http://www.iltalehti.fi/kotimaa/2018030 ... 2_u0.shtml
Pyhimys, pahis, vai jotain siltä väliltä? IL tapasi Brother Christmasin rankan viikon päätteeksi - yllättävä paljastus: Olen kohusta myös iloinen
Lauantai 3.3.2018 klo 07.38
Brother Christmasin eli Ari Koposen julkisuuskuva oli tahraton ennen viime sunnuntaita, jolloin Helsingin Sanomien juttu paljasti hänestä epäilyttävän puolen. Muutaman päivän kohua sulateltuaan mies kertoo löytävänsä siitä hyviäkin puolia.
Hyväntekeväisyysyhdistystä pyörittävän Brother Christmasin eli Ari Koposen pyyteettömyys tuli kyseenalaistetuksi Helsingin Sanomien paljastusjutussa.
Julki tuli niin epäselvyyksiä raha-asioissa kuin rumaa kielenkäyttöä yksityisviesteissä.
Koponen näkee kohussa myös hopeareunuksen.
------------------------------
"Siitä olen iloinen"
Ei viestien julkaisu ja sädekehän säröily ole Koposesta ollut pelkästään huono asia. Miehen puheista päätellen on henkisesti aika rankkaa olla ammatiltaan pyhimys.
- En tiedä onko helpottunut olo, mutta sellainen, että mä olen ihminen. Siitä olen iloinen, että tuosta on toisaalta tyhjentynyt sellainen turha ilma pois, hän sanoo.
Koponen kertoo käyneensä aiemmin pari keskustelua hyväntekijäprofiilistaan ja siitä, ettei hän haluaisi olla kaikkien yläpuolella. Hän haluaa olla ihan tavallinen ihminen.
Eikä ainakaan tässä haastattelutilanteessa leikitä enää pyhimystä. Koponen terästää puhettaan usein kirosanoilla, esimerkiksi kertoessaan, miten ensimmäisen keikan palaute oli "ihan saatanan hyvää".
Positiivista palautetta on sittemmin piisannut "helvetin paljon". Pelkkien kehujen kohteena oleminen on ollut Koposesta tavallaan aika tylsää.
- En voi sanoa ihan suoraan, että se ei merkitse mulle mitään. Mutta ei se saa minussa aikaan riemunkiljahduksia, hän miettii.
- Eihän voi [sanoa] ihmiselle, joka pisti positiivisen palautteen, että vittu että oli huono palaute, että en mä halua tuollaista palautetta. Ei silleen voi sanoa. Mutta ei se ole mulle sellainen, että... Se on enemmän, että oli kiva, okei, no mut hyvä, Koponen sanoo ja kertoo saavansa enemmän intoa rakentavasta kriittisestä palautteesta.
Hän vertaa kiitosten kohteena olemista uuteen, hienoon autoon. Kun sen ostaa, niin se tuntuu hienolta.
- Sit sä ajat sillä viikon. Sitten se on enää vain auto, Koponen sanoo.
Ja autoista puheen ollen, yksi sellainen on ollut tämänkin kohun sivuhahmo: HS:n laajassa artikkelissa esille nostettu, Koposen Instagramissa esittelemä Vaunulan autoliikkeeltä saatu Mazda.
Haastattelun lopuksi Koponen tarjoutuu antamaan toimittajalle kyydin Pasilan juna-asemalle.
- Pääset sen kohuauton kyytiin, hän sanoo.