Olen itse sitä mieltä, että tyhmiä kysymyksiä ei ole olemassa, jos poissuljetaan trollien tarkoitushakuinen toiminta. Monta ikävää asiaa olisi jäänyt tapahtumatta, jos ihmisillä olisi rohkeutta avata suunsa ja esittää kysymyksiä. Olen aina rohkaissut ympärilläni olevia ihmisiä mieluummin kysymään kuin olemaan kysymättä, koska monesti kysymykset ovat puolin sun toisin opettavaisia ja tiedetään, missä mennään.pop kirjoitti:Ei millään pahalla pieni liekki, mutta tuossa imitoitiin malliesimerkkiä kuinka epäolennaisia asioita kyselet jatkuvasti täällä ja myös tilastoja mitä kummallisimmista aiheista joita ei varmasti ole edes tehty jne. Taisin itsekin näpäyttää taannoin sinulle esimerkin aiheesta. Ei ole poissuljettua etteikö joku harrastelijadekkari voisi palstalla huomata jotain sellaista, jota ei tutkijoille ole tullut mieleen, mutta esimerkiksi äsköinen /kuten lähes kaikki sinulta tulleet kysymysten tulvat) alkoi taas mennä överiksi.
En tiedä, mutta kuvan perusteella kyseessä on joko kaupasta saatava tyhjä ämpäri/sanko tai jokin, esim elintarvikekäytössä aiemmin ollut. Jos olet eläissäsi yhteenkään halpaan massatuotantomuoviastiaan törmännyt, niihin harvemmin kirjataan valmistuserää, paikkaa jne. Mahdolliset tarrat/viivakoditkin eivät kerro kuin tuotteen hinnan (ja/tai nimen). Yritäs vähän skarpata. Rahakätkön tekijänä pidetään toistaiseksi Jari Aarniota.
Sen verran vielä noista halpismuovisangoista, että monesti niihin on tehty ruiskupuristusvaiheessa kalenterimerkintä pohjaan ja merkitty myös käytetty muovilaatu. Olen tämän asian tarkistanut useamman vastaani tulleen sangon pohjasta.
Ehkä tutkijat ovat tutkineet Aarnion omakotityömaan rahakätköstä löytyneen sangon huolellisesti ja dokumentoineet siitä oleelliset seikat, joilla voi olla merkitystä etsittäessä kätkön tekijää ja tekoaikaa.
Minä en ole toistaiseksi nimennyt ketään rahakätkön tekijäksi, koska minulla ei ole tiedossa tekijää ja käsittääkseni on olemassa useampi vaihtoehto avoinna kätkön tekijäksi. Syytetty Jari Aarnio on todennut kätkön olevan lavastus. Tämä on oma lähtöolettamani. Ensin pyrin siis selvittämään, voiko lavastusvaihtoehdon sulkea pois. Tähän en ole toistaiseksi käytössäni olevilla tiedoilla kyennyt.
Kiitän vielä lopuksi popia siitä, jos olet jättänyt haukkumanimitykseni käyttämisen. Pienet näpäykset eivät minua haittaa, jos ei mennä liikaa henkilökohtaisuuksiin vaan pysytään asiassa.