https://www.mtv.fi/uutiset/ulkomaat/art ... gs.Ex_RdI0
Floridan joukkoampuja oli yksi pelaajista – silminnäkijä todisti 24-vuotiaan entisen voittajan häviävän pelissä ja sekoavan
Ulkomaat Julkaistu 27.08.2018 08:08
Floridan Jacksonvillessä videopeliturnauksessa tulen avannut ampuja oli yksi pelitapahtuman pelaajista.
Kolme ihmistä kuoli ja ainakin yksitoista loukkaantui, kun ampuja avasi tulen kesken videopeliturnauksen. Yksi kuolleista on ampuja itse, joka teki itsemurhan ammuskelun päätteeksi.
– Tapauksen ainoa epäilty on valkoinen mieshenkilö. Uskomme epäillyn olevan 24-vuotias David Katz Baltimoresta, Marylandista, kertoi Jacksonvillen sheriffi Mike Williams.
– Tiedämme, että epäilty käytti ainakin yhtä käsiasetta.
Hävisi pelissä ja alkoi ammuskella
Poliisi ei ole kertonut tapahtuman mahdollista motiivia. Poliisi kuitenkin kertoi, ettei epäile ampumista terroriteoksi.
Fox Newsin haastatteleman silminnäkijän mukaan Bread-nimellä pelannut mies oli hävinnyt turnauksessa ja seonnut, minkä jälkeen hän alkoi ammuskella.
– Hän sekosi ja alkoi ammuskella huoneessa, silminnäkijä totesi Fox Newsille.
"Olen yksi parhaista"
Ammuskelu tallentui suoraan videolähetykseen, mikä striimattiin pelitapahtumasta. Videolla kuuluvat laukauksia muistuttavat äänet.
Vuonna 2017 hän oli voittanut kyseisen Madden-turnauksen.
– Luulen, että olen yksi parhaista pelaajista, hän kommentoi tuolloin haastattelussa.
Jacksonvillessa oli turnauksen alueellinen karsinta, mutta kai tuo tyyppi olisi seonnut yhtälailla, vaikka olisi hävinnyt vasta finaalissa Las Vegasissa. Todella huono häviäjä.
Katsoin sitä ammuskelun aikana livenä lähetettyä videota, ja siinähän alakulman pikkukuvassa on samat kaksi selostajaa, jotka selostavat pelin kulkua. Pikkukuvan ilmestyessä alakulmaan taustalta kuuluu sekopäistä huutamista (saako joku siitä selvää? jotakin häviämisestä?), ja tumma selostaja vilkaisee äänen suuntaan ja naureskelee kai David Katzin sekoamiselle (varmaan ajattelee tämän lopultakin näyttävän tunteitaan) juuri ennen kuin kuuluu ensimmäinen laukaus.