Islam

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.
ReissuLasse
Jessica Fletcher

Re: Islam

Viesti Kirjoittaja ReissuLasse »

Samaa sarjaa edellisen uutisen kanssa.

https://www.iltalehti.fi/muutlajit/a/25 ... 0c4090e3b9
Kehätytöt joutuivat poistumaan lehdistötilaisuudesta viikonloppuna käydyn hyväntekeväisyysottelun alla Australiassa.

Syynä olivat kultaiset uimapuvut, jotka olivat rugbytähti Sonny Bill Williamsin mielestä liian paljastavia. Uusiseelantilainen on harras muslimi.

Williams oli vaivaantunut tilanteesta eikä halunnut poseerata kehätyttöjen kanssa. Tilaisuus järjestettiin Sydneyssä paikallisen seurakunnan tiloissa. Tavoitteena oli tuoda lisähuomiota hyväntekeväisyysjärjestölle, joka tukee kodittomia esimerkiksi lahjoittamalla ilmaisia aterioita.

Williams kohtasi lauantaina nyrkkeilyn hyväntekeväisyysottelussa miljonääri Stu Landryn, joka on tullut tunnetuksi tosi-tv-tähtenä.

Tiedottaja Max Markson oli kutsunut lehdistötilaisuuteen samalla viikolla toimintansa aloittaneen uimapukuvalmistajan.

– En todellakaan ajatellut asiasta sen enempää, Markson kertoi ja pyysi anteeksi Williamsilta.

Hän pahoitteli myös esimerkiksi sitä, että vähäpukeisia naisia tuotiin kirkon tiloihin.

Juttu jatkuu kuvan alla.

Sonny Bill Williams edustaa Bluesia, joka ponnistaa Uuden-Seelannin Aucklandista.
Myös uimapukuvalmistaja Watermark Swimwearin edustajat olivat pahoillaan ja stressaantuneita tilanteesta.

– Tytöt taisivat olla hieman surullisia, etteivät he olleet tervetulleita, yrityksen edustaja Sara Wheatley sanoi.

– Emme ole sellaisia ihmisiä, jotka haluaisivat aiheuttaa kenellekään ongelmia, joten tämä oli hieman ikävää, mutta tytöt ymmärsivät.

Edustajat lisäsivät, että yritys arvostaa ja tukee kulttuurin monimuotoisuutta. Itse ottelussa kehätytöillä oli hieman enemmän vaatetta, sillä heillä oli mustien uimapukujen lisäksi kultaiset shortsit jalassa.

Williamsin agentti Khoder Nasser sanoi, että heidän leirinsä koki, ettei kehätyttöjen tuonti lehdistötilaisuuteen ollut fiksua ja piti pyyntöä heidän poistamisestaan kohtuullisena.

– Mielestämme se ei ollut sopivaa siinä ilmapiirissä. Sonny Bill suhtautuu naisiin hyvin kunnioittavasti, Nasser kertoi.

Lähde: Dailymail.co.uk

RIKU KORKKI
[email protected]
Itse kuulun sellaiseen seurakuntaan jossa pyhä asia on pitää paljastavia asuja ja ollaan jopa alasti. Siveellinen ja peittävä pukeutuminen on meille kauhistus. Saako meidän lahkon edustajat vastaavissa tilaisuuksissa mukaan paljasta pintaa ettei tule mielipahaa.
PoliisimestariSisu

Viesti Kirjoittaja PoliisimestariSisu »

Edelleen olen sitä mieltä että tämä ketju kuuluisi JR-osastolle.
On Anoi Kaa
James Bond (George Lazenby)

Viesti Kirjoittaja On Anoi Kaa »

Samaa mieltä kuin mr Sisu yllä. Vai mitä mieltä olette 13-vuotiaana tuomitun miehen julkisista hirttäjäisistä Iranin islamilaisessa tasavallassa aiemmin tänä vuonna? Rikoksesta ei kerrottu, mutta oletan vähintäänkin piirtäneen lapsena jotain pilakuvia tai sanonut pahasti "siitä, jota ei saa piirtää".
13v vapaana, 13v vankina ja sitten tuomio islamkulttuurin mukaisesti.jpg
13v vapaana, 13v vankina ja sitten tuomio islamkulttuurin mukaisesti.jpg (12.89 KiB) Katsottu 2771 kertaa
Miehen hirtto suoritettiin hitaasti kiduttaen nosturin nokassa tietenkin ja juhlallisuuteen oli "ystävällisesti pyydetty" myös hänen sukulaisiaan.
Läheisistä koostuvan naiskuoron kuulee kannustavan taustalla tunteikkaasti. Twitterlinkki videoon: https://twitter.com/Raman_Ghavami/statu ... 1674613760

Iraniin ei kannata kyllä nostureita viedä, eikä edes hissejä (syy: homonheitto), vaikka kauppasaartoa ehkä joskus ennen maan lopullista tuhoamista höllätäänkin. Itse eivät noitakaan tuotteita saa aikaiseksi.
Ironiainjektio: Mitä enemmän injektiot, sitä enemmän infektoit (tuore tutkimus). Tästä syystä virustaudit ja syövät saavat usein vallan boostaamisen jälkeen. Olkaa viisaita ja pysähtykää hetkeksi.
Silli
Axel Foley

Re: Kaksi naista löytyi kuolleena Marokosta

Viesti Kirjoittaja Silli »

RoteAF kirjoitti:...mutta kyllä nuo islamistit tekivät mitä pitikin.
On se kumma, jos islamistitkaan eivät saa olla rauhassa tältä suvaitsevaisuustrendiltä OMASSA MAASSAAN?
En ole ihan varma, mihin viittaat. On kuitenkin mielenkiintoista miettiä, miksi muslimimaissa on sellaista kuin siellä on. Miksi kyseisten maiden hallitsijat joukkoineen eivät saa maitaan riittävän rauhallisiksi, että väestöllä olisi siellä turvallista elää? Miksi tietyt maat esim. Marokko, Egypti, Tunisia, Jordania, Arabiemiraatit ja Indonesia houkuttelevat länsimaisia turisteja, jos he halveksivat länsimaista kulttuuria ja länsimaisia ihmisiä. Moni meistä länkkäreistä voisi aivan hyvin elää elämänsä ilman yhtään matkaa muslimimaihin. Miksi nämä muslimimaat eivät kehitä elinkeinorakennettaan sellaiseksi, että ne pärjäisivät ilman siveettömien länsimaalaisten tuomia matkailurahoja? Silloin elämä olisi varmaan heille helpompaa. Ai niin, mutta kun iso osa heidän omasta väestöstäänkin vastustaa vanhoillista islamintulkintaa ja kivikautista elämäntapaa. Ai niin, kun taloutta on vaikea kehittää, kun merkittävä osa väestöstä on lukutaidottomia ja länsimaalaisten päiväkotilasten tasolla tietotaitojen osalta, joskin he saattavat osata Koraanin ulkoa.
Kauden kalasuositus: Jalostajan Saaristosilli & Sipulisilli
RoteAF
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja RoteAF »

Silli kirjoitti:
RoteAF kirjoitti:...mutta kyllä nuo islamistit tekivät mitä pitikin.
On se kumma, jos islamistitkaan eivät saa olla rauhassa tältä suvaitsevaisuustrendiltä OMASSA MAASSAAN?
En ole ihan varma, mihin viittaat. On kuitenkin mielenkiintoista miettiä, miksi muslimimaissa on sellaista kuin siellä on. Miksi kyseisten maiden hallitsijat joukkoineen eivät saa maitaan riittävän rauhallisiksi, että väestöllä olisi siellä turvallista elää? Miksi tietyt maat esim. Marokko, Egypti, Tunisia, Jordania, Arabiemiraatit ja Indonesia houkuttelevat länsimaisia turisteja, jos he halveksivat länsimaista kulttuuria ja länsimaisia ihmisiä. Moni meistä länkkäreistä voisi aivan hyvin elää elämänsä ilman yhtään matkaa muslimimaihin. Miksi nämä muslimimaat eivät kehitä elinkeinorakennettaan sellaiseksi, että ne pärjäisivät ilman siveettömien länsimaalaisten tuomia matkailurahoja? Silloin elämä olisi varmaan heille helpompaa. Ai niin, mutta kun iso osa heidän omasta väestöstäänkin vastustaa vanhoillista islamintulkintaa ja kivikautista elämäntapaa. Ai niin, kun taloutta on vaikea kehittää, kun merkittävä osa väestöstä on lukutaidottomia ja länsimaalaisten päiväkotilasten tasolla tietotaitojen osalta, joskin he saattavat osata Koraanin ulkoa.
Tekstistäsi huomaa hyvin sen, että katselet asiaa länsimaalaisen ajatumallin mukaisesti.
Kirjoitit, että "iso" osa vastustaa islamin tulkintaa, vaikka olisit ihan hyvin voinut kirjoittaa, että osa kannattaa islamin tulkintaa.

Kaltaisesi ihmiset saivat jo ristiretkien aikoina tuhottua monta kulttuuria.
Kannatat varmasti Amazonin sademetsissä elävien ainutlaatuisten heimojen sivistämistä, ja tietenkin LÄNSIMAALAISTAMISTA.
Silli
Axel Foley

RoteAF kirjoitti:Tekstistäsi huomaa hyvin sen, että katselet asiaa länsimaalaisen ajatumallin mukaisesti.
Kirjoitit, että "iso" osa vastustaa islamin tulkintaa, vaikka olisit ihan hyvin voinut kirjoittaa, että osa kannattaa islamin tulkintaa.

Kaltaisesi ihmiset saivat jo ristiretkien aikoina tuhottua monta kulttuuria.
Kannatat varmasti Amazonin sademetsissä elävien ainutlaatuisten heimojen sivistämistä, ja tietenkin LÄNSIMAALAISTAMISTA.
Tekstistäsi huomaa, että et ymmärrä ihmisiä jotka ajattelevat asioista eri tavoin kuin sinä. Meitäkin on moneen junaan, emmekä muodosta vain yhtä samoin ajattelevien ryhmää.

Minulle on täysin yhdentekevää, miten muslimimaat järjestävät yhteiskuntansa, mutta jotainhan heidän pitää mailleen tehdä. Ottakoot oppinsa vaikka ulkoavaruudesta tai alkakoon soveltaa kaikkein ankarinta islamin tulkintaa. Minua ei kiinnosta. Tässä on vain se ongelma, että nämä muslimienemmistöiset p*skamaat ovat uhka paitsi omalle väestölleen myös muille samalla maapallolla eläville. Jos voisimme sulkea kyseiset maat väestöineen tiukasti omille alueelleen ja olla varmoja, ettei niiden rajojen yli tai ali tulisi koskaan minkäänlaisia aseita tai terroristeja, niin tilanne olisi täysin OK minulle. Kyseiset maat voisivat maidensa alueilla harjoittaa ihan mitä tahansa ideologiaa. Oletettavasti he myös pystyisivät siinä tilanteessa pitämään yhteiskuntansa pystyssä ilman minkäänlaista ulkomaankauppaa vääräuskoisten kanssa. Jos näin olisi, niin se olisi täysin OK, mutta kun tuo skenaario ei nyt vaan ole mahdollista.

Sitä paitsi syytät nyt kevyin rantein minua, muita länsimaalaisia ja jopa muinaisia ristiretkeläisiä. Oletko unohtanut, miten Afganistanin talebanit tuhosivat alueellaan sijainneita muinaisia buddhalaispatsaita? Muistatko miten Isis tuhosi hallussaan olevilta alueilta ikivanhoja kirkkoja, luostareita mutta myös moskeijoita ja supervanhoja sekä alueen historian osalta merkittäviä raunioita? Entä miksi muslimit tappavat toisiaan jatkuvasti ja miksi se keskinäinen tappaminen on kestänyt koko minun ikäni ja pidempäänkin? Eivätkö ne aasit pysty luomaan sellaisia islamin mukaisia valtioita ja yhteiskuntia, joissa erilaiset muslimit voisivat elää sovussa keskenään tai vaikka jokainen ryhmä omilla turvallisilla alueillaan? Kerro minulle tietämättömälle, mitkä asiat ovat muslimimaiden vahvuuksia, joiden varassa niitä alueita voitaisiin kehittää? Mitä meidän länsimaalaisten kannattaisi tehdä, jotta Lähi-Itään ja muillekin muslimivaltaisille alueille saataisiin rauha sekä valtioiden kehittyminen voitaisiin saada vauhtiin?
RoteAF
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja RoteAF »

Silli kirjoitti:Jos voisimme sulkea kyseiset maat väestöineen tiukasti omille alueelleen ja olla varmoja, ettei niiden rajojen yli tai ali tulisi koskaan minkäänlaisia aseita tai terroristeja, niin tilanne olisi täysin OK minulle.
Siksi on rajat. Valtioiden rajat.
Silli kirjoitti:Sitä paitsi syytät nyt kevyin rantein minua, muita länsimaalaisia ja jopa muinaisia ristiretkeläisiä. Oletko unohtanut, miten Afganistanin talebanit tuhosivat alueellaan sijainneita muinaisia buddhalaispatsaita? Muistatko miten Isis tuhosi hallussaan olevilta alueilta ikivanhoja kirkkoja, luostareita mutta myös moskeijoita ja supervanhoja sekä alueen historian osalta merkittäviä raunioita?
Maailmassa olisi aika helvetin rauhallista menoa, jos kukin pyrkisi pysymään omalla tontillaan.
Vanhat kivikasat joutivatkin maisemaa pilaamasta. Ei niitä kukaan enää käyttänyt.
Silli kirjoitti: Entä miksi muslimit tappavat toisiaan jatkuvasti ja miksi se keskinäinen tappaminen on kestänyt koko minun ikäni ja pidempäänkin? Eivätkö ne aasit pysty luomaan sellaisia islamin mukaisia valtioita ja yhteiskuntia, joissa erilaiset muslimit voisivat elää sovussa keskenään tai vaikka jokainen ryhmä omilla turvallisilla alueillaan?
Heiltä puuttuu vahva johtaja. Tämä paskahan räjähti käsiin, kun LÄNSIMAAT tappoivat Husseinin ja Gaddafin.
Silli kirjoitti:Kerro minulle tietämättömälle, mitkä asiat ovat muslimimaiden vahvuuksia, joiden varassa niitä alueita voitaisiin kehittää? Mitä meidän länsimaalaisten kannattaisi tehdä, jotta Lähi-Itään ja muillekin muslimivaltaisille alueille saataisiin rauha sekä valtioiden kehittyminen voitaisiin saada vauhtiin?
Kehittää ja kehittää...

Jos tarkoitat kehittämisellä sitä, että siihenkin maailman kolkkaan saadaan samanlainen kulutushysteria ja omanpesän paskaaminen, niin toivottavasti ei kehity.

Rauha syntyy, kun heidän annetaan tapella KESKENÄÄN, niin, että siellä ei ole Venäjä tukemassa toista puolta ja Jenkit toista.
Papa Legba
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja Papa Legba »

Ketju on siis Marokon tapetuista tytöistä. Asiaan ja siihen mitä edellä on sanottu liittyen niin esittäisin nöyrimmin ja köyrimmin seuraavaa:
Silli kirjoitti:
"Entä miksi muslimit tappavat toisiaan jatkuvasti ja miksi se keskinäinen tappaminen on kestänyt koko minun ikäni ja pidempäänkin? Eivätkö ne aasit pysty luomaan sellaisia islamin mukaisia valtioita ja yhteiskuntia, joissa erilaiset muslimit voisivat elää sovussa keskenään tai vaikka jokainen ryhmä omilla turvallisilla alueillaan?"

Tuo on niin hersyvää huumoria että piti käydä vaihtamassa alushousut kun sfinkteri ei kestänyt naurun tyrskähdystä. Silli on nero. Hyvä!
Muslimit ovat tappaneet toisiaan ainakin 1200 vuotta eikä loppua tule. "Islamin mukainen valtio ja yhteiskunta" on jotakin herttaista oxymoronia idiotiaa josta tosin puuttuu sana "toimiva".
Joku atomipommein suoritettu mattopommitus jokaisen muslimimaan alueelle voisi toimia ikäänkuin uutena alkuna, ehkä.
Silli
Axel Foley

RoteAF kirjoitti:Heiltä puuttuu vahva johtaja. Tämä paskahan räjähti käsiin, kun LÄNSIMAAT tappoivat Husseinin ja Gaddafin.
Kyseisten ukkojen kuolemista voisi puhua pitkäänkin. Kuitenkin minua ihmetyttää, miksei heille ole jo ilmaantunut mahtavia seuraajia. Luulisi noin ylivertaisista ja runsaslukuisista aavikkokansoista löytyvän suorastaan tuhansittain potentiaalisia huippujohtajia.
RoteAF kirjoitti:Kehittää ja kehittää...

Jos tarkoitat kehittämisellä sitä, että siihenkin maailman kolkkaan saadaan samanlainen kulutushysteria ja omanpesän paskaaminen, niin toivottavasti ei kehity.
Minulle on aivan sama, miten siellä valtioita kehitetään. Aavikkokansat voivat itse määritellä kehityssuuntansa ja -kohteensa. Olen kuitenkin käsittänyt, että erittäin suuri osa heidän(kin) väestöistään kaipaa sellaisia tavallisina pidettyjä asioita kuten puhdasta vettä, säännöllisesti toimivaa sähköenergiaa, ruokaa ja mahdollisuutta elää arkeaan ilman alituista kuolemanpelkoa. Erittäin suuri osa heistä vaikuttaa himoitsevan myös CocaColaa, (länsimaisia) merkkivaatteita, popmusiikkia, autoja, älypuhelimia, Internettiä jne.
RoteAF kirjoitti:Rauha syntyy, kun heidän annetaan tapella KESKENÄÄN, niin, että siellä ei ole Venäjä tukemassa toista puolta ja Jenkit toista.
Jostain syystä parhaassa tappeluiässä olevat nuoret miehet vaikuttavat haluavan tappelemisen sijasta niistä maista pois.

Miten sinä ratkaisisit ym. ongelmat? Missä ajassa esim. johtajapulaan, puhtaan veden saantiin, energiaan ja vaikkapa väestön internet-himoon voitaisiin löytää kestävät ja kulttuurisesti mielekkäät ratkaisut? Entä mitä mieltä olet Trumpin lausunnosta, että USA aikoo vetäytyä Syyriasta?

Nämä keskustelut tosiaan menevät kauas ketjun varsinaisesta aiheesta, joskin toki liittyvät löyhästi aiheeseen. Ainakin minä olen miettinyt kovasti, miten muslimimaihin pitäisi suhtautua. En ole niissä juuri käynyt, enkä suunnittele matkustavani mihinkään niistä. Siksi voisi ajatella, ettei minua uhkaa näiden naisten (miksi heitä tytötellään tässä ketjussa) kohtalo. Toisaalta aavikkokansat ovat tuoneet terrorismia myös tänne länsimaihin. Matkailun sijasta olisin halukas - kaikesta huolimatta - tukemaan näitä kansoja jollain tavoilla, mutta keinojen keksiminen on hankalaa. Kyseisten maiden tuotteiden ostaminen olisi yksi arkinen tukimuoto, mutta mitä ihmettä ne sellaiset tuotteet voisivat olla? En kaipaa esimerkiksi Marokon suurta vientituotetta hasista.
sörsse
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja sörsse »

Maapallon ihmisistä n. 1,8mrd (26%) on Islamilaisia ja n. 2, 4mrd (34%) on Kristinuskoisia, eli yhteensä heitä on reilusti yli puolet koko populasta! Toki tuo panee hieman miettimään tuota paskakulttuurinimikettä ? Joku tässä yhtälössä ei täsmää?
devil_doll
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja devil_doll »

L. Ron Bumqvist kirjoitti:
Gladys kirjoitti:Ai ihanko totta? Sinulle ei ehkä ole väliä sillä toimiiko perseraiskaajanasi suomalainen pertti tahi joku muiden maiden ahmed. Älä kuitenkaan ryhdy sen perusteella yleistämään tai kertomaan miltä meistä naisista tuntuu. Monelle muulle asialla saattaa nimittäin olla paljon isompikin merkitys.
Sitä merkitystä tässä yritinkin ihmetellä. Kun minusta oleellisempaa on (yrittää) kitkeä kaikki seksuaalinen ja muu väkivalta, kuin keskittyä vain johonkin tiettyyn ryhmittymään.

En edes lähtisi osoittelemaan miessukupuolta sormella, koska juurisyy on syvemmällä kuin missään rodussa, kulttuurissa tai sukupuolessa.
Tyypillistä maalitolppien siirtelyä ja asian vierestä puhumista, kun ei haluta myöntää, että kaikki kulttuurit nyt eivät vaan ole yhtä hyviä.

Jos tarkoituksesi on sanoa, että pitää keskittyä kitkemään kaikki väkivalta, niin se nyt ei vaan ole mahdollista, minkä itsekin hyvin tiedät. Mutta länkyttämällä juurisyistä ja vaatimalla asian kaikenkattavaa käsittelyä saat siirrettyä väittelyn muualle varsinaisesta syystä eli siitä, että islamilaisista maista tulevat raiskaavat useammin esimerkiksi siksi, että 1) uskovat länsimaisten naisten olevan huoria verrattuina musliminaisiin, ja 2) uskovat, että länkkärit ansaitsevat opetuksen ja tulla valloitetuksi. Uskon, että tiedät että Koraanissa annetaan eksplisiittinen käsky käännyttää kaikki kansat muslimeiksi vaikka väkisin.
Viimeksi muokannut devil_doll, Ma Joulu 24, 2018 11:02 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sika naiseksi

There's nothing in my dreams, just some ugly memories. Kiss me like the ocean breeze.
Alibion
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja Alibion »

Asiaa on tutkittu ja yllättäen islam ja sen opit.
Nyt jauhetaan ja yritetään selittää ja etsiä liian kaukaakin.
911,Isis,Euroopan iskut ym....selvä peli. Näistä maista en haluaisi yhtään matua tänne ja yksikään ei ikinä tule olemaan minun kaverini.
Ne mitä tullu tänne sais kärrätä vittuun täältä.
MohammedMohammed
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja MohammedMohammed »

Silli kirjoitti: Olin nuorempana tilanteessa, jossa eräs ikäiseni tyttö seurusteli somalipakolaisen kanssa. Yritimme useamman kaverin kanssa saada häntä järkiinsä tai edes käyttäytymään varovaisemmin. Mutta ei. Hänen mukaansa me olimme lapsellisia idiootteja. Raiskatuksihan hänkin pian päätyi, mahdollisesti useammankin ihanan mustan miehen toimesta. Hän kuitenkin säilyi hengissä ja hänestä tuli erittäin maahanmuuttokriittinen aikuinen. Pidän yhteiskunnan instanssien taholta huudatettua suvaitsevaisuusmantraa erittäin vahvasti syypäänä näiden lasten, nuorten ja aikuisten kohtaloihin. Silti syyttävän sormen täytyy osoittaa myös jokaista uhria itseään ja uhrin lähipiiriä. Länsimaalaiset pojat ja miehet joutuvat huomattavasti harvemmin aavikkokansojen edustajien uhreiksi. Miksi?
Koska naiset keskittyvät enemmän itsensä esille tuomiseen jo lapsesta pitäen ja miehet taas käytännön asioihin ja elannon luomiseen itselleen ja perheelleen. Ja osittain siitäkin syystä, että suomalainen keskivertomiesoletettu on sosiaalisesti vammainen. Ei puhu tunteista kuin kännissä ja harvemmin kehuu naistaan. Niin tuollainen muslimien koristeltu paskapuhe, imartelu ja naisten piirittäminen nostaa naisen silmissä naisen omaa arvoa. Hei, ne huomaa miten kaunis mä oon ja mulle on paljon ottajia. Ja siitä sitten aiheutuu taas rakastumisen ja ihastumisen huumaa. Ja siinä vaiheessa, kun nainen ymmärtää ehkä tehneensä virheen on jo myöhäistä.

Miehet taas harvemmin haluavat nostaa itseään jalustalle ja kerätä imartelua ulkonäöstään. Joten heitä on vaikeampaa kusettaa, kun imartelu ei yksinkertaisesti toimi. Mies vertaa itseään yleisiin kauneusihanteisiin, katsoo peiliin ja toteaa, että vitut miettien mitä nainen haluaa häneltä. Toisekseen miehiä yhdistää yhteiset harrastukset ja intohimojen kohteet. Siinä ei taas vaa'assa paina paskaakaan joku koraaniin, tai muslimi kulttuuriin tutustuminen. Siis useimmilla.
Suomi on siinä aivan kärjessä, että me tiedetään jokainen henkilö, joka tänne on tullut, minkälaisella taustalla hän on tullut ja me pystytään niin kuin rekisterin kautta näkemään sitä tilannetta, minkä tyyppisiä ihmisiä meille tulee. - Päivi Nerg
MohammedMohammed
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja MohammedMohammed »

L. Ron Bumqvist kirjoitti:
Silli kirjoitti:Vielä ketjun päähenkilöiden liittyen. Ketjussa mainittu Maren-vainaan Facebook-seinälleen postaama muslimien puolusteluvideo oli paljon puhuva. Joku jo aiemmin kysyi, että säilyttivätköhän nämä naiset suvaitsevaisuutensa viimeiseen henkäykseen asti. Ihan aiheellinen kysymys.
Toimiiko sama logiikka myös silloin, kun suomalainen mies raiskaa tai muulla tavoin rötöstelee - eli oletko kysellyt suomalaismiesten uhreilta, vieläkö he suvaitsevat kantasuomalaisia?

Tietysti normaaleilla, tribalismin taaksensa jättäneillä ihmisillä ei ole syytä erityisesti puolustella tai demonisoida mitään kansallisuuksia tai etnisiä ryhmiä. Mutta millä tavoin vaikkapa ääriperussuomalaisten fennomaanien maailmankuva muuttuu silloin, kun he joutuvat suomalaisrikollisten julmuuden kohteeksi?
Ei kyse ole kansallisuuksista, tai etnisistä ryhmistä vaan uskonnosta. Kovin monella tapakristityllä, tai ateistilla ei nyt vaan ole kavereinaan himouskovaisia, joita muslimeissa on huomattavan paljon enemmän kuin tapakristityissä. Miksi koraani kiinnostaisi, jos edes samaa kieltä puhuvat jehovantodistajatkaan eivät kiinnosta ystävinä?
Suomi on siinä aivan kärjessä, että me tiedetään jokainen henkilö, joka tänne on tullut, minkälaisella taustalla hän on tullut ja me pystytään niin kuin rekisterin kautta näkemään sitä tilannetta, minkä tyyppisiä ihmisiä meille tulee. - Päivi Nerg
holmesin haamu
Sherlock John Holmes

Viesti Kirjoittaja holmesin haamu »

Doctor Lecter kirjoitti:
L'amourha kirjoitti:Eikös näistä radikalisoituneista ole useampaankin otteeseen mainittu että olivat "länsimaistuneita", käyttivät alkoholia ja pomppivat diskoissa. Sitten oli tapahtunut joku helvetin valaistuminen, seuraavaksi olikin sitten alkanut sammua valoja länsimaalaisilta.
Kyllä tästä puhutaan kun etsitään syitä muualta kuin islamista. Viimeksi siitä oli täällä keskustelua Strassbourgin joulumarkkinakepposteluketjussa, josta oheinen tallenne:
PaxCow kirjoitti:Tämä ei vastaa niitä faktoihin, joita eurooppalaisista terroristeista tiedetään. He nimenomaan ovat niitä, jotka eivät ole käyttäneet aikaansa rukoilemaiseen tai eläneet islamin ideologiassa, vaan he ovat rikollisia, jotka ovat juhlineet, käyttäneet päihteitä ja käyttäytyneet muutenkin islamin vastaisesti. Ajelehdittuaan rikosten tiellä tarpeeksi kauan, on väkivaltainen - ja useasti pinnallinen - käsitys islamista tullut heidän ajatteluunsa mukaan. He ovat tavallaan "born-again muslims", eli uskonnollisuus on pamahtanut heidän elämäänsä vasta teinivuosien jälkeen.
Kommentti on malliesimerkki siitä miten helposti joutuu ns. huonoksi muslimiksi eli pelkällä alkoholin käytöllä tai liian vähäisellä rukoilemisella olet huono muslimi. Tietenkin tälläinen muslimi haluaa sovittaa syntinsä ja mikäpä on parempi keino siihen kuin vääräuskoisten tappaminen.

Siinä missä kristinuskoon kuuluu vahvana ajatuksena anteeksi antaminen, omien rikosten hyväksyminen ja muilta anteeksi pyytäminen, niin se on ideallisestikin täysin toisenlainen toimintatapa.
Vastaa Viestiin