Ari Saarilammi, Tallinna 24.11.2017

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
Kliina
Neuvoja-Jack

Re: Ari Saarilammi, Tallinna 24.11.2017

Viesti Kirjoittaja Kliina »

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005483571.html

Virolaislehti: Poliisi uskoo Tallinnassa kadonneen Arin pudonneen mereen – ”Kamerassa näkyy, kuinka peilityyni meri alkaa yhtäkkiä aaltoilla”

Porilainen Ari Saarilammi katosi mystisesti kesken kokousmatkan marraskuun lopulla.
Tallinnassa kadonneen Ari Saarilammin tapausta tutkinut Viron poliisi on tullut siihen johtopäätökseen, että mies kaatui hotellinsa liepeillä sijaitsevaan satama-altaaseen ja hukkui. Miehen ruumista ei kuitenkaan ole löydetty.

Asiasta uutisoi virolaislehti Delfi.

Poliisin tiedot perustuvat valvontakameratallenteisiin, joiden mukaan mies kulki ”epävarmasti liikkuen” satama-altaan liepeillä myöhään perjantai-iltana 24. marraskuuta.

– Paikka, jossa uskomme hänen kaatuneen veteen, ei yllä kameroihin. Kamerasta voi kuitenkin nähdä, kuinka aluksi peilityyni merivesi alkaa yhtäkkiä aaltoilla kello 23 paikkeilla, Jelena Mirošnytšenko Viron poliisista kertoi lehdelle.

Poliisin mukaan kameroista selviää myös se, ettei Saarilammi koskaan palannut takaisin satama-altaan suunnasta. Poliisi on haravoinut altaan, mutta tuloksetta.

Porilainen 54-vuotias Ari Saarilammi katosi kokousmatkalla Tallinnassa 24. marraskuuta. Ennen poliisin tuoreimpia tietoja viimeisin havainto miehestä oli iltakymmeneltä, jolloin hän hotellin valvontakameran mukaan poistui hotellista.

Toden teolla miehestä huolestuttiin seuraavana aamuna, kun täsmällisenä tunnettu Saarilammi ei ilmestynyt palaveriin. Hän ei myöskään koskaan noutanut hotellista matkatavaroitaan.

Ilta-Sanomat ei tavoittanut Suomen päässä tutkintaa johtavaa poliisia vahvistamaan virolaislehden tietoja. Tapauksen vetovastuu on Viron poliisilla.

Erika Åkman
Syskon S
Theo Kojak

Viesti Kirjoittaja Syskon S »

Eiköhän se sitten ole tällä selvä :( Kännykkä on varmaan ollut suljetussa laukussa, kun ei ole heti sammunut tai on ollut vedenpitävää lajia.
fangs
Roger Murtaugh

Viesti Kirjoittaja fangs »

Joo alkaa kyllä vaikuttaa jo selvältä peliltä. Kai se on sitten vain uskottava että niin moni näki seuraavana päivänä jonkun ihan Arin näköisen kaverin Tallinnassa. Melkoinen sattuma.
Toivottavasti Arin ruumis vielä löydetään jos/kun on sinne veteen molskahtanut. Ei kai sillä enää Arille väliä ole, mutta saisivat ainakin läheiset varmuuden asiaan ja ystävänsä haudattua. Kun ei kerran naaraamalla ole löydetty niin täytynee toivoa että nousee pintaan jossain ei liian kaukana rannasta ja joku sen huomaa.
Tiina
Sherlock Holmes

Viesti Kirjoittaja Tiina »

fangs kirjoitti:Joo alkaa kyllä vaikuttaa jo selvältä peliltä. Kai se on sitten vain uskottava että niin moni näki seuraavana päivänä jonkun ihan Arin näköisen kaverin Tallinnassa. Melkoinen sattuma.
Tai sekoilivat päivissä. :roll:
ktaina
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja ktaina »

Tiina kirjoitti:
fangs kirjoitti:Joo alkaa kyllä vaikuttaa jo selvältä peliltä. Kai se on sitten vain uskottava että niin moni näki seuraavana päivänä jonkun ihan Arin näköisen kaverin Tallinnassa. Melkoinen sattuma.
Tai sekoilivat päivissä. :roll:
Johan siinä päivissä sekoo kun jurri päällä aamusta iltaan :roll:Voihan se olla että tuolla on noita punanaamaisia ja nopeesti käveleviä suomalaisia paljon liikkeellä näin pikkujoulu aikaan..
Kaustinen
Sabrina Duncan

Viesti Kirjoittaja Kaustinen »

Voi kurjuus :( . Tämä lopputuloshan oli odotettavissa, mutta silti elättelin vielä toivonkipinää, kun ei olisi ensimmäinen ollut, jolla reissu tuolla mennyt pitkäksi ja ehkä vähän huonostikin, mutta löytynyt sentä vielä hengissä. Ja kuvittelin, että kun tällä kertaa kadonnut oli vielä helposti tunnistettava ulkomuodoltaan, että näköhavainnot perjantain jälkeen olisivat pitäneet paikkansa. Mutta kai se on uskottava, että näytämme kaikki virolaisten silmin yhtä saman näköisiltä, kun omaan silmään esim. kiinalaiset :roll: .
Vareksenpoikanen
Theo Kojak

Viesti Kirjoittaja Vareksenpoikanen »

Uskottava se tämä nyt sitten on. Yksikseen liikkunut satama-altaan reunamilla, eikä palaa enää.

http://www.delfi.ee/news/paevauudised/k ... d=80434446

"Politseinikud on tänaseks jõudnud järeldusele, et 24. novembril kadunud Soome kodanik Ari kukkus õnnetuse tagajärjel Admiraliteedi basseini ja uppus. Meest ei ole merest leitud.

"Kogutud infot viitab kahjuks, et Ari kukkus 24. novembril kella 23 paiku vette," ütles Kesklinna jaoskonna ennetus- ja menetlustalituse juht Jelena Mirošnitšenko. Ta lisas, et kaamerasalvestistelt oli Arit näha ebakindlalt liikumas Kochi Aitadest Lootsi 11 ja Lootsi 13/1 majade suunas, seejärel võttis ta suuna Admiraliteedi basseini poole. "Koht, kus arvame, et Ari vette kukkus, jääb kaameratega kaetud alast välja. Küll aga on näha, kuidas muidu peegelsile meri hakkab kella 23 paiku lainetama," rääkis Mirošnitšenko.

Politseinik lisas, et kui Ari oleks kai äärest naasnud, siis oleks turvakaamerasalvestised ka selle liikumise tabanud. "Seetõttu pean kurbusega ütlema, et on vägagi tõenäoline, et ta uppus. Tunneme kaasa Ari lähedastele," lausus Mirošnitšenko.

Politseinikud kontrollisid Admiraliteedi basseini tuukrite sonarite ja Mereväe abil, kuid hetkel pole meest leitud.

Ari pangakaarti ei ole pärast 24. novembrit kasutatud ning ka tema telefoni ei ole alates 25. novembrist sisse lülitatud."
ktaina
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja ktaina »

Kliinahan se jo postas suomalaisen version, harva tuota Viroon ymmärtää vai haluatko suomentaa?
Blues
Rico Tubbs

Viesti Kirjoittaja Blues »

"Viranomaiset ovat tänään tulleet siihen tulokseen, että 24.11 kadonnut suomalainen Ari on onnettomuudessa pudonnut veteen Admiraali-altaaseen ja on hukkunut.
Miestä ei ole merestä löydetty.

Kerätty info viittaa, valitettavasti, siihen että Ari on 24.11 noin kello 23 aikaan pudonnut veteen, kertoi Jelena Mirošnitšenko.
Hän lisäsi, että kameroiden nauhoituksista oli "tokikin epävarmasti" nähdä Ari liikkumassa Kochi Aidad- ravintolasta Lootsi 11 ja Lootsi 13/1 talojen suuntaan.
Sen jälkeen hän on muuttanut suuntaansa Admiraali-altaan suuntaan.

Kohta, jossa uskomme Arin pudonneen veteen, jää kameroiden katvealueeseen, mutta niistä näkee, että noin kello 23 vesi alkoi aaltoilemaan.
Poliisi lisäsi, että jos Ari olisi palannut takaisin tuolta alueelta, olisi hänen liikkeensä nähty kamerassa.
Sen vuoksi uskon, että valitettavasti on erittäin todennäköistä, että hän on hukkunut.
Otamme osaa.

Poliisit ovat merivoimien avulla naaranneet Admiraali-allasta, mutta mitään ei ole löytynyt.

Arin pankkikorttia ei ole käytetty 24.11 jälkeen, eikä puhelin ole ollut päällä alkaen 25.11"

Tässä lyhyt referaatti suomennettuna.
Mä voin tehdä mitä vaan, mitä haluan mä saan, mitä haluan mä voin.
Blues
Rico Tubbs

Tuli mieleeni, että olisiko Ari voinut tehdä itsemurhan?
Hypätä vaan veteen ja siitä syystä laittanut päälleen vielä vaatekerran, joka varmasti vettä imiessään upottaa?
Jos ajatus on ollutkin jo aiemmin mielessä ja seurueen "naureskelu", kuten kirjoitettiin, vielä lisännyt halua?
Onko Arilla ollutkin kassissaan jotain painavaa, joka varmasti vie pohjaan?

Jos suunnitelma onkin alusta alkaen ollut itsemurha?
Blues
Rico Tubbs

Tässä jälleen tällainen, niin rakastamani, kartta Ari Saarilammen mahdollisesta kulusta tuolta Kochi Aidad -ravintolasta, tuonne Lootsi 11 ja Lootsi 13 -alueelle, jossa siis nähty viimeisen kerran.
Noh tästä näkee, että lähelle rantaa on menty, alueelle, josta ei kyllä muualle pääse, kuin mereen.
Liitteet
Ari saarilammi.jpg
Ari saarilammi.jpg (128.9 KiB) Katsottu 4364 kertaa
kakkosurpo
Frank Columbo

Viesti Kirjoittaja kakkosurpo »

Voihan hän ollakkin itsarin tehnyt, mistäpä me sitä varmaksi osattaisiin sanoa.

Kroppa voisi olla aika ehjä kun on tuohon pikkualtaaseen uponnut. Ei siinä enää isoa liikennettä ole tähän aikaa vuodesta.Varmaan nousee muutaman viikon sisällä pinnalle. Toisin olisi parinsadan metrin päässä, missä isot potkurit jauhaa aika mukavasti kaiken mikä kohdilleen sattuu.
Odota vain, sinäkin kuolet. Ajankohta on vielä hiukan auki, mutta kuolet kuitenkin, ja tyhjyys siellä odottaa. Kukaan ei muista 10 vuoden päästä että olit edes olemassa. Reilu peli kaikille.
Blues
Rico Tubbs

No eipä osatakaan, mutta jos aatellaan hänen viimeistä pukeutumistaan ja muuta käytöstään, niin voisikohan se olla vaihtoehto, että onkin halunnut panna pisteen elämälleen?
Ihan skenariona.
Olihan siinä monia sellaisia asioita, mitä tuttavat sanoivat, että ei ole tapaistaan.
Toivottavasti kropsu löytyy mahdollisimman pian tuolta.
Uskoisin, että naarataan kuitenkin vielä tuosta kanaalinkin puolelta.
kakkosurpo
Frank Columbo

Viesti Kirjoittaja kakkosurpo »

Virolaiset voi olla niin nuukia että kun ei eka naarauksella osunut kohdilleen, niin olkoon siellä tai nouskoon itse pinnalle,
Ei ois ihan ensimmäinen kerta kun nuukailevat satama-altaiden etsinnöissä.
Odota vain, sinäkin kuolet. Ajankohta on vielä hiukan auki, mutta kuolet kuitenkin, ja tyhjyys siellä odottaa. Kukaan ei muista 10 vuoden päästä että olit edes olemassa. Reilu peli kaikille.
Blues
Rico Tubbs

No en nyt ihan heti usko tuohonkaan, ettei olisi intressiä löytää kropsua paikasta, jossa turisteja kuitenkin viilettää.
Ihan vaan tuntemalla ko valtion toimintatapoja.
Vastaa Viestiin