DonHessu kirjoitti:No onpas taas "uhreja" jessus... Miten tollasesta teosta voi edes vankeutta laittaa, kukaan tuskin noista pojista on valittanut...
Niinpä. Mutta annetaan sitten "tasa-arvon" nimissä kaikille linnaa, myös naisille! Kaipa sitä jatkossa sitten nostetaan myös naisille syytteitä seksuaalisesta ahdistelusta, sillä eri järjestöjen mukaanhan mikä tahansa, minkä ihminen subjektiivisesti kokee ahdisteluksi, on ahdistelua. Ja kyllä monta miestä voi ahdistaa kännisten leskirouvien käpälöinnit tai vanhojen eukkojen katseet takamuksessa. Tai pelkästään Lenita Airiston näkeminen voi jo ahdistaa...
On se itse asiassa erikoista, että vaikka tytöt kehittyvät keskimäärin kaksi vuotta poikia nopeammin ja ovat siis varhaisemmin sukukypsiä ja seksuaalisesti aktiivisia, niin siinä missä teinityttöön sekaantuminen on suuren yleisön silmissä "pedofiliaa", niin teinipojan kohdalla asia on aivan eri, vaikka samanikäinen teinipoika on itse asiassa yleensä paljon kehittymättömämpi.
Jos minä olisin päätynyt vaikka 14-15-vuotiaana hehkeän nuoren naisopettajan kanssa sänkyyn, niin olisin kyllä kernaasti antautunut "hyväksikäytettäväksi" ja lähinnä kiittänyt rukoillen hyvää onneani. Jos samanikäinen, fyysisesti pari vuotta kehittyneempi tyttö haluaisi saada joltain nuorelta miesopettajalta, ja onnistuisi pyrkimyksissään, niin miksiköhän tästä tosiaan syntyy heti lynkkausmentaliteetti?
Jos kriittisessä iässä oppilaat saavat esim. nuoren, puoleensavetävän sijaisen, niin kyllähän tämä usein hormonit käynnistää. Jos kyseessä on nuori naisopettaja, valtaosa pojista läpikäy enemmän tai vähemmän seksifantasioita, ja jos kyseessä on nuori "hottis" miesopettaja, niin tuskinpa teinitytöt sen siveellisemmin ajattelevat.
Toki ikäerojen suhde vaikuttaa tähän. Vaikka asia periaatteessa olisi sama (aikuinen harrastaa seksiä teinin kanssa), niin kyllä se monelle tuntuisi henkisesti paljon ikävämmältä, jos vaikka 62-vuotias äijä olisi pannut 15-vuotiasta kuin jos 22-vuotias (esim. nuori opettajansijainen) tekisi saman. Puhumattakaan kauhuskenaariosta, jossa 62-vuotias saksanopettajatar hyväksikäyttäisi 15-vuotiasta poikaa!
Ja vaikka kummatkin osapuolet olisivat laillisen rajan ylittäneitä tai täysi-ikäisiä, niin liian suuri ikäero saa vähän kakistelemaan. Toisaalta saavathan vanhatkin äijät naista, kun rahaa ja varallisuutta löytyy, siitähän se romantiikka monen naisen kohdalla on kiinni.
(Aiemmin esitetyt skenaariot ovat muuten oikeassa: englanninopettajat ovat paljon hyvännäköisempiä kuin muiden kielien opettajat, varsinkin saksaa opettavat naiset muistuttavat useasti vanhentunutta naispuolista versiota Hitleristä, ja ruotsinopettajatkaan harvoin ovat kovin puoleensavetäviä. Muista kielistä ei ole minulla kokemusta - mikähän mahtaa olla esim. ranskanopettajien kvaliteetti?)