Helsinkiläinen Riina Mäkinen, 19 v. katosi 10.5.2017 Loviisan Gammelbyssä

Suomessa kadoksissa olevat henkilöt
Blues
Rico Tubbs

Re: 19-vuotias Riina Mäkinen katosi Loviisassa 5/2017

Viesti Kirjoittaja Blues »

Minä en usko, että Riina tulee tuolta alueelta löytymään. Toivoahan tietysti sopii, että nyt viikonlopun etsinnöissä löytyisi. Mutta en usko.

Uskon edelleen, että Riinan kropsu on skipattu jonnekin ihan muualle ja tämä kaikki on vain teatteria sen asian peittämiseksi. Sitä en usko, että Riina elävänä löytyisi. Vaikka sitä silloin Eestistä etsittiinkin.
Mä voin tehdä mitä vaan, mitä haluan mä saan, mitä haluan mä voin.
Tabula Rasa
Sofia Karppi

Viesti Kirjoittaja Tabula Rasa »

Blues kirjoitti:Minä en usko, että Riina tulee tuolta alueelta löytymään. Toivoahan tietysti sopii, että nyt viikonlopun etsinnöissä löytyisi. Mutta en usko.

Uskon edelleen, että Riinan kropsu on skipattu jonnekin ihan muualle ja tämä kaikki on vain teatteria sen asian peittämiseksi. Sitä en usko, että Riina elävänä löytyisi. Vaikka sitä silloin Eestistä etsittiinkin.
En usko minäkään, että tuolla alueella olisi.

Jossain pidemmällä se on, mihin lie harhaillut.

Autotielle jos päässyt niin sekavan oloinen nainen saa kyllä kyytitarjouksia miehiltä jolla on mielessä ihan muut asiat, kuin avuttoman auttaminen. Autokyydin jos saanut niin kyllä voi olla satojenkin kilsojen päässä paikassa, josta ei kellään ole mitään hajua etsiä.
Työttömyys, viina, kirves ja perhe
Lumihanki, poliisi ja viimeinen erhe
Talvi2017
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja Talvi2017 »

Jarva nähty viimeksi 10.päivä noin klo 18'00 ja seuraavana aamuna klo 09.00 abc:llä. Ei ollut hypotermiaa tai muuta ongelmaa. Toiko tarkoitiksella aseen löydettäväksi.
Riina olisi ehtinyt tuossa ajassa vaikka minne. Kyllä nyt jo poliisit voisi kertoa mitä vakuuttavaa Jarva on tuosta 15 tunnin ajasta kertonut, niin voitais mekin tehdä jotain.
Roly
Sabrina Duncan

Viesti Kirjoittaja Roly »

Talvi2017 kirjoitti:Jarva nähty viimeksi 10.päivä noin klo 18'00 ja seuraavana aamuna klo 09.00 abc:llä. Ei ollut hypotermiaa tai muuta ongelmaa. Toiko tarkoitiksella aseen löydettäväksi.
Riina olisi ehtinyt tuossa ajassa vaikka minne. Kyllä nyt jo poliisit voisi kertoa mitä vakuuttavaa Jarva on tuosta 15 tunnin ajasta kertonut, niin voitais mekin tehdä jotain.
Tuo onkin se avainkysymys, johon kaikki haluaisivat vastauksen. Minusta ainoastaan se, että 'kutsuin kaverit hakemaan Riinan ja hän nousi niiden autoon', olisi niin vakuuttava tieto, ettei poliisin olisi tarvinnut etsiä Riinaa alueelta. Ja tuo tarkoittaisi sitä, että Jarvalla oli sittenkin kännykkä tallessa. Mutta sitäkään tietoa ei ole julkistettu.
tötterö
Rico Tubbs

Viesti Kirjoittaja tötterö »

^No eiköhän tuossa tapauksessa kaverit olisi jututettu ja varmistettu onko R saanut kyydin vai ei.
Roly
Sabrina Duncan

No tuohan oli lähinnä teoreettinen ajatus. Ei kai se kavereitaan olisi paljastanut? Ja ehkä ainakin sitä naispuolista on jututettukin? Mikä muu selitys se voisi olla sitten olla: "Mörkö tuli ja vei enkä vain voinut sille mitään", vai "se vain lähti juoksemaan metsään ja kaiken lisäksi haukkui mua viatonta". No voisihan sekin riittää joillekin.
tötterö
Rico Tubbs

Viesti Kirjoittaja tötterö »

^Muista teledata (ei pelkästään R ja J) joka kertoo viranomaisille paljon enemmän kuin meille.
Talvi2017
Lauri Hanhivaara

Roly kirjoitti:No tuohan oli lähinnä teoreettinen ajatus. Ei kai se kavereitaan olisi paljastanut? Ja ehkä ainakin sitä naispuolista on jututettukin? Mikä muu selitys se voisi olla sitten olla: "Mörkö tuli ja vei enkä vain voinut sille mitään", vai "se vain lähti juoksemaan metsään ja kaiken lisäksi haukkui mua viatonta". No voisihan sekin riittää joillekin.
Ketä naispuolista on jututettu ? Oliko koiranulkoiluttaja naispuolinen.
Mutta oikeassa olet, jokin selitys on hyvin kelvannut tai tutkinnallisista syistä....
Talvi2017
Lauri Hanhivaara

tötterö kirjoitti:^Muista teledata (ei pelkästään R ja J) joka kertoo viranomaisille paljon enemmän kuin meille.
En oikein ymmärrä, miten teledata kertoo kenenkään olinpaikkaa, jos ei tiedetä mikä on numero.
Mutta jostain syystä niitä metsiä kolutaan.
Onhan se kuitenkin loogista, ettei kukaan tuollaisten pienten näpistysten takia piiloudu.
Elisabeth
Alibin satunnaislukija

Viesti Kirjoittaja Elisabeth »

Tämä tapaus palaa usein mieleen, etenkin suht vähäisen tiedotuksen vuoksi. Tämäkin ketju on yllättävän lyhyt ottaen huomioon, että kadonnut on nätti nuori nainen (ei sillä, että ulkonäön tai sukupuolen tulisi vaikuttaa tapausten mediahuomioon, mutta kyllä se vaan niin tuppaa olemaan että pisimmät ketjut täälläkin on kauniista nuorista naisista/tytöistä, ja heistä myös uutisoidaan enemmän).

Omasta mielestäni tästä on kuitenkin tullut vähän kummallinen tapaus, aluksi kun vaikutti siltä että tyttö on lähtenyt pakoon syyllistyttyään rikoksiin tai olleensa läsnä rikosten tapahtuessa. Nyt on kuitenkin mennyt jo yli puoli vuotta, eikä tyttöä ole näkynyt. Uskoisin, että jos tyttö olisi hengissä, niin olisi jo jostain ilmaantunut. Todennäköisimmältä nyt tuntuu se, että tyttö on kuollut, ja olosuhteet huomioon ottaen tuskin oman käden tai vahingon kautta. Ehkä nuori tyttö on panikoinut ja ehdottanut antautumista, ja sitten pistetty kylmäksi. Jos tällaisesta on kyse, niin tekijöillähän oli kauan aikaa piilotta ruumis, koska pitkään epäiltiin omaehtoista katoamista.

Toivon kyllä todella että tyttö löytyisi vielä, ja elävänä, mutta aika epätodennäköiseltä alkaa näyttää. Tosin tässä on paremmat mahikset siihen että on päättänyt kadota ja onnistunut siinä, kuin nuorempien kohdalla.
ktaina
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja ktaina »

Niinpä..kyllähän tää kuitenkin jonnin verran on saanut keskustelua aikaan mutta kun on taidettu kaikki vaihtoehdot käydä moneen kertaan läpi niin ei porukat jaksa jauhaa samaa..itse ajattelin melko pitkään että kupsahtanut itse jonnekkin mutta alan uskoa että Riina on sanonut Jarvalle jotain siihen suuntaan että Jarva on jollekkin ilmoittanut ja Riina napattu kyytiin ja saanut vähän pidemmän kyydin..Jarvahan jäi tuonne alueelle seuraavaan aamuun.
Jokienvalloittaja
Agentti Scully

Viesti Kirjoittaja Jokienvalloittaja »

ktaina kirjoitti:Niinpä..kyllähän tää kuitenkin jonnin verran on saanut keskustelua aikaan mutta kun on taidettu kaikki vaihtoehdot käydä moneen kertaan läpi niin ei porukat jaksa jauhaa samaa..itse ajattelin melko pitkään että kupsahtanut itse jonnekkin mutta alan uskoa että Riina on sanonut Jarvalle jotain siihen suuntaan että Jarva on jollekkin ilmoittanut ja Riina napattu kyytiin ja saanut vähän pidemmän kyydin..Jarvahan jäi tuonne alueelle seuraavaan aamuun.
Ja siellä alueellahan oli vietetty jo jonkin aikaa, venettä varmaan oli käytetty asuinpaikkana. Sinne alueelle ei välttämättä tiivisty vaan yhden illan tapahtumat vaan pidemmän aikavälin. Se auton polttohan/palaminen on voinut liittyä johonkin ihan muuhun kuin Riinaan, ja jos siellä alueella pidempiä aikoja on vietetty, niin ainako kahdestaan? Eikö uutisissa ollut että sieltä löytyi enemmänkin roskia ym.
Roly
Sabrina Duncan

Alibin 2/2018 kadonneet osiossa on käsitelty myös Riina Mäkisen tapausta. Jos tuo artikkeli pitää paikkaansa, niin siinä tuli esiin uusi paljastus:
"Katoamispäivänä Riina ja kolmikymppinen mies olivat ilmeisesti ajaneet metsään ja lähteneet riidan päätteeksi omille teilleen. Riinan seuralainen on vahvistanut heidän olleen tuolloin yhdessä. Mies kertoo nähneensä Riinan viimeisen kerran juuri Loviisan ABC:llä.
Tuota miehen poliisille kertomaahan ei ole ennen paljastettu! Jotta poliisi niin vahvasti uskoisi miehen sanaa, täytyy heillä olla myös valvontakamerakuvaa vahvisteeksi (muuten kyllä ihmettelisin suuresti!). Tällöin se minun tunteeni siitä, että Riina ei ole tuolla maastossa, pitäisi mitä todennäköisemmin paikkaansa ja kaikki alueella tehdyt etsinnät olisivat olleet periaatteessa turhia.
Joten Riina on jossakin muualla ja valitettavasti täytyy sanoa, että tuntuu vahvasti siltä, ettei enää ole elossa. Poliisi ei epäile, että Riina olisi tullut rikoksen uhriksi mutta minä kyllä epäilen vahvasti.
ktaina
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja ktaina »

Ei noita toimittajien kirjoituksia kannata uskoa kirjaimeillisesti,vähän aikaa sitten ne kirjotti väärä tietoa katoamisesta..todennäköisesti ulkomuistista kirjoitettu tääkin.
tj_eme
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja tj_eme »

Eiköhän Jarva tai eksä ampunut Riinan, hautasi ja yritti hävittää aseen ABC:lle. Tuomiota ei tule, ellei Riinan jäännöksiä löydy ja aseesta ammuttua luotia riittävän läheltä jäännöksiä.
Vastaa Viestiin