Hyvä että löytyi näinkin pian ja omaisille voimia.
Useampikin on maininnut tuon uuden työpaikan. En tiedä kuinka tuore se hänelle oli, mutta sen tiedän, että rooli ei välttämättä ole ollut ollenkaan helppo nuorelle miehelle. Siksi toivon, että tämä joka tapauksessa otetaan työpaikalla todella vakavasti. Oli tämä itse tapahtuma nyt sitten vahinko tai ei, kun ei voida tietää. Ja tietysti kaikilla työpaikoilla, myös esim. Nelan tapaus muistaen. Jospa vihdoin mietitään ihan oikeasti, että pidetäänkö meillä työntekijöistä huolta. Tehdäänkö asioita aidosti heidän takiaan, ollaanko heidän jaksamisestaan huolissaan minkään muun kuin työpaikan tuloksen takia. (Kävin katsomassa tämän Arkeankin julkisia taloustietoja, kyllä niistäkin jo yleensä vähän näkee missä mennään ja mitä vuosien varrella tapahtuu.)
Omasta kokemuksesta tiedän myös, että työhuolet ovat sellaisia, joilla ei välttämättä halua läheisiä vaivata. Tai itse en ainakaan halunnut kuin vasta ihan romahduspisteessä, kun ei enää muuta voinut, koska "eivät ne heidän ongelmiaan olleet". Ja sitäpaitsi itse sitä vain luuli olevansa huono työntekijä, kun noottia tuli ja tavoitteet kasvoivat. Vasta jälkeenpäin tajusi, että vika ei ollut minussa vaan tavoitteissa.