Ari Saarilammi, Tallinna 24.11.2017

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
ktaina
Adrian Monk

Re: Ari Saarilammi, Tallinna 24.11.2017

Viesti Kirjoittaja ktaina »

Eiköhän se tuonne veteen ole pudonnut..
Blues
Rico Tubbs

Viesti Kirjoittaja Blues »

Juuri noin, kuten sine qua non edellisellä sivulla mainitsi. Aria on naarattu edellisenä torstaina siitä sataman ja hotellin vierestä vedestä. Mitään ei ole löytynyt.
Myöskään, mitään henkirikokseen viittaavaa ei ole löytynyt.
Turvakameroiden mukaan näyttää, ettei Ari olisi ollenkaan poistunut satama-alueelta, ja 25.11 noin kello 1 yöllä on puhelin sulkeutunut.

Lisäksi on käyty läpi sairaalat ja selviämisasemat.
Uusia vihjeitä on tullut, mutta toistaiseksi ainakaan mikään ei ole johtanut Arin löytymiseen.

Kovasti näyttää, että Ari olisi kuitenkin joutunut, syystä tai toisesta satama-altaaseen.
Joskushan sinne joku heppu putosi ja laivojen potkurit tekivät aika selvää jälkeä.

Sitäkin jäin miettimään, että kun Ari on kello 22.28 lähtenyt Kochi Aidad -ravintolasta, matkaa hotellille on tosiaan se noin 400 metriä, mutta kännykkä on sammunut kello yksi yöllä.
Missä ihmeessä se on sen ajan viettänyt? Vai onko ollut niin tuhannen päissään, ettei ole vaan osannut sinne hotellille ja on harhaillut ympäri satamaa?
Tuohon väliin jää kuitenkin kaksi ja puoli tuntia?
Viimeksi muokannut Blues, Ti Joulu 05, 2017 11:45 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mä voin tehdä mitä vaan, mitä haluan mä saan, mitä haluan mä voin.
Jokienvalloittaja
Agentti Scully

Viesti Kirjoittaja Jokienvalloittaja »

Sitäkin jäin miettimään, että kun Ari on kello 22.28 lähtenyt Kochi Aidad -ravintolasta, matkaa hotellille on tosiaan se noin 400 metriä, mutta kännykkä on sammunut kello yksi yöllä.
Missä ihmeessä se on sen ajan viettänyt? Vai onko ollut niin tuhannen päissään, ettei ole vaan osannut sinne hotellille ja on harhaillut ympäri satamaa?
Tuohon väliin jää kuitenkin kaksi ja pioli tuntia?
Ei kai kahta ja puolta tuntia satamassa harhailla? Klo 22.28 on aika aikainen kellonaika. Tuohon aikaan voi hyvin olla mielessä lähteä jonnekin muualle kuin hotellille istuskelemaan, varsinkin yksin. Jos ei tunne kaupunkia on aika loogista ottaa taksi, varsinkin kun tuolla ne ei (yleenä..) ole kovin kalliita, eikä bussilinjojakaan välttämättä tunneta, eikä välttämättä määränpäätäkään. Tallinnassa on Suomalaisten suosimia baareja, joissa lauletaan mm. Suomalaista karaokea, esim. Helsinki baari, ja taksimatkat bordelleihinkin on kuuleman mukaan aika yleisiä, jos sellaista harrastaa. Paljon on tullut kuultua matkan varrella juttuja miten siellä yksinäisiä kulkijoita saatetaan kusettaa, esim vaatimalla rahaa pelkästä jutustelemisesta tai baarikaapin hinnat ovatkin satasia per shotti.

Toisaalta kun lähellä on vettä ja joku katoaa niin ratkaisu on yleensä se vesi. Sellainen kysymys nousee mieleen että lieneekö ihan vapaata kulkua tuolla satama alueella, eli ei portteja tai muuta kulunvalvontaa. Ja miksi mahtoi olla erossa kavereistaan noin aikaisin?
Blues
Rico Tubbs

Mutta kun turvakameroista ei nähty, että Ari olisi poistunut satama-alueelta.
Sehän se jännää onkin. Veikkaan, että poliisit ovat kuitenkin puhuttaneet myös taksikuskeja, lisäksi satama-alueella on monia kameroita.
Jos olisi mainittu, että on noussut taksiin, olisi eri juttu.
Nyt sellaista skenaariota ei Eestin Poliisin mukaan ole, vaan näyttää, ettei ole poistunut satama-alueelta.

Sitähän siinä juuri aloin miettimään, että onko oikeasti ollut niin päissään, että on lähtenyt väärään suuntaan, huomannut sen vääräksi, lähtenyt toiseen suuntaan, vaikka nyt valojen perään.
Ja lopulta kuitenkin humpsahtanut satama-altaaseen.
Blues
Rico Tubbs

Aria on naarattu oheiseen kuvaan merkityn satama-altaan alueelta.
Kuvassa näkyy myös suorimmat matkat Kochi Aidad -ravintolasta Europa Hotelliin.
Jossain tuolla on ilmeisesti kaksi ja puoli tuntia kulunut?
Eikö nykyajan puhelimet sammu heti, kun ne on veden kanssa kosketuksissa?

Jos siis ei ole viitteitä, että Ari olisi satama-alueelta poistunut, on Arin pitänyt viettää se kaksi ja puolituntia aika pienellä alueella.
Liitteet
Tallinna sadama pilt.jpg
Tallinna sadama pilt.jpg (169.19 KiB) Katsottu 4651 kertaa
MaAl
Hetty Wainthropp

Viesti Kirjoittaja MaAl »

Jos ravintolasta on lähtenyt niin veikkaukseni on, että kulkenut Rimin vierustaa, mistä mennään kauppaan. Siitä pääsee suorinta tietä hotellille. En itsekkään koskaan kiertänyt katua pitkin vaan tuli usein oikaistua tuota polkua pitkin/parkkipaikan läpi (pieni kaupan parkkialue). Siitä hotelille matka lyhenee puolella. Monet satamasta keskustaan/keskustasta satamaan kävelijät käyttävät tätä oikoreittiä sillä se on suorassa linjassa ja ei tarvitse kierrellä mistään.Olisi kyllä luultavammin silloin jäänyt Rimin valvontakameraan, luulisi kaupalla olevan sellainen, koska Rimi on myöhään auki ja monenmoista kulkijaa siellä on yöaikaan liikkeellä.
Jotenkin tuo 2.5h aikaero lähtö ja puhelimen sammuminen on outoa. Tuo on niin pieni alue, ettei siellä voi eksyä ja tuo aika on alueen kokoon nähden iso.Toki humalassa voi sammua ja se voi olla kohtalokasta, jos väärää seuraa osuu silloin paikalle. Satama alue on tosi hiljainen yöllä kun laivoja ei lähde eikä tule ja kaupat (sadamarket yms) on kiinni. Silloin voidaan puhua oikeastaan autiosta satama alueesta.
Muokattu kirjoitusvirheitä.
Blues
Rico Tubbs

Katselin noita paikkoja tuossa sataman ympäristössä ja onhan siellä, nimistä päätellen, aika paljon paikkoja Sataman alueella, jotka olisivat voineet Aria miellyttää?
Josko on suunnannut johonkin niistä ja tupsahtanut altaaseen?
Liitteet
Ööklubid sadamas.jpg
Ööklubid sadamas.jpg (128.04 KiB) Katsottu 4577 kertaa
ktaina
Adrian Monk

Noissa tiedoissa mitä medialle annetaan voi olla esim.ajan suhteen eroja..puhelin sulkeutunut ensimmäisen tunnin aikana vuorokauden vaihtuessa voi tarkoittaa että vaikka 00.01..on se niin monesti huomattu.
Kuolemannaakka
James Bond (George Lazenby)

Viesti Kirjoittaja Kuolemannaakka »

Kai tuon kaksi ja puoli tuntia saisi menemään vaikka jossain penkillä puolisammuneena notkuessa, mutta toisaalta luulisi jonkun nähneen ja muistavan. Aika kylmääkin tuolla on sammua minnekään.
Aina nuo vedestä vaan löytyvät kumminkin. Ei kai tässä muuta mahdollisuutta ole, jos ei ole satama-alueelta poistunut eikä missään kameroissa näy. Jäänyt jonnekin penkille huilaamaan ja sitten hoipertanut veteen. On se tietysti kummaa, ettei kukaan tee miehestä havaintoa.

Toivottavasti löytyy laukkukin ja lompakko sitten kun mies, koska se kertonee, että on mennyt veteen vahingossa, eikä ryöstettynä. Toisaalta ryhtyisikö tuollaisella alueella joku mukiloimaan ja veteen heittämään?
Lataa ilmainen 340-sivuinen nettikirja Ulvilan surmasta alla olevasta linkistä! Paras ja alkuperäinen! Salasana on "ulvila".
www.shorturl.at/agoNS

”En mää oo vääryyttä vastaan, mutten oikeuttakaan pualla” – Lavialainen sananparsi
Blues
Rico Tubbs

"ktaina" Voi toki olla, koska tosiaan on sanottu, että 25.11 ensimmäisen tunnin aikana. Mutta silti jää puolitoista tuntia aikaa, mikä on selvittämätöntä.

Veikkaan myös, että vedestä löytyy. En usko mihinkään suurempiin juttuihin.
Joko on tosiaan ollut niin päissään, ettei tiedä missä on tai yhtä päissään lähtenyt pyrkimään noihin yllä mainittuihin baareihin ja mennyt veteen.
ktaina
Adrian Monk

Vähän sais nipistettyy tuosta ajasta juurikin niin että sammunu melko nopeesti vuorokauden vaihdettua ja n.20min.jotkut puhelimet kestää vedessä ennekuin sammuu..
Sierra
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja Sierra »

Blues, onko tuo valvontakamera jossain lähellä tuota merkitsemääsi reittiä, osaatko sanoa? Oliko se jonkun matkatavarasäilytyksen lähellä?
edna
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja edna »

Mitä me tiedämme Ari keissistä
Matkusti Pori-Helsinki-Tallinna 24.11.17 perjantaina laivalla kokoukseen, ryhmän kanssa.
Saapui vähän myöhässä illanviettoon Ässähuppari päällä. Normisti aina kauluspaita ja suorat housut
Hotellilta on kuvaa n.kello 15.30 ja 16.20. Missä oli tämän väliajan.
Jäi illanviettopaikkaan 22.00 jälkeen muiden ryhmäläisten poistuessa. Ilmeisesti ääni kohonnut tai jostain muusta syystä portsari oli saatelleet Arin ulos 23.-24.00. Känny sammuu 00.00-01.00. Hotelliin hän ei enää palaa. Lauantain kokoukseen hän ei ilmesty,vaikka on hallituksen jäsen ja kuuluisi ehdottomasti tulla tai ainakin ilmoittaa esteestä. Ari on teillä tietymättömillä ja ryhmä alkaa kyselemään hänestä vasta sunnuntaina laivassa.Ari on pienikokoinen ja hän kärsii pahasta hilsesairaudesta. Hänen kasvonsa ovat siksi aina tulipunaiset, aivan kuin iho olisi palanut. Hän kävelee lyhyellä, tiheällä askeleella ja puhelee itsekseen. Hän on vähän yli viisikymppinen, perheetön poikamies.
ncsaari
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja ncsaari »

Tiedetäänkö sitä, että onko Ari aikasemmin matkustellut noilla nurkilla, että olisi tuttuja nurkkia Arille. Vai oliko tämä hänen ensimmäinen reissu tuonne.
Blues
Rico Tubbs

Sierra kirjoitti:Blues, onko tuo valvontakamera jossain lähellä tuota merkitsemääsi reittiä, osaatko sanoa? Oliko se jonkun matkatavarasäilytyksen lähellä?
Jos tarkoitat noita kuvia tuossa aiemmilla sivuilla, niin ne on hotellista, hotellin matkatavarasäilytyshuoneen tietämillä sijaitsevan turvakameran ottamia.
Satama-alueen turvakameroista ei ole tietoa, missä ne sijaitsevat. Yritin toki niitäkin kuukkeloida.
Vastaa Viestiin