Gootit ja maahanmuuttajat tappelivat Elielinaukiolla

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
Musta Nuoli
Frank Drebin

Viesti Kirjoittaja Musta Nuoli »

cicero kirjoitti:höh, taitaa olla niin että mustiin pukeutuneet "hevianarkistit" olleet kyseessä eivätkä suinkaan gootit. usein kaikkia mustiin pukeutuneita arvellaan gooteiksi :shock:

niillä bootseilla ja korseteilla ja muilla vehkeillä ei kauheesti tapella :lol:
Mitkä "hevianarkistit"? Metallikulttuuriin ei anarkia yleensä kuulu lainkaan, oikeastaan päin vastoin. Anarkian suhteen kannattaa kääntää katse esim. punk-alakulttuuriin. Anarchy in the UK, ja niin edelleen.

Sitä paitsi metallikulttuurissa yölliset joukkotappelut maahanmuuttajien kanssa eivät ole koskaan kuuluneet - ainakaan Suomessa - asiaan. Metallikulttuurin edustajat ovat muutenkin keskimääräistä rauhallisempaa väkeä: esim. Tuska-metallifestivaali on poliisienkin mukaan yksi Suomen rauhallisimmista ja vähiten järjestyshäiriöitä tuottavista musiikkitapahtumista. Toista se on jossain Pori Jazzeilla, jossa toimitusjohtaja-jatsarit riehuvat kännissä tai kamoissa. Mikään ei ole niin vaarallinen rettelöitsijä kuin siisti pukumies!

Sitä paitsi sanalla "gootti" tarkoitetaan jotain paljon laajempaa kuin hentoisia goottityttöjä korseteissaan. Alkuperäiset gootithan olivat ryösteleviä barbaareja pohjoisesta (http://fi.wikipedia.org/wiki/Gootit) - ehkäpä Helsingin yössä liikkuikin rotevia, viiksekkäitä viikinginsukuisia köriläitä? :D

Nykygoottejahan eivät ole vain kalmankalpeat hennot tyttöset korseteissaan, vaan naisen näköiset, silmäkajalia väärinkäyttävät ja yhtä kalpeat lonttoposkiset miekkoset. Jotenkin kyllä vaikea kuvitella jälkimmäistäkään ryhmää missään lähitaistelussa kenenkään kanssa, siinähän voi mennä meikit poskelle, tukka sekaisin ja lävistys revetä.

Jos goottiaatteen historia kiinnostaa, Gavin Baddeleyn teos "Goth chic - johdatus pimeän puolen estetiikkaan" (Like 2005) on kiintoisaa luettavaa. Sanalla "gootti" on tarkoitettu milloin mitäkin skandinaavis-germaanisista soturiheimoista goottilaisiin katedraaleihin, goottilaisesta 1800-luvun kauhuromanttisesta kirjallisuudesta goottirock-yhtyeisiin ja japanilaisiin Gothic Lolita -tyttöihin.
"Let each note I now play
be a black arrow of death
sent straight to the hearts
of all those who play false metal"
Lars
Alibin satunnaislukija

Viesti Kirjoittaja Lars »

Musta Nuoli kirjoitti: Tuska-metallifestivaali on poliisienkin mukaan yksi Suomen rauhallisimmista ja vähiten järjestyshäiriöitä tuottavista musiikkitapahtumista.
Tosin viime vuonnahan sinne oli eksynyt jotain nasuja riitaa haastelemaan, pulloilla, kaasuilla ja pampuilla huidottiin puolin ja toisin.
Panhead
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja Panhead »

cicero kirjoitti:suurin osa niistä goottitytöistä/naisista joita itse tunnen ovat ihan liian heikkoja miettimäänkään mitään muuta kuin korsetin kiristämistä...niiden väkivalta kohdentuu ensisijaisesti ja ainoastaan omaan itseensä tai siihen kumppaniin...ja yleensä seksuaalisessa mielessä...kaikki mustiinpukeutuvat vampyrit ja vamppyrellat eivät ole gootteja....
Olen samaa mieltä :oops: Kyllä nää goottitypyt taitaa enempi purkaa patoutumia tuolla vällyjen välissä.. 8)
-Don`t ask to drive my bike and i don´t ask to drive your wife-
joey
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja joey »

(Välihuomautuksena todettakoon, että aion silti ainakin toistaiseksi pitää tiukasti kiinni siitä mielikuvasta, jossa violettikorsettiset typyt kynsivät mamuja :lol: :lol:)
Musta Nuoli
Frank Drebin

Lars kirjoitti:
Musta Nuoli kirjoitti: Tuska-metallifestivaali on poliisienkin mukaan yksi Suomen rauhallisimmista ja vähiten järjestyshäiriöitä tuottavista musiikkitapahtumista.
Tosin viime vuonnahan sinne oli eksynyt jotain nasuja riitaa haastelemaan, pulloilla, kaasuilla ja pampuilla huidottiin puolin ja toisin.
Minä olin ymmärtävinäni, että alueen ulkopuolella oli jotain pikku kärhämää, ei alueella. Enpä itse ainakaan nähnyt mitään ongelmia missään. Noita festareita on tullut käytyä läpi sekä työn että huvin vuoksi aika monta, metallifestarit kuten Tuska ja Sauna ovat olleet varsin leppoisia. Tosin juhannusfestareille (Nummirock, RMJ) olen kieltäytynyt lähtemästä täysin kategorisesti, suomalainen juhannus (=alkoholin väärinkäyttä ja tappelut) yhdistettynä festareihin (=alkoholin väärinkäyttö, ns. sekamusiikkifestareilla myös yleensä väkivalta ja raiskaukset) tuottaa pahan yhtälön.

Ankkarock ei ole itsessään epämiellyttävä (paitsi järkyttävien välimatkojensa takia, lavalta A lavalle B ei saa olla kahta kilsaa), mutta Ankkarockiin johtavalta tieltä saisi kernaasti heittää putkaan jokaisen kiihkouskovaisen sekopään, joka tien varrella messuaa. Pitäisikin tehdä kostoksi joku sekulaarikäännytysisku jeesustelu-festareille: isolla porukalla saarnaamaan tien varteen järjenkäytön iloista ja taikauskon hylkäämisen eduista...

Epämiellyttävintä on ollut usein Ruisrockissa, jonne pakkautuu aivan liian ahtaille kulkuväylille jokaisen mahdollisen musiikinlajin harrastajia sekä aivan liian paljon niitä ihmisiä, jotka tulevat festareille vain juomaan, eivät kuuntelemaan yhtyeitä. Tästä on seurannut usein ristiriitojen kärjistymisiä, ja Ruisrockin leirintäalueellahan raiskataan perinteisesti tyttö tai pari. Raumanmeressä tosin on viime vuosina tainnut kuolla juhlija tai pari, joten eipä sekään taida mikään paratiisi olla. Kaupunkifestari se olla pitää: ei tarvitse kitua missään korvessa tai erämaassa, vaan pääsee näppärästi sivistyksen pariin, ja kernaasti hotelliin.
Musta Nuoli
Frank Drebin

joey kirjoitti:(Välihuomautuksena todettakoon, että aion silti ainakin toistaiseksi pitää tiukasti kiinni siitä mielikuvasta, jossa violettikorsettiset typyt kynsivät mamuja :lol: :lol:)
Ei tämäkään mitenkään huono mielikuva ole :D

Toisaalta, kyllähän lähes kaikissa ns. moderneissa kauhuleffoissa ja -kirjoissa mm. vampyyrit kuvataan suurin piirtein goottien näköisinä tyyppeinä, nahka-asuisina ja/tai korsettiasuisina kalpeina typyinä tai ei-niin-heteron-näköisinä liimatukkina. Ehkäpä nämä antavat oikeillekin gooteille jotain taisteluvimmaa... :wink:
Lars
Alibin satunnaislukija

Viesti Kirjoittaja Lars »

Juu siinä puistossahan nämä kahnaukset sattuivat. Eipä silti, ilman Tuskaa tuskin olisivat vaivautuneet paikalle. Mutta hieno festari, ens kesänä tulossa kova setti!
cicero
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja cicero »

niin no joo musta näihin uusiin nuoriin hevijannuihin voi liittää myös tuon anarkistisuuden...vaikka tiedän ettei ne alkuperäisesti kuulu yhteen..

"gootti"-asioissa mua ei tarvitse sen sijaan opastaa..niitä on kavereina muutama sekä miehiä ja naisia...ja olen myös itse joskus käynyt heidän bileissään "valeasuisena goottina" :P ihan mielenkiinnosta...pieni ongelma on se, että mun mies ei voi kyseistä ryhmää sietää(eipä kyllä useimpia muitakaan mun ystäviä) joten on jäänyt vähän vähemmälle viime aikoina.

mutta siis gootit ei tappele julkisesti kenenkään kanssa ainakaan fyysisesti...
"jos on pakko tehdä jotain epäsuosittua sen voi saman tien tehdä täydestä sydämestä"
Bombay
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Bombay »

cicero kirjoitti:niin no joo musta näihin uusiin nuoriin hevijannuihin voi liittää myös tuon anarkistisuuden...vaikka tiedän ettei ne alkuperäisesti kuulu yhteen..

.
Täh? En kyllä ikinä ole aiemmin moista liittänyt metalli/hevikulttuuriin vaikka reilun vuosikymmenen olen enemmän tai vähemmän pyörinyt "piireissä". Voihan sitä tietysti sanoa että noin mutta eri asia on pitääkö se paikkaansa :D
BooYaa
Alokas

Viesti Kirjoittaja BooYaa »

Niin jos joku ei eilista hesaria ole lukunut niin jotain 15-16v wannabee-uusnatseja ne "gootit" sitten oli loppupeleissä. Aika huvittava/surullinen kuva oli siinä, 2 teinityttöä pilotit päällä joissa jotain hitler ja white pride kangasmerkkejä ommeltuna.
PaulaDrew
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja PaulaDrew »

Jep, surkea näky oli tämä. Ja ainakin toinen noista pimuistakin oli jo 18 v. eli pääsisi jo baareihin mutta ei, kun steissillä tappelemassa kakaroiden kanssa Hitler-merkit takissa. Hoh hoijakkaa.
apollo
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja apollo »

Meikki tekee ihmeitä, varsinkin jos se on levähtänyt pitkin naamaa :lol:
jamppa
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja jamppa »

Höh :cry: Nyt meni mun ja Joeyn illuusio liiloista korseteista sitten lopullisesti. Toimittajan kannattais ehkä pikkasen paneutua nuorisokulttuuriin jos sekottaa gootit ja nasut keskenään :) Toisaalta voihan se olla niinkin että poliisi on tarkoituksella julkaissut tiedotteen gooteista jotta heidän omat klanipäänsä eivät saisi huonoa mainosta.
Olette lukinneet itsenne pelon häkkeihin, ja katso, valitatteko nyt vapauden puuttumisesta.
cicero
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja cicero »

Bombay kirjoitti:
cicero kirjoitti:niin no joo musta näihin uusiin nuoriin hevijannuihin voi liittää myös tuon anarkistisuuden...vaikka tiedän ettei ne alkuperäisesti kuulu yhteen..

.
Täh? En kyllä ikinä ole aiemmin moista liittänyt metalli/hevikulttuuriin vaikka reilun vuosikymmenen olen enemmän tai vähemmän pyörinyt "piireissä". Voihan sitä tietysti sanoa että noin mutta eri asia on pitääkö se paikkaansa :D
en minäkään aikaisemmin mutta jotenkin tuntuu että nykyään punk ja heavy ovat yhdistyneet nuorison pään sisällä samaksi puuroksi eli kuunnellaan metallia mutta käyttäydytään kuin anarkistit...
"jos on pakko tehdä jotain epäsuosittua sen voi saman tien tehdä täydestä sydämestä"
joey
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja joey »

PaulaDrew kirjoitti:Jep, surkea näky oli tämä. Ja ainakin toinen noista pimuistakin oli jo 18 v. eli pääsisi jo baareihin mutta ei, kun steissillä tappelemassa kakaroiden kanssa Hitler-merkit takissa.
Jos mietin sitä aikaa, kun itse täytin 18, täytyy myöntää etten kyllä minäkään onnesta soikeana rynnännyt baareihin rellestämään. Yksi hyvä syy tälle oli varmaankin se, että olen aivan alkuvuodesta syntynyt, toisin kuin kaikki muut samanikäiset kaverini, mutta toinen syy voisi olla pääkaupunkiseudun K18-baarien taso. Eli taso on huono. Vieläkin tuntuu, ettei parhaimpiin paikkoihin pääse vaikka ikää jo onkin enemmän :D Enkä vaadi erinomaisen musiikin lisäksi kummoisia. Voin kuvitella, miten vaikeaa noiden teininatsien on löytää hyvää baaria itselleen, kun hottentottimusiikkia (äitini termi, aivan loistava mielestäni) kuulee väkisinkin joka paikassa, eikä Kallion kaikissa kulmapubeissakaan välttämättä katsota hyvällä rinnassa komeilevaa hakaristiä.
Vastaa Viestiin