En ole samaa mieltä. Itse olin käynyt läpi kaikki maailman uskonnot jo rippikouluikään mennessä, enkä sitten tietenkään enää 15-vuotiaana suostunut menemään rippikouluun. Vanhemmat eivät olleet innoissaan, mutta suostuivat lopulta allekirjoittamaan paperit, joilla erosin kirkosta.Maybrick kirjoitti:Minä en olisi voinut kuvitella asettuvani poikkiteloin vanhempia kohtaan rippikouluasiassa, vaikka olen aika kapinallinen ollut aina. Rippikouluikäinen tekee niin kuin vanhemmat sanoo, mielestäni. Hän on vielä täysi lapsi, jonka ei kuulu päättää tällaisista asioista. Sen aika on täysi-ikäisenä.
Sitä paitsi ripari-ikäinen menee mieluusti muiden mukana, en ole vielä ikuna nähnyt niin kypsää 15-vuotiasta, joka kykenee harkitsemaan ja tekemään oikeasti oman päätöksen rippikoulun suhteen. Hän vain haluaa mennä muiden mukana. Eivät he ole muissakaan asioissa itsenäisiä, vaan varsinaisia sopuleita. Kun vanhempi laittaa hänet riparille, mikäs siinä. Saahan siellä olla muiden nuorten kanssa, mutta kristinuskosta siellä ei opi.
Rippikouluun meno on ensimmäisiä itsenäisiä päätöksiä, minkä aukuistuessa voi tehdä. 15-vuotiaissa on suuria kehityksellisiä eroja, muttei sen ikäistä voi mielestäni enää "laittaa" rippikouluun, jos hän sitä vastustaa.