Siirtolaisten vyöry Eurooppaan

Tänne keskustelut politiikasta siihen liittyvästä korruptiosta yms.
PaxCow
Adrian Monk

Re: Siirtolaisten vyöry Eurooppaan

Viesti Kirjoittaja PaxCow »

Okei, jos olisit heti sanonut, ettei valtion velkaa tule pelätä etkä olisi väittänyt minua hulluksi (!!!), kun tämän ajatuksen esitin, niim ehkä olisin helpommin ymmärtänyt, ettet olekaan eri mieltä...
"I do not fear death. I had been dead for billions and billions of years before I was born, and had not suffered the slightest inconvenience from it." - Mark Twain
Kissankello
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja Kissankello »

PaxCow kirjoitti:Okei, jos olisit heti sanonut, ettei valtion velkaa tule pelätä etkä olisi väittänyt minua hulluksi (!!!), kun tämän ajatuksen esitin, niim ehkä olisin helpommin ymmärtänyt, ettet olekaan eri mieltä...
Avaappa ne silmäsi, vedä henkeä ja lue ihan rauhassa koko viestittely uudelleen. Ongelma sinun kanssasi "keskustelussa" on toistuvasti se, ettet sinä ymmärrä tai halua ymmärtää lukemaasi, ja vedät aihetta jatkuvasti sivuraiteille alkuperäisestä aiheesta eli siirtolaisvyörystä, joita te maailmanpelastajat haluatte elättää veronmaksajien kustannuksella. Samaa yrität aina, aiheen ollessa sinulle kiusallinen ja ymmärrän hyvin, että se sopii agendaasi.

Ja kyllä; se, joka ei ole valtionvelasta huolissaan ("pelkääminen" on ihan sinun keksimäsi termi), ja sinähän et kertomasi mukaan ole (koska kansantaloustieteen perusteet, nobelistit ja mahdollisuus saada halpaa lainaa), on todella hullu ja vastuuton. Henkilökohtaisesti en todellakaan halua euroakaan valtionvelkaa tämän roskasakin elättämiseen ja olen sen sanonut jo monta kertaa. Tuo sama vastuuttomuus toki ilmenee kautta linjan teissä sokeissa haittamaahanmuuton kannattajissa, joiden "keskustelu" on juuri tuota samaa mitä sinulla: Otetaan velkaa, niin sitten on taas rahaa, jolla voi leikkiä pelastajaa ja hyysätä lisää lännelle vihamielistä, kotoutumiskyvytöntä ja -halutonta sakkia tänne tyhjää toimittamaan.

Eihän tuo ole mitään muuta kuin tyhmyyttä ja hulluutta. Ja sinun tapauksessasi trollaamista, sillä en usko, että kukaan voi jauhaa tuollaista paskaa ihan tosissaan.
"Before you embark on a journey of revenge, dig two graves."
- Confucius (Chinese philosopher & reformer, 551 BC - 479 BC)
PaxCow
Adrian Monk

Kissankello kirjoitti:Otetaan velkaa, niin sitten on taas rahaa, jolla voi leikkiä pelastajaa ja hyysätä lisää lännelle vihamielistä, kotoutumiskyvytöntä ja -halutonta sakkia tänne tyhjää toimittamaan.

Eihän tuo ole mitään muuta kuin tyhmyyttä ja hulluutta.
Öööö... eihän tuo ole mitään muuta kuin keksimäsi olkinukke. Kritisoit minua ties mistä, mutta itse käytät ad hominemia ja tällaisia olkinukkeja. "Kuinka näet rikan, joka on veljesi silmässä, mutta et huomaa malkaa omassa silmässäsi?", kuten uskovaiset voisivat tähän todeta...

Tuossa aiemmin tuli jo todettua, että perusasioissa on niin suuret arvoerot (sinä pidät tuntemattomia yksilöitä "roskaväkenä" ja "paskasakkina", minä en), että selvästikään yhteisymmärrykseen ei voida päästä. Siitä huolimatta on hyvä oikoa niitä väitteitä, joiden mukaan Eurooppa olisi tuhoutumassa ja että ennennäkemätöntä vaurautta ei muka maanosassa olisi, koska valtiot ovat ottaneet taantumassa velkaa (toki yksittäisille maille tämä velkataakka yhdistettynä moniin muihin ongelmiin aiheuttaa yhteiskunnalle todella suuria riskejä - Suomen kaltaisilla mailla tilanne on erilainen). Maahanmuutto on varmaan vuosikymmenen polttavin kysymys Euroopassa, joten siitä on kyettävä keskustelemaan kiihkottomasti. Valitettavasti se, että huudellaan trolliksi, hulluksi, viherpelleksi jne. ei edistä asiaa yhtään.

En myöskään tiedä, mistä olet päätellyt minut tietynlaisen maahanmuuttolinjan kannattajaksi. Se, että kritisoi palstalla jatkuvasti esiintyvää ihmisvihamielistä vuodatusta, on irrallaan poliittisista kannoista. Vuoden 2015 turvapaikanhakijoiden määrä oli sellainen, johon Suomen on vaikea vastata (nythän määrät ovat tosin tippuneet paljon). Minun mielestäni olisi helpompaa ja järkevämpää auttaa ihmisiä lähellä heidän kotimaitaan ja pyrkiä vähentämään maasta toiseen kulkevien turvapaikanhakijoiden määrää. Kiintiöpakolaisjärjestelmää voitaisiin laajentaa, koska sen piirissä olevilla ihmisillä on todettu suojelun tarve.

Lausahdin pari vuotta sitten näin:
Turvapaikkakriisiä tulisi mielestäni ratkoa kiintiöpakolaisjärjestelmää kehittämällä ja pakolaisleirien elämänmahdollisuuksia parantamalla. On selvää, ettei ole hyvä asia, että perusteettomia hakemuksia tulee paljon.

Marokon Kauhu toi aiemmin esille tällaisen idean:
"Pohjois Afrikkaan perustetaan YK:n alaisia turvavyöhykkeitä, paikallisten hallitusten tuella tai ilman. Sinne voi tulla turvaan, mahdollinen hakemus Eurooppaan pääsystä käsitellään siellä."

Olen yrittänyt viritellä samanlaisesta aiheesta keskustelua jo vajaat 3 vuotta sitten:
https://murha.info/phpbb2/viewtopic.php ... 15#p696596
https://murha.info/phpbb2/viewtopic.php ... 07#p698307

Suurin ongelma tuossa Marokon Kauhun ajattelussa on kyllä tämä: "hallitusten tuella tai ilman". Miten eurooppalaiset voisivat perustaa jonkin hallitun järjestelmän sellaisen suvereenin valtion alueelle, joka ei anna tukeaan? Ei ole mahdollista, absurdi ajatus.
"I do not fear death. I had been dead for billions and billions of years before I was born, and had not suffered the slightest inconvenience from it." - Mark Twain
Sverdlov
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja Sverdlov »

PaxCow kirjoitti:
Tuossa aiemmin tuli jo todettua, että perusasioissa on niin suuret arvoerot (sinä pidät tuntemattomia yksilöitä "roskaväkenä" ja "paskasakkina", minä en), että selvästikään yhteisymmärrykseen ei voida päästä.
Millä ihmeellä sinä saat maahamme laittomasti ilman matkustusasiakirjoja tunkeutuneista ja täällä pelkässä pahanteossa kunnostautuneista rikollisista jotakin muuta kuin roskaväkeä tahi paskasakkia? Mainitse yksikin musulmaani oikein nimeltä joka on hyödyttänyt yhteiskuntaamme? En tarkoita maahanmuutto- ja kotoutumiskoordinaattoria vaan sellaista joka julkisesti voi sanoa musulmanian olevan mielisairas ns. uskonto. Niitten nimiä jotka eivät ole hyödyttäneet mitenkään maatamme, pursuaa eri oikeusasteitten pöytäkirjoista, niitä ei tarvitse mainita.

Nyt sitten seuraa sinun käsityksesi mukaan henkilöön menevää arvostelua: Uskon kaiken tänne kirjoittamasi perusteella että et näe kysymystäni.
Anteeksi nimimerkkini, mutta en tiedä mihin päin sen pitäisi viitata?
PaxCow
Adrian Monk

Sverdlov kirjoitti:Nyt sitten seuraa sinun käsityksesi mukaan henkilöön menevää arvostelua: Uskon kaiken tänne kirjoittamasi perusteella että et näe kysymystäni.
Olen kyllä nähnyt aiemmatkin viestisi, mutta en ole kokenut niissä olevan sellaista sisältöä, johon tarvitsisi ottaa kantaa. Tuota öyhötystä olen tällä palstalla nähnyt jo ihan riittävästi. Deal with it. 8)
Sverdlov
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja Sverdlov »

PaxCow kirjoitti:
Sverdlov kirjoitti:Nyt sitten seuraa sinun käsityksesi mukaan henkilöön menevää arvostelua: Uskon kaiken tänne kirjoittamasi perusteella että et näe kysymystäni.
Olen kyllä nähnyt aiemmatkin viestisi, mutta en ole kokenut niissä olevan sellaista sisältöä, johon tarvitsisi ottaa kantaa. Tuota öyhötystä olen tällä palstalla nähnyt jo ihan riittävästi. Deal with it. 8)
Pidät siis tuntemattoman todenpohjaisia kirjoituksia öyhötyksenä joissa et "koe olevan sisältöä kannanotollesi". Oi, miten ylevästi kopioitu. Loppuun vielä kuin solvaukseksi ulkomaankieltä LSD -pillerin kera.
Anteeksi nimimerkkini, mutta en tiedä mihin päin sen pitäisi viitata?
Kissankello
Andy Sipowich NYPD

PaxCow kirjoitti: Öööö... eihän tuo ole mitään muuta kuin keksimäsi olkinukke. Kritisoit minua ties mistä, mutta itse käytät ad hominemia ja tällaisia olkinukkeja. "Kuinka näet rikan, joka on veljesi silmässä, mutta et huomaa malkaa omassa silmässäsi?", kuten uskovaiset voisivat tähän todeta...
Että semmosta sitten. Olkinukkeja. Joskus huudat apuun ylläpitoa, sitten nobelistia, nyt jo Raamattua. :lol:
PaxCow kirjoitti:En myöskään tiedä, mistä olet päätellyt minut tietynlaisen maahanmuuttolinjan kannattajaksi.
Niinpä niin. En näe, en kuule, en tiedä. Tätä jollotustahan täällä on kuultu jo väsymiseen asti. Voi miten kyllästyttävää. Lue vaikka omat viestisi läpi ja mieti kirjoituksiasi.
PaxCow kirjoitti:Minun mielestäni olisi helpompaa ja järkevämpää auttaa ihmisiä lähellä heidän kotimaitaan ja pyrkiä vähentämään maasta toiseen kulkevien turvapaikanhakijoiden määrää. Kiintiöpakolaisjärjestelmää voitaisiin laajentaa, koska sen piirissä olevilla ihmisillä on todettu suojelun tarve.
Löytyi sitten edes yksi asia, mistä olemme samaa mieltä. Tosin tässä "ihmisten auttamisessa lähellä heidän kotimaitaan" on ihan yhtä lailla ongelmia, koska näitä väkimassoja ei haluta myöskään sinne "lähelle heidän kotimaitaan". Rahaa ei kuitenkaan missään tilanteessa tule syytää silmät ummessa pohjattomaan kaivoon (vrt. kehitysapu), meillä ei nimittäin ole irtonaista rahaa ja vain niukkuutta on kuulemma jaossa, näin ainakin poliittiset päättäjät meille kertovat.

Turvapaikanhakijoiden aiheuttamista ongelmista on täällä niin monta ketjua jo, ettei oikeastaan ole väliä mistä aloittaa tai mihin lopettaa, samat teemat (ongelmat) löytyy kyllä kaikista. Jotkut realistit näkevät nämä, jotkut maailmanparantajat eivät halua nähdä tai myöntää. Joillekin ihmisille on ilmeisesti selviytymiskeino sulkea silmät ja yrittää olla näkemättä pahaa ja kuvitella vain hyvää, vaikka ympärillä tapahtuisi mitä. Ei mitään väliä mikä on todellisuus - tänne maailman ääristä hyvän sosiaaliturvan perässä vaeltanut sakki, jonka pitäisi olla kiitollisia rauhasta ja turvasta, tuovatkin tänne vihamieliset, sotaisat kulttuurinsa, uskontonsa ja asenteensa, terroriteot, seksuaalirikokset, henkirikokset, viha länttä tai naisia kohtaan, silpomiskulttuurit... ja kehtaavat vielä valittaa syömäkelvottomasta ruoasta vastaanottokeskuksissa. Jos minä saisin päättää, niin ensimmäinen suomen kielen sana, joka näille olisi opetettu, ei olisi "rasisti" vaan "nöyryys". Ja sitä sitten oikein roppakaupalla joka ikiseltä elatuksensa vastineeksi. Jokainen valittaja ja täällä rikoksiin syyllistynyt saman tien takaisin sinne mistä tulikin.

Ymmärrän, jos 15-vuotias lapsi on sinisilmäinen ja haluaa naiivisti kuvitella maailmasta ja ihmisistä vain pelkkää hyvää, mutta jossain vaiheessa elämää pitäisi kasvaa se aikuisen ihmisen terve arvostelukyky päähän. Käsitys siitä, millaisia motiiveja ihmisillä on toiminnalleen, millaisia kulttuurillisia yhteentörmäyksiä ja ongelmia täysin omastaan poikkeavaan kulttuuriin hakeutuneet ihmiset kohtaavat ja aiheuttavat, käsitys siitä, mitä mikäkin maksaa ja siitä, onko siihen varaa ja onko se järkevää. Minä olen edelleenkin sitä mieltä, että turvapaikanhakijoita ei pidä elättää länsimaiden toimesta eikä tämän porukan yhden ainutta rikosta tule suvaita.

Minulle tulee haittamaahanmuuttoa sokeasti puolustavista maailmanpelastajista tunne, että naputtelevat jeesustelevia maailmanparannusviestejään näppäimistönsä takaa ilman, että ovat ainuttakaan ko. ryhmään kuuluvaa koskaan edes nähneet muualta kuin mediasta. Niin naiivia on kirjoittelu. Elävässä elämässä kohtaa tyyppejä, jotka avoimesti kertovat lähteneensä epävakaita oloja pakoon (mutta kas kummaa, kerran vuodessa pitää silti päästä entisille kotiseuduille lomamatkalle ja matkarahojakin haetaan veronmaksajien piikkiin), koulutukset ja työt eivät liiemmin kiinnosta (joku saattaa jopa kiihtyä, ettäkö tällaisia kehdataan edes ehdottaa) ja että on tämä vaan mahtava maa, kun kaikki maksetaan, vaikkei tekisi yhtään mitään (ja tätä viestiä on välitetty perheelle, suvulle ja entisille naapureillekin): raha kilahtaa tilille, asuminen maksetaan, terveydenhoito ja hammashoito on ilmaista, psykologin palvelut ovat ilmaisia, perheen sosiaalityöntekijä tulee kotiin asti ja mitä enemmän lisäännytään, sitä enemmän rahaa tulee. Suomalaisia halveksitaan (erityisesti naisia) ja käyttäydytään, kuin meidän pitäisi olla kiitollisia siitä, että nämä ovat tänne onnistuneet pesiytymään. Tämä porukka työllistää hurjasti niin suoraan kuin välillisestikin, eikä tässä ollut vielä edes poliisia, oikeuslaitosta ja rikosseuraamuslaitosta ja niiden kuluja mukana... Oletko sinä PaxCow tosiaankin sitä mieltä, että meillä on varaa tällaiseen? Montako miljoonaa tyhjäntoimittajaa olisit valmis Suomeen ottamaan? Oletko koskaan ollut henkilökohtaisesti MISSÄÄN TEKEMISISSÄ näiden kuppaajien kanssa? En usko että olet. Maailmanparantajan aatoksesi karisisivat hetkessä, jos jalkautuisit sieltä viraston pöydän äärestä ja joutuisit kohtaamaan todellisuuden.

En jaksa kuunnella yhdenkään poliitikon suusta "ei ole varaa" -nupinaa, sillä niin kauan, kuin Suomella on varaa leikkiä pelastajaa ja rahoittaa haittamaahanmuuttoa, niin kauan meillä olisi varaa kaikkeen siihen, mistä nyt on leikattu. Pelkkiä arvovalintoja. Viime vuosien arvovalinnat ovat päin helvettiä, kiitos nykyisen hallituksemme, mutta minä haluan uskoa, että tolkku jonain päivänä kasvaa vielä päättäjienkin päihin.
Marokon Kauhu
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja Marokon Kauhu »

PaxCow kirjoitti:
Kissankello kirjoitti:Suurin ongelma tuossa Marokon Kauhun ajattelussa on kyllä tämä: "hallitusten tuella tai ilman". Miten eurooppalaiset voisivat perustaa jonkin hallitun järjestelmän sellaisen suvereenin valtion alueelle, joka ei anna tukeaan? Ei ole mahdollista, absurdi ajatus.

Kyllä maailmassa muut maat puuttuvat toisten asioihin ja alueisiin, usein näiltä mitään kysymättä.
Joskus jopa YK:n mandaatilla.

Lähinnä nyt tulisi mieleen Libya, josta eniten tuota ihmissalakuljetusta harjoitetaan.
Maahan on totaalisen "failed state", jossa hallitsevat kaksi kilpailevaa hallitusta, ja vielä ISIS + muutama muu aseellinen islamistiryhmäkin ovat vielä voimissaan.

Juttelin tuossa sähköpostilla egyptiläisen kaverini kanssa (juu, on muslimi hui olkoon), ja kertoi että alueella myös Algeria ja Tunisia ovat aika epävarmalla pohjalla.
Tunisiassa aseelliset militanttiryhmät pitävät isoa osaa maata hallussaan, ja Algeriassa tehtiin Egyptit:
Vapaissa vaaleissa väärä puolue voitti (islamistipuolue), jonka jälkeen Ranskan tuella hoidettiin nämä vaalit roskakoriin. Vallassa on joku kaveri jota paikalliset kutsuvat Zombieksi tai Resident Eviliksi, Ranskan ollessa tietenkin "Umbrella korporation".

Eli ei ole ollenkaan absurdi ajatus: Varsinkin Libya tulisi ottaa kokonaan YK:n haltuun, jotta edes joku hallittavissa oleva tilanne saataisiin aikaiseksi.
  • Väestönvaihto
  • Turhanpaikan hakijat
  • Kotoutumisteollisuus
  • VOK - business
  • Partalapset
  • Huonolaatuiset mamut
  • Islamisaatio
Kissankello
Andy Sipowich NYPD

^ Korjaa lainaus, tuo on PaxCown tekstiä eikä minun.
PaxCow
Adrian Monk

Kissankello kirjoitti:Löytyi sitten edes yksi asia, mistä olemme samaa mieltä. Tosin tässä "ihmisten auttamisessa lähellä heidän kotimaitaan" on ihan yhtä lailla ongelmia, koska näitä väkimassoja ei haluta myöskään sinne "lähelle heidän kotimaitaan".
Reilusti suurin osa maailman pakolaisista elää joko valtion sisäisinä pakolaisina tai naapurivaltioissa. Mikään maa ei varmaankaan varsinaisesti halua suurta määrää pakolaisia, mutta yleinen käsitys toisten ihmisten auttamisesta on suuressa osassa maailmaa onneksi melko samankaltainen.
Kissankello kirjoitti:Joillekin ihmisille on ilmeisesti selviytymiskeino sulkea silmät ja yrittää olla näkemättä pahaa ja kuvitella vain hyvää, vaikka ympärillä tapahtuisi mitä.
Enpä usko, että tällaisia henkilöitä löytyy minfosta - tännehän tullaan nimenomaan lukemaan synkästä puolesta, rikoksista. Toki tuollaisia kuvailemasi kaltaisia ihmisiä löytynee jostain.
Kissankello kirjoitti:sakki, jonka pitäisi olla kiitollisia rauhasta ja turvasta, tuovatkin tänne vihamieliset, sotaisat kulttuurinsa, uskontonsa ja asenteensa, terroriteot, seksuaalirikokset, henkirikokset, viha länttä tai naisia kohtaan, silpomiskulttuurit... ja kehtaavat vielä valittaa syömäkelvottomasta ruoasta vastaanottokeskuksissa.
Rikoksiin syyllistyneet ihmiset ovat hyvin pieni osa turvapaikanhakijoista. Ruoasta valittajiakin taitaa olla melko pieni vähemmistö... ja hyvä niin. Kulttuurinsa he toki tuovat mukanaan, hyvine ja huonoine puolineen.
Kissankello kirjoitti:Oletko sinä PaxCow tosiaankin sitä mieltä, että meillä on varaa tällaiseen?
Esität omia mielipiteitäsi, lähinnä kliseisen rasistisia ("roskasakki", "loiset") kuvitelmia tuhansista ihmisistä ja kysyt tällaisen kysymyksen... Hankala vastata tällaiseen kysymykseen, koska se koski lähinnä sinun ennakkoluulojasi. Toistaiseksi Suomen talous on kuitenkin kohtalaisessa kunnossa (ja tällä hetkellä mennään parempaan päin), mitään romahdusta ei ole näköpiirissä, varsinkaan nykyisen laajuisen maahanmuuton takia. Viime vuonna uusia turvapaikkahakemuksia tuli 2 139 kpl. Olen ehdottomasti sitä mieltä, että Suomen talous kestää tällaisen määrän.
Kissankello kirjoitti:Montako miljoonaa tyhjäntoimittajaa olisit valmis Suomeen ottamaan??
Ennakkoluuloilla ladattu kysymys. :D Olen tuossa aiemmin tosin esittänyt jo, ettei tämä nykysysteemi ole mielestäni järkevin mahdollinen, vaan sitä tulisi kehittää.

Systeemi ei kuitenkaan parane heti. Yhtäkään "tyhjäntoimittajaa" en Suomeen mielelläni ottaisi, mutta oletettu aktiivisuus ei saa olla suojelun tarpeen arvioinnissa kriteerinä. Suojelua siis tulee mielestäni myöntää todellisen tarpeen mukaan, kunhan järjestelmä heidät kestää - jos puhutaan miljoonista ihmisistä, niin raja on tietysti tullut jo ajat sitten vastaan. 2 139 onkin jo ihan eri juttu.

Kissankello kirjoitti:Oletko koskaan ollut henkilökohtaisesti MISSÄÄN TEKEMISISSÄ näiden kuppaajien kanssa??? En usko että olet. Maailmanparantajan aatoksesi karisisivat hetkessä, jos jalkautuisit sieltä viraston pöydän äärestä ja joutuisit kohtaamaan todellisuuden.

Olet parin päivän sisällä kutsunut minua satutädiksi, sokeaksi, trolliksi, maaniseksi, ei-vakavasti otettavaksi, silmät ummessa eläväksi, viherpelleksi, hulluksi. En koe tarvetta kertoa näin epäkunnioittavalle keskustelijalle itsestäni mitään.

Marokon Kauhu kirjoitti:Lähinnä nyt tulisi mieleen Libya, josta eniten tuota ihmissalakuljetusta harjoitetaan.
Maahan on totaalisen "failed state", jossa hallitsevat kaksi kilpailevaa hallitusta, ja vielä ISIS + muutama muu aseellinen islamistiryhmäkin ovat vielä voimissaan.
Marokon Kauhu kirjoitti:Varsinkin Libya tulisi ottaa kokonaan YK:n haltuun, jotta edes joku hallittavissa oleva tilanne saataisiin aikaiseksi..
Eikö tällainen "failed state" olisi juuri hankalin vaihtoehto? Epävarmat olosuhteet, kilpailevat aseryhmät, valtataistelu... ei kuulosta alueelta, johon Euroopan maat tai YK pystyisivät pystyttämään minkäänlaista järjestelmää ja infrastruktuuria kovinkaan helpolla. Paljonko sotilaita tällainen operaatio vaatisi?
Marokon Kauhu
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja Marokon Kauhu »

Kissankello kirjoitti:^ Korjaa lainaus, tuo on PaxCown tekstiä eikä minun.
Juu sori, meni quotet sekaisin. Olen sellaisella aikavyöhykkeellä että väsytti vielä tuota kirjoittaessa.
PaxCow kirjoitti:Eikö tällainen "failed state" olisi juuri hankalin vaihtoehto? Epävarmat olosuhteet, kilpailevat aseryhmät, valtataistelu... ei kuulosta alueelta, johon Euroopan maat tai YK pystyisivät pystyttämään minkäänlaista järjestelmää ja infrastruktuuria kovinkaan helpolla. Paljonko sotilaita tällainen operaatio vaatisi?
No eikös se nyt olisi aika "absurdia" mennä miehittämään YK:n tai EU:n toimesta valtiota jossa kaikki on kunnossa.

Kyllä meillä on varaa, eikä oikeastaan muutakaan mahdollisuutta.
Ja sitä vastuutakin pitäisi kantaa. Tällä kertaa meidän oman tulevaisuutemme puolesta.
  • Väestönvaihto
  • Turhanpaikan hakijat
  • Kotoutumisteollisuus
  • VOK - business
  • Partalapset
  • Huonolaatuiset mamut
  • Islamisaatio
Kissankello
Andy Sipowich NYPD

PaxCow kirjoitti:
Kissankello kirjoitti:Oletko koskaan ollut henkilökohtaisesti MISSÄÄN TEKEMISISSÄ näiden kuppaajien kanssa??? En usko että olet. Maailmanparantajan aatoksesi karisisivat hetkessä, jos jalkautuisit sieltä viraston pöydän äärestä ja joutuisit kohtaamaan todellisuuden.

Olet parin päivän sisällä kutsunut minua satutädiksi, sokeaksi, trolliksi, maaniseksi, ei-vakavasti otettavaksi, silmät ummessa eläväksi, viherpelleksi, hulluksi. En koe tarvetta kertoa näin epäkunnioittavalle keskustelijalle itsestäni mitään.
Tiedätkö mitä. Sinun ei tarvitse edes vastata tuohon kysymykseen, sillä jutuistasi paistaa ja on paistanut kaikki nämä vuodet päivänselvästi läpi, että sinulla ei ole tästä sakista MINKÄÄNLAISTA KOKEMUSTA. Jos olisi, et kirjoittelisi tätä loputonta sinisilmäistä löpinää tänne ja silmäsi olisivat auenneet todellisuudelle jo kauan sitten. Niinpä jatkossa pyyhinkin ns. persettäni sinun kirjoituksillasi, sillä sinä olet ihan puhdasverinen TROLLI. Ilman mitään todellista tietoa ja kokemusta länkytät vuosi toisensa perään tätä samaa tilastopaskaa näppäimistösi takaa tänne, jeesustelet sivistysvaltion velvoitteilla ja puolustelet valtionvelan ottoa näiden loisten elättämiseksi, samalla kun tämä puolustelemasi sakki nauraa paskaisesti sinulle ja kaltaisillesi ja kuittaa kuukausittaiset rahansa. En tiedä oletko kirkon edustaja vai virastopelle, mutta todellisuudesta sinulla ei ole mitään käsitystä, eikä sinun harhaisille unelmajorinoillesi siten tarvitse jatkossa pistää mitään painoarvoa.

I rest my case.
PaxCow
Adrian Monk

^ Hymähdin. :roll:

Mykkäseltä ihan asiallisia juttuja:
Sisäministeri Kai Mykkänen haluaa lisää kiintiö­pakolaisia ja tiukempaa valvontaa EU:n ulko­rajoille – ”Pakoon lähteneitä on paljon enemmän kuin mitä nyt Eurooppaan on tullut”

EU:n siirtolaispolitiikka vaatii perusteellista remonttia. Kai Mykkänen (kok) ei innostu joidenkin EU-maiden kaavailemista palautettavien turvapaikanhakijoiden leireistä. ”Siinä on riski, että niistä muodostuu pitkäaikaisia saarekkeita, joissa kehittyy rikollisuutta ja muita lieveilmiöitä.”

Minna Nalbantoglu HS
Julkaistu: 14.6. 2:00, Päivitetty: 14.6. 6:32

Sisäministeri Kai Mykkänen (kok) haluaa, että sekä Suomi että muut EU-maat kasvattaisivat huomattavasti ottamiensa kiintiöpakolaisten määrää. Samalla EU:n ulkorajojen valvontaa tulisi tiukentaa niin, että turvapaikanhakijoiden tulo esimerkiksi Välimeren yli saataisiin merkittävästi vähenemään.

”Pakolaisten päävirta täytyisi jotenkin fiksummalla tavalla saada järjestettyä”, hän sanoo HS:n haastattelussa.

Suomi valitsee vuosittain kiintiöpakolaisiksi 750 ihmistä, joita YK:n pakolaisjärjestö UNHCR on esittänyt uudelleensijoitettaviksi leireiltä. Vain osa EU-maista vastaanottaa nyt kiintiöpakolaisia. Yhteensä ne ottavat kiintiöpakolaisia vain joitakin kymmeniä tuhansia ihmisiä, mutta määrää voitaisiin Mykkäsen mukaan kasvattaa yli sadan tuhannen.

EU:n siirtolaispolitiikka vaatii perusteellista remonttia. Mykkänen kuvaa sen nykytilaa skitsofreeniseksi.

”Järjestelmä perustuu nyt siihen, että turvaa voi hakea enimmäkseen rajan yli tulemalla. Samaan aikaan lähes kaikki EU:n ulkorajavaltiot pyrkivät ehkäisemään rajan yli tulemista eri tavoin.”

Hurja esimerkki tästä saatiin tällä viikolla, kun sadat Aquarius-nimiselle laivalle ahtautuneet siirtolaiset joutuivat seilaamaan epätietoisina merellä Italian ja Maltan kiellettyä laivalta pääsyn satamiinsa.

Nyt tilanne on se, että turvaa vainolta ja rauhaa sodalta haluavan on käytännössä ylitettävä EU:n raja laittomasti. Seurauksena on inhimillisiä tragedioita ja liuta muita huonoja seurauksia:

Salakuljetusbisnes on paisunut miljardien arvoiseksi ja tuhansia ihmisiä on hukkunut Välimereen.

Hallitsemattomuuden tunteesta ja pelosta kumpuava populismi valtaa alaa monissa EU-maissa.

Kielteisen turvapaikkapäätöksen saaneiden palauttaminen on vaikeaa, ja osa jää Eurooppaan paperittomaksi, hyväksikäytön vaarassa olevaksi työvoimaksi. Mykkäsen mukaan EU:n alueella on jo noin puoli miljoonaa kielteisen päätöksen saanutta turvapaikanhakijaa, jotka eivät ole palanneet lähtömaihinsa.

Kaikkein haavoittuvimmassa asemassa olevat eivät välttämättä pääse edes hakemaan tarvitsemaansa suojaa. Toisaalta turvapaikkaprosessissa on vaikea varmistaa, että jokaisen oikeusturva varmasti toteutuu.

Jo noin miljoonan turvapaikanhakijan tulo Eurooppaan vuonna 2015 pani EU-maat niin sekaisin, etteivät ne ole toipuneet siitä vieläkään, vaikka siirtolaisten määrät ovat huomattavasti pienentyneet.

Vastaavia vyöryjä voi olla odotettavissa lähivuosina. Mykkäsen mukaan miljoona ihmistä on vain murto-osa siitä noin 60 miljoonasta ihmisestä, jotka ovat Afrikassa ja Lähi-idässä joutunut pakenemaan kotiseuduiltaan.

”On fakta, että kotoaan pakoon lähteneitä on paljon enemmän kuin mitä nyt Eurooppaan on tullut, ja hyvin moni heistä olisi varmasti kiinnostunut tulemaan Eurooppaan, jos siihen mahdollisuus olisi”, hän sanoo.

”On myös selvää, että sitä päivää me emme vaan tule näkemään, että 60 miljoonalle ihmiselle löytyisi turvaa Euroopasta.”

Siksi EU:lla on kiire remontoida turvapaikkapolitiikkaansa.

”Emme me voi uuteen kriisin varautua – jos sellainen olisi tullakseen – jos ei ole yhteisymmärrystä siitä, miten se tehdään. Ja jos se ei onnistu, niin [vapaan liikkuvuuden alue] Schengen kaatuu”, Mykkänen sanoo.

Nyt yhteisymmärryksestä ollaan kaukana.

Italiassa kansa äänesti populistit valtaan osaksi siksi, että EU jätti sen yksin selviytymään sadoistatuhansista meren yli tulleista siirtolaisista. Italian uusi sisäministeri Matteo Salvini haluaa karkottaa puoli miljoonaa paperitonta maahanmuuttajaa.

Tanska, Itävalta, Saksa ja Hollanti suunnittelevat EU:n ulkopuolelle perustettavia leirejä kielteisen turvapaikkapäätöksen saaneille. Unkarissa taas tehdään lakimuutoksia, jotka käytännössä estävät turvapaikan hakemisen maasta.

Jos EU-maat eivät onnistu hallitusti korjaamaan siirtolaispolitiikan ongelmia, vaarana on, että eri maat tekevät yhä enemmän omia irtiottojaan.

Suomen näkökulmasta tämä on pulmallista.

Mykkäsen mukaan esimerkiksi kaavailuja palautettavien turvapaikanhakijoiden leireistä on käytännössä hyvin vaikea toteuttaa niin, että ihmisoikeudet toteutuvat.
”Olemme nähneet, miten Australiassa vastaavat leirit toimivat, ja se ei meille kelpaa”, hän sanoo.

”Siinä on riski, että niistä muodostuu pitkäaikaisia saarekkeita, joissa kehittyy rikollisuutta ja muita lieveilmiöitä.”

Australia on sulkenut turvapaikanhakijat Papua-Uudessa-Guineassa ja Naurulla sijaitseville leireille, joiden oloja YK ja ihmisoikeusjärjestöt ovat arvostelleet epäinhimillisiksi. Laiton siirtolaisuus toki on tyrehtynyt.

Mykkänen panee nyt toivonsa siihen, että Suomen ja Ruotsin johdolla painopistettä EU:n siirtolaispolitiikassa saataisiin siirrettyä kiintiöpakolaisiin turvapaikanhakijoista.

Rajojen tiivistämisen vastapainona täytyy hänestä olla se, että haavoittuvimmassa asemassa olevilla säilyy mahdollisuus päästä pakolaisiksi. Juuri tätä edistäisi kiintiöpakolaisten määrän kasvattaminen.

Mykkänen tietää, että aikaa kompromissin hierominen vie.

”Paketti ei voi olla kenellekään täydellinen eikä ehkä edes hyvä. Parhaimmillaankin se on kaikille tyydyttävä, mutta kuitenkin Euroopalle välttämätön.”
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000005718796.html
NorthernDarkness
Jane Marple

Viesti Kirjoittaja NorthernDarkness »

Ruotsillahan tuomosen pakolaisleirin tekeminen olisi kuitenkin aika näppärää kun ei tarttis muuta ku laittaa aidat Malmöön ympärille.

Mutta kyllähän Schengen pitäis heittää pois kokonaan ku ei se ole toiminut tähänkään päivään asti tämän pakolaiskriisin kanssa ja kunnon rajakontrolli jokaiselle valtiolle.Etenkin niille jotka ovat euroopan eri laidoilla just kuten Italia,ja sinne voisi vielä lähettää lisämiehiä valvontatehtäviin koska pyrkyriä varmasti riittää.Matkustamisesta tulisi hankalampaa mutta kyllä se taitais olla sen väärti.

Miksi nämä Afrikan pakolaiset eivät mene toisiin Afrikan maihin tai koita hakeutua aasiaan joissa on turvallisempaa vaan yrittävät mennä välimeren yli ja heittäytyä suoraan eurooppalaisten vastuulle.Italialta täysin oikea ratkaisu olla ottamatta vastaan nuita.
Muistappa poika että kun nuorena varastat niin vanhana omistat.
PoliisimestariSisu

Viesti Kirjoittaja PoliisimestariSisu »

Kissankello kirjoitti:^ Korjaa lainaus, tuo on PaxCown tekstiä eikä minun.
Viestejä kun ei voi muokata sen jälkeen kun joku on postannut sen jälkeen, joten tuo neuvo on ihan yhtä tyhjän kanssa.
NorthernDarkness kirjoitti:Miksi nämä Afrikan pakolaiset eivät mene toisiin Afrikan maihin tai koita hakeutua aasiaan joissa on turvallisempaa vaan yrittävät mennä välimeren yli ja heittäytyä suoraan eurooppalaisten vastuulle.Italialta täysin oikea ratkaisu olla ottamatta vastaan nuita.
Koska taikaseinä ja Kela Gold puuttuu?
Vastaa Viestiin