Kyllä minäkin ihan samoin ykkösvaihtoehtona olen kaikenaikaa pitänyt tuota tulipalosta järkyttymistä ja siitä johtuvaa päämäärätöntä harhailua. Se mitä sitten on sattunut, että on menehtynyt niin on vielä arvailua mutta jotenkin olen saanut sen käsityksen että ihan balanssissa ei ollut mieleltään ainakin mitä luostarista on kerrottu. Hiusnauha on voinut myös tippua jos on sitä huiviaan haronut ja parannellut, mutta normaalissa mielentilassa olisi kyllä huomioinut hiusnauhan tipahtamisen...eipä noita naisten ”hepeneitä” tuolla tienposkessa tuppaa kovinkaan näkemään, että kyllä niistä tavaroistaan ja pukimistaan yleensä ikäihmisetkin hyvin huolta pitävät.Mr. Big kirjoitti:Tulipalo liittyy ihan varmasti katoamiseen, olisi ihmeellinen sattuma että nainen katoaisi samana päivänä kuin tuli roihuaa lähistöllä. Jos olen oikein ymmärtänyt, niin Elizabeth tunsi tämän palaneen talon väkeä, joten on varmasti ollut järkytys nähdä savuavat rauniot. Järkyttyneenä lähtenyt sitten taivaltamaan eteenpäin, ilman päämäärää. Tuolla suunnallahan kulkee noita syrjäisiä metsäteitä pilvin pimein, niin saattaa olla kulkeutunut hyvinkin kauas, ennenkuin voimat loppuneet, ja mennyt jonnekin mättäälle lepäämään, ja jäänyt niille sijoilleen.
Auton yliajoon en jaksa uskoa. Vähän sama kuin joku menisi hirttämään itseään metsään, ja joutuisi karhun raatelemaksi. Liikaa sattumia. Eiköhän tässäkin tapauksessa ole paljon todennäköisempää että nunna on kävellyt itsensä näännöksiin, ja menehtynyt ihan luonnollisesti, kuin että kukaan ulkopuolinen olisi ollut vaikuttamassa asiaan.
Mitä taas tulee sattumiin, että on liian paljon niin yleensä onnettomuudet ovat usean sattuman summa. Kyllä tuossakin, että naapurissa on tulipalo josta järkyttyy ja lähtee sitä vielä iltamyöhäsellä katsomaan ja jatkaakin matkaa takaisin palaamisen sijasta lopulta kadoten on aika paljonkin sattumaa. Mielestäni siinä on myös tuhon katoamiseen liittyvä ulkopuolinen tekijä eli tulipalo jonka vuoksi hän luostarista iltasella lähti. Ilman tulipaloa hän ei mitä ilmeisemmin olisi lähtenyt ainakaan etäämmälle.