänpuoleisen rantapolun risteyksestä. Kuvakulma on suunnilleen sama kuin tavarakuvassa.
Mielestäni molemmat kuvat ovat samasta paikasta. Vanhan kuvan vaaleissa, puolireiteen kastuneissa housuissa paljasjaloin ollut mies on voinut juuri kahlata järvestä rantaan katsomaan kassin sisältöä.
konsta
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja konsta »

teemu kirjoitti: Mielestäni molemmat kuvat ovat samasta paikasta. Vanhan kuvan vaaleissa, puolireiteen kastuneissa housuissa paljasjaloin ollut mies on voinut juuri kahlata järvestä rantaan katsomaan kassin sisältöä.
Maaston muoto ainakin täsmää. Karhkan paksunpuolen kohdalla siis pitäisi olla isompi kivi, noin 1,5 metrin päässä kivestä, jolla virkapukuinen istuu. Olisko tuo toinen kivi sitten hajonnut tuohon karahkan viereen?
Merivuokko
Jane Marple

Viesti Kirjoittaja Merivuokko »

Wagner kirjoitti:
Merivuokko kirjoitti::oops:
Kaivakaa auki se putkikanava, joka johtaa Bodomista vedenpuhdistamoon, voisi löytyä jotain, jos se oli vielä osittainkin peittämättä. Ensi kesäksi puuhaa.
Vanha puro on parempi osoite.
Se on osittain maastoa rakentamalla nykyään peitetty.
8)
Putkikanava saattoi olla osittain vielä auki, sinne olisi ollut helppo piilottaa
kadonneet tavarat ja maata päälle.
teemu
Javier Pena

konsta kirjoitti: Karahkan paksunpuolen kohdalla siis pitäisi olla isompi kivi, noin 1,5 metrin päässä kivestä, jolla virkapukuinen istuu. Olisko tuo toinen kivi sitten hajonnut tuohon karahkan viereen?
Täytyy kaivella kesäajan kuvia, jos sieltä löytyisi oikean puoleista parempaa kuvamateriaalia. Karahka on ehtinyt kasvaa ja kuolla tuohon 47 vuodessa, ellei ole peräisin jostain sivummalta. Tuossa paikassa on usein nuotion pohjat näkyvissä. Kivi on voinut hajota nuotiohommissa tai siirtyä paikaltaan.
Hessu52
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Skoone, tuo on hieman sellainen outo kysymys, mutta sanotaan, että painooni nähden ehkä liian lyhyt, mutta kun otta huomioon sen lihasmäärän, joka luitteni ympärillä on, niin silloin sanoisin, että pituus ja painoni ovat sopusoinnussa keskenään.
Hessu52
Watson itse

Kun katson noita housuja, niin mieleeni tuelee vanhan ajan kastuneet pitkälahkeiset kalsarit, mutta kuka hullu sellaisia kesähelteellä käyttäisi.

Kassi on edelleenkin sen näköinen, että se olisi voitu nostaa vedestä.

Kuka se olikaan, joka kiinnitti huomiotaan poliisien neniin?

Oudon terävät "nokat" noilla kaikilla miehillä on.

Ai niin, paikka on varmastikin sama.
Wagner
Adrian Monk
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Wagner »

EDIT: Poistettu asiaan kuulumatonta tekstia - RAID
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"
Hessu52
Watson itse

*poistettu ketjuun kuulumaton viesti*t:mode
teemu
Javier Pena

Hessu52 kirjoitti:... kastuneet pitkälahkeiset kalsarit ..
Voisi olla senaikainen viritys märkäpuvun suuntaan, ettei kylmety kahlatessa. Pohkeet näkyvät olevan nyöritettyjä.
skoone
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja skoone »

teemu kirjoitti:
Hessu52 kirjoitti:... kastuneet pitkälahkeiset kalsarit ..
Voisi olla senaikainen viritys märkäpuvun suuntaan, ettei kylmety kahlatessa. Pohkeet näkyvät olevan nyöritettyjä.
Eikös ne ole sen ajan armeijan alkkarit?
Muista lähdekritiikki!
teemu
Javier Pena

^Armeijassa oli pitkät kalsarit. Näkyykö SA-Int leimaa? Mahtoiko poliisilla olla virkakalsareita?

Silloin piti käyttää harmaita myös lomilla. Jos kahlaaja oli intistä, niin joko kundi rikkoo lomasääntöjä tai sitten on kapianen asialla, ja säästää virkapukua.

Muista ammattiryhmistä ainakin osa metsureista käytti pitkiä kesällä 1960 (oma havainto). Heillä ei ollut työhaalareita silloin. Kaksinkertainen vaatetus hieman suojasi jalkoja.
konsta
Ainesta Watsoniksi

teemu kirjoitti:^Armeijassa oli pitkät kalsarit. Näkyykö SA-Int leimaa? Mahtoiko poliisilla olla virkakalsareita?
Tähän tietenkin sopisi Hessun pitkä tarina siitä, kuinka hänen nuoruudessaan kuljettiin kesäisin pelkät pitkät kalsarit jalassa, ilman kenkiä, ruisleivän puolikas kainalossa.

Mutta luulenpa vaan, että kyse on tavallisista housuista, kahlattu mahdollisesti on, koska kenkiä ei näytä olevan.
skoone
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja skoone »

konsta kirjoitti:
teemu kirjoitti:^Armeijassa oli pitkät kalsarit. Näkyykö SA-Int leimaa? Mahtoiko poliisilla olla virkakalsareita?
Tähän tietenkin sopisi Hessun pitkä tarina siitä, kuinka hänen nuoruudessaan kuljettiin kesäisin pelkät pitkät kalsarit jalassa, ilman kenkiä, ruisleivän puolikas kainalossa.

Mutta luulenpa vaan, että kyse on tavallisista housuista, kahlattu mahdollisesti on, koska kenkiä ei näytä olevan.

En voi olla kehittelemättä tätä kuvaa (jonka olen ehkä jossin aikalaislehdissä nähnytkin :lol: ). Nimittäin, eikös siinä ollut päreitäkin mukana?
Muista lähdekritiikki!
Hessu52
Watson itse

Tuo armeijan kalsarihomma sopisi hyvin, jos persuksissa näkyy "luukun" nappi, sillä ollessani armeijassa, meillä oli käytössä myös niinkutsuttuja "luukkupöksyjä", joissa persausosa oli napitettu kahdella napilla flanellisiin kalsareihin.

Kalsareita ei ollut tarkoitettu seksuaalisen vähemmistön toiminnan helpottamiseksi, vaan Suomen sotilaan olotilan helpottamiseksi, jos kesken kiivaan taistelun, sattui se suurempi hätä koittamaan.

Silloin päälihousut pois, luukku auki ja siihen kyykkypaskat, kunhan piti huolen siitä, etteivät "hemulit" jääneet kantapäiden alle, jolloin olisi saattanut tulla tosi paskanen olo.

Noin se suomalainen soturi toimi vielä silloin, kun minä olin armeijassa, mutta nämä kalsarit olivat erittäin harvinaiset, eikä niitä saanut aina varusvarastolta.

Mutta siihen kuvaan takaisin, niin onkohan sitä jotenkin retusoitu poliisien tunnistamisen vaikeuttamiseksi, kun nuo nenät ovat kaikilla todella melkoisen omituisen näköiset.

Aivan kuin neljä veljestä siinä olisi.
konsta
Ainesta Watsoniksi

Hessu52 kirjoitti:Tuo armeijan kalsarihomma sopisi hyvin, jos persuksissa näkyy "luukun" nappi, sillä ollessani armeijassa, meillä oli käytössä myös niinkutsuttuja "luukkupöksyjä", joissa persausosa oli napitettu kahdella napilla flanellisiin kalsareihin.
Tais olla Super-Hessulla myös samanlaiset. Vaikea uskoa, että niitä on ollut SA-Intillä, koska se on ns mormoonimalli, heidän kun ohjesääntöönsä kuuluu, ettei pyhää alusasua saa riisua suihkussa, tai tarpeilla käynnin yhteydessä.

Mutta jos mielikuvasi on vahva, niin enpä käy kiistelemään, ehkä SA-intilläkin sitten oli tuo mormoonimallinen pyhä alusasu(Super-Hessulla on väärän värinen, Salt Lake Cityssä tiedetään, että sen kuuluu olla vaaleanpunainen.)
Vastaa Viestiin