Ironista kyllä tässä on lainaus perustuslakivaliokunnan lausunnosta, jota tosin et osannut googlettaa ja jonka jälkeen heti olisi ollut kappale, jossa konkreettisesti kuvattiin brittiläinen tapaus, jossa huumerikolliselta tuomittiin laajennettuna hyötynä menetetyksi kaikki tuomion jälkeinen omaisuus ja lisäksi kaikki ajalta kuusi vuotta ennen rikosasian käynnistymistä, mikä oli ihmisoikeustuomioistuimen mielestä ihan ok.Nicht schuldig kirjoitti: Itse asiassa tekstissä sanottiin myös niin, että:
"Tällaisten laissa säädettyjen olettamien tulee ihmisoikeustuomioistuimen käytännön mukaan pysyä kohtuuden rajoissa ja ottaa puolustuksen oikeudet asianmukaisesti huomioon."
Jos ajatellaan pelkästään tätä lausetta, niin pidätkö sinä kohtuullisena oletusta vuosikymmenen takaa huumepoliisin päällikkönä tehdyistä huumekaupoista?
Nicht schuldig kirjoitti:Ymmärrän erittäin hyvin, että lakia valmistellessa ei ole voitu ottaa kaikkia erikoistilanteita huomioon. Mutta silloin ei vain ole tullut vastaavia tilanteita ennen vastaan, joten ei sitten ilmeisesti ole ennakkotapaustakaan.
Tuossa kertomani perustuslakivaliokunnan erikseen mainitseman erikoistilanteen lisäksi tiedossa oli jopa kotimaisia korkeimman oikeuden ennakkotapauksiksi lukemia keissejä, kuten hauska halkopinoon kätketyn käteisen menettäminen laajennettuna hyötynä.
Minulla ei ole mitään käsitystä, missä aikajärjestyksessä tuomio on kirjoitettu. Olen kuitenkin melko varma, että se on kirjoitettu oikeudenkäynnin jälkeen, kun kaikki näyttö oli jo esitetty, ja että sitä ei kirjoittanut yksi henkilö. Lisäksi olen varma, että sepite käteisen alkuperästä kuultiin oikeudessa vasta marraskuussa eikä oikeudenkäynnin alussa, eli toisin kuin olet esittänyt. Olisi asiallista, että esittäisit, mihin vaihtoehtoinen näkemyksesi ajoituksesta perustuu.Nicht schuldig kirjoitti:Oletko myös sitä mieltä, että tuomari ei kirjoittanut ennen huumesyytteiden käsittelyä, että Aarnion lausumat koskien huumesyytteitä ovat epäluotettavia, koska hänellä on selittämätöntä varallisuutta?