Ilmestyskirja

Parapsykologia, PSI, rajatieto, kummitukset, salaliitot.
wretch
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja wretch »

Oikeastaan pitäisi poistaa aikaisempi tökerö sepustukseni."Evankeliumi", jonka mainitsin aikaisemmin on lapsuuden evankeliumi...Kiitos ABC linkistä.Se palautti edes nimen mieleeni :oops:
Viimeksi muokannut wretch, Ke Helmi 27, 2008 11:05 pm. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
jamppa
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja jamppa »

Käsittääkseni raamatusta on poistettu/jätetty pois paljonkin tekstiä. Kuten myös muokattu paremmin kirkon herrojen mieleiseksi.

Siis tämä on minun muisti ja mielikuva asiasta ei faktaa.
Olette lukinneet itsenne pelon häkkeihin, ja katso, valitatteko nyt vapauden puuttumisesta.
Nasse
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja Nasse »

Tää nyt menee vähän OT, mutta menkööt tämän kerran vaikka välikevennyksenä.

Nuori pappi oli kirkossa niin hermostunut ensimmäisen ehtoollisen kanssa, ettei voinut edes puhua kunnolla, vaan änkytti koko ajan. Ennen toista ehtoollistaan, seuraavana sunnuntaina, kokenut arkkipiispa kertoi niksin, miten voisi rentoutua.

Tämä ehdotti seuraavaa: "Ensi kerralla pistä pari tippaa vodkaa vesilasiin ja
juo se. Näette sitten, miten parin lasillisen jälkeen olo on rentoutunut".

Seuraavana sunnuntaina pappi teki kuten neuvottiin ja heti tunsi, miten rennoksi olo muuttuikin. Ehtoollinen sujui hienosti ja puhe oli erinomaisen sujuvaa. Nuori pappi oli oikein ylpeä lämpimästä, hartaasta ja välittömästä tunnelmasta, jonka hän oli kyennyt kirkkoväkeen puheellaan luomaan. Ehtoollisen jälkeisenä päivänä pappi löysi huoneestaan kirjeen

Hyvä pastori Jussilainen!

Seuraavan kerran pistäkää pari tippaa vodkaa vesilasiin - ei pari tippaa vettä
vodkalasilliseen. Älkää etenkään laittako paria vodkalasillista ehtoollisviinin
sekaan. Kerron teille muutamista huomioista, jotta samat erheet eivät toistuisi ensi sunnuntaina:

Vodkan lisäksi sitruunaviipaleet, jääpalat, aurinkovarjot ja pillit ovat ehtoollisviinimaljaan kuulumattomia asioita.

- Se pieni koppi siinä alttarin vieressä ei ole vessa.

- Pidämme liperejä kaulan, emme otsan ympärillä, vaikka Jeesus joskus otsapantaa käyttikin. Ei ole myöskään tapana taitella lipereistä hassuja jäniksen korvia.

- Yrittäkää välttää Pyhän Marian patsaaseen nojaamista ja etenkin Hänen halaamistaan ja rintojen kourailua.

- Vaikka alttarin viereisillä enkelipatsailla onkin siivet, ei ole soveliasta yrittää ratsastaa heillä taivaaseen Jeesusta "moikkaamaan", etenkään tuohuksella piiskaa takapuolelle antaen. Edellä mainitun epäonnistuminen ei myöskään anna aihetta repiä kattokruunua alas ja vaatia
"Jeesus the man":iä tulemaan alas kansansa keskuuteen.

- Käskyjä on 10, ei 12. Suosituksia,kehotuksia tai uhkauksia ei ole ainuttakaan.

- Apostoleja oli sen sijaan 12, eikä seitsemän. He olivat, aivan oikein, kalastajia, mutta Lähi-idästä ei tiettävästi löydy valaita. Kukaan opetuslapsista ei ollut kääpiö.

- Me emme viittaa Herraamme Jeesus Kristukseen ja opetuslapsiin "JC'nd the boys" tai "Jesse ja likainen tusina".

- Daavid löi Goljatin maahan kivellä ja heittovälineellä, ei "näyttänyt mistä
kana kusee" tai "laittanut läskiä tummumaan".

- Emme viittaa Juudakseen "vitun kyylänä". Raamattu ei vastaa kysymykseen jättikö Juudas arvonlisä- ja tuloveron maksamatta Jeesuksen kavaltamisesta saamastaan hopeasta.

- Bin Ladenilla ei ollut mitään tekemistä Jeesuksen kuoleman kanssa.

- Älkää rukoilko messua kirkon portailta eikä ainakaan jalka Raamatun päällä

- Vanhempi rouvashenkilö, jota yrititte ihmeparantaa, kyllä kaatui, mutta ei parantunut. Hänen lonkkansa murtui.

- Öylätit tulee jakaa ehtoolliseen osallistuville, ne eivät ole alkupaloja ehtoollisviinin kanssa.

- Urkuja soittavaa henkilöä kutsutaan kanttoriksi, ei "pillipiipariksi".

- Kanttorin mäyräkoira jonka yrititte uhrata, selvisi, mutta kolmijalkaisena silmäpuolena ja ilman häntää. Alttari joudutaan pesemään.

- Synnintekijät menevät Helvettiin, eivät "hevonvittuun". Kolehdin antamatta jättäminen ei riitä tekemään seurakunnan jäsenestä synnintekijää.

- Kirkko ei ota vastaan luottokortteja, joten palauttakaa kaupunginjohtajalle hänen Visansa.

- Isä Meidän tulee lukea kädet ristissä, ei tekemällä "aaltoja".

- Kutsu yleisön saapua tanssimaan Jumalalle oli hyvä, letkajenkan tekeminen ei.

- MUUTA HUOMIOITAVAA: Se tyyppi, joka istui siinä alttarin nurkalla, johon te viittasitte sanoilla "hinttari", "tuhkamuna" ja "hameasuinen transvestiitti", olin minä. Toivottavasti nämä erheet tulevat korjatuksi ensi sunnuntaihin mennessä.

Kunnioittavasti Teidän,

Arkkipiispa. :lol:
Common sense is the set of unexamined prejudices that the mind picks up before the age of 18.
- Albert Einstein
jamppa
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja jamppa »

^En tiiä johtuko kellonajasta mutta sai nauramaan tuo kevennys kyllä pitkästä aikaa sydämmen pohjasta :lol: Makuuhuoneestakin tuli kommenttia joskos voisin olla pikkasen hiljempaa että ei koko talo heräis nauruun.
Olette lukinneet itsenne pelon häkkeihin, ja katso, valitatteko nyt vapauden puuttumisesta.
Nasse
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja Nasse »

jamppa kirjoitti:^En tiiä johtuko kellonajasta mutta sai nauramaan tuo kevennys kyllä pitkästä aikaa sydämmen pohjasta :lol: Makuuhuoneestakin tuli kommenttia joskos voisin olla pikkasen hiljempaa että ei koko talo heräis nauruun.
Mukava kuulla että nauratti, olihan se vähän aiheeseen liittyen 8)
Common sense is the set of unexamined prejudices that the mind picks up before the age of 18.
- Albert Einstein
joey
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja joey »

Bombay kirjoitti: Samaa mieltä muutenkin tuosta raamatusta, mietittiinkin tos yhdessä duunipalaveris, että pitäisi tarjota seurakunnille ja kirkoille "päivityspalveluita" ja tuunata kristinuskon imago ja ideologia sopivaksi 2000-luvun Suomeen eikä +/- 0-vuoden lähi-itään.
Tässä mun mielestä onkin se ongelman ydin. Milläs tuunaat, kun sitten alkuperäinen sanoma muuttuu. Olen itse sitä mieltä, että jos Raamattua ylipäätään pitää tulkita ja opettaa eteenpäin, niin sitten sitä pitää tulkita ehdottoman fundamentalistisesti. Kuka lie sen kirjoittamisesta onkaan vastuussa, ei hänellä taatusti ole ollut mielessään kirjoittaa niin laveasti, että myöhemmin sitten voitaisiin hyväksyä homoavioliittoja siltä pohjalta. Joko tai. Olen ehdottomasti sitä mieltä, ettei Raamatulle saisi missään nimessä antaa asemaa minään muuna kuin verenvuodatuksella markkinoituna satukirjana. Pidän ihan uskomattomana, että vielä löytyy niitä, jotka lapsesta saakka kasvavat uskomaan Aatamiin ja Eevaan.

Kiukuttaa, että kirkonisienkin tietoisuuteen on täytynyt tulla jo esimerkiksi se, mistä synnytyskivut oikeasti johtuvat (ihmisen pystyasennosta johtuen lantio on vääntynyt asentoon, joka johtaa väkisinkin kivuliaaseen synnytykseen, toisin kuin eläimillä), mutta sellaisiin "epäolennaisuuksiin" ei oteta kirkon kannalta lainkaan kantaa, aivan kuin tieteen saavutuksia olisi aihetta kyseenalaistaa. Reagoisiko kukaan mitenkään siihenkään, jos tiede joskus vihdoinkin pystyisi todistamaan, ettei Jumalaa ole olemassa?

Muinoin lukioaikanani muistan kyseenalaistaneeni uskonnonopettajalleni, että jos kerta näistä kirkon yhteisistä linjauksista pitää olla niin tarkka, minkä saakelin takia ei kyhätä pystyyn uutta kirkolliskokousta? Kysyin samassa, miksei katolinen kirkko ota kantaa siihen, että Neitsyt Maria on tainnut olla käännösvirhe? Vastaus oli vanha kunnon "Ei nyt mennä siihen". Myöhemmin erosin kirkosta.
bluerein

Viesti Kirjoittaja bluerein »

:o
Viimeksi muokannut bluerein, Ti Marras 04, 2008 9:00 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mike Manner
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

bluerein kirjoitti:jatkan jos haluatte...
Älä jatka...
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
bluerein

Viesti Kirjoittaja bluerein »

:o
Viimeksi muokannut bluerein, Ti Marras 04, 2008 9:02 am. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Mike Manner
Jessica Fletcher

bluerein kirjoitti:jatkan jos haluatte...
Mike Manner kirjoitti:Älä jatka...
bluerein kirjoitti:Ilmestyskirja sanoo: " Katso hän tulee pilvissä ja kaikki silmät saavat nähdä hänet, niidenkin jotka hänet lävistivät, ja kaikki maan sukukunnat vaikeroitsevat hänen tullessansa, amen."
Tässä puhutaan Jeesuksesta joka tulee toisen kerran maanpäälle näkyvällä tavalla. Myös Ilmestyskirja sanoo:
" Ja minä elän ja minä olin kuollut ja katso, minä elän aina ja Iankaikkisesti ja minulla on kuoleman ja tuonelan avaimet"
Eikö ole mahtavaa tekstiä, pian toteutuu tämäkin ja tulee hän joka tuleva on , eikä viivytele, sillä Ilmestyskirjan profetiat on täyttymässä vauhdilla, kiitos että saan jatkaa, yksi kielteinen vastaus satojen joukossa ei ole vielä mitään, suomi on vapaa maa.T: nimimerkki venäjäläistä ja saksalaista verta suonissa.
:lol: Ei oo todellista... :!:

-Jatkan jos haluatte...
-Älä jatka.
-Kiva että haluatte kuulla lisää: Ilmestyskirja sanoo:...

:lol: Tuo lukemasi tieto ei ilmeisesti välity aivoihisi ihan muuttumattomana...
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
Mariella
Rico Tubbs

Viesti Kirjoittaja Mariella »

^:D:D:D!
joey
Angus MacGyver

Mike Manner kirjoitti: :lol: Ei oo todellista... :!:

-Jatkan jos haluatte...
-Älä jatka.
-Kiva että haluatte kuulla lisää: Ilmestyskirja sanoo:...

:lol: Tuo lukemasi tieto ei ilmeisesti välity aivoihisi ihan muuttumattomana...
Tämä, arvoisa bluerein, on syynä sille, minkä takia Suomessa uskovaisiin suhtaudutaan niin aggressiivisesti.
Mike Manner
Jessica Fletcher

joey kirjoitti:Tämä, arvoisa bluerein, on syynä sille, minkä takia Suomessa uskovaisiin suhtaudutaan niin aggressiivisesti.
Totta.
Kukaan ei osta kauppatavaraa minkä myyjä repii ostajan väkisin kojulleen ja tyrkyttää sitä aikansa ennen kuin ostaja pääsee riistäytymään tilanteesta irti ja pakenee sen minkä jaloistaan pääsee.
joey
Angus MacGyver

^ Aivan.

Minä en muutenkaan tajua sitä, minkä takia uskovaisille on niin hirveän tärkeää että me muutkin uskotaan? Keneltä se on pois, jos minä joudun helvettiin? Entäs sitten se, että Jumalalle ei lasketa kääntäneensä selkää ennen kuin on kieltäytynyt uskosta? Eli minä käytännössä saattaisin jopa välttylä helvetiltä, ellei minulle olisi koskaan tuputettu kristinuskoa. Tosi jees, kiitti vaan...
Bombay
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Bombay »

Lähetyskäsky on mielestäni yksi pahimpia sääntöjä raamatussa. Onko muuten muissa uskonnoissa tuota kuin ns. Abrahamin uskonnoissa? Hindut? Luonnonuskonnot? Budhalaisuus? jne.
Vastaa Viestiin