Yleinen huumausainekeskustelu sekä pienemmät huumausainerikokset

Huumausainerikoksille oma ketju.
Samoin yleinen huumausainekeskustelu tänne.
joey
Angus MacGyver
Viestit: 6783
Liittynyt: La Marras 10, 2007 9:55 pm

Re: Huumausaineet ja huumausainerikollisuus

Viesti Kirjoittaja joey »

raikuli kirjoitti: Vaikkei huumeveikot ja aineiden välittäjät olisikaan "sosiaalisia menestyjiä", heidän levittämänsä huumausaineet ja niiden käyttö synyttää ympärilleen usein vakavia lieveilmiöitä mm. väkivalta- ja omaisuusrikokset, henkinen helvetti käyttäjien omaisille yms.
En tarkoittanut sanomaani niin, että näitä huumeveikkoja ja aineidenvälittäjiä pitäisi taputella päähän rankaisemisen sijaan. Rankaisemisessa tulisi olla jotain tolkkua. Kun yhteiskunnasta hieman erilleen ajautunut, huumemyyntiin rehellisen työn sijaan erikoistunut häiskä lähetetään vankilaan pariksi vuodeksi miettimään tekosiaan, pääsee tämä kyseinen häiskä usein järjestäytymään ja suunnittelemaan kaiken maailman kostoiskuja. Tiedän tällaisia tapauksia, joissa lusimasta ollaan tultu tosiaan kaksi kertaa pahempina takaisin. Ei hirveän hyvä juttu yhteiskunnan kannalta

Kriminaalihuollossa ei mun mielestä ylipäätään toimita hirveän loogisesti. Pahoinpitelytuomion saaneelle kustannetaan taistelulajikurssi ja heti uskotaan, kun joku soittaa ja ilmoittaa ehdottomasti tarvitsevansa kuivausrummun. Lapsi sopii aina parhaiten äitinsä hoiviin, vaikka olisi tältä turpaan joskus saanutkin. Lista jatkuu loputtomiin..

gravedigger
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1314
Liittynyt: La Marras 17, 2007 8:50 pm
Paikkakunta: Rairairailaamassa

Viesti Kirjoittaja gravedigger »

joey kirjoitti:
gravedigger kirjoitti:joka on varmaankin todistetusti portti sinne essolle huumehelvettiin.
Näitä todistuksia lukisin mielelläni.
Hehheh,niin minäkin
Mä oon Matti, sä oot vaan Mervi

rimma
Christopher Lorenzo
Viestit: 1513
Liittynyt: Ma Marras 19, 2007 11:43 pm
Paikkakunta: Pripyat

Viesti Kirjoittaja rimma »

joey kirjoitti:
rimma kirjoitti: Amerikkalaisissa leffoissa taas olen pannut merkille että varsinkin rikkaimpien piireissä olohuoneen sivupöydällä on useesti viski pullo ja siitä tarjoillaan vieraille keskellä päivää.Näin ehkä kulutus voi olla suurempaa kun miettii että kuinka monta markariittaa vetää samalla kun ottaa aurinkoo uima-altaan vierellä..
En pitäisi amerikkalaisia elokuvia minään erityisen hyvänä tietolähteenä.

Varmaankin tarkoitit minua sanomalla, että vähättelen jotenkin pilvenpolton riskejä. Niin vähättelenkin. En tiedä, millainen käsitys sinulla niistä riskeistä on, mutta epäilisin sen olevan hyvin erilainen kuin omani, jonka olen siis kerännyt kokemuksen kautta (kaveripiirit olleet joskus vähän mitä sattuu..). Totta kai sitä masentuu ja kääntyy sisäänpäin, jos päivät pitkät istuu kotona polttelemassa pilveä. Herää kuitenkin kysymys, johtuuko tämä itse pilvestä (jolloin vaikutus olisi siis ihan kemiallisesti todistettavissa), vai siitä kotona toimettomana istumisesta. Itse kallistuisin jälkimmäisen kannalle. (Näkemystä voi verrata vaikkapa siihen, että ylensyöminen lihottaa, mutta lihavuus ei silti johdu tällöin ruoasta, vaan ihmisestä itsestään.)

En missään tapauksessa pidä huumeidenkäyttöä millään tasolla hyvänä asiana, enkä rohkaisisi siihen ketään. Jokunen on aika läheltä joutunut hautaan saakka, kun on vääriin kamoihin sotkeutunut, tälläkin hetkellä taitaa olla parin kaverin lähtö lähellä. Haluaisin vain kiinnittää huomion siihen, millaisesta aineesta pilvessä on kyse, kun verrataan esimerkiksi alkoholiin. Pidän äärimmäisen tekopyhänä alkoholin sallimista, kun pilvi kielletään, vieläkään ei oteta tosissaan ajatusta siitä, että laiton huume saattaisikin oikeasti olla laillista ainetta parempaa kamaa. Uskomatonta se on varsinkin nyt, kun alkoholin haittavaikutukset luulisi olevan kaikilla hyvin tiedossa. Silti kukaan ei kuuntele, jos yrittää sanoa, että laittomassa aineessa näitä haittavaikutuksia ei ole tai niitä on vähemmän.
Ensiksikin sanon että en tarkottanut sinua henkilökohtasesti millään tapaa omalla kommentillani.Enkä myöskään sanonut missään vaiheessa että amerikkalaiset leffat olis jollain tapaa välttämättä edes realistisia tai parhaina mahdollisian tietolähteinä millekkään.

Toiseksi mietin sitä että jos et suosittele missään tapauksessa mutta vähänttelet haittoja niin se on hyvä että sinä pystyt olemaan noin puolueeton pössyttelyn suhteen.Se on ihan OK vaikka omat käsitykseni asian suhteen onkin aivan toiset. Kuitenkin olet nähnyt läheltä miten aineet(?) on vienyt lähipiiristä tyyppejä niin kyllä se minuun ainakin vaikuttaisi ja on vaikuttanutkin kun useampikin on kuollut erilaisiin seurauksiin.Ei kaikkien mieli kuitenkaan toimi niinkun minun.Sama se mulle oikeestaan kun tärkeintähän on pysyä itse tietoisena omista rajoistaan.

Alkoholilla on sellainen vaikutus että se aivosolujen tappamisen lisäksi krapulan puolelle käännyttäessä varaa aivoista kaiken serotoniinin ja herkemmillä tai pitkässä juoksussa saattaa aiheuttaa erilaisia oireita.Niistä en ala kiistellä vaan heitämpä ohimennen ilmaan että masentuneisuus ja paniikkihäiriöt.Tosin suurelle osalle väestöstä ei koskaan elämän aikana näitä tule vaikka ryyppäis maksansa pilalle.

Kannabiksesta en mene sanomaan että miten on tuon serotoninin kanssa mutta kyllähän kaikki tietää nuo haittapuolet ( http://www.stophuumeille.fi/tietoa_av.html ) varmasti jo yläasteen huumavalistuksesta. KAikki mikä vaikuttaa aivoihin heikentävästi on minun mielestä pahasta, harmillista ja turhaa ittesä tuhoomista.
Kuitenki kyllähän nykyään ollaan paljon enemmän kuultu, opittu ja ehkä oltu tekemissisäkin aineen kanssa eikä se ole enää niin paha juttu kun joskus. Mielestäni siinä ollaan menossa väärään suuntaan mutta jos se niin on niin olkoot. Eihän se mun oloon ja eloon vaikita.

En sano että tietäsin yhtään enempää näistä asioista kun kukaan muukaan mutta kaikkee on tullu nähtyä ja koettua. Eräs tyttö poltti kannabista veti viinaa ja möyhemmin joissaki övereissä sitten oksenti ja tukehtu siihen. Tosin tukehtua voi vaikka hernekeittoon joten ei kai tässä ole mitään sanomista enää.

Kunnioitan kuitenkin ihmisten mielipiteitä enkä halua niitä alkaa talloa, vaikka siltä saattaa joskus kuulostaa :oops:
Kumpi on pahempi: totuus joka saa itkemään vai valhe joka saa hymyilemään?
век живи, век учись.

joey
Angus MacGyver
Viestit: 6783
Liittynyt: La Marras 10, 2007 9:55 pm

Viesti Kirjoittaja joey »

Vähättelen haittoja ehkä sikäli, että jos oikeasti pössyttelyn koetaan johtavan moniaineriippuvuuteen ja kuolemaan, niin siitä esimerkiksi joudun olemaan jyrkästi eri mieltä. Asia ei ole ihan niin mustavalkoinen. Moni pössyttelee ilman, että lähipiiri tietää yhtään mitään, ilman että sillä on minkään näköistä vaikutusta normaalielämään. Tottakai on niitäkin, jotka eivät sitten jostain syystä pitäydykään siinä pössyttelyssä - kuten pössyttelyä ennen eivät ole jääneet pelkästään ryyppäämiseen. Nyt saan seurata vierestä, kun eräs lapsuudenystäväni todennäköisesti kuolee valitsemalleen tielle, kun on päättänyt että pää pitääkin sitten olla vähän kovemmista aineista jatkuvasti sekaisin.

Mun lähipiiristä huumeiden takia lähteneet ovat lähteneet ihan omaa typeryyttään, on vedetty kaiken maailman paskaa sekaisin tai sotkeuduttu muutenkin noihin vähän vahvempiin kamoihin. Pössyttelystähän se tietysti on joskus lähtenyt, mutta sitä ennen on kokeiltu alkoholia, ja mahdollisesti alkoholikokeilua ennen on ollut tupakka. Ja ties kuinka aikaisin on hörpätty ekan kerran kahvia. Ja mutusteltu suklaata. Vaikka siis olenkin näitä surkeamman pään ihmiskohtaloita nähnyt, en syyttäisi niistä näitä miedompia aineita.

On aineita, jotka eivät aiheuta juuri kellekään mitään haittavaikutuksia. Ja sitten on aineita, joihin yhtään kenenkään ei pitäisi koskea pitkällä tikullakaan. Edellä mainittuun ei varmaan tarvitse sanoa mitään esimerkkiä, kun kantani tiedätte, mutta jälkimmäisistä mainittakoon vaikkapa amfetamiini/metamfetamiini, lakka ja heroiini. Taatusti herskanvetäjät ovat alkuun pössytelleet, mutta se pössyttelykö siihen kuolemaan johti, jos siinä välissä vedettiin herskaa?

Yritän ehkä kaikella tällä paatoksella jauhamisella sanoa jotakin sen suuntaista, että... Mihin aineisiin se varoituslippu olisikaan syytä tökätä? Mitkä aineet ovat niitä, jotka aiheuttavat varmimmin ongelmia? Minkä aineen aiheuttamat ongelmat ovat laadultaan pahimpia? Aivan ehdottomasti mainitsisin alkoholin yhdeksi tällaiseksi aineeksi. Siihen oikeasti kuollaan tämän päivän Suomessa suurina joukkoina, sekä välillisesti (alkoholin aiheuttamaan sairauteen), että sitten suoranaisesti alkoholin vaikutuksen alaisena. Luin taannoin hukkumiskuolemien tilastoista hurjia lukuja siitä, kuinka viime kesänä kymmenet ihmiset olisivat jääneet henkiin, jos vesille olisikin lähdetty selvinpäin. Sama ilmiö näkyy taatusti liikenteessä, henkirikoksista puhumattakaan. Paljon jää varmasti myös tilastojen ulkopuolelle.

Meidän perheessä ollaan... noh, raivoraittiita, lähes poikkeuksetta on elelty 90-vuotiaiksi ja niin edelleen, joten olen tutustunut tuohon juomakulttuuriin lähinnä kavereiden ja puolison suvun kautta. Tuntuu siltä, että pikkuhiljaa kaikki rappioituu ja kuolee maksavikoihin tästä ympäriltä. Naapurissa ryypätään, kaverin kotona ryypätään, hakataan ja mellastetaan. Jotenkin se kontrasti erottuu mulle niin räikeänä, kun näkee myös sen täysin raittiin pään. Siksi varmaan olenkin kaikesta niin kamalan järkyttynyt :D

Olen ajatellut lähteä yhden naisen ristiretkelle alkoholia vastaan :lol:

gravedigger
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1314
Liittynyt: La Marras 17, 2007 8:50 pm
Paikkakunta: Rairairailaamassa

Viesti Kirjoittaja gravedigger »

Niin kauan kun kannabis pysyy laittomana ei ns. parempi väki voi käyttöään myöntää,täysin ymmärrettävää ja samalla niin naurettavaa.
Ei se ainakaan normi työssä käyvään ihmiseen suhtautumista positiivisemmaksi muuta jos myöntää satunnaisen kannabiksen käytön.
Mutta viinan vastaavaa käyttöä ei paljon ihmetellä sehän on normaalia.

Miten se pullo punkkua eroaa yhestä geestä kukkaa niin paljon?
Mä oon Matti, sä oot vaan Mervi

rimma
Christopher Lorenzo
Viestit: 1513
Liittynyt: Ma Marras 19, 2007 11:43 pm
Paikkakunta: Pripyat

Viesti Kirjoittaja rimma »

Asiaa puhut. Vaikka tuohon hukkumistilasto kohtaan annan sulle sellasen vastineen että luin jostain tutkimuksesta(en kuollaksenikaan muista mistä) jossa kerrottiin aineitten lisääntyvän vauhdin näkyvän myös liikenteessä surullisessa tavalla. Siinä oli nimenomaan huumausaineista puhetta. Paitsi että se tais olla kovemmista aineista eikä ensisijasesti pelkästään kannabiksesta. Tuohon kyllä painottaisin ehkä tosissaan ykköskärkeen amfetamiinin ja heroiinin en niinkään kannabista. Kannabis ehkä rauhottaa kuitenkin huomattavissa määrin enemmän kun edellämainitut. Moni ei porepäissään ymmärrä että kaikki ei ihan pysy samassa tahdissa ratin takana kun itse. Tästä montakin tapausta johon voin tuon perustaa. Lähipiirissä siis.
Voin sen verran tässä paljastaa itsestäni että se mistä puhun niin perustuu useassakin kohdassa ihan omakohtaiseen kokemukseen. Siitä se alko kun yläasteella kaverit alunperin alko polttelemaan pilveä. Mutta niinku sanoin jo aikasemmissaki kirjotuksissa että jokainen yksilö kokee varmaan erilailla noi aineet.
En tiedä sen enempää mitää kirjallista tietoa aineista enkä välitä tietääkkään mitään tilastoista sillä kuitenkin sen henk.koht. tiedän miten hitonmoinen työ siinä on kun sen päästää menemään liian pahaks.

Jottei tästäkin tulis vaan käsituntumalta heitetty tarina niin olis hyvä saada pari faktaakin tähän väliin mutta niitä mulla ei ole antaa.Vaan oma kokemus.Sen takia on hankala yrittää suhtautua siihen normaalisti jos joku ei pidä kannabista saati siten muita päihteitä minään.Enkä väittänyt että joku niin olis sanonu tässä topicissa, kunhan heitin taas :wink:
Kumpi on pahempi: totuus joka saa itkemään vai valhe joka saa hymyilemään?
век живи, век учись.

rimma
Christopher Lorenzo
Viestit: 1513
Liittynyt: Ma Marras 19, 2007 11:43 pm
Paikkakunta: Pripyat

Viesti Kirjoittaja rimma »

gravedigger kerkeski siihen väliin..lähinnä tuossa edellisen kirjotuksen alussa puhuin joeyn väitettä vastaan... ja puolestakin joo.
Kumpi on pahempi: totuus joka saa itkemään vai valhe joka saa hymyilemään?
век живи, век учись.

apollo
Christopher Lorenzo
Viestit: 1584
Liittynyt: La Heinä 14, 2007 4:09 am

Viesti Kirjoittaja apollo »

Laitan tähän vähän omia ajatuksia erinaisista "huumeista".

Mielestäni pössyttelystä ei ole haittaa kenellekkään, korkeintaan kiukkuiselle puolisolle :). Joskus se tekee itsestään laiskan ja saamattoman, toisinaan se saattaa taas aiheuttaa kovaakin rupattelua ja ei estä liikkumista (Laatu ratkaisee). Mutta tämä kannabiksen vaikutus ei nyt montaa tuntia kestä ja ihminen on tämän jälkeen täysin toimintakykyinen. Kokopäiväpössyttelijästäkään ei ole yhteiskunnalle muuta haittaa, kuin se, että silloin jää työt tekemättä ja eletään muiden verovaroilla. Porttiteoriaan ei nyt usko enää kukaan. Itseasiassa kannabiksesta ja ns kovista huumeista puhuminen samassa lauseessa on tosi typerää.

Alkoholin kohtuukäytöstäkään ei ole kenelläkkään mitään haittaa. Mitä se ketään haittaa, jos ottaa muutaman silloin tällöin ja osaa käyttäytyä. Tai vaikka vetää perseet silloin tällöin ilman sekoilua. Mutta kokopäiväinen dokaaminen aiheuttaa niin paljon pahaa sekä itselle että lähimmäiselle, että oksat pois ja pala latvaa. Lisäksi yhteiskunnalle erittäin kalliita hemmoja nämä tyypit. Hoitoihin, tapaturmiin ja muihin välinnäisseurauksiin uppoaa valtion kassasta iso siivu.

Kovista huumeista sen verran, että ei nekään aja kaikkia katuojaan. Jotkut pystyy pitämään homman hanskassa. Itseasiassa suurin osa pystyy siihen, että silloin tällöin vetää viivat sitä tai tätä. Ja silti ollaan maanantaina duunissa, niin kuin muutkin "normi-ihmiset". Suurkuluttajista taas laskua kertyy yhteiskunnalle.

Mielestäni minkään aineen kohtuukäyttäjää ei tule lynkata kenenkään toimesta.

En kyllä lynkkaa näitä suurkuluttajiakaan henkilökohtaisesti, mutta aiheuttavat vaan sen, ettei asioista pystytä puhumaan normaalilla tasolla. Vaan aina jonkun aineen käyttäjää verrataan kiihkoillen näihin spurguihin.

Siispä kohtuukäyttö kunniaan ja lopetetaan se kannabiksen vertaaminen heroiniin. Ja ei pilkata ihmisiä ketkä ottaa silloin tällöin vaikka kunnon perseet. Se kaikille sallittakoon.

Teen nopeasti listan omasta mielestäni yleisimmistä huumeista ja niiden vaarallisuudesta. Tähän lasken mukaan yliannostuksen vaarat, riippuvuuden sekä muut terveydelliset haitat.
Erinaisia lääkkeitä en tähän laske, koska niitä on miljoonia ja niiden vertailu keskenään on liian iso urakka.

1. Heroiini
2. Lakka, gamma
3. Amfetamiini/kokaiini/ekstaasi
4. Alkoholi
5. LSD/sienet
6. Kannabis
7. Khat
8. Tupakka
9. Kahvi


Wikipediasta vielä mielenkiintoinen taulukko (1 vakavin, 6 lievin):

Aine Vieroitus Vahvistus Toleranssi Riippuvuus Päihdyttävyys
Nikotiini 3 4 4 1 6
Heroiini 2 2 2 2 2
Kokaiini 3 1 1 3 3
Alkoholi 1 3 4 4 1
Kofeiini 4 5 3 5 5
Kannabis 5 6 5 6 4

http://fi.wikipedia.org/wiki/Huumeet

PS. Joeylle tsemppiä yhden naisen ristiretkelle alkoholia vastaan :D
Viimeksi muokannut apollo, Pe Helmi 08, 2008 12:48 am. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

rimma
Christopher Lorenzo
Viestit: 1513
Liittynyt: Ma Marras 19, 2007 11:43 pm
Paikkakunta: Pripyat

Viesti Kirjoittaja rimma »

gravedigger kirjoitti:Niin kauan kun kannabis pysyy laittomana ei ns. parempi väki voi käyttöään myöntää,täysin ymmärrettävää ja samalla niin naurettavaa.
Ei se ainakaan normi työssä käyvään ihmiseen suhtautumista positiivisemmaksi muuta jos myöntää satunnaisen kannabiksen käytön.
Mutta viinan vastaavaa käyttöä ei paljon ihmetellä sehän on normaalia.

Miten se pullo punkkua eroaa yhestä geestä kukkaa niin paljon?
Ihan aluks vastaan omalla tavallani tuohon. Se eroaa just tasan sillä tavalla että tuo pullo on laillinen ja ehkä myöskin järkevämpi vaihtoehto.
Kuitenkin ottaen huomioon että niin kauan kun kannabis ei ole laillinen niin se ei ole laillinen..

Jos kannabis laillistettas niin tuskin ehkä vielä puoli vuotta senkään jälkeen ihmiset kattos yhtään suopeammin sen käyttöä. Ehkä maailman meno lipsuis sitten siihen että vuosien jälkeen se alkas olla enemmänkin tapa kun poikkeus joka muuttais ihmisten mielet..Kuitenkin uskon että vanhan koulukunnan ihmiset ei viimesillä elin vuosinaankaan sitä vielä hyväksys.
Se kertoo maailman..tai sanotaan vaikka sitten valtion, tässä tilanteessa suomen, rappeutumisesta kun täytyy sallia LISÄÄ huolta, riippuvaisuutta ja päihtymystä auheuttavaa ainetta.
Eikö se tosiaan riitä että alkoholi näyttelee jo niin suurta roolia nykypäivän ihmisten elämässä? Kyllä se mun mielestä riittää enkä tosiaankaan halua tulevaisuudessa lapsilleni kertoa että älä ihmeessä juo vaikka se on laillinen päihde ja jos juot juo vähän ja jos on pako juoda vähän niin älä ainakaan yhtään enempää..ainiin ja jos on pakko alkaa käyttää myös laillistettua kannabista niin älä siirry vahvempiin aineisiin.

Heittäsin nyt myös tämmösen jota vois miettiä:
Kun nyt alkoholi on laillinen ja kannabis laillistamaton niin yleensä alkoholista vahvempaan mutta kevyimpään huumeeseen siirtyminen olis nyt sitten kannabis.
Sitten kun alkoholi on jo laillista ja kannabiskin laillistettua niin kynnys siirtyy siihen seuraavaan vahvempaan jota ei ole vielä laissa sallittu eli astetta kovempaan, vaikkapa amfetamiiniin..
Käviskohän siinä sitten näin..?
Kumpi on pahempi: totuus joka saa itkemään vai valhe joka saa hymyilemään?
век живи, век учись.

gravedigger
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1314
Liittynyt: La Marras 17, 2007 8:50 pm
Paikkakunta: Rairairailaamassa

Viesti Kirjoittaja gravedigger »

rimma kirjoitti: Kun nyt alkoholi on laillinen ja kannabis laillistamaton niin yleensä alkoholista vahvempaan mutta kevyimpään huumeeseen siirtyminen olis nyt sitten kannabis.
Sitten kun alkoholi on jo laillista ja kannabiskin laillistettua niin kynnys siirtyy siihen seuraavaan vahvempaan jota ei ole vielä laissa sallittu eli astetta kovempaan, vaikkapa amfetamiiniin..
Käviskohän siinä sitten näin..?
En pidä kannabista alkoholia vahvempana :wink: eikä tutkimusten mukaan olekaan
Kannabista tuskin silti laillistetaan ja alkoholia ainakaan 'vahvempaa' ei normaali työssä käyvä ihminen mun mielestä tarvii. Eli en omasta mielestä ole rim(m)aa nostelemassa.
Parilla lääkärin määräämällä pamilla ja viinalla isäukko ainakin on ihan tarpeeks 'hyvissä' :evil:
Mä oon Matti, sä oot vaan Mervi

rimma
Christopher Lorenzo
Viestit: 1513
Liittynyt: Ma Marras 19, 2007 11:43 pm
Paikkakunta: Pripyat

Viesti Kirjoittaja rimma »

No joo ehkä tuo mikä on vahvempaa mikä ei on aika spekuloitavissa oleva käsite ja ehkä myös henkilökohtasen toleranssinkin mukaan mutta sitä mieltä olen minäkin jottei oikeesti normaali keskiluokan työläinen tartte mitään "extraa". Onhan tuota osattu kautta aikojen huvitella ilmankin..ainaki joskus.
Kumpi on pahempi: totuus joka saa itkemään vai valhe joka saa hymyilemään?
век живи, век учись.

Mickey Knox

Viesti Kirjoittaja Mickey Knox »

Vaikea aihe. Omaa kokemusta on todellakin riittävästi...
Sanottavaa on aivan liikaa...

Aloitetaan nyt vaikka tällä huumerikollisten demonisoimisella mitä populistiset ja kyyniset kansanedustajat ja lammasmaiset ja pelokkaat "normaali-ihmiset" harjoittavat. Ei edes yritetä ymmärtää että suurimmalla osalla näistä rapanisteistä on taustalla helvetilliset mielenterveysongelmat yleensä jo lapsesta asti. Suomen mielenterveyshoito kun on mitä on niin apua ei saada tarpeeksi ja usein sitä ei edes osata hakea niin apua haetaan sitten itselääkityksellä ----> aiheuttaa vielä enemmän mielenterveysongelmia -----> et saa sitä vähääkään hoitoa kun on nistin leima otsassa -----> lisää käyttöä... Kierre on valmis.

Puolella Suomen vangeista on AD/HD, sairaus joka on täysin hoidettavissa stimulanttilääkityksellä, harmi vaan että diagnoosia on todella vaikea saada, melkein mahdoton jos on päihdetaustaa. Lääkitystä vielä vaikeampi... Tutkimukset ja omakohtaiset kokemukset sanovat että hoitamaton AD/HD aiheuttaa päihdehakuisuutta, väkivaltaisuutta, rikollisuutta... Koulut on menny keskittymisvaikeuksien ym. takia päin helvettiä, kaikki toitottaa sulle että oot luuseri joka ei osaa mitään... Ihmeesti rupeaa rikollinen elämä kiinnostamaan... Vedetään sitä katuvauhtia kun se rauhoittaa.

Kun elämä on helvettiä niin mitkään linnatuomiot eivät vaikuta yhtään...

Kunnon mielenterveystyöllä ja päihdehoidolla saataisiin ongelmat ratkaistua.

----

Sitten on viihdekäyttäjät jotka vetää ennemmin vähän kolaa, naksuja, gammaa tms. kun örveltää kännissä. Tunnen näitä todella paljon, ette uskoisi miten hyvissä ammateissa ja korkealla yhteiskunnassa heitä on...
Esim.monet urheilijat ottavat ennemmin huumeita kun alkoholia, viinalla on treenaamisen kannalta paljon pahempi vaikutus kun satunnaisella douppaamisella. Julkisuuskuvakin säilyy parempana kun pysyy skarppina eikä oksentele jurrissa.

-----

Huumetuomiot ovat järjettömiä eivätkä poista ongelmaa mihinkään. Voitot ovat niin isot että yrittäjiä löytyy aina.

-----

Jäi sanomatta vielä paljon asioita,. ehkä myöhemmin... Nyt ei pysty keskittymään. Ehkä lainit auttais... :wink:

esmes-
Javier Pena
Viestit: 1817
Liittynyt: Ke Tammi 23, 2008 10:28 am

Viesti Kirjoittaja esmes- »

viinapäissäni oon isoimmat mokat tehny, siitä ei pääse mihinkään. oishan se mukavaa jos pystyisi irtisanoutumaan kaikista buustaajista. hattua nostan streittareille (niille jotka ei saarnaa), itseltä kun ei sitä selkärankaa löydy..
ja ihan oikeasti tykkään olla kännissä ja pilvessä.
kannabispsykoosia olen kerran ollut todistamassa, sekin tyyppi yllätys, yllätys! -hurahti raamattuun. siis oikeasti hurahti, ja sitä jatku useampi viikko. mutta vähän luulen että tossa on ollut jo pohjilla jotai mielenterveysongelmia, savut sit vaan laukas ne. ois ne voinu laueta alkoholilla tai kovemmillakin. kännipsykoosi ja juoppohulluus on useimmille varmaan tutumpia.. enempi pelottaa kännisten örvellykset.
"Jos jokaisen päivän kadoksissa olleen teinin perään laitettaisiin etsintäpartio, niin sillä saataisiin kyllä koko Suomi harrastamaan ulkoiluliikuntaa ympäri vuorokautisesti". -Sergei

joey
Angus MacGyver
Viestit: 6783
Liittynyt: La Marras 10, 2007 9:55 pm

Viesti Kirjoittaja joey »

rimma kirjoitti: Ihan aluks vastaan omalla tavallani tuohon. Se eroaa just tasan sillä tavalla että tuo pullo on laillinen ja ehkä myöskin järkevämpi vaihtoehto.
Kuitenkin ottaen huomioon että niin kauan kun kannabis ei ole laillinen niin se ei ole laillinen..
Tästä juuri haluaisin puhua, ja yritin tähän päästäkin edellisellä selitykselläni.

rimma: olisiko se pullo punkkua mielestäsi järkevämpi vaihtoehto silloin jos punkku ja "gee kukkaa" olisivat laillisuudeltaan samalla viivalla?

Ei voi sanoa, että jokin laiton asia olisi laillista epäterveellisempää vain tuon laillisuusasettelun perusteella. Moni laillinen aine on puhdasta myrkkyä, ja laittomaksi on saattanut päätyä ihan asiallistakin tavaraa. Enkä puhu nyt välttämättä kannabiksesta.

p.s.
Herra Knoxilta tiukaa asiaa, yritän saada saman sanoman nousemaan esiin oman jaaritteluni seasta. Ilmeisen huonolla menestyksellä :lol:

StillGoingStrong
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 114
Liittynyt: La Joulu 29, 2007 1:26 pm

Potilaita ei hoideta

Viesti Kirjoittaja StillGoingStrong »

Siinäpä onkin yksi suuri tabu yhteiskunnassa. Hyvässä asemassa olevat, säännöllisen elämänrytmin omaavat tai varakkaat potilaat saavat hoitoa ja heidän kersansa saavat, mutta sitten juuri ne vaikeimmat tapaukset saavat sitä kaikista heikointa hoitoa! Siinä on tosi suuri epäkohta. Jos nuo poliitikot haluaisivat samaan kuin kansa, mikä muuten olisi demokratiaa, olisi homma kunnossa.

parhaimmillaan, tämän ongelmaluokan asiat juuri pitäisi laittaa kuntoon ja hommata edellytykset elää ilman rikoksia ja rikollissyndikaatteja. Tietysti joitakin nuo syndikaatit kiinnostavat, mutta ne jotka roikkuvat uhrina pakon edessä, kun eivät saa hoitoa. Heidät pitäisi korjata tekemään positiivisia asioita yhteiskuntaan. Mitä vähemmän väkivaltaisia ryöstöjä puhumattakaan muusta, yhteiskuntamme kokee, sitä onnellisempi se on.

Samalla oikeuskoneistomme tuntuu tuhoavan vankiloissa moniongelmaisia, pakon edessä organisaatioon liitettyjä . Miksi jostakin kannabiksen myynnistä tai pienestä määrästä vauhtia tulee vuosia kakkuja, kun kaveri tulee takaisin puhelin täynnä yhteyksiä, paljon pahempana kuin mennessä sisään, näitä esimerkkejä on.

Ja vankilamme täyttyy näistä pikkupussukoiden pyörittäjistä. Samalla joillekin vakavammille rikoksille kuten väkivaltarikokset, seksuaalirikokset, väkivaltaiset ryöstöt, jne. ei löydy paikkaa missä suorittaa rangaistukset näistä rikoksista. Kaverit saattaa joutua ododttelemaan tuomiotaan vaikka kuinka kauan kun vankilat on täynnä.
!One Love!

Vastaa Viestiin