Unien tulkintoja?

Parapsykologia, PSI, rajatieto, kummitukset, salaliitot.
ABC
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja ABC »

VoDKa kirjoitti: Viime yönä sain vanhan uskovaisen naisen haarukasta sydämeen. :lol:

Sitä edellisenä yönä tuntematon porukka hukutti minut.

Ja sitä edellisenä yönä oli tulipalo, jossa hukuttauduin juoksemalla läheiselle järvelle sitten. :D

Nyt näemmä jäätiin jumiin näihin kuolemisuniin, mitkä ei sinällänsä haittaa kyllä yhtään, onhan ne mukavan rentoja kuitennin.

Tuossa viime yön unessa oli myös mukana opetuslapsia (!), jotka olivat häkissä sen vanhan naisen toimesta ja jotka se lahtasi sitten yksitellen. Lisäksi yhdessä häkissä oli käärme, joka oli minulla muka lemmikkinä, mutta havahduin siihen että se roikkui kuolleena häkissään olevalta oksalta, koska olin unohtanut muka ruokkia sen. Avasin häkin ja se heräsikin eloon ja oli paljon isompi kuin viimeksi kun näin sen, semmoinen kunnon kuristajakäärme. Ei se mitään tehnyt kuitenkaan, mutta oli tosi heikossa hapessa ja yritin etsiä jostain suihkepulloa, että saisin suihkutettua siihen hieman kosteutta. Ne häkit oli semmoisia samanlaisia kanaverkkokoppeja, mitä on usein kerrostalojen varastoina ja ne sijaitsivat punaista kiveä olevan kallion sisällä, jossa oli hiekkalattia. Suihkepulloa etsiessäni se eukko tuli sitten vastaan siellä, kaatoi minut lattialle selälleen yllätyshyökkäyksellä ja iski haarukan rintakehäni läpi. Muistan tunteneeni miten sen piti painaa ihan kunnolla, että se meni rintakehän luiden läpi, kuului semmoinen rutina ja sit se solahtikin aika nopsaan sydämeeni. Toisin kuin yleensä, niin tässä unessa tosiaan kuolin myös.

Ihan hauska uni, toivottavasti jotain jatkoa ensyönä. Uskonnollisia viittauksia näkyi aika paljon, mutta miten lienee vaikuttavat unen yleiskuvaan? Kertokaa jo, olen utelias! :D
Unesi on todella hieno arkkityyppinen jälleensyntymisuni.

Taustaa: Kivikaudella ihmiset Euroopassa palvoivat äitijumalatarta, joka oli samalla kuoleman jumala. Hän asui maan sisässä, ja luolat olivat aukkoja aliseen maailmaan, joka oli hänen valtakuntansa. Hänen eläimensä oli käärme, sillä se asuu maan sisässä, herää keväisin horroksesta kuin kuoleman unesta konsanaan, ja luo nahkansa. Äitijumalattaren luola, joka oli kuoleman portti, oli siis samalla myös kohtu, josta saattoi syntyä uudelleen.

Unessasi siis olet paikassa, jossa käärmeet syntyvät uudelleen, eli kuvatun äitijumalattaren luolassa. Hän surmaa sinut kuolemanjumalattaren ominaisuudessa, mutta unesi tarkoittaa sitä, että sinäkin tulet syntymään uudelleen kuten käärme.

Unesi todennäköisesti tarkoittaa siis sitä, että tulet käymään pian elämässäsi läpi vaiheen, jonka aikana muutut pysyvästi henkisesti. Tämä muutos on jo sinussa, koska se on tullut alitajunnasta uniisi. Me kaikki ihmiset muutumme koko ajan, mutta on aikoja, jolloin muutos on hyvinkin nopeaa, ja sinä saatat olla lähestymässä juuri tällaista aikaa.
Every ship must sail a world.
Bombay
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Bombay »

Jumalauta mitä painajaisia näin viime yönä, sen siitä saa kun dokaa kaks päivää:

Mm. Olin formulakuski, lähdin ajamaan rallia niin näin kun kilpastoverini ajoi jonkun varusmiehen päälle, joka lensi voltilla asfalttiin ja kypärän sisältä pulpahti kaikki suolet yms. pihalle ja se sätki silti oudosti. Toinen uni oli että asuttiin eukon kans mun isän talossa, sitten sinne tuli CIA tutkimaan, sitten me tajuttiin että me ollaan aaveita ja ne tutkii meitä ja menin sitten ulos ja ammuin kaikki. Paitsi yhtä, joka oli itsekkin aave, se tuli sit talon sisään ja alkoi pyörimään niin kovasti että se muuttui pyörremyrskyksi.
Tampereen Tyttö
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Tampereen Tyttö »

Bombay kirjoitti:Jumalauta mitä painajaisia näin viime yönä, sen siitä saa kun dokaa kaks päivää:

Mm. Olin formulakuski, lähdin ajamaan rallia niin näin kun kilpastoverini ajoi jonkun varusmiehen päälle, joka lensi voltilla asfalttiin ja kypärän sisältä pulpahti kaikki suolet yms. pihalle ja se sätki silti oudosti. Toinen uni oli että asuttiin eukon kans mun isän talossa, sitten sinne tuli CIA tutkimaan, sitten me tajuttiin että me ollaan aaveita ja ne tutkii meitä ja menin sitten ulos ja ammuin kaikki. Paitsi yhtä, joka oli itsekkin aave, se tuli sit talon sisään ja alkoi pyörimään niin kovasti että se muuttui pyörremyrskyksi.
Tämän selkeä tulkinta on, että armeija on lopetettava, kuten myös Formula-ajot. Aseet pitää myös kieltää. Ja aaveet. Ja pyöriminen...
(Dokaa ensi kerralla ainakin viikko putkeen ja kerro sitten taas mitä unia näit :lol: )
-Takuulla, sano Tampereenlikka!
Mariella
Rico Tubbs

Viesti Kirjoittaja Mariella »

Näin unta, että jätkäkaverini lainasi mun mustia saappaita (piikkikorot) :D Ja olin helvetin kiukkunen koska ne on sellasta mokkaa ja ulkona oli märkä ilma, ja ne venyis sen jalassa pilalle koska sen jalka on paljon isompi kun mun. Tosi weird.. Se nyt ei niin neitimäinen ole kuitenkaan, eikä ole kotonakaan joten kovin mahdoton ajatus...
Nerot hallitsevat kaaoksen
ABC
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja ABC »

Näin viime yönä omituista unta: menin ratsastamaan tallille, jossa minun käskettiin kammata punaisen hevosen valkoinen harja. Tein työtä käskettyä. Tallin omisti mies, joka piti päässään nahkahuppua, koska ei halunnut, että kukaan näkisi hänen kasvojaan. Minua varoitettiin hänestä, ja ajattelin, että who cares, en jää tänne asumaan. Miehellä oli 6 punavalkoista koiraa, jotka juoksivat metsässä, kun lähdin tallilta. Heräsin.

Tulkitkoon ken osaa... :roll:
Tampereen Tyttö
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Tampereen Tyttö »

ABC kirjoitti:Näin viime yönä omituista unta: menin ratsastamaan tallille, jossa minun käskettiin kammata punaisen hevosen valkoinen harja. Tein työtä käskettyä. Tallin omisti mies, joka piti päässään nahkahuppua, koska ei halunnut, että kukaan näkisi hänen kasvojaan. Minua varoitettiin hänestä, ja ajattelin, että who cares, en jää tänne asumaan. Miehellä oli 6 punavalkoista koiraa, jotka juoksivat metsässä, kun lähdin tallilta. Heräsin.

Nääh, helppo juttu... :D
Mies nahkahupussa -Pittbull
Punainen hevonen - Maradellon ori - Ferrari
=Seksiä, rahaa, koiria, vaikeuksia -Tai sitten ei.

TT :wink: - Kysy mitä vain, vastaan ihan mitä sattuu mieleen juolahtamaan. Huonoa makua unohtamatta!
-Takuulla, sano Tampereenlikka!
ABC
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja ABC »

Oho! :lol: Enpäs tullut ajatelleeksi tuota.

Mutta miksi juuri 6...?

EDIT. Keksin sitten, että nuo koirathan voisivat kuvata lottopalloja... Arvatkaa voitinko euron euroa. Sen sijaan ostaessani Luonto-arvan, jossa oli punavalkoinen koira, voitin peräti 2 e. :P
Viimeksi muokannut ABC, Ti Huhti 08, 2008 9:23 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lydia07
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Lydia07 »

ABC kirjoitti:Näin viime yönä omituista unta: menin ratsastamaan tallille, jossa minun käskettiin kammata punaisen hevosen valkoinen harja. Tein työtä käskettyä. Tallin omisti mies, joka piti päässään nahkahuppua, koska ei halunnut, että kukaan näkisi hänen kasvojaan. Minua varoitettiin hänestä, ja ajattelin, että who cares, en jää tänne asumaan. Miehellä oli 6 punavalkoista koiraa, jotka juoksivat metsässä, kun lähdin tallilta. Heräsin.

Avainsymbolit:
Punainen, valkoinen, hevonen, pyöveli, kuutonen, ratsastus, palvelija, koirat.

Sanoisinpa että unesi viittaa aivan selvästi tähän Uralin perhonen-animaatioon. Kaikki symbolit ovat tunnistettavissa.

Tämä merkitsee varmaan sitä, että vielä 6 kuukautta haukutaan
animaatiota, ennen kuin se saa jonkin kansainvälisen palkinnon ja taas käy niin kuin aikanaan Lordin Hard rock hallelujalle.
Haukkujat vaikenevat häntä koipien välissä ja etsivät uutta luuta kaluttavakseen.

Koirat haukkuvat, mutta karavaani kulkee...

:D
Kun etsii toisen parasta, löytää omansa.
- Platon -
Rosamaria
Jack Taylor

Unien tulkinta

Viesti Kirjoittaja Rosamaria »

Kaikkea sitä tuleekin katseltua öisin, ajatelkaa mitä minä uneksin. Mahtaako tämä liityä rahaan, vai johonkin muuhun, osaako kukaan kertoa? Näin se meni:

Jonotin elokuvateatteriin, mutta sinne pääsi vain jättämällä hakemuskavakkeen. Kaavakkeen oikeaan yläkulmaan piti kirjoittaa oma, nelinumeroinen koodi. Unessa kerrottiin merkitsemäni koodin tarkoittavan sitä, että olen kuollut. (Todellisuudessa kirjoitin pankkikorttini tunnusluvun.) Pääsin sisälle, ja leffa kertoi siitä miten minut oli ammuttu!

Uskallanko enää käydä pankkiautomaatilla ollenkaan, olikohan tämä joku varoitusuni. Onko sellaisia muuten olemassakaan, onko kellään kokemusta asiasta.
Katsa

Viesti Kirjoittaja Katsa »

No entäs tämä, viime yöltä.
Kauppakeskuksen parkkipaikka. Revin kaikki vaatteeni pois, minulla on veitsi jolla huidon itseäni silmittömän raivon/vimman vallassa. En pistä, vaan huidon, viillän, raivoan, kunnes seison vapisevana, ympäriinsä raadeltuna ja huohottavana veren värjäämässä lumessa.
Ihmiset kulkevat ohi "tule, älä katso", "mennään", tekevät mutkan kohdallani, katsovat maahan.
Siihen se jotensakin loppui.
Tiina
Sherlock Holmes

Viesti Kirjoittaja Tiina »

^Selvä juttu...
Alastomuus= olet seksuaalisesti virittynyt.
Veitsi=Uni enteilee riitaa ja yleensä huonoja välejä läheisten kanssa.
Likainen lumi=Turhia puheita.

Näin Tamara Maunosen unikirjassa. 8)
Katsa

Viesti Kirjoittaja Katsa »

No se kyllä jokseenkin täsmäisi, eipä siinä. :oops:
Lydia07
Neuvoja-Jack

Re: Unien tulkinta

Rosamaria kirjoitti:Kaikkea sitä tuleekin katseltua öisin, ajatelkaa mitä minä uneksin. Mahtaako tämä liityä rahaan, vai johonkin muuhun, osaako kukaan kertoa? Näin se meni:

Jonotin elokuvateatteriin, mutta sinne pääsi vain jättämällä hakemuskavakkeen. Kaavakkeen oikeaan yläkulmaan piti kirjoittaa oma, nelinumeroinen koodi. Unessa kerrottiin merkitsemäni koodin tarkoittavan sitä, että olen kuollut. (Todellisuudessa kirjoitin pankkikorttini tunnusluvun.) Pääsin sisälle, ja leffa kertoi siitä miten minut oli ammuttu!

Uskallanko enää käydä pankkiautomaatilla ollenkaan, olikohan tämä joku varoitusuni. Onko sellaisia muuten olemassakaan, onko kellään kokemusta asiasta.
Tässä yksi tulkinta niistä monista muista...älä ota liian vakavasti.

:wink:
Uni muistuttaa sinua siitä, että vaikka taloudellinen tilanteesi olisi tällä hetkellä aivan toivoton, rahallakaan ei aina saa kaikkea ja sinun tulisikin nyt tarkkailla mihin turhakkeisiin rahasi käytät.

Pääset sisälle luovuttamalla sinulle elintärkeän koodin.
Joudut katselemaan elokuvaa, jonka käsikirjoitus ei miellytä ja kaiken lisäksi olet itse pääosassa ja sinut ammutaan syyttä, vaikka olet vain halunnut jotain parempaa.

Petyt pahasti etenkin kun vielä huomaat, että se mistä haaveilit, ei ollutkaan sitä oikeata elämää jota halusit.
Köyhyyskin voi olla rikkaus ja ylensyöntikään ei poista rakkauden nälkää.
- Platon -
Lydia07
Neuvoja-Jack

Katsa kirjoitti:No entäs tämä, viime yöltä.
Kauppakeskuksen parkkipaikka. Revin kaikki vaatteeni pois, minulla on veitsi jolla huidon itseäni silmittömän raivon/vimman vallassa. En pistä, vaan huidon, viillän, raivoan, kunnes seison vapisevana, ympäriinsä raadeltuna ja huohottavana veren värjäämässä lumessa.
Ihmiset kulkevat ohi "tule, älä katso", "mennään", tekevät mutkan kohdallani, katsovat maahan.
Siihen se jotensakin loppui.
Kommunikaatiovaikeuksia virkamiesten/instanssien kanssa. (=Ne tuntemattomat ihmiset, jotka eivät katsoneet sinua silmiin, eivät halua nähdä totuutta)

Olet mielestäsi kokenut vääryyttä, ehkä joitakin taloudellisia etuja (verot, asumistuki, opintolaina yms.), jotka sinulle kuuluvat on jäänyt maksamatta es. valitusaika mennyt umpeen tai liitteet vaillinaisia.
Vaikka kuinka riehut ja revit vaatteitasi riekaleiksi, et saa heitä ymmärtämään, mitä tarkoitat. Omasta mielestäsi olet oikeassa ja haluat vain sen mikä sinulle kuuluu, mutta et saa heitä ymmärtämään asiaa ja kulutat suotta voimia asian märehtimiseen.

Siis maltin menetyksellä et saa muuta kuin harmaista hiuksia.
- Platon -
Rosamaria
Jack Taylor

Unista

Viesti Kirjoittaja Rosamaria »

Lydia07, kiitos kovasti unitulkinnastasi - luopumisen tuskaa ja hyväksymistähän tämä on, aivan. Selityksesi oli oikein sopiva tältä kannalta ajatellen. Uskallan siis käydä pankkiautomaatilla jatkossakin. Kiitoksia!
Vastaa Viestiin