mankeli kirjoitti:Kuolemannaakka kirjoitti:Lupaatko lukea piakkoin aiheesta julkaistavan kolmesataasivuisen kirjan, jossa asiat selitetään? Sen jälkeen ymmärrät. On nimittäin ilmainen kirja.
Siinä kerrotaan myös, miksi sinä ja moni muukin pitää Aueria syyllisenä.
Oliko tämä minulle heitetty kysymys? Jos oli, vastaan näin, minusta tämä juttu on mennyt juuri monimutkaisemmaksi kaiken tämän selittelyn ja jälkipuinnin myötä. Minun mielipiteeni on, että alunperin tämä on ollut perheriita joka on kärjistynyt tapoksi. Mikä tarkoitus 300 sivuisella kirjalla on? Onko sen tarkoitus sotkea asioita lisää? Mutta joo en ole kiinnostunut kirjasta, tämä aihe on kaluttu loppuun, siitä jäi vastenmielinen fiilis. Koko juttu tuntui vastenmieliseltä ja kaikki se vastenmielisyys on henkilöitynyt Anneli Aueriin.
Olen iloinen kuullessani, että viime aikojen helteistä huolimatta Naakan kokoama kirja on valmistumassa ja että sen julkaisuajankohta on lähellä.
Luulen, että mankeli on esimerkki tavallisesta suomalaisesta ihmisestä, joka on elänyt Anneli Auerin ja hänen lastensa tapausta täysin lehtitietojen varassa ja on siitä johtuen ymmärrettävästi siinä uskossa, että Ulvilan murhan alkututkinta olisi tehty hutiloiden ja että perheriita olisi aikanaan kärjistynyt aviomiehen hengen riistämiseen.
Tosiasia on, että alkututkinta Ulvilan murhatapauksessa tehtiin normaalilla tavalla useamman poliisitutkijan toimesta. Murhaajan jäljillekin päästiin lähes verekseltään, mutta jostain syystä hän onnistui luovimaan itsensä irti murhaepäilyistä. Onneksi hän ei sentään siinä alkututkintarytäkässä vienyt henkeä silloiselta avopuolisoltaan.
Anneli Auerin ja hänen miehensä välillä ei murhayönä ollut mitään riitaa. Taloon tunkeutui ulkopuolinen tappaja, minkä jokainen voi halutessaan kuulla murhayöltä peräisin olevalta häketallenteelta. Anneli Auerin ystävät, taustajoukot ja oikeudenmukaisuudesta huolissaan olevat muut henkilöt ovat tehneet vuosikausia töitä, että Suomen valtio tunnustaa Auerin perheelle vuosien varrella tehdyt vääryydet ja pyytää anteeksi sitä, että syyttömille ihmisille on asiaan liittyen annettu vääriä tuomioita ja että Ulvilan murha on edelleen selvittämättä.
Kiitän niitä poliisitaustaisia henkilöitä, jotka tekevät mahdollisesti töitä sen eteen, että Anneli Auerin ja hänen perheensä osalta tämä ikävä tapaus saataisiin pois päiväjärjestyksestä ja väärät seksuaalirikostuomiot purettua. Töitä tehdään joka tapauksessa monella suunnalla, kunnes asiat on saatu riittävän hyvälle tolalle. Asiaa tietysti helpottaisi, jos Ulvilan oikea murhaaja kävisi tunnustamassa tekonsa poliisille. Hän on aiheuttanut hirvittävät määrät kärsimystä Auerille ja hänen lapsilleen. Itse en usko, että murhaajan omatunto jättää häntä rauhaan, ennen kuin hän tekonsa tunnustaa. En usko, että murhaajan mahdollinen tunnustus olisi edes yllätys hänen omalle lähipiirilleen. Valheiden kahleet vaan murtuisivat.