Spray-maali ja päihteet: 16-vuotiaan pojan kuolema Loimaalla

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
kakkosurpo
Frank Columbo

Re: Loimaalla 16-vuotiaan kuolema

Viesti Kirjoittaja kakkosurpo »

Paa kirjoitti:
kakkosurpo kirjoitti:
Paa kirjoitti:Eli poika oli koulukodista vapaalla vai? Missä hän vapaansa vietti?

Jos 16-v vetää päihteitä + maalaa itsensä, niin jokin rikoshan tässä on tapahtunut. Tosin musta joku rikos tapahtui siinäkin, kun 13-v veti kännit ja kuoli ojaan (Espoon tapaus), mutta poliisin ja enemmistön mielestä se oli vaan valitettava onnettomuus. Varmaan tämäkin kuitataan ikävänä sattumana.

Toi 24-v vaan on jotenkin epäilyttävä :?

Voisiko muuten tietyt henkilöt mennä lautamiehiin nälvimään toisiaan? Menee hyvä keskustelu pilalle.
Kuten meille on kerrottu, niin tyypin äiti toimitti pojan sairaalaan vasta muutaman päivän päästä maalauksesta. Eiköhän tyyppi olisi kertonut(kännistä ja huumeista huolimatta) jos häneen olisi rikos kohdistunut. Pitäisi yrittää nähdä realiteetit mitkä on ihan silmien edessä.

Mitä tulee siihen Espoon tapaukseen, niin nyt Paa, kiireen vilkkaasti tuomaan meille kaikille todistettuna faktana se että oli kuollessaan humalassa, tai muiden päihteiden alaisena.
Älä nyt saatanan pölkkypää ala omaa pääsi sisältöä vääntämään faktaksi, ja väittämään mitä ihmeellisemmissä jutuissa omia luulojasi faktoiksi.

Espoon tapauksessa faktat tietävät poliisi ja omaiset, et sinä.
Tässä Loimaan tapauksessa faktat tietävät poliisi ja omaiset, et sinä.
Jos olisi yhtään epäselvää kummassakaan tapauksessa, niin omaiset olisivat tuoneet epäselvyydet pikavauhdilla esille.
Mistäs tiedät itse, että olisi kertonut äidilleen, jos joku rikos olisi tapahtunut? Olitko paikalla? Nyt kipin kapin se pää pois perseestä, ettet itse enää syyllisty samaan mistä muita syytät.
En viitsi xxxxxxxx kanssa enempää väitellä, mutta missä olen väittänyt että olisi äidilleen kertonut mitään? Ai niin, sinun tyhjässä päässäsi.
Olenko väittänyt olleeni paikalla? Muualla kuin sinun päässäsi.

En usko että tässä sen kummallisempaa on kuin, että maalaus on estänyt kehon jäähtymisen, ja sitten tyyppi on napannut Panadoleja roppakaupalla, kun ei kuume lähtenyt laskuun.
Jos tää on pitempää lääkkeitä vetänyt viinan kanssa niin kyllä silloin on ollut ensikädentieto ettei Panadoleilla saa päätään sekaisin.
Odota vain, sinäkin kuolet. Ajankohta on vielä hiukan auki, mutta kuolet kuitenkin, ja tyhjyys siellä odottaa. Kukaan ei muista 10 vuoden päästä että olit edes olemassa. Reilu peli kaikille.
sörsse
Javier Pena

Re: Spray-maali ja päihteet: 16-vuotiaan pojan kuolema Loima

Viesti Kirjoittaja sörsse »

Päästäkseen suuriin rahoihin käsiksi sossun korvausohjelmassa, niin itsensä neekeriksi maalaaminen ei välttämättä olekaan mikään veret seisauttava kuningasidea sen toteuttamiseksi,,, joskin tässä tapauksessa se oli sanatarkasti juuri sitä
RoteAF
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja RoteAF »

Poikapolo on varmaankin maalannut vahingossa silmänsäkin, niin ei ole huomannut pillereiden olevan maksalle vaarallisia.

Spraymaalilla värjätessä minulla on tapana laittaa teippiä tai jotain siihen kohtaan, mihin en halua maalin menevän.
AutumnForever
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja AutumnForever »

Jos poika on sekoittanut Panadolin Panacodiin, kun halunnu pään sekaisin, niin ei hän mikään narkki ole. Ei kukaan narkomaani noita kahta sekoita vaan tasan tarkkaan tietää erot. Ja myös parasetamolin vaarat, sen takia Panacodia viihteellisesti käyttävät erottelevat kodeiinin parasetamolista. Itekin tehnyt usein niin, sillon kun oli vielä tarvetta moiseen.
On päiviä, joina ei huomaa, että
vuoret ovat yhä pystyssä.
On tunteja joina kaikki on pelkkää mustien
rantojen roskaa.
Hetkiä joina ei tunne ketään.
Destiny
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Destiny »

AutumnForever kirjoitti:Jos poika on sekoittanut Panadolin Panacodiin, kun halunnu pään sekaisin, niin ei hän mikään narkki ole. Ei kukaan narkomaani noita kahta sekoita vaan tasan tarkkaan tietää erot. Ja myös parasetamolin vaarat, sen takia Panacodia viihteellisesti käyttävät erottelevat kodeiinin parasetamolista. Itekin tehnyt usein niin, sillon kun oli vielä tarvetta moiseen.
Tuskin on sekoittanut. Joku on kuitenkin osannut kertoa, että kyse on ollut nimenomaan Panadol forteasta. Kuka, jos poika itse olisi luullut vetäneensä Panacodia?
Helvetin kosto kiehuu sydämessäni- Yön kuningatar
PalmiakkiSastilli
Hercule Poirotin viikset

Viesti Kirjoittaja PalmiakkiSastilli »

Todennäköisesti kaverit, pidän itse myös todennäköisimpänä että on pitänyt näitä kodeiini pitoisina.. Tulee tuolta Amerikan ihmemaasta tämä "Lean-villitys" josta johtuen entistä useammat nuoret kodeiiniä haluavat kokeilla.
damfin
James Bond (Pierce Brosnan)

Viesti Kirjoittaja damfin »

Ilmeisesti tuo panacodin vaikutuskin on melko yksilökohtainen, kun paljon saa lukea näitä panacodiin koukkuun jäämisiä ja euforian tuntemuksia joita se joillakin aiheuttaa, mutta itse käytän panacodia lääkärin määräämänä päänsärkyyn, ja edes ensimmäisellä kerrallakaan vaikka hieman sivuvaikutuksia pelkäsin niin itse en ole tuntenut yhtään mitään vaikka vedän kaksi panacodia kerralla, päänsärky kyllä useimmiten helpottaa mutta minkäänlaista muuta hyvänolon tunnetta se ei itselleni tee, eikä minkäänlaista tarvetta napsia pillereitä muulloin kuin pahimpaan päänsärkyyn.

Oma oletukseni kyllä edelleen on että poika on vetänyt sitä panadolia ihan vaan särkyyn, ehkä ei ole ymmärtänyt yliannostuksen vaarallisuutta ihan täysin ja meinannut kännipäissään kovana jätkänä että kyllä niitä kourallisen voi kerralla vetää että särky lähtee, ja kun särky ei ole helpottanut niin sitten toinen kourallinen parin tunnin päästä uudelleen, kyllä itsekkin vielä nuoruudesta muistan että joskus tuli jotain buranaa vedettyä nappikaupalla kun selkä oli paskana ja piti pystyä ryyppäämistä jatkamaan, onneksi silloin oli vain buranaa eikä mitään parasetamoleja.
AutumnForever
Martin Beck

Damfin; Ei nyt kaksi mitään vaikutakaan. Lääkärin määräämillä annostuksilla ei ole tarkoituskaan tulla mitään "oloja". Kyllä niitä saa reippaasti enemmän ottaa. Mutta eroteltuna jos meinaa enemmän kuin neljä viis, neljässäkin jo 2g parasetamolia. Itsellä ei ole kaksi sanonut mitään edes ilman toleranssia.
Yksilöllistä toki!

Mutta joo siis jos joku luulee että parasetamoli jotenkin sekoittaa päätä, ei ole tutustunut edes alkeisiin aineista joilla on viihdearvoa. Huumeidenkäyttäjä ei panadoliin koske. Tästä syystä luulen että pojalla tai kaverillaan ei ole kokemusta kuin alkoholista. Narkeiksi ei voi sanoa. Siis jos on yrittänyt panadolilla päihtyä. Jos kipuun syönyt tai itsemurha tarkoituksena, eri asia.
Viimeksi muokannut AutumnForever, Ti Tammi 02, 2018 6:53 pm. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
rantojen roskaa.
Tay77
Rico Tubbs

Viesti Kirjoittaja Tay77 »

Itse uskon edelleen, että poika on vetänyt Panadolia vain halutakseen päänsä sekaisin. "Lääke kuin lääke, kokeilenpa miten tämä pörisee päässä" -tyylisesti :( Eikä ole siis sekoittanut Panadolia ja Panacodia keskenään...

Kuten täällä jo todettiin, "oikea narkki" luultavasti a) tietäisi parasetamolin vaarat vs pään sekaisin saaminen b) tietäisi, että kodeiinia sisältäviä lääkkeitä saa apteekista ihan laillisesti ilman reseptiä. En tosin tiedä onko niille joku ikäraja.

Ja vielä nimimerkki "damfin"ille: on todellakin yksilöllistä! Minulle on joskus määrätty kodeiinia sisältävää lääkettä (muistaakseni neljä eri kertaa). Ja voin sanoa, että kyllä päässä pyöri vaikka otin tasan lääkärin sairauteeni määräämän annoksen. Muuten olen varsin "tolerantti" kaikille lääkkeille.
Ei ole olemassa tyhmiä kysymyksiä, on vain tyhmiä ihmisiä

gou övei, gou övei juu agli hipi, juu smel of narkotiks
damfin
James Bond (Pierce Brosnan)

Viesti Kirjoittaja damfin »

AutumnForever kirjoitti:Damfin; Ei nyt kaksi mitään vaikutakaan. Lääkärin määräämillä annostuksilla ei ole tarkoituskaan tulla mitään "oloja". Kyllä niitä saa reippaasti enemmän ottaa. Mutta eroteltuna jos meinaa enemmän kuin neljä viis, neljässäkin jo 2g parasetamolia. Itsellä ei ole kaksi sanonut mitään edes ilman toleranssia.
Yksilöllistä toki!
Juu tosi narkin pitää toki vetää enemmän kuin kaksi, mutta kyllä monet nimenomaan kertovat jääneensä koukkuun siihen panacodin tuomaan hyvänolon tunteeseen ihan lääkärin määrämillä annostuksillakin, jopa oma vanha äitini kertoi jossain vaiheessa ottaneensa joka ilta yhden panacodin ennen nukkumaan menoa, koska siitä tuli niin mukavan hyvä olo, ja kertoi että lopettaminen olikin sitten tosi vaikeaa, ja ei todellakaan syönyt niitä panacodeja pilleritolkulla mutta silti tunsi pakottavaa tarvetta ottaa vähintään sen yhden joka päivä.

En oikein usko että kovinkaan moni panacodiin koukkuun jääneistä ainakaan ihan heti koukkuun jäätyään osaa ruveta siitä pilleristä kodeiinia ja parasetamolia erilleen erottamaan.
Tay77 kirjoitti:Itse uskon edelleen, että poika on vetänyt Panadolia vain halutakseen päänsä sekaisin. "Lääke kuin lääke, kokeilenpa miten tämä pörisee päässä" -tyylisesti :( Eikä ole siis sekoittanut Panadolia ja Panacodia keskenään...
Mutta kerrotun mukaan poika oli jatkanut sitä panadolin napsimista vielä kotonaankin, eli ainakin kaksi päivää oli vetänyt panadolia alkoholin kanssa, luulisi että jos olisi vain halunnut kokeilla miten se pörisee päässä niin olisi jo melko pian huomannut että ei pörise muualla kuin mahassa... eli miksi siis jatkoi sen panadolin popsimista niin pitkään ellei sitä johonkin kipuun ottanut?
AutumnForever
Martin Beck

Jospa on ottanut ison määrän, vaikka 10 tablettia 1g Panadolia kerralla. Oireet pahenevat pikkuhiljaa. Niin olen ainakin käsittänyt että parasetamoli-myrkytyksessä kuolema on hidas, mutta oikein mitään ei ole tehtävissä.

Joo tuskin joku vanhus alkaa erottelemaan. Mutta ohjeet löytyy heti netistä ja lapsikin osaisi ku ei siihen tarvi kun vettä. Että kyllä varmaan sellainen ainakin joka tarkoituksella ottaa pään sekoitukseen, erottelee jos käyttää isoja määriä pitkään.
Ja joo, mun mummu on nukahtamislääkkeisiin koukussa, niistä tulee kuulemma niin mukava olo. Että ei tosiaan kaikki koukussa olevat ole "narkkeja". Jäähän esimerkiksi kovia kipulääkkeitä kauan käyttävä niihin ainaki fyysiseen koukkuun. Siksi annosta ei koskaan lopeteta kuin seinään. Lisäksi voi tulla ahdistusta ja muita psyykkisiä viekkareita vaikka niitä ei aina tajuta vieroitusoireiksi ihmisellä joka on käyttänyt lääkettä vain oikeaan tarkoitukseen. Anteeksi tämä OT.
rantojen roskaa.
CharlesBronson
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja CharlesBronson »

AutumnForever kirjoitti:Mutta ohjeet löytyy heti netistä ja lapsikin osaisi ku ei siihen tarvi kun vettä.
Mutta kun tarttee toimivan jääkaapin.

Mitä sitten tapahtuu, jos ei ole pelaavaa jääkaappia, ja sattuu olemaan kesä??

Nyt vähän tarkkana noiden huumeiden valmistusohjeiden kanssa, jos ei edes itse tiedä miten toimitaan.
it's my car !
mr58
Poliisikoira Rex

Viesti Kirjoittaja mr58 »

Onhan toi Panacod niin lievä aine ettei siitä saa oikein mitään oloja. Toleranssi nousee myös niin äkkiä ettei voi ottaa niin paljon että vaikuttaisi. Tosin se on yksilöllistä, tunnen kavereita jotka menee yhdestä sekaisin. Itse voisin ottaa levyllisen eikä tee mitään. 20 vuotta sitten söin selkäkipuihin ennen leikkausta sen 9 pilleriä päivässä. Silloin sanottiin että 8 on max päiväannos. Nyt pidetään jo neljää kovana annoksena. Jalan murtuman takia olen taas joutunut syömään koviin kipuihin ja Tramalia lisäksi. Joskus menee aika paljonkin, välillä taukoa monta päivää. Sen viisi vuotta silloin aikanaan niitä Vetelin ja ei ole vaikuttanut arvoihin mitenkään. Keväällä otettiin diabeteksen takia kaikki arvot ja ei mitään hälyttävää, paitsi sokereissa, joten ehkä vähän herkästi noita parasetamoli raja-arvoja nykyään käsitellään.
L'amourha
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja L'amourha »

mr58 kirjoitti:Onhan toi Panacod niin lievä aine ettei siitä saa oikein mitään oloja. Toleranssi nousee myös niin äkkiä ettei voi ottaa niin paljon että vaikuttaisi. Tosin se on yksilöllistä, tunnen kavereita jotka menee yhdestä sekaisin. Itse voisin ottaa levyllisen eikä tee mitään. 20 vuotta sitten söin selkäkipuihin ennen leikkausta sen 9 pilleriä päivässä. Silloin sanottiin että 8 on max päiväannos. Nyt pidetään jo neljää kovana annoksena. Jalan murtuman takia olen taas joutunut syömään koviin kipuihin ja Tramalia lisäksi. Joskus menee aika paljonkin, välillä taukoa monta päivää. Sen viisi vuotta silloin aikanaan niitä Vetelin ja ei ole vaikuttanut arvoihin mitenkään. Keväällä otettiin diabeteksen takia kaikki arvot ja ei mitään hälyttävää, paitsi sokereissa, joten ehkä vähän herkästi noita parasetamoli raja-arvoja nykyään käsitellään.
Jos sulla onkin karvahattu-Seppäsen maksa.
Itsellekin noita aikoinaan määrättiin, yhden otin ja tuli niin perse olo että mieluummin kärsin haaverin kivut. Kai noi rajatkin on määritelty sitä ajatellen että immeiset on erilaisia, pakko laittaa varman päälle.
Surfin' USA - Parasta waterboarding-musaa ikinä
mr58
Poliisikoira Rex

Viesti Kirjoittaja mr58 »

L'amourha kirjoitti:
Jos sulla onkin karvahattu-Seppäsen maksa.
Itsellekin noita aikoinaan määrättiin, yhden otin ja tuli niin perse olo että mieluummin kärsin haaverin kivut. Kai noi rajatkin on määritelty sitä ajatellen että immeiset on erilaisia, pakko laittaa varman päälle.
Hah haa sori oli pakko nauraa vaikkei ehkä saisi. Näin minäkin ajattelisin että raja-arvot on yleistetty. Jossain on sanottu että 60mg/1 painokilo. Tällainen yli 90 kiloinen saisi silloin ottaa parasetamolia 5500mg/vrk. Sehän on jo yli 10 tablettia. Kestäähän auton nokkahihnakin helposti yli 200,000 km mutta se suositellaan vaihdettavaksi 100,000 km välein. Lääkefirmat vetäytyvät vastuusta asettamalla toleranssit hyvinkin paljon alemmas oikeita raja-arvoja. Kyseessä ovat niin suuret summat jos oikeudessa joudutaan niistä vääntämään.
Vastaa Viestiin