Ari Saarilammi, Tallinna 24.11.2017

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
Tay77
Rico Tubbs

Re: Ari Saarilammi, Tallinna 24.11.2017

Viesti Kirjoittaja Tay77 »

En ihan ymmärrä, miksi tuo mainittu "puolitoistatuntinen" olisi jokin mysteeri?

Itse näkisin aika selvän selityksen (=spekua) tälle: Ari poistunut/poistettu illanviettopaikasta. Löytänyt naisseuraa/muuta seuraa, jonka kanssa jatkaa iltaa. Saattanut jopa etsiä ja löytää lähistöltä paikan (ravintolan, "kotibileet), jonne päätynyt.
Puhelin sammunut akun loputtua. Laturi hotellihuoneessa.
Ajatellut jatkaa iltaa, jäänyt yöksi, ja jopa käynyt seuraavana päivänä ravintolassa syömässä (tämä varmistamaton havainto). Tietoisena, että matkan virallinen osuus alkaisi vasta myöhemmin.

Oma arvaukseni edelleen on, että löytyy valitettavasti vedestä, luultavasti vahingossa pudonneena. :(
Ei ole olemassa tyhmiä kysymyksiä, on vain tyhmiä ihmisiä

gou övei, gou övei juu agli hipi, juu smel of narkotiks
tötterö
Rico Tubbs

Viesti Kirjoittaja tötterö »

Tietty löytyy vedestä.
Viimeinen pisara illalle on ollut ulosheitto kuppilasta.
Loppu onkin sitten surullista historiaa :(
Blues
Rico Tubbs

Viesti Kirjoittaja Blues »

Tay77 kirjoitti:En ihan ymmärrä, miksi tuo mainittu "puolitoistatuntinen" olisi jokin mysteeri?

Itse näkisin aika selvän selityksen (=spekua) tälle: Ari poistunut/poistettu illanviettopaikasta. Löytänyt naisseuraa/muuta seuraa, jonka kanssa jatkaa iltaa. Saattanut jopa etsiä ja löytää lähistöltä paikan (ravintolan, "kotibileet), jonne päätynyt.
Puhelin sammunut akun loputtua. Laturi hotellihuoneessa.
Ajatellut jatkaa iltaa, jäänyt yöksi, ja jopa käynyt seuraavana päivänä ravintolassa syömässä (tämä varmistamaton havainto). Tietoisena, että matkan virallinen osuus alkaisi vasta myöhemmin.

Oma arvaukseni edelleen on, että löytyy valitettavasti vedestä, luultavasti vahingossa pudonneena. :(
Öh, tuota, luetko sinä näitä aiempia postauksia ollenkaan?
Kun poliisi on sanonut, että missään ei näy viitteitä, että Ari olisi poistunut satama-alueelta, eikä siellä nyt kyllä ihan hirveästi asuintaloja ole ja ravintolatkin on aika minimissä :)
Aria ei ole kukaan tavannut sen kello 22.28:n jälkeen. Ainakaan niin, että olisi ihan varma tieto. Eli en usko. Uskon poliisiin.

Onhan toki mahdollista, että on jonkun turvakameran ohi luikahtanut.
Mä voin tehdä mitä vaan, mitä haluan mä saan, mitä haluan mä voin.
Vareksenpoikanen
Theo Kojak

Viesti Kirjoittaja Vareksenpoikanen »

Tuli vaan mieleen että Ari Saarilammen etsintöjä seurataan varmaan tiiviisti maan korkeinta johtoa myöten.
Ari Saarilammi on ollut politiikassa ja toiminut Porin Kokoomuksessa vuosikymmeniä. Samassa Porin Kokoomuksessa aloitti toiminnan myös Maan ensimmäinen nainen Jenni Haukio, nuorena tyttönä.
Pakostakin tuntevat toisensa, sillä en usko Porin Kokoomuksen olevan niin suuri etteivätkö nämä aktiivit olisi siellä tutustuneet toisiinsa.
fangs
Roger Murtaugh

Viesti Kirjoittaja fangs »

Mutta eikö se poliisin sanamuoto ollut jotakuinkin niin, että on mahdollista, ettei Ari ole poistunut satama-alueelta. Itse en puhu viroa, mutta niin se oli tänne ainakin suomennettu. Minusta tuo ei ole mikään vahva kannanotto poliisilta, vaan lähinnä toteamus että kameratallenteilta ei ole nähty Aria poistumassa alueelta joten on tässä vaiheessa mahdollista sekin ettei ole poistunut sieltä lainkaan. Ei kai se tarkoita että se olisi ainoa vaihtoehto? Vaikea uskoa että tuota aluetta niin kattavasti olisi kuvattu, että joka suunnasta poistumiset tiedettäisiin.

Toki itsekin pidän tuota aika vahvana vaihtoehtona että olisi sinne veteen päätynyt, niinhän nämä tällaiset katoamistapaukset usein päättyy... Mutta en minä hämmästyisi ihan toisenlaistakaan lopputulosta.
Jokienvalloittaja
Agentti Scully

Viesti Kirjoittaja Jokienvalloittaja »

^ Niinpä.

Eli siis Arin tiedetään olleen satamassa, mutta sataman ulkopuolella olevista kameroista ei ole näkynyt Aria. Se ei tarkoita että Ari ei ole poistunut satamasta esim. autolla, ja sataman ulkopuolella on varmaan aika paljonkin liikennettä. Todennäköisesti kävellen ei kuitenkaan ole poistunut.

Se "varma" näköhavainto siellä vanhassa kaupungissa puhuisi sen puolesta että ravintolasta poistamisen jälkeen klo 22:28 on lähdetty vielä viettämään iltaa muualle, vai olenko sekoittanut jotain? Ari vaikuttaa sen näköiseltä jannulta että on aika vaikea erehtyä.

Ikävä kyllä voi hyvin olla että heppua ei löydy koskaan.
Qtar
Alibin satunnaislukija

Viesti Kirjoittaja Qtar »

Mulla ei ole heittää kyllä mitään veikkausta tän suhteen, mutta kun mun silmään nuo turvakameroiden henkilöt on erilaiset. Jos en tietäisi jutun perusteella samaksi, ni kuvittelin kyl olevan eri heppu. Erityisesti mua häiritsee et laukku on toisessa kuvassa vasemmalla olkapäällä, toisessa oikealla.
Eikö useimmiten ihmiset pidä laukkua aina samalla olkapäällä?
Blues
Rico Tubbs

Jostain luin, että poliisin mukaan olisi varmaa, ettei ole poistunut, delfi.ee:n uutisessa puhutaan, ettei luultavasti. Sen tiedän, että koko kaupunki, ja varsinkin satama-alue, on täynnä kameroita.

Onhan myös mahdollista, että kohdalle on sattunut joku "taksikuski", joka on kuskannut Arin jonnekin, ryöstänyt, raiskannut ja viskannut pihalle.
Aika ajoinhan näistä Tallinnan takseista kuulee, jotka tekevät, ainakin suomalaisten mielestä kaikkea laittomuuksia.
Olen itsekin istunut taksissa, joka yritti viedä minut kotiin jostain tuhannen mutkan kautta.
Kun sitten takapenkiltä, eestiksi kysyin, että "Mitä vittua kuvittelet tekeväsi?" Tajusi, etten ollutkaan kusetettavissa.
Mutta kuten yllä kirjoitin, on voinut luikahtaa jostain. Vaikka erittäin epätodennäköistä.
terssi
Sabrina Duncan

Viesti Kirjoittaja terssi »

Kun reissussa lähdetään äijäporukalla viettämään vähän Black Fridayta, niin lompakossa on toki tukku seteleitä.
Blues
Rico Tubbs

No tottahan toki!
Ei olla köyhiä, eikä kipeitä!
Mutta JOS Ari nyt olisikin onnistunut luikahtamaan jonkun kameran ohi, niin tuskin olisi päässyt mihinkään ravintolaan asti. Sen verran sitä nyt kuitenkin etsitään, että ihan varmasti olisi jonkun ravintolan työntekijä ilmoittanut ko.henkilön olleen siellä.

Taksissa tapahtuneseen ryöstöön en oikeasti jaksa uskoa, vaikka voihan sekin olla mahdollista?
damfin
James Bond (Pierce Brosnan)

Viesti Kirjoittaja damfin »

Ihan vaan sivukommenttina, jos poliisi on samassa tilanteessa kertonut ajan jolloin puhelin sammui, ja kertonut että Ari ei ole poistunut satama-alueelta, niin eiköhän se tieto satama-alueelta poistumattomuudesta ole saatu sen puhelimen sijaintitiedoista eikä valvontakameroista, kaipa ne virossakin osaavat paikantaa mihin mastoon puhelin on ollut yhteydessä.
cenciria
Alokas

Viesti Kirjoittaja cenciria »

damfin kirjoitti:Ihan vaan sivukommenttina, jos poliisi on samassa tilanteessa kertonut ajan jolloin puhelin sammui, ja kertonut että Ari ei ole poistunut satama-alueelta, niin eiköhän se tieto satama-alueelta poistumattomuudesta ole saatu sen puhelimen sijaintitiedoista eikä valvontakameroista, kaipa ne virossakin osaavat paikantaa mihin mastoon puhelin on ollut yhteydessä.
Tuohan kertoo vain sen, että puhelin ei ole poistunut satama-alueelta. Mutta kaikkinensa tosi outo juttu.
Miksi Aria ei kaivattu kuin vasta sunnuntaina pois lähtiessä? Jos kysymyksessä on kuitenkin ihminen joka on "säntillinen", olettaisi että Aria olisi kaivattu jo lauantaina kun hän ei saapunut sovittuun tapaamiseen (kokoukseen, mikälie).
Onko seurueelle yleistä, että joku liikkuu yksin?
poepporoo
Theo Kojak

Viesti Kirjoittaja poepporoo »

Qtar kirjoitti:Mulla ei ole heittää kyllä mitään veikkausta tän suhteen, mutta kun mun silmään nuo turvakameroiden henkilöt on erilaiset. Jos en tietäisi jutun perusteella samaksi, ni kuvittelin kyl olevan eri heppu. Erityisesti mua häiritsee et laukku on toisessa kuvassa vasemmalla olkapäällä, toisessa oikealla.
Eikö useimmiten ihmiset pidä laukkua aina samalla olkapäällä?
Kyllä joo, samaa mieltä, että noissa kamerakuvissa voisi olla eri henkilökin. Se, että laukku roikkuu eri olkapäällä ja pää on peitetty hupulla, voisi mielikuvitteellisesti tukea sitä ajatusta, joku vain esiintyy hänenä. Mitään järkeä sellaisesta toiminnasta olisi vaikea löytää?
How do you hold a moonbeam in your hand?

-The Sound Of Music - Maria (The Nuns)-
ktaina
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja ktaina »

Kyllä mun mielestä on sama henkilö ja kyllähän tutut sen on tunnistanut ja kengätkin samat?
edna
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja edna »

Ensimmäinen kuva Arista hotelliaulassa 24.11.17 on kello 15.29.50, missä Ari katselee sivulleen. Toinen kuva on kello 16.52.34, missä Ari poistuu ulko-ovesta Ässätakin huppu päässä. Olisiko käynyt lasillisella hotellin baarissa tässä välissä? Ulkona ilmeisesti satoi. Laukku sama, vaihtunut vain toiselle olkapäälle. Aivan tuttu Arin hahmo myös ulko-ovella. Onhan helppo tarkistaa, mihin aikaan Ari saapui silloin perjantaina kokouspaikkaan, ja mihin aikaan sen oli tarkoitus alkaa. Emäntä siellä kertoi, että Ari oli myöhässä ja rennosti pukeutunut iltaa varten, mikä ei ollut hänen tapaistaan. Aina hänellä oli pikkutakki ja kauluspaita, sekä suorat housut. Mutta se oli kuitattu huumoripukeutumiseksi. Ihan siisti asu tosin oli tämäkin. Kuinka paljon Ari siis oli myöhässä? Jotenkin tuntuu oudolta, että Ari on seurueessa mukana, mutta silti hän on yksin.
Vastaa Viestiin