Otuksen kootut copypastet

Keskustelut ylläpidosta ja tuomioistuimesta. Myös käyttäjien keskinäiset nokittelut tänne.

Valvojat: Kyöpeli, Kilomies

Doctor Lecter
James Bond (Daniel Graig)

Viesti Kirjoittaja Doctor Lecter »

muistan lukeneeni jutusta
Aina kun kuulen sanan suvaitsevaisuus, poistan varmistimen!
jamppa
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja jamppa »

Kalessin kirjoitti:pakko jatkaa aiheesta, niin miksei ylläpito puutu tähän toimintaan?
Ilmeisemmin kirjoittajien määrä on kasvanut nopeampaa tahtia kun moderaattorien, jolloinka ei vaan yksinkertaisesti jää aikaa jokaista viestiä lueskella. Selvät tapaukset nyt tietenkin ihmetyttää, kuten esimerkkini ekalta sivulta autonalle vahingossa jäänti :)
Olette lukinneet itsenne pelon häkkeihin, ja katso, valitatteko nyt vapauden puuttumisesta.
otus
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja otus »

Moderaattorit kyllä tietävät toimistani, olen itse informoinut heitä selvittämään rikolliseksi väitetyt toimeni tänään, odotellaan nyt päätöstä,kunhan kerkeävät perehtyä tapaukseen.
Jos alkaa pännii, niin anna bannii..
Loka
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Loka »

Harriet Makepeace kirjoitti:Tosin ihmettelen miksi ylläpito ei poista näitä tyhjänpäiväisyyksiä.
Taidat itse olla tyhjänpäiväisyys kun sinulla on varaa puhua toisten ajatuksenkulusta tähän sävyyn. Asia joka toiselle on tärkeän oloinen, voi toiselle olla jotain ihan muuta. Itse luen päivittäin iltalehdet mutta kaikki eivät niin tee. Muistelen että monikin on sanonut että lukee mielellään postauksia sitten täältä. Mua nuo ei pahemmin häiritse, en tosin niitä täältä toiseen otteeseen enää lukeakaan, luonnollisesti. Joskus kuitenkin tälläinen mitättömältä vaikuttava postaus saattaa olla suurempi juttu mitä ajateltiin ja siten siitä voi kehkeytyä pitkäkin ketju.

Itse kun liikun lähinnä tuolla b-osiossa, mua ei haittaa mikään mitä tänne kopsataan. Lainaan tähän kuitenkin Raidia :wink:

On hyvä muistuttaa ahkeria kirjottajia tekijänoikeuslaista. Kun "lainaatte" jotakin artikkelia, niin on hyvä muistaa, että artikkelin kokonaan lainaaminen on kiellettyä. Palstan ylläpito ja moderaattorit puuttuvat tekijänoikeusrikkomuksiin, aina sitä mukaan, kun eri mediat niitä meiltä vaativat.

Kirjottaessasi artikkelia jo jossakin toisessa mediassa olevasta esim. lehtijutusta on hyvä muistaa seuraava lista.

1. Älä kopioi artikkelia kokonaisuudessaan vaan esitä asia "vapaasti lainattuna"
2. Ilmoita aina lähde/lähteet.
3. Laita myös linkkit lähteisiin, mikäli se on mahdollista.
4. Voit myös tehda "uutisen" jostakin uutisesta.
5. Etsi jotakin lisää tietoa mitä ei varsinaisessa uutisessa vielä ole.

Mediat ovat taynnä mielenkiintoisia keskustelun avauksia, mutta keskustelun avauksesi saa huomattavasti enemmän painoarvoa, mikäli teet avauksestasi laajemman esim. yhdistelet eri medioissa olevia tietoja ja kokoot niista artikkelin. Samalla voit etsiä jota asiaan liittyvää mitä ei varsinaisessa lehtiartikkelissa vielä ole.

Esim. Otsikko: Martinlaakson ampuja NBK:n jäsen??

Pelkän lehtijutun lainaaminen ei sinäänsä ole järkevää. Mutta jos lainaat vapaasti lehtijutun ja kerrot samalla esim. jotain lisää martinlaaksosta. Asukasluku, synnyin historia tms. Antaa se avauksestasi paremman kuvan.

RAID
jamppa
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja jamppa »

otus kirjoitti:Moderaattorit kyllä tietävät toimistani, olen itse informoinut heitä selvittämään rikolliseksi väitetyt toimeni tänään, odotellaan nyt päätöstä,kunhan kerkeävät perehtyä tapaukseen.
Ethän sä nyt mitään rikollista ole tehnyt noilla topiceillas. Mutta tuntuu toi sun seulas olevan aika laajalla skaalalla sivuston aihepiiriin nähden. Onhan modeillakin aika moinen homma nykypäivänä, kun viestejä tulee paljon päivässä. tosiaan noille turhemmille jutuille on jo olemassakin pari omaa topiccia johonka niitä voisi laitella jos vaikka ajattelis niin että asia ei aiheuta suurta keskustelua niin ne voisi sinne sitten työntää.
Olette lukinneet itsenne pelon häkkeihin, ja katso, valitatteko nyt vapauden puuttumisesta.
Harriet Makepeace

Viesti Kirjoittaja Harriet Makepeace »

[quote="Loka"]Taidat itse olla tyhjänpäiväisyys kun sinulla on varaa puhua toisten ajatuksenkulusta tähän sävyyn. .[quote]

Mielestäni itse olet aikamoinen turhake, joka panostaa ainoastaan viestien määrään eikä ollenkaan laatuun.
Ja minulla on onneksi muutakin elämää minfon lisäksi toisin kuin sinulla.

P.S. Who the f*ck is Raid?? :shock:
Viimeksi muokannut Harriet Makepeace, Ti Helmi 26, 2008 9:31 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Doctor Lecter
James Bond (Daniel Graig)

Viesti Kirjoittaja Doctor Lecter »

enpäs oo tommosesta kuullukkaa
Aina kun kuulen sanan suvaitsevaisuus, poistan varmistimen!
Bombay
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Bombay »

Hahaa! Tääkin on kyllä taas niiin kaikinpuolin murha.info goes suomi24-osiota :D
Loka
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Loka »

Harriet Makepeace kirjoitti: Mielestäni itse olet aikamoinen turhake, joka panostaa ainoastaan viestien määrään eikä ollenkaan laatuun.
Ja minulla on onneksi muutakin elämää minfon lisäksi toisin kuin sinulla.

P.S. Who the f*ck is Raid?? :shock:
Muru, sä voit lukea mun viestihistorian vaikka iltalukemisiksi, palataan sitten asiaan. Mä tarjoan tälle palstalle mitä tarjoan, samoin tekee otus tykkäsit siitä tai et. :lol: Ja tervetuloa Bodomiin koska tahansa, puhumaan turhuuksista ja laaduttomista teksteistä. :lol:

Mun elämänlaadusta voidaan keskustella pidemminkin, jos sulla on aikaa. :D
StillGoingStrong
Hercule Poirotin viikset

Ei mitään kauheeta

Viesti Kirjoittaja StillGoingStrong »

Otus ei ole tehnyt mitään kauheaa.

Mutta tarvii kyllä sanoa, että minua ei ainakaan kiinnosta monikaan pikkurikos. Tietty kannattaisi hiukan miettiä mikä juttu on mainitsemisen arvoinen.
!One Love!
fitness
Sabrina Duncan

Viesti Kirjoittaja fitness »

Minua ei haittaa. Mielipiteitä on yhtä monta, kuin on lukijaa ja kirjoittajaakin. Yksi tykkää yhdestä, toinen toisesta ja hyvä näin :lol: .
synkempi hautajaisvieras
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja synkempi hautajaisvieras »

.

Sanotaan nyt näin. Nimimerkki otus ei nettipersoonansa ominaisuudessa häiritse yhtään. Kuitenkin se (mitä jotkut tuolla Lautamiehissä ovat tuoneet esille) että kun näitä ns. pikku-uutisia(mitenkään halveeraamatta) tulee samaan läjään ns. kiinnostavampien tai isojen juttujen kanssa, ne sekoittuvat liikaa. Ja siten myös osaltaan häiritsevät kiinnostavien juttujen löytämistä. Selkeästi sanottuna: helpottaisi MInfon selaamista ja aiheiden löytämistä jos olisi 1.)erikseen nämä ajankohtaiset pikkurikkomukset ja 2.)erikseen ns. suuren luokan jutut ja muut klassikot.

Ja vielä tuosta kommentoinnista, että oneliner-viestit tyyliin:"Muistan tän jutun!" tai "Törkeää!" tai "Muistan tän, se oli mystistä!" ovat joskus ajoittain kaikessa päättömyydessään hauskojakin. Mutta ovatko ne turhia, niin se voi olla... Ketä esim. kiinnostaa pelkästään se, muistaako joku jotain vai ei? Kokonaan eri asia, jos tämä henkilö muistamisen lisäksi tuo asiaan jotain lisävalaistusta tai paikallisväriä jonkin aiheeseen läheisesti liittyvän anekdootin muodossa.

Siinä tuo melkolailla kokolailla olikin. Monikin ehkä toivoisi tätä aihepiirien jaottelua MInfoon missä olisi nämä päivittäisuutiset, liikenneonnettomuudet yms. ja raskaammat rötökset erikseen. Tai sitten tosiaan se klassikko-palsta. Muutenkin jotenkin "hassua" että Kyllikki Saaren surmasta ja jostain eilisestä nakkikioskitaposta puhutaan vierekkäin(edelleen mitenkään arvottamatta). Ja kyllä hillittömästä foorumipostauksesta, missä sisältö kärsii määrän kustannuksella aina tulee se natsojen kalastelun maku. Tuskin tämä topicci täällä ihan turhaan on. Kiitokset, Doc!

.
.

kaukana poissa

.
Nasse
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja Nasse »

VoDKa kirjoitti:Ei ärsytä. En siis vastusta Otusta tai hänen kirjoituksiaan.

Onkohan mahdollista, että porukka viettää aikaansa liikaa minfolla, jos alkaa ärsyttämään tuollaisetkin jutut? ;)

Itse tosiaan en ole huomannut, että ne olisi ihan totaaliturhia viestejä, eivätkä ole kertaakaan ylittäneet ärsyyntymis-/huomioimisarvoa edes.

Samaa mieltä VoDKan kanssa
Common sense is the set of unexamined prejudices that the mind picks up before the age of 18.
- Albert Einstein
Raid

Viesti Kirjoittaja Raid »

Yllapito on miettynyt tata asiaa jo pidempaan. Esiin on tullut kysymyksia? Onettomuusosasto? Pienten uutispohjaisten keskusteluiden avaaminen? Ajankohtaisiin aiheisiin liittyvat keskustelut?

Otus ei ole rikkonut saantoja. Palstan kasvaessa suuntaus vaistamatta myos tulee olemaan tamankaltainen. Yha useampi aihe tulee yha nopeammin postattua. Ja toiset kayttajat taas haluavat lukea palstalta naita nopeampia uutisia. Ongelma onkin sitten siina, etta miten erottaa klassiseksi jaavat tapaukset niista jotka jaavat hetken jalkeen pinkan pohjalle?

Henkilokohtaisesti voin ymmartaa otuksen ketjujen avvamisen arsyttavan toisia, mutta taas esimerkiksi minua ne eivat arsyta. Joku ei tykkaa kun ihmiset kulkevat punaisia pain. Kun taas joidenkin mielesta on arsyttavaa kun ei sielta tule kuitenkaan autoa.

Yllapito on miettinyt etta avattaisiin ns. "ajankohtaisille" oma osionsa. Sinne voisi laittaa myos naita onnettomuusketjuja joille on toivottu omaa paikkaa myos. Yllapito ne sitten siirtaisi tarpeen mukaan omille osastoilleen. Tama saastaisi sitten perinteiset osastot isompien ja klassisempien juttujen pohdinnolle. Milta tama kuulostaisi?

RAID
synkempi hautajaisvieras
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja synkempi hautajaisvieras »

.

^Instant-palaute: Kuulosta hyvältä! Kannatetaan! Tuo selkeyttä palstalle ja omat suosikki "caset" löytynevät jatkossa helpommin.

.
.

kaukana poissa

.
Vastaa Viestiin